December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dicky: schop m van de bank af meid!:p

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo, wat een mooi meisje, heerlijk koppie heeft ze! (hoe zet je trouwens de foto in de post, lukt mij alleen in het album).
    En wat betreft de bv, goed dat je voor jezelf kiest en daarmee ook voor hoor. Zoals je al zegt, het is beter zo. Heb de routine die je beschrijft zelf maar een paar dagen hoeven doen, maar inderdaad niet echt te doen, was ook steeds in tranen en zo kapot.

Jeetje je schrijft precies wat ik voel, ik mis het zwanger zijn ook wel en heb het hele zwanger zijn niet zo boeiend gevonden :).

@joyce; fijn dat alles even gecheckt is en goed is! Goed dat je het aangeeft juist, daar ben je mama voor ;)

@ griepprik, echt zo lief. Ik had gisteren voor de tweede gemoeten. Maandag ha gebeld, en uitgelegd dat ik even niet zie hoe dat te organiseren. Zegt de assistente: oh ik fiets zo wel even bij je langs als ik naar huis ga, krijg je m dan. Nou...jeetje...fijn hoor.

Ben sowieso onder de indruk van alle fijne mensen die maar zo op ons pad gekomen zijn. Onze kraamhulp was echt geweldig, we hebben het echt fijn gehad met zn viertjes die eerste week. De verpleegkundige in het zh heeft ook al zo'n indruk op me gemaakt. ZIj heeft me door de bevalling heen geholpen (niet de gyn, de vlos of een van al die anderen aan het bed). Mooi hoor, hoe mensen zo'n indruk kunnen achter laten :).

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dicky
    mannen zijn gewoon echt zwakker dan vrouwen. Hier ook een echte schat hoor, maar is altijd moe terwijl hij twee keer zoveel slaap krijgt als ik. Hoe kan dat nou? :D

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Riti: Fijn dat alles zo goed gaat.. beetje ritme kunnen krijgen inmiddels? wat een lieve assistente hebben jullie daar zeg!!

Oja, iemand ervaring met het gevoel alsof je een eisprong hebt/ Heb het laatst ook al gevraagd maar weet het antwoord niet meer.. ineens behoorlijk last van.. maarja eisprong lijkt me sterk haha

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Mannen vs. vrouwen: ach mannen kunnen nu eenmaal niet zoveel hebben.. thnx. moedertje natuur!;)

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Ben ook echt een aantal mensen heel erg dankbaar en daar horen zeker de verpleegsters in het ziekenhuis bij. Wat een ontzettende schatten zeg. Ik ga binnenkort ook even langs om een traktatie af te geven daar. Ook een schat van een kraamhulp. Morgen komt ze voor het laatst, dus zometeen nog even een mooie bos bloemen halen.

Was het ook jouw eerste of niet?

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Pic in je bericht zetten: Onder bij Bestanden toevoegen, Beheer bijlagen klikken en dan kiezen voor Bladeren. Als je het juiste bestand hebt gekozen op uploaden klikken en als ie klaar is met uploaden, het venster sluiten, dan staat ie erin...

Klijk zo.... (stiekeme spam)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    *zwijmelt hier helemaal weg van al die mooie babytjes*

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Meloen:

Ben om 15:30 gegaan, had geen zin meer om te wachten hihi. En ik kon zo doorlopen! Dus dat was fijn. Het inspuiten van dat troepje deed nu meer zeer, maar vond het alsnog meevallen. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel;)

En die twee dagen...ja ik zei ook al tegen m dat ze dan gewoon de pot op konden, echt niet dat hij dan naar zn werk gaat. Ze zoeken het maar uit. Maar doet ie ook niet hoor en anders heeft ie een slechte aan me denk ik;)

@Riti:

wow, dat noem ik nog een service! Echt super dat de assistente even langs komt!

@Collo:

Wat een leuk dekentje ook!!

10. @annekevdz.. je bent bijna aan de beurt meid! Nog even geduld. Voel je je verder goed?
    De eerste dagen... je lekker laten verwennen door manlief en de kraamhulp :)

@sjees.. en staat je kerstboom inmiddels? Wat een leuke verrassing van je zus zeg!

@riti.. hihi zo kwamen wij ook op Jesse en Timo. Die namen passen gewoon bij ons. Grappig is dat he!

@lotte.. lekker geslapen dus gisteren! Heerlijk!
    er bestaat een pil die je mag nemen als je bv geeft. Zolang je bv geeft mag je nog niet aan de pil!
    spiraaltje is volgens mij geen probleem!
    Ja kraamhulp was vorige week donderdag voor het laatst! Gaat echt zo hard de tijd!
    Ik kreeg volledige dagen. Ze was hier om half 9 en ging rond 4 uur weer weg
    Ik kon mijn kraamhulp ook niet van te voren. Heb telefonisch intake gehad. Had ook stagiere hier de eerste nacht toen Timo net geboren was. Ze zijn namelijk normaal ook bij je bevalling. Als je thuis bevalt. Maar bij mij waren ze dus net te laat hihi!

@roeltje.. lekker laten gaan die tranen meis! Geeft niks!
    hihi eindelijk de keus gemaakt waar je gaat bevallen. Misschien moet je het ook wel zien hoe het dan gaat. Wij wouden ook in zh bevallen. Vanwege enge verhalen waar navelstreng om nekje zat enzo.. maar ik ben achteraf wel blij dat ik thuis ben bevallen. Had natuurlijk ook niet echt de tijd om erover na te denken he!
    Hier had ik dus ook last van terug getrokken tepels. Normaal niet. Maar zodra Timo zou gaan drinken zakten ze helemaal naar binnen. Daardoor lukt het bij mij ook niet om bv te geven! Dan maar even kolven. Vanaf gisteren vervangen we 1 voeding door fv. Maar je kan volgens mij dan nog steeds wel bv geven hoor! Bij mij lukte het alleen niet ...

@gimena.. sneu voor je broer zeg! Lijkt me lastig zo'n thuis situatie.. En neemt hij zondag je mams mee?

@chicken.. doe maar lekker rustig aan meid! En geniet nog even van je rust!

@suus.. haha leuk he! Nu wachten we nog even tot dat alle mama's zijn bevallen.. en daarna kunnen we het met iedereen hebben over de luiers, bv/fv, korte nachten, darmkrampjes ;)

@dees.. en heeft het wat doorgezet meid?

@moontjemoon.. das schrikken meid, dat je toch nog een bloeding hebt gekregen! hoe spreek je haar naam uit? Dieke?

@meloen.. fijn dat je weer helemaal bent goedgekeurd en weer bij de vk bent!

@collo.. wat een schatje!!!!! Goed dat je die keus hebt gemaakt meid. Wij zijn sinds gisteren ook aan het afbouwen. Heb jij gewoon gelijk alles kv gegeven?
    Ohh nog een foto! zo'n lieverd!
    Tja er zitten echt sick people bij de harde kern. Ik ben zelf feyenoord supporter en normaal zit ik ook in S. Waar vroeger de harde kern zat. Die zitten al jaren ergens anders. Maar sommige zijn echt heeeeel vreemd! Ging ook veel naar uitwedstrijden en dan vooral 020 en psv. Wat je daar mee maakt is niet normaal. Ook heb ik nu 4 x in rellen terecht gekomen. Dat is echt verschrikkelijk! Je weet niet wat je meemaakt!

11. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemiddag!!

Zo, hier is weer lekker doorgekletst;) even kijken wat ik heb onthouden.....

@Sjees: fijn dat je zus er nu is! Nu hopen dat je snel bevalt zodat ze nog wat tijd heeft met je ukkie:)

@meloen: oh weer terug bij de vk, fijn hoor! nu moet je alleen wel langer op je ukkie wachten waarschijnlijk.

@joyce: je hebt gelijk hoor dat je het hebt gezegd, beter dan dat je je thuis zorgen zit te maken. Gelukkig alles ok. Ik heb paar weken geleden ook ctg gehad omdat ik minder leven voelde en toen ik eenmaal daar lag werden die doppen er zowat afgetrapt:)

@Collo: je moet het niet zien als opgeven meis! je hebt het geprobeert en het ging niet, helaas. nu ben je waarschijnlijk veel ontspannener en dat is voor amy veel beter dan een gestreste moeder!

@Dees: oh meid, wat word jou geduld op de proef gesteld zeg! ik hoop echt dat je uk NU gaat komen. Dikke knuffel en hou vol!

@chicken: bij mij helpt het goed als ik een glas koude melk neem tegen maagzuur.

@kilo's: ben ineens weer afgevallen. Was 4 kg aangekomen en dus nog maar 3:( Ben straks na de bevalling gelijk lichter dan toen ik zwanger werd:$

hier: emo bui is weer over gelukkig. vandaag 39 weken dus hoop dat laatste zwangere dagen zijn ingegaan:) krijg wel steeds van iedereen sms en telefoontjes om me sterkte te wensen met de bevalling. het liefst willen ze dan ook nog even zelf hun bevallingsverhalen vertellen (varieerend van 30 jaar geleden tot 6 maanden geleden) maar dat mogen ze momenteel even voor zich houden:p

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Xenas:

Nee vannacht lekker geslapen! Niet gisteren;) Maar was wel even fijn.

Hmm spiraaltje vind ik maar niks, maar heb nog wel eventjes tijd om na te denken over die pil dan. We willen wel een tweede eigenlijk, maar willen dan eerst in een ander huisje wonen!

Bij mij werd gezegd dat je extra moet betalen als de kraamzorg 's nachts moet komen...Kan het ook zonder de kraamzorg als het idd 's nachts zal zijn? Dan laat ik ze gewoon de volgende ochtend komen hihi.

Alles verder goed met jou, je man, Jesse en de kleine Timo?

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: check je babysite:) kon het niet laten om een berichtje achter te laten...:D

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    BV afbouwen
    Ja, gelijk volledige flesvoeding. Ze kreeg bij iedere voeding toch al 30 cc bijvoeding via de fles en sinds gisteren mag ze dus 70cc. Zal haar trouwens zo weer eens wakker gaan maken.

Sliep ze snachts ook maar zo lekker....

15. @hier... hier gaat alles nog steeds goed.. Wel erg moe maar goed hoort er een beetje bij he!

Kraamtranen niet echt last van gehad. Misschien komt dat nog. Ik weet het niet.

Timo heeft wel last van darmkrampjes. Das echt zo zielig!
    Ben gisteren begonnen met cinababy. Ik hoop dat het wat helpt. Het begint vaak savonds tot een uurtje of 2 dat hij daarna pas echt in slaap valt. Vanmorgen werden we kwart over 8 wakker. Ok ik dan. Rob heeft Timo om half 6 eten gegevn.

Sinds gisteren zijn we ook begonnen om een voeding te vervangen voor kv. We geven hypoallergeen. Omdat ik zelf een boel allergieen heb. Jesse heeft ook hypoallergeen gehad.

de kraamvisite loopt sinds deze week. Blijkbaar wil iedereen wachten tot de eerste drukte geweest is.. haha maar volgens mij denkt iedereen zo ... en daardoor is het pas sinds deze week op gang gekomen! Ach.. vond het wel lekker zo die eerste weken zo samen!

16. @collo.. haha ja sliepen ze savonds/nachts maar zo lief he haha!
    Wij hebben Timo eerste dagen ook nog bijvoeding gegeven. Eerst in een cupje, daarna via fingerfeeding. En toen op de fles overgegaan, maar nog wel met bv erin.
    En nu gaan we dus langzaam over op de kv.

17. @roeltje.. ohh wat een lief berichtje!!

@kilo's en buikslapen.. sorry meiden.. maar buikslapen is echt wel heel lekker haha! Maar ik mis het zwanger zijn ook echt! Lekker met mijn buik pronken... nu hoop ik maar dat die nog ooit goedkomt hihi!

Ik was 16 kilo aangekomen.. en er zijn er nu al 12 vanaf! Was ik wel blij verrast mee!

18. @lotte.. geen idee of we meer moeten betalen dat de kraamhulp snachts is gekomen.
    We hebben alleen daarom de tijden wat aangepast. Want kreeg 49 uur in totaal en dat hebben we ook gehad. Ze ging in de middag gewoon wat eerder weg!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: haha ach, ik heb zo mn momenten:p

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; ja ook mijn eerste. Supermooi en gaaf maar ook heftig allemaal hoor ;).

@kraamtranen; nou....ben behoorlijk stabiel mn zwangerschap doorgekomen (al zeg ik het zelf) maar nu, ben toch wel behoorlijk labielig hoor soms is t dweilen met de kraan open (van geluk, ontroering, frustratie, vermoeidheid....noem maar op)

@ kilo's: tja...ben de helft kwijt....de andere helft is voor 2010 :). Probeer het een beetje los te laten en door normaal te eten en straks weer meer te gaan bewegen tegen die tijd eens te zien hoe of wat.

@ krampjes, ja, Maura heeft ze ook, zoó zielig, mn hart breekt. Ze is een erg tevreden meisje, en dan komt er echt zo'n pijnkrijs en dan overstrekt ze zich compleet totdat het is gezakt en dan slaapt ze ook meteen weer verder. Maar gut, wat vind ik het moeilijk (dat belooft nog wat voor de toekomst, moet echt wat eelt op mn ziel gaan kweken)

oh zo..:D (ben zo trots, kan er maar niet over uit dat er zoiets moois uit mij/ons is gekomen)

Deel Deze Pagina