Hallo Allemaal, Graag wil ik mij ook bij jullie voegen. Ik heb in het paasweekend positief getest! 3 dagen achter elkaar met 3 verschillende testen lol! Ik moest echt overtuigd worden dat het eindelijk zo mag zijn. Volgens de berekening zou 20 december de bevallingdatum zijn. 4 mei heb ik al de eerste afspraak bij de vk! Ik vind het erg spannend, het is de eerste keer. ( onzekerheid dus ) Ik voel van alles maar had al even "stiekem" gelezen dat dit voor vele van jullie ook zo is. Ik hoop dat ik hier zo nu en dan met jullie mee mag kletsen en ervaringen uitwisselen. Groetjes Daan
mariebel: ik zie dat jij morgen je 1e echo hebt spannend hoor ben benieuwd , hopelijk is alles goed en klopt het hartje al daan: gefeliciteerd meid, welkom bij de dec mama's
Hoop ik ook zo... begint me aardig te kriebelen.. Toch ben ik nog steeds bang dat de testen zich "vergist"hebben , of dat het toch niet goed gaat... Denk dat ik vannacht geen oog meer dicht doe... Heb net al een meegroei/voedingsbh aangetrokken.... ooooooooooooooooooo wat doen "ze" me pijn, dit heb ik totaal niet met mijn eerste zwangerschap gehad... @nieuwe dames.. gefeliciteerd en welkom!
Jeetje mina wat heb ik veel bij te lezen. Ik houd het echt niet meer bij zo. Maar ach das helemaal niet erg. Gezellie toch. Hoe meer zwangere zielen hoe meer vreugde. Alle nieuwe zwangeren, FELI. Kom er gezellie bij en geniet ervan! Alle zwangeren die wachten op de echo, IK WACHT OOK NOG STEEDS . IEIEIEIEIE, duurt lang he? Alle zwangeren zonder kwaaltjes, geniet ervan Alle zwangeren met kwaaltjes, geniet ervan Alle meezwangerende papa's, geniet van het feit dat je geen kwaaltjes hebt 8) Alle vrouwen van meezwangerende papa's, maak gebruik van de meezwangerende papa's en laat je maar lekker verwennen. Zo, volgens mij moet ik ze nu allemaal gehad hebben. Of anders, iedereen die zich nog niet aangesproken heeft gevoeld, Jij mag ook genieten hoor Morgen gelukkig vrij. Woensdag weer werken en dan heerlijk een weekje vrij. BEn ik echt aan toe na een heel lang weekend werken. Fijne avond allemaal
Groeien van de baarmoeder en misschien wat bandenpijn, ik had het zelf ook heel erg tussen de 4,5 en 6 weken zwangerschap. Nu ook nog af en toe, maar toen deed het echt veel pijn.. Is verder heel normaal, er komt tenminste een kindje in je baarmoeder
@ Elegance: pff wat een onzekerheid zeg! Ik hoop echt voor je dat 't toch gewoon goed zit, en dat jij gewoon 't geluk hebt dat je nu al van je kwaaltjes af bent! Alvast heel veel succes iig voor volgende week! @ Mariebel: spannend zeg, morgen eerste echo! Jij ook succes! @ PSje: duidelijke uitleg! Dan zal ik maar goed voor mezelf gaan zorgen die week. Probeer ik sowieso elke week wel hoor! @ Toontje: jij ook al morgen een echo! Leuk zeg! Jij ook veel plezier/succes! @ Joyce81: wij doen geen combinatietest. Bij Milan ook niet gedaan. Sowieso is er vanwege mijn leeftijd niet zo'n groot risico, en anders is 't kindje bij ons ook gewoon welkom! @ Felicitaties: bedankt allemaal! @ Babykamer: wij wachten tot na de 20-weken echo. Milan krijgt sowieso een grotere kamer en dan gaat de baby in zijn kamertje. Als 't weer een jongen is doen we er niet veel aan, hooguit wat andere accessoires enzo. Als 't een meisje is willen we 't wel helemaal veranderen, maargoed dat kan dan toch pas als we weten wat 't wordt @ Vlindertjes: het zijn er al meer dan genoeg weer in dit december-topic. Dus vanaf nu moet alles gewoon goed gaan. Ik had er trouwens nooit enig idee van dat 't zo vaak mis gaat (ik ken maar 1 iemand die een mk heeft gehad, voor zover ik weet dan), dus ik dacht altijd gewoon dat 't niet zo heel veel voorkwam. Maar zoals ik hier lees blijkbaar toch wel. En zoals iemand anders al zei, 't zou idd niet mogen kunnen! @ Caruli + Desiree: jullie baby's wilden gewoon heel graag bij jullie zijn, dus ze zullen er ook alles aan doen om bij jullie te blijven! @ Dees85: hier nog geen kaartjes, omdat alleen m'n schoonouders 't nog maar weten. Die spenen kan je overigens halen bij de prenatal en babydump enzo. En bij ons hebben ze ze bij de etos volgens mij ook gewoon. Ik zou iig niet te veel spenen halen als ik jullie was, want er zijn ook heel veel kindjes die nooit een speen willen (onze Milan was er 1 van, en wij hadden er echt wel 20 ofzo in huis ). Beetje zonde! @ Jannes! Welkom en ook gefeliciteerd! Jullie Sara is net een maandje jonger als onze Milan, ook lekker dicht op elkaar dus! Hier was 't overigens ook niet gepland (door de pil en volledige bv heen!). Maar wel heel welkom! En wat een mooi meisje is Sara zeg, mag je echt wel trots op zijn... @ Joyce: ik duim mee! @ Bink: ik hoop voor je dat 't nog steeds goed zit en dat jullie over een maand of 8 jullie wondertje in handen hebben! @ Benenjerrys: jij ook gefelciteerd! @ Niki: Gefeliciteerd! @ Buikjes: ik heb al hele mooie voorbij zien komen zeg! Hier is er nog niks te zien, maar ik ben ook pas 5 weken. Ik ga van de week wel even een "voor" foto van m'n buik maken, zodat 't verschil over een paar weken lekker duidelijk is (hoop ik dan!) @ VK: ik weet nog steeds niet wanneer ik m'n eerste afspraak heb. Vandaag weer gebeld, maar ze had weer een bevalling, morgen kan ik terugbellen. Zal waarschijnlijk ergens begin mei worden. Zijn er nog meer dames die nog niet bij de vk/gyn/echoscopiste zijn geweest? Ik heb echt 't idee dat ik een beetje achterloop @ MvM: ik heb net een mailtje gehad dat ze 't hier niet meer op komen halen. En ik heb geen auto meer (omdat 'ie eigenlijk altijd maar gewoon voor de deur stond), dus ik kan 't ook niet zelf weg gaan brengen. Beetje jammer, maargoed, er is weinig aan te doen. @ Echo: ik wacht ook nog steeds! En ik word er ongeduldig van... @ Daan32: jij ook welkom en gefeliciteerd natuurlijk! @ Dannie: hihi! Jij zelf ook genieten hè! @ Borsten: hier nog steeds geen veranderingen. Ik had altijd een b-cup, de hele vorige zwangerschap is dat zo gebleven, en zelfs door de bv zijn de nooit gegroeid. Ik heb inmiddels de hoop ook maar opgegeven, ik denk niet dat ik ooit nog dikke tieten krijg @ Kwaaltjes: 't wordt bijna voorspelbaar, maar hier nog steeds niks.
Mijn vriends zaad scoorde een 6je, zoals de arts dat zei. Maar bij ons ging het allemaal heel snel hoor. Na 9 maanden klussen zaten we bij gyn, dat was september 2007. In oktober hebben we alle onderzoeken gehad, november mochten we starten met IUI en in december was het raak. Ik heb een hele voortvarende gyneacoloog die niet houdt van stroperige trajecten. =D> @Benenjerrys: gefeliciteerd!! @Zwangerworden: ik heb bij kids veel gehoord over 5e ziekte, maar nog nooit bij volwassenen. Grappig. @Chicken: je mag je haren echt wel verven hoor. Geen probleem tegenwoordig. Alleen echt ouderwets bleken moet je even navragen bij de kapper. @Joyce: wij doen geen combitest (of welke test dan ook). Hebben we bij Sara ook niet gedaan. @Niki: welkom en gefeliciteerd. @Daan: en jij natuurlijk ook! @Linda: wat leuk dat jouw zoontje niet zoveel scheelt met Sara. Kunnen we beetje ervaringen delen Ga CSI kijken... tot later of morgen!
Ik heb ook een dikkere buik maar zo te voelen is dat vooral lucht heel fijn is dat! Ik was er trouwens iedere maand van overtuigd dat het raak was (7 xdus) dan voelde ik vanalles wat volgens mij op zwangerschap duidde. Heb ook enorm vaak voor niks getest, omdat ik hééél geduldig ben (echt een strop voor de drogist hier dat het nu raak is) En toen het dus wel gelukt was voelde ik van te voren helemaal niks. Pas sinds een week begint alles een beetje anders te voelen. Vooral zeer pijnlijke (.)(.) en pijn in mijn buik. En volgens mij ook wel wat meer moe (moeër?) dan anders maar ik hou zoiezo wel van slapen dus mischien beeld ik me dat maar in als excuus voor mezelf om vroeg onder de wol te kruipen met boekje (nou ja nu kan dat nog..) Groetjes B&J
Hé ladies, Wat wordt er veel gebabbeld hier, niet normaal maar wel reuze gezellie . Kan het alleen echt niet allemaal bijhouden/onthouden....hoe bedoel je zwangerschapsdementie.....of is het soms mijn leeftijd ! Ben volgens mij wel de oudste trouwens.... @Errug leuk dat er zoveel zwangere kippies bijkomen, maar ook heel verdrietig dat we al een paar vlindertjes hebben . Laten we afspreken dat er geen meer bijkomen he !! @En wat een schattige buikjes heb ik al voorbij zien komen . Ik wil dat ook wel Vanmiddag heb ik het zh gebeld, de test van gisteren knalde er echt af. Op 11/5 de 1e echo, dan ben ik hopelijk 7wk en 4 dgn. Berenbotje/Suuskebag/Ntombi, willen jullie dat op de decemberlijst toevoegen ! Super dat jullie dit hebben opgezet, echt heel leuk. Ga er zo van tussen. M'n mannie moet morgenochtend héél vroeg op (..04.00uur...dat is zelfs voor mij vroeg ), even op-en-neer naar een beurs in Parijs. Dus we gaan zo maar richting ons mandje. Laterrrrr !
@linda; zijn ook niet echt van plan om veel spenen in huis te halen maar vond die spenen met i love.... wel erg leuk. Vooral die met ' papa is de beste' is erg leuk, leuk om bijv. cadeau te geven Vandaag heb ik een goede dag, geen moment gehad dat ik me misselijk of onpasselijk voel....borsten zijn licht gevoelig. Moet wel zeggen dat ik me dan gelijk weer zorgen ga maken....
Hoooi dames Zo ben bijgelezen pfff gisteren nog online geweest en nu al 12 pagina`s erbij! hahaha gezellig hoor! Hier is het plassen echt echt echt toegeslagen haha, jeetje. verder boobs ook nog erg pijnlijk...maaar niet teveel over klagen, heb het er graag voor over! Jammer van de vlindertjes alweer sterkte voor jullie! Heb ook al veel nieuwe zwangeren gezien! welkom en gefelciteerd! Ik zie al zoveel meiden een afspraak hebben voor 1e echo, en ik moet nog zo lang wachten!! aaa 20 mei pas! Degene die al mogen, succes en veel plezier! Morgen en woensdag lekker vrij! Heerlijk, ga lekker van het weer genieten! alezz ga eens een wc bezoekje brengen
@ Jannes: precies, altijd handig! Zo ben ik bijv. al benieuwd wat jullie gaan doen qua wagen? Ik weet bijna zeker dat wij (als alles goed blijft gaan) een zoom duo gaan kopen. Maar 't blijft moeilijk. @ Benenjerrys: weltrusten! En zoals je zelf al zegt, nu kan 't nog! Zodra je baby er is zou je willen dat je een keer lekker uit kan slapen... @ Ilona: geeft toch niks dat je de oudste bent, iemand moet 't zijn . En je bent zo oud/jong als je je zelf voelt! En jij ook alvast weltrusten . @ Dees85: oké! Die spenen zijn idd erg leuk, ik had er bij Milan een van m'n vriend gekregen met "I love mama", echt heel lief! Die met "Papa is the best" hebben wij ook. Maar zoals ik al zei hebben we ze nooit gebruikt.
@ Bica: ik leef met je mee, 20 mei is echt nog een eeuwigheid weg zeg. Dan ben je al ruim 10 weken toch? Pff! Ik mag 6 mei, en dat vind ik al veel te lang duren .
Ja inderdaad moeilijk. Want hoevaak gaan ze op bijvoorbeeld hun 2e nog in een wagen? Vind het zonde om hele duowagen te kopen als Sara er na een half jaar niet meer heel vaak ingaat en kindje 2 ook al in een buggy kan. Wij zijn daarnaast ook erg tevreden over onze Mutsy, die we voor Sara gekocht hebben. Ik zag pas iemand met dit lopen: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... rk=66&m=66
weltrusten dames ik ga mijn bedje op zoeken nog even tv kijken en dan zal ik wel weer snel in slaap vallen tot halverwege de nacht tot morgen
Hey meiden! Mijn kwaaltjes zijn echt raar eerst had ik tot 6 weken en 5 dagen hele gevoelige zere borsten/tepels. En sinds een paar dagen heb ik het vooral sóchtends en in de avond weer wat meer maar inde middag bijna gevoelloos. maak me dan al weer gelijk zorgen natuurlijk. en ben niet meer misselijk ook! Was nooit echt heel misselijk maar wel een beetje nu helemaal niet meer. Heb wel sinds een paar dagen hele rare dromen en eerst niet. Ik krijg niet al meer kwaaltjes maar ze worden gewoon ingeruild! Herkend iemand dit? Zal me lichaam al wat wennen? Misschien ook wel omdat ik na me MK van 6w5dagen gelijk weer zwanger ben geworden dat me lichaam nog wat gewend was. Wie herkend dit? Trusten ga lekker slapen nouja zal er wel weer 2x uit moeten om te plassen :S haha
@ Jannes zo'n ding heeft mijn nicht ook idd best handig maar of het echt lekker zit weet ik niet en jou ukkie is natuurlijk nog best klein straks. Wel een goed idee ik denk dat die van mij het namelijk niet echt meer nodig zal hebben.
hahaah zit net even verder te lezen en het kan maar tot 15 kg, Cooper is nu al 14,5 kilo dus dan toch maar een buggyboard.