Hoi meiden, @ Dicky ohh meis vervelend zeg dat je helemaal duizelig wordt van de moeheid. @ RiTi balen zeg dat je zo misselijk bent heb je al wat gevonden wat een beetje helpt? Bij mij was het/is het voornamelijk als ik niet eet als ik op sta en ook door de dag heen dus ik eet wat vaker kleine dingetjes tussendoor. Gelukkig zag ik echt verbetering na de 12 weken (hoeft helaas niet altijd zo te zijn) @ Brigitte77 je moet wel rekening houden met een levertijd op het kamertje dus orienteren is niet verkeerd en heeeeel erg leuk natuurlijk. @ Chicken ohh meis gelukkig ben je er weer en is alles goed! Wij hebben ook het mam en pap boek zowel voor cooper als voor ukkie #2 erg leuk zitten alleen wel lastige vragen in @ bink1976 kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt gelukkig heb je ook nog een andere test gedaan en is die hartstikke positief. @ Caruli hier ook elke keer de kwaaltjes weg daar wordt je echt zo onzeker van, zou bijna zeggen doe mij maar 12 weken misselijkheid maar daar wordt je ook weer niet vrolijk van. @ joyce81 ohh das nog eens een goed onderzoek zeg, ik ga meteen weer wat meer naar de sportschool ik had het me al voorgenomen maar dit geeft een extra zetje. Ik ben ook begonnen aan een babysite moet alleen nog even kijken of ik een betaalsite wil anders kun je maar 16 fotos kwijt. Mijn is ook altijd heel bezorgt ik mag nu ook niet meer schoonmaken omdat die lucht niet goed is voor de baby (geen idée hoe hij daar aan komt maar ik vind het goed hoor ) @Linda86 gefeliciteerd met je verjaarag meid! @ Psje ik heb ook de hele nacht door van die rare dromen schijnt ook een zwangerschapskwaal te zijn. @ suuskebab volgens mij moet je gewoon de hele zwangerschap goed voor jezelf zorgen geen idée eigenlijk waarom week 7 nou zo belangrijk is @ dees ik merk wel dat ik minder eet nu dat ik zwanger ben, wel vaker maar dan kleinere hoeveelheid. @ Rebbel ohh nee meis, ik lees je verhaal helemaal met kippenvel en tranen in mijn ogen. Ik hoop dat jullie snel een tweede wondertje mogen vewachten dikke knuff meid. @ moontjemoon ik kan me nog wel herrineren van mijn vorige zwangerschap dat je de eerste weken heel onzeker blijft. Veel plezier morgen bij de echo. Ohh meiden jullie tikken echt te veel, ik heb nog steeds erge last van mijn onderrug (zit vast) dus op een stoel zitten is niet zo heel fijn. Zo lekker zwemmen met Cooper.
@ HA: ik hoef er helemaal niet langs.. heb gebeld om het door te geven, moest de vk bellen en kreeg tip ivm foliumzuur thats it @ screening: ook hier is de kans nog klein (ik 27-28, vriend 37).. iedereen mag de test uitvoeren maar vanaf 36 is hij vergoed door ziekenfonds.. Das beetje het verschil.. We zitten nog te twijfelen.. Denk dat als je de combi test doet dat je dan ook de rest van de testen doet.. en sowieso kan het ook dus dat het dan zegt van niet en toch is en andersom he.. tenminste... zolang je de vlokkentest niet hebt gedaan of de punctie, dan is het definitief, maar heb je idd kans op een mk.. en stel je voor dat het dan niks blijkt te zijn! volgens mij had mijn nichtje dat.. wel de nekplooi, iets verdikt, niet gekozen voor punctie want stel je voor dat het mis gaat en uiteindelijk bleek er niks aan de hand... geloof ik hoor.. kindje is nu 16 dus is lang geleden dat ik dat heb meegemaakt en weet dus niet of herinnering nog klopt.. @ kinderkamer: aangezien we nog niet weten waar en er wel vanuit gaan dat er binnenkort een huis verkocht word wachten we nog even. ik denk sowieso tot na de echo en na de vakantie ofzo.. schijnt voor de luchtjes wel beter te zijn.. dat alle gevaarlijke stoffen al uitgedampt zijn enzo.. @ buikpijn, heb ook al de hele dag zeurderig gevoel.. alsof ik plas te lang heb opgehouden .. dat gevoel.. heel vaag...
@ usmommy: hihi.. ook een lang antwoord succes met je rug en veel plezier met zwemmen! @ ego: GAAAP!!!... wow.. de vermoeidheid is weer ingeslagen......... my god! moet eigenlijk een verhaal gaan typen.. pff... geen inspiratie hoor!
@Desiree1986: ik heb net naar jouw foto's gekeken...Jeetje wat een buik. Ik heb nog helemaal geen buik. Super dat alles goed gaat.
@ dds Haha das mijn opgezette avondbuik.. voor ik zwanger was had ik het ook wel eens 's avonds (niet zo erg als nu dat moet ik toegeven). Denk gewoon veel lucht dat er niet uitkomt (ben niet winderig nl). @ joyce lekker he die vermoeidheid.. soms kan je geen oog openhouden.. succes met je verhaal @ combinatietest ik wil die ook laten doen, ook al hele kleine kans, ik zou het niet aan kunnen een kindje met down. Ik kan daar niet voor zorgen. @ buikpijn die heb ik ook heel vaak. Iedere dag wel. Soms steekjes onderin bij mijn liezen (bandenpijn) en soms voel ik me baarmoeder, maar vooral zijn het me darmen. @ kinderkamer we gaan vanaf 11 weken een beetje kijken, maar we weten al wel welk kamertje het gaat worden. Ben al wel af en toe bezig met het uitmesten ervan. Lijkt me heerlijk om het kamertje voor de 28 weken helemaal af te hebben. @ week 7 van de zwangerschap worden alle organen toch aangelegd en moet het hartje kloppen? Daarna is week 9 ook heel belangrijk de overgang naar de placenta.. @ mk's inderdaad vreselijk altijd, ook vroeggeboortes en wiegendood.. als ik dat lees moet ik nu helemaal huilen, ik vind het zo erg. Ik hoop ook zo dat niemand hier dat hoeft mee te maken. @ caruli ik hoop voor jou ook een kloppend hartje! En verder ook een hele mooie zwangerschap. Voor iedereen hier trouwens. Op naar alleen maar gezonde kindjes!!
@ desiree: ja.. thanks... pff.. denk alleen dat het niks meer word vandaag! pff.. als baas niet hier komt vandaag ga ik denk ik mooi om 17 uur de auto in! ga vanavond zwemmen met zusje maar dan kan ik nog ff slapen... anders verdrink ik straks nog hehe En wat je over down kindje zegt is inderdaad ook een afweging ja.. wij zijn er dus nog niet uit..
@ de vk bellen: zo! heb toch ff gebeld... helaas pindakaas.. moet wachten tot ik ben geweest.. krijg dan formulieren mee.. en dan pas kan ik bellen en ws dus ook pas tegen 12 weken een echo... jammer de pammer want das na pinksteren dus kan niet het lange weekend gebruiken .. tenzij het eind week 11 is natuurlijk Oh! en die buikpijn dat hoort, ook zo erg.. (wilde het toch ff checken, muts, haha).. is omdat je lijf aant wennen is aan de hormomen en aan het aanmaken van een babytje.. en omdat het eerste keer zwangerschap is heb je er meer last van omdat dus ook die hengsels worden opgerekt (nu al dus).. dus warmte (bad of kruik) was het beste... voelde me wel een beetje een muts, maar ja... mag ook he! haha zijn de hormonen
Meiden hebben jullie ook al leuke kaartjes mogen ontvangen? Net kreeg ik alweer het 3e kaartje in de brievenbus Erg leuk!! Vanmiddag even wezen winkelen, kwam een leuk pakje tegen wat ik niet kon laten liggen Ik was eigenlijk opzoek naar van die spenen waar op staat " i love papa" of " i love mama" , maar kon ze nergens vinden. Ben wezen kijken bij de plaatselijke drogisterijen (etos, kruidvat, trekpleister). Jullie nog ideeen?
@ dees: helaas.. want heb het nog niemand verteld.. haha.. zelfs ook tegen mensen gelogen .. hahaha..
Je moet even zoeken op i-net want er is een zwangerschapsbox waar je de bibispeen I love mama gratis bijkrijgt! @buikpijn; fijn om te weten dat het normaal is en niks geks, heb vandaag lekker een tuniekje aan zodat ik met een uitgezette buik rond kan lopen zonder dat iemand het ziet haha, fijn!
Deze krijg je bij de blije doos van Prenatal.... Kun je online aanvragen. Kun je wel pas na enkele maanden zwangerschap ophalen. O kom zomaar even binnenvallen en reageer meteen, maar zal me eerst even voorstellen Ben Jannes (Jojanneke in reallife) en mama van Sara (bijna 8 maanden). Ik ben van Sara zwanger geraakt door IUI en had dus niet het idee heel snel zonder medische hulp zwanger te raken. Nou het tegendeel is bewezen, want na 1x onveilige sex blijk ik compleet onverwacht en ongepland zwanger te zijn van een brusje voor Sara. Het was even slikken, maar het is zeer gewenst en we zijn er erg blij mee!! Benieuwd om te lezen hoe jullie je zwangerschap ervaren!
Heb net ook verloskundige gebeld, voor 1e afspraak (liep eigenlijk bij de gyn) dat is al op 6 mei! En krijg met 10 weken al weer een echo echt super dat is al over 3 weken daarna gaan we het mensen vertellen.. heb er zoo'n zin in!! Heb nog maar 1 kaart gekregen maar er is dan ook bijna niemand die het weet. @ Dees ik denk bij babyzaken als babydump en prenatal dat ze die spenen wel hebben.. bij de babydump staan ze wel, met I hartje mama etc. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie buiken eruit zien (haha klinkt gek) allemaal nog niets te zien?
En hier kun je de gratis Blije Doos aanvragen. Ik vond de zwangerschapsdoos heel leuk! Veel leuke en nuttige spulletjes. Ook leuk is dat je een gratis abonnement krijgt op Wij jonge Ouders. De bevallingsdoos was een aanfluiting... http://www.deblijedoos.nl/?gclid=COWY7I ... nAod6UC4QQ
die papaspeen is ook leuk zeg maar ik durf op dit moment nog niks te kopen, of dozen te bestellen en aan te vragen wil eerst een bevestiging