@ moontje: succesvandaag!! @ roeltje: hahaha.. nesteldrang? @ desiree: jep.. was ik.. haha... ach ja, goed onthouden, wie weet wat voor inspiratiebron zijn die stromen straks als we bevallen zijn en weer wel zin hebben he hehehe @ chicken: spannend hoor! ben benieuwd wat de vk zegt! @ doortje: wat ik wel altijd doe is na het douchen nog ff daar extra spoelen met koud water.. heb thermostaat kraan die ik dan steeds iets koeler zet... en dan dus ff gericht koud sproeien.. ff bikkelen, maar toch... En terugduwen helpt ook wel wat maar neusspray hielp bij mij niet veel hoor... curanol nog het beste.. sowieso die neusspray... moet je met 2 vingers tegelijk indrukken en dan ook nog richten.... tis een gedoe @ dees: ook spannend hoor! maar laten we hopen dat het voor die tijd doorzet!! is dat echt zo van jongetjes? dat die later komen? hmm... @ gimena: fijn dat de andere voeding beter werkt!! @ dicky: heee! daar ben je weer! alles goed? hihi.. nog geen tijd om te bevallen dus? @ riti: fijn om te horen dat het steeds beter gaat! geniet maar lekker! @ dicky: we hebben allemaal verlof hoor! dus lange verhalen kunnen we aan haha maar je word er idd gek van ja @ mama1984: alles goed met je? hihi.. sja.. iedereen verlof he krijg je dat! @ lotte: fijn he dat iedereen al weet wanneer die komt hehe heb hier overigens met vlagen beter stoelgang (ja plakkerig ja! zooo irri!)... maar ja.. nu ineens weer wel... en mannetje had hier ook idee dat er nu toch wel wat begon te veranderen.. ben ook echt gevoeliger ja.. en afweziger... @ zwangerworden: volgens mij zijn die schaafwondjes een soort van wondjes door rekken van de schaamlippen.. dus geen echte schaafwonden maar soort van kloofjes maar dan anders.. snappie? had ook gister ineens een *slik*... nog ff en hij/zij is er gewoon!! had gister overigens zoveel harde buiken en ff zin om te uhm spelen zeg maar dat ik dacht tja... of ik speel of nie harde buiken heb ik toch! uiteindelijk dus lekker met mannetje gevreeen... maar niet seks maar gewoon beetje spelen zeg maar... was toch wel ff fijn... daarna nog ff wel lekker kunnen slapen! haha @ elmo: balen man! denk je dat het eindelijk allemaal gaat beginnen en dan nog niks en alles potdicht! @ quinten: welkom om de wereld! @ suus: balen van je kraamtranen.. hopelijk gaat het snel wat beter... wel fijn dat je lekker van je meisje kunt genieten! @ poohbeer: wat een schatje! @ xenas: vinden de niet bevallen dames wel het leukst hoor, dat jullie nog ff blijven hangen! Wel een dilemma idd.. blijven kolven of niet.. hoop dat je snel aan de visites kunt maar wel lekker toch? nog ff met zijn 4tjes genieten? @ verloskundigenpraktijk: kun je dat ook op uitzendinggemist zien? welke zender? @ doortje: uiteindelijk nog lekker geslapen? @ hier: minder geslapen.. alweer... lag ik net uurtje.. moest ik naar wc voor grote boodschap... verder veel harde buiken die nu toch wat gevoeliger zijn dus dan is dat kussen toch weer minder fijn of moet nog ff goed gekneed worden.. dan heb ik dat gedaan, maar dan ligtie bij ribbenrand niet goed en krijg ik daar soort tintelgevoel.. verder ook al paar dagen last van lies/heup.. en das met liggen ook niet fijn.. in ieder geval echt idee dat ik niet heb geslapen vannacht.. toen wekker van mannetje ging was ik dan ook klaar wakker... dus ben er maar uit gegaan en hebben samen ontbeten... net al ff nog een babywasje aangezet en bedje enzo verschoond.. nu ligt er het eerste officiele lakentje enzo op nu maar hopen dat de kraamverzorgster goedkeurd hoe het opgemaakt is... verder dacht ik: eens ff kijken of ik werkemail heb.. kom ik toch niet op het netwerk van de zaak!! HELP! dus aan de sms met IT(toch handig, connecties).. dan zo ff wasje ophangen.. gister was schoonmams met der man dus hier en had mannetje voor ze gekookt... die ook weer blij dat ze ons hadden gezien.. alleen kregen we dus een overlevingspakket (net de kastjes leeg) en mini kerstboom.. die laatste zometeen maar ff optuigen.. Toch wel gezellig dus.. oh en we hebben onze mobiel uit bali opgehangen in het kamertje met een speciale tesa hanger.. en hangt nog! jeuj! Denk vandaag gewoon veel dutjes doen.....
Goede morgen meiden, @ Moontje, veel succes vandaag in het zh. @ Chicken en Dees, duobevalling? Klinkt gezellig. Hoop dat het opschiet voor jullie meiden. @ Roeltje, pfft ik word al moe als ik het alleen al lees... @ Joyce, gezellig etentje gehad gister? @ Doortje, leuk nog ff zo'n fotoshoot! @ Poohbeer, wat een schatje(s) zeg!! @ Desiree, balen dat de voorweeen niets hebben opgeleverd... @ Dicky, succes vandaag! @ Suus, kraamtranen gewoon laten komen hoor!! Heel herkenbaar dat het niet alleen maar roze wolk is. @ Xenas, oei lijkt me ook heel spannend, voor het eerst alleen met twee kindjes... Gelukkig viel het mee voor je. @ Happy, fijn hè van die lieve papa's en mama's!! @ hier, wel lekker geslapen eigenlijk. Mannetje is vandaag ook thuis, hij heeft morgen examen en heeft de laptop nodig dus ik zal er niet meer zijn vandaag. Dochterlief bij opa en oma....Goh, wat zal ik eens gaan doen????????????? Vanmiddag naar de vk, hopelijk is mijn bloeddruk niet verder opgelopen, we zullen zien. Fijne dag vandaag allemaal!!
Goedemorgen, Vanmorgen al een taxateur langsgehad want we willen onze hypotheek veranderen. ben benieuwd. @ pijn bij plassen na bevalling: ik had bij Renée een maatbeker op de wc staan. die vulde ik voor het plassen met lauwwater en die kun je terwijl je op de wc zit mooi via de voorkant langs je ondekant laten lopen, scheelt echt heel veel. Bij Nikki gelukkig niet nodig gehad. @ Poohbeer: wat een schatje zeg!!! @ Xenas: Moeilijke keuze of je door moet gaan met kolven, ik voel me ook altijd zo'n koe als ik zit te kolven, maar het is natuurlijk wel supergoed voor je babytje.... waarom kon je ook alweer niet gewoon direct uit de borst geven? ( sorry vergeten) @ suus; de kraamtranen horen erbij hoor! niet gek och na zo'n rollercoast van zwangerschap,bevalling en een nieuw leven. @ moon: succes in het ziekenhuis!!! @ meloen: hopen dat je bloeddruk vanmiddag weer goed is! @ spelen/sex: hier wordt ineens weer heel wat af geknuffeld zeg maar, stille hoop dat het de bevalling in gang zet haha. Zo niet is het nog leuk hihi
hier ineens al 39 weken! *slik* @ elmo: hehe.. tja.. vroeg mannetje ook.. of ik het op wilde wekken.. uh nee! wil gewoon ff haha.. en ach.. als het zou beginnen, mag ook hoor hehe
Goedemorgen..... Jeetje een jan baby...... Weet nog zo goed dat ik positief teste!!!!! Wat gaat de tijd toch snel. Vandaag maar weer eens een beetje opruimen hahahah. Leuk al die tips en adviezen, over maatbekers, aambeien, kolven, voeden en 1 twee of geen emmers bij een thuisbevalling. Ik vind het echt super dat ik hier al mijn vragen kwijt kan en dat we in ons dec clubje lekker kletsen zonder oordelen en vooroordelen. Wat heb ik dan veel aan deze site bedacht ik me (Nou goed misschien ook de hormonen aan het woord, maar ik vind het gewoon supper fijn om met allemaal meiden in hetzelfde schuitje te zitten) Ga vandaag ook nog naar de vk ga in ieder geval even vragen naar dikke enkels en of ik gewoon kan zwemmen. Lijkt me namelijk niet fris als je ineens midden in het zwembad begint....??? Owja over het knuffelen, hier ook ineens een beide beetje jachtig, ook mijn vriend hahaha, we doen vanalles en zijn super crea maar het echte werk is echt geen optie meer. Misschien komt het ook door de tijd van het jaar, alles versierd, lekker eten, drinken, veel familie, gezelligheid en koude wandelingen en veel chocomel met spelletjes/puzzels. tot snel ow ja decmoeder met een baby alle spam is welkom!!!!!!
@Poohbeer; gefeliciteerd! Wat een liefie! Gisterenavond weer voorweeën gehad. Jammergenoeg niet doorgezet dus we wachten het maar weer rustig af. Vandaag ga ik denk ik maar een beetje met de kerstversieringen beginnen. Iedereen leuke Sinterklaas gehad? Hier was t erg leuk.
Wij hebben sinterklaas al het laatste weekend van november gevierd in centerparcs. Was erg leuk! Hier is het huis aan kant, heb net alvast de postzegels op de enveloppen geplakt en ga ook maar wat kerstrommeltjes ofhangen denk ik. Kerstboom laat ik even aan Dennis over dit jaar haha.
goedemorgen dames!!! Hier wakker geworden zonder beebje, zelfs na even gezellig knuffelen met manlief hahahahaha. Ben bij vk geweest, die zei dat kleine nog niet volledig ingedaald was maar er wel goed voor lag, terwijl vorige week het hoofdje nog helemaal los lag........pak van mijn hart! Ze zei dat het wel een beetje rommelde, omdat hij heel beweeglijk is en geen ruimte meer had en omdat ik steeds menstruatiekrampen had.....volgende week weer een afspraak.... @xenas: hoi!!! leuk om er weer te zijn! Nou nee het is nog niet opgelost, maar we zijn hard bezig met instanties, komt goed! @elmo: hoe is het vandaag?? @zwangerworden: lijkt mij geen probleem hoor, zwemmen. Lijkt me juist heeeeerlijk! @de rest: jeetje, wat zijn jullie goed in onthouden! Sorry, maar mijn hoofd is een gatenkaas op het moment, vergeef me!!!
@ zwangerworden: Fijn hè zo'n forum! erg gezellig ook! wat betreft het vliezen breken tijdens het zwemmen, dit heb ik toevallig laatst ook gevraagd omdat ik een ligadvies heb voor als mijn vliezen breken. Het schijnt zelden tot nooit te gebeuren dat je vliezen breken in het water omdat de zwaartekracht niet zo werkt in het water. Mocht het toch geeuren komt er zoveel vruchtwater naar buiten dat er niets tegen de stroom in kan, en je voelt het wel want vruchtwater voelt bloedheet aan. Wat volgens mij waarschijnlijker is is dat je vliezen breken als je net het zwembad uitkomt en de zwaartekracht ineens weer druk opp je vliezen zet....
Hoi Dicky! Tsja hier rommelt het lekker verder! maar ja het zal wel los lopen, het meeste baal ik van dat stomme ligadvies! mijn bevalling is bij beide meiden begonnen met weeen maar zul je zien dat het deze keer begint met het breken van de vliezen haha. Vannacht ook, ik lag op bed, mannetje was werken en ik bedacht me ineens dat als de vliezen zouden breken geen mens naar binnen kon omdat ik de voordeur altijd op de knip heb. Dit omdat ik bang ben dat Renée bijvoorbeeld s'nachts ineens buiten loopt ofzo. Vanaf nu de voordeur maar met de sleutel op slot doen s'nachts. Lekker dat je weer goedgekeurd bent. Maar jij hebt ook nog een ligadvies toch??
Lees net dit in een nieuw topic!!! Jaaaaaaa met trost kan ik jullie mee delen dat ik net Caruli aan de telefoon heb gehad en dat ze is bevallen van een practige zoon!! Moeder en zoon maken het goed... de rest is aan Caruli zelf XxxX Mariska Zijn jullie weer op de hoogte! Liefs
Whaaaa, ik stond net op het punt om caruli te PM'en wanneer ze ingeleid zou worden!! Lees ik nu net dat haar zoontje al geboren is. @caruli; Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!
@joyce: hmm lijkt me idd ook erg lastig J Dat terugduwen had ik gehoord ja, zal ook het koude water proberen. Toch handig, zon lotgenoot! Jammer dat je zo rot heb geslapen, doe maar veel dutjes vandaag! 39 weken: joepie! @Happy:lief van je paps en mams! @meloen: succes bij de vk! @sex: wat ik niet snap is dat ze de hele zwangerschap zeggen dat het geen kwaad kan, en zo aan het einde zeggen ze dat het de bevalling kan opwekken??? Hoe werkt dat dan? @elmo: gefeli met je 38 weken! @zwangerworden: jaaaa ben het helemaal met je eens! Succes bij de vk! @caruli: jaaaaaa! Gefeliciteerd!!! @hier: nog even kunnen slapen gelukkig! Ga nu lekker douchen met man!
Goedemorgen dames! Wow, maar 2 pagina's hoef ik bij te lezen! Wat een rust....allemaal aan het bevallen geweest? Ben benieuwd! Hier weer niet lekker geslapen. Lang wakker gelegen en veel nare dromen gehad. Zal er eentje van vertellen. Droomde dat vriend en ik seks hadden en dat hij zei dat hij het hoofdje dacht te voelen (durven nu sowieso niet te vrijen). Dus we werden toch wel een beetje bang. Hij ging naar de wc en ik ging er achteraan. Toen zag ik echt gigantisch veel bloed langs mn benen lopen en in mn onderbroek. We raakten helemaal in paniek en ik dacht dat hij het hoofdje misschien stuk had gemaakt ofzo. VAAAAAAG. Denk dat het komt doordat ik voor het slapen het boek "veilig bevallen" aan het lezen was en daar stond wat in over dat je bij ernstig bloedverlies moet bellen. @Zwangerworden: Zal dat niet "gewoon" door het schuren komen van de baby die erlangs moet??? @Elmo: Tjee wat een tegenvaller dat al dat voorwerk niks heeft gedaan. Maar goed dat ze wel is langs geweest, nou weet je tenminste dat je moet gaan liggen als je vliezen breken! Sterkte en succes! @Poohbeer: Lief hoor die spam Ahhh die tweede foto is liefffffff hihi. @Xenas: Lijkt mij ook veel leuker (ook voor de nog niet bevallen dames) om pas over te gaan naar het mama topic als iedereen is bevallen... Jij geeft bv in de fles he, geef je ook nog gewoon bv? Ik was namelijk 3 weken terug naar een info avond in het ziekenhuis en daar werd gezegd dat je pas na 2 weken bv in de fles mag geven als je nog gewoon bv ook wilt geven. Anders kunnen ze in de war raken werd gezegd en willen ze de borst niet meer. Heb jij daar ook iets over gehoord of zal t wel meevallen? @Joyce: Ja haha, echt knap ook dat iedereen al weet wanneer de beeb komt Hoe doen ze dat toch? Mijn vriend vind me ook afweziger en zei gisteren nog dat ie denkt dat het er wel aan zit te komen...We zullen zien. Als dat zo is dan hebben we meteen een handige tip voor de rest. Luister naar of je man je anders vindt of niet @Meloen: succes bij de vk @Zwangerworden: Hmm, die adviesen over maatbekers heb ik gemist...vertel? @Dicky: Ik onthou ook niks hoor, gewoon twee schermen openen! Eentje om te lezen en eentje om te antwoorden @Caruli: GEFELICITEERD!!! Ben benieuwd naar je verhaal
haha Lotte wat een enge droom!!! je moet ook geen enge boeken lezen voordat je gaat slapen haha. Maatbekeradvies pijn bij plassen na bevalling: ik had bij Renée een maatbeker op de wc staan. die vulde ik voor het plassen met lauwwater en die kun je terwijl je op de wc zit mooi via de voorkant langs je ondekant laten lopen, scheelt echt heel veel. Doortje douche ze en wie weet even knuffelen en bevalling opwekken??? Aan het einde kan sex de bevalling opwekken doordat in sperma een stofje (prolactine heet het geloof ik )zit wat je baarmoedermond het laatste zetje kan geven om te gaan rijpen. zoiets...