goedemiddag! Moontjemoon: Gefeliciteerd met je dochter!!! Wat een gave naam, Dycke! Ja vervelend he dat maagzuur! Ik ben ook al geminderd met frisdrank, niet leuk! Ik heb geen idee wat het tegen zou kunnen houden........ja geen citrusvruchten eten en niet teveel frisdrank enzo maar voor de rest............ ik ga ff 2 paginas teruglezen
Spannend die voorweeen Roeltje! Meloen wat fijn dat je bloeddruk goed is. Toch wel een fijn idee dat je ook weer thuis mag bevallen he.
@Happy: Ben ze wel behoorlijk zat moet ik zeggen.. het zet toch niet door @Bevallen: Hier toch maar besloten om in het ZH te bevallen.. manlief vind het nog niet zo'n fijn idee dat het ruim 20 minuten duurt voor we in het ziekenhuis zijn mocht het nodig zijn.. en ook al is het mijn bevalling vind ik wel dat hij er achter moet staan om thuis te bevallen.. zolang dat niet het geval is gaan we lekker naar het ziekenhuis.. Maakt mij zelf niet zoveel uit haha
@meloen: fijn dat alles goed is! Thuis is inderdaad beter dan in het ziekenhuis, welkom terug op de bank! @buikslapen: jaaaaaaaaaaa! ikke wil ook! @lotte: ja inderdaad goed dat je de prik hebt gehaald dan, is het verder wel goed nu met je ma? @druk kindje: volgens mij is dat alleen maar goed! Hier ook een be-hoor-lijke druktemaker, au! @roeltje: spannend, die voorweeen. Alleen wel frusti dat ze steeds wegtrekken hé. Hoop dat ze snel doorzetten! @hier ook geen touw meer aan vast te knopen! We wachten gewoon rustig af, lekker veel lopen
Zooo, heb netjes 1 sneetje brood met kipgebradengehakt en 1 sneetje met een halve banaan gegeten. Jeuh hihi, maar kan het geen ontbijt meer noemen eigenlijk @Chicken: Mn vader had vroeger heel veel maagzuur en dan nam hij altijd een paar plakjes kaas, dat hielp hem heel goed. Over die rennies. Heb het hier al een paar keer gezegd. Je wordt ook "immuun" voor rennies als je ze veel gebruikt. In mn opleiding hebben we zelfd geleerd dat we het de mensen af moeten raden. Rennies zijn helemaal niet goed, want je hebt er steeds meer nodig voor hetzelfde effect!!! Dus ik blijf het zeggen hihi. @Meloen: Gezellig dat je weer bij ons op het wachtbankje zit! Ben benieuwd wanneer we zullen bevallen, we zijn dezelfde dag uitgerekend! @Roeltje: Hier is het zh ook zeker 20min rijden, maar bedenk je wel dat je gewoon te hard moet rijden mocht het nodig zijn! Dus dan doe je er vast minder lang over. Gelukkig mag je tot aan de bevalling bedenken wat je wilt en kan je er dus altijd nog op terug komen!
@Dicky: Ze was een paar dagen geleden aan het opknappen en toen ineens werd ze weer heel beroerd en kwam de koorts weer terug. Gisteren ging het wel iets beter, maar ik heb vandaag nog niks gehoord van dr. Vraag me dus af hoe het nu dan gaat.. @Kindje: Drukt die van jullie ook af en toe zo ontzettend tegen je ribben? Vooral 's nachts en als ik een harde buik heb (sinds een week meerdere keren per uur) dan zitten zn billen helemaal tegen mn ribben aangedrukt..auwwwwwww
@roeltje: dat is misschien ook wel een beter idee, maar ja ik snap ook wel dat je graag thuis bevalt. Ach, je weet ook niet hoe het gaat lopen allemaal, je kan altijd nog naderhand wat anders beslissen, in ieder geval wat het beste en prettigste voelt op dat moment. @lotte: o das niet zo mooi, hoop dat ze snel opknapt. Beterschap! Wat ik me afvroeg, kan een druk kindje de vliezen breken? (of de boel in gang zetten?) Hier doet het mannetje mama behoorlijk zeer daar beneden, vooral ook in mijn liezen en muts, dan knelt de boel zo lekker af. Word tijd dat hij eens buiten komt kijken!
@Dicky: ben al druk bezig met traplopen, veel wandelen, maar helpt nog niet echt haha... @Lotte: haha lekker ontbijtje hoor tja, het maakt mij totaal niet uit of het thuis is of in het ziekenhuis. 1. de beeb moet er toch uit 2. het heeft beide zn voors en zn tegens haha
@Lotte: Ja hoor, hier steekt ook af en te een voet in mn rib.. doet zeer he? en idd, ook meestal tijdens een harde buik @Dicky: Denk dat ik niet echt met een prettig gevoel beval als ik weet dat manlief naast het bed doodsangsten uitstaat dat het mis gaat haha.. dan maar liever in het ziekenhuis. hij blij, ik blij haha.. ach misschien gaat het zo snel dat er geen eens tijd is om naar het ziekenhuis te gaan haha
Hoi dames, Ik kom mijn koppie ook weer even laten zien. Afgelopen dagen heel druk geweest met onze dochter en het vinden van een routine. Heb gisteren wel besloten om te stoppen met de borstvoeding, want de aanmaak komt bij mij maar niet op gang en ik deed onderhand niets anders meer dan kind aan de borst, daarna fles bijvoeding, daarna kolven... Dan had ik nog precies anderhalf uur tot de volgende voeding, dus daar ging ik een beetje aan onderdoor. Ik geef het op met pijn in mijn hart, maar het is beter zo. Ik mag nu gewoon de borst geven voor de fun en ze krijgt daarnaast volwaardige flesvoeding. Ik ben weer helemaal opgeleefd, na eergisteren echt in een dipje te hebben gezeten. Ik ga nu alsnog proberen te genieten en me niet meer zo druk te maken. Echt, ik heb meer gehuild dan Amy... Meiden die nog moeten bevallen. Ik snap dat jullie er dooheen zitten en willen bevallen, maar eerlijk....ik mis het zwanger zijn wel een beetje hoor. Heb nu al tegen Ferdy gezegd dat er in ieder geval nog een broertje of zusje voor Amy komt....nu nog even niet, maar ik weet het nu al zeker. Je voelt je zo bijzonder als je zwangr bent. En nu, niet allemaal jaloers worden op het mooiste meisje van de wereld....hahaha Ja, het is echt zo. Je vindt je eigen kindje echt het aller-aller-allermooist.
Ik ben weer thuis, ga nu lekker met een kop thee op de bank hangen filmpje kijken! Heb weer genoeg beweging gehad voor vandaag!!
@Colloo: Leuk wat van je te horen! Jammer dat het niet is gelukt met de bv, maar je hebt het in ieder geval geprobeert! En het is zo zonde als je je daar teveel druk om maakt, dus goed van je dat je het nu los probeert te laten! Moet je nu dan afgekolfde bv geven of kunstvoeding? Vraag me al een tijdje af hoe dat werkt eigenlijk als het bijv. niet lukt met de bv. Mooie foto van jullie meisje, geniet van je gezinnetje! En wat je zegt over het missen van de zwangerschap, ik denk dat ik dat ook wel ga krijgen. Nu heb ik al af en toe dat ik denk 'oh jee, straks ben ik niet meer zwanger!' Liefs
@collo: wat een ongelooflijk mooi meisje hebben jullie gebrouwen samen!! Wat betreft de voeding, vind ik dat je gewoon moet doen wat het beste voelt voor jou en je kindje, dat is geen opgeven hoor! Hoe is het verders? @dees: absoluut respect voor jou hoor! Ik zou er zelf ook gek van worden!Je zal het vast al eens verteld hebben, maar wat ga je doen of word er gedaan als het 'te lang' word? (vergeef me als ik de zoveelste al ben die het vraagt)
@Collo: Wat een scheetje!!!! Wel rot dat de bv niet op gang komt, je hebt het elk geval geprobeerd, is al iets om trots op te zijn meis.. Over bv gesproken...... kun je met een teruggetrokken tepel zeg maar gewoon BV geven? heb het niet hoor, maar volgens VK kan dat zomaar veranderen.. maar ben vergeten om te vragen of het dan nog wel kan haha.. @Dees: kan hier maar niet bedenken welke film ik op wil zitten..wat dat betreft kan ik niet wacht tot de kerst haha.. heerlijk die zwijmelfilms die je al 100x gezien hebt haha.. heerlijk....
@roeltje: Bij de info avond over bv in het ziekenhuis zeiden ze dat je ook bv kan geven met een teruggetrokken tepel. En dat een echte teruggetrokken tepel (schijnt vaak dat mensen denken het te hebben, maar het eigenlijk geen teruggetrokken tepel blijkt te zijn) maar heel weinig voor komt. Als je wel een echte terug getrokken tepel hebt dan KAN het zijn dat het niet lukt...
Missen van zwanger zijn En het ergste is dat ik tijdens de zwangerschap het eigenlijk helemaal niets vond, dat zwanger zijn... BV Nee, ze krijgt nu gewoon Nutrilon flesvoeding. Dat kolven deed me juist de das om. Kon echt geen kolf meer zien. Ze krijgt nu gewoon de fles en vantevoren leg ik haar nog even aan . Elke slok moedermelk is weer mooi meegenomen. Volgens mijn VLOS, zal de aanmaak van melk geleidelijk aan minder worden, dus tot die tijd laat ik haar gewoon nog aan de borst drinken. Alleen soms snachts niet zodat ik eens door kan slapen en Ferdy haar voeding kan geven . Bevallen in het ZH Ik vond het helemaal top. Ik voelde me juist heel veilig omdat alles steeds opnieuw gecontroleert werd en ik kon de hele tijd vragen of wat ik voelde normaal was. Ik zou het zo weer in het ziekenhuis doen.
@ happy: datum? nee man, ben pas 39+2 dan doen ze nog lang geen datum prikken! @ chicken: lotte adviseerde maalox en dat werkt hier prima.. kreeg van rennies ook last van darmen omdat ik teveel gebruikte.. en om het niet de spuigaten uit de laten lopen drink ik regelmatig een bekertje melk met smaakje (milk en fruit, optimel, yomild) en dat werkt wel.. vanille vla hielp hier weinig ze zeggen verder droog brood, cola, sinaasappelsap.. @ roeltje: balen dat je tot morgen moet wachten.. @ suus: goed te horen dat het beter met je gaat! en tja.. wachten.. valt mee hoor.. maar word gewoon met de dag spannender.. hoop iig dat de slaapzak werkt voor je kleine meid! @ buikslapen: deed ik sowieso niet, maar rugslapen lijkt me ook wel weer heerlijk! @ kg's": ben benieuwd hoe snel dat hier gaat.. @ lotte: ach joh.. eerste prik heb je al gehad... dus waarom niet nummer 2 ook.. je bent nu maar 30% beschermd en daarna 70... je bent er niet voor niks aan begonnen, toch? heb zelf de prik niet, maar ja.. beter helemaal dan half denk ik dan.. @ plassen: ligt er eetje aan hoe je kindje ligt geloof ik.. en ingedaald enzo.. geloof ik.. @ luiers: heb pampers uit alle kado pakketten haha.. en c1000 zijn de onderburen.. @ film: hoorde juiste slechte verhalen... hmm.. ms dan toch maar ff heen gaan.. janken of niet.. @ dees: oeh.. klinkt als voorwerk ja.. spannend hoor! wel balen dat het niet doorzet dan.. @ roeltje, lager klinkt goed @ lotte: wel goed voor jezelf zorgen he! niet ontbijten.. foei! en klinkt niet echt als lunch ontbijt nee had jij overigens ook last van verstopping? dan zou ik snel ff stoppen met bananen! @ moontje: fijn wat van je te horen en dat alles goed gaat! @ roeltje: wel beetje rustig aan doen he bezig bijtje! en als je zover van het ziekenhuis weg woont is het wel een overweging waard ja, om gewoon daar te bevallen! @ harde buik: ja.. heb dan ook een benauwd gevoel ja .. als billetjes tegen ribben/longen duwen en hoofdje de andere kant op op 2 plaatsen niet fijn @ dicky: nee, drukke kindjes doen niet de vliezen breken!.. las wel in mijn boek dat kindje de week van bevallen bepaalt, en mama de dag... @ collo: jammer dat je moet stoppen met bv maar liever dat dan een mama die niet blij is he! en is idd een droppie @ lotte: hihi.. dat met die bv word je allemaal uitgelegd door de kraamzorg joh heb je geen voorlichtingsavond meer waar je heen kunt? heb ik namelijk veel aan gehad! @ roeltje: met ingetrokken tepels kun je ook bv geven, dan gebruik je een tepelhoedje @ vk: dit keer opgedeeld in stukjes, haha @ procedure na 40 weken: nou volgende week zit ik nog in de 40ste week dus doen ze sowieso niks.. pas bij de week erna gaan ze geloof ik inwendig onderzoek enzo doen... ff goed in de gaten houden. had niet zoveel met deze vk @ bloeddruk enzo was goed, maar wel aangekomen @ indalen: tja... volgens de vk wassie niet ingedaald.. nog lang niet... @ druk/rustig: vandaag dus te horen gekregen dat buik goed vol was dus datie daarom wellicht wat rustiger was.. maar ik vond de beeb dus gewoon echt anders dan anders.. normaal haal ik de 10 tikjes makkelijk 's nachts al! of 's ochtends! en nu niet!.. en dat zei ik dus.. maar ja.. toen mochten we dus naar het ziekenhuis.... voelde me toen wel beetje een aansteller, maar ok.. @ ziekenhuis: uurtje later dus in ziekenhuis en aan de monitor.. hebben half uurtje hartje gehoord en kreeg ook nog 2 harde buiken, kon je ook mooi zien.. hartslagje ging echt van 110 naar 160! niet normaal! maar alles was helemaal goed.. (beeb deed toen ook weer veel bewegen...) Daarna nog echo gehad.. was ook allemaal goed, nog genoeg vruchtwater en flink bewegen dus.. indalen heeft ze ook gecheckt, zowel uitwendig als via echo had ze zoiets van: volgens mij isie gewoon ingedaald hoor... en toen dus nog een inwendig onderzoekje.. en iig geen ontsluiting of verstrijking (had niet anders verwacht) en kleine was wel opduwbaar uit bekken.. dus met volle blaas kan het goeddatie niet is ingedaald en anders wel.. handig he dus nog steeds ligadvies...
@Collo: das wel een voordeel van de fles natuurlijk.. kan je partner er 's nachts een keer uit kan de bv in dit geval geen opgeven noemen aangezien je Amy natuurlijk nog wel eens aanlegt om haar toch die paar slokjes te geven.. alle beetjes helpen toch? @Lotte: haha heb ook geen idee hoe het er uit zit hoor een teruggetrokken tepel, maar kwam zo ineens in me op haha.. ben niet naar de info avond geweest.. auto ging die dag kapot haha.. niet echt handig maarja, Kraamhulp weet ook een boel natuurlijk... pff komt even een harde buik opzetten.. erg fijn..
@Joyce: vind niet dat je je hebt aangesteld hoor.. jij weet toch het beste of er iets veranderd is in de bewegingen van jullie beebje.. dan is het inderdaad maar het beste om het even te laten controleren.. beter te vaak gechecked dan een keertje te weinig.. pff, zo'n ligadvies lijkt me ook niks zeg! stel je staat bij de bakker je tijgerbrood te bestellen, pies je zo in je broek *figuurlijk dan* mag je dan nog gewoon naar huis? hihi zie je al liggen midden op de winkelvloer als loopmat nee das flauw haha.. Fijn dat alles goed blijkt te zijn met frummel! rest van de dag een verweng/hangdagje?