@ lotte: oh.. dacht dat je dat boek ook had.. uhm.. oeps! maar is dus een boek.. maar sowieso.. ff googlen en dan vind je dat ook wel hoor! kon de link van desiree je niet helpen? en misschien die instantie ff bellen? vind het namelijk ERG vreemd! hij moet toch de kleine aangeven? en bijkomen van de bevalling!? En ja klopt, NL is heel anders dan buitenland.. maar ja, in NL mag je iig wel kiezen thuis of ziekenhuis!... en mag je lekker zo lang mogelijk thuis, omdat je meestal snel in ziekenhuis kunt zijn.. in Belgie bevalt 5 % thuis.. en de rest ziekenhuis.. en daar ord het echt gezien als stom als je thuis bevalt.. dus sja.. er ztten wat nadelen aan, maar vind de keuze vrijheid wel fijner denk ik.. ziekenhuis maakt alles meteen zo clinisch en medisch enzo.. en vk is dan toch wat relaxter.. Normaal voel ik de harde buik opkomen en dan afzakken.. das beetje verschil zeg maar... op ctg zag je dat ook mooi, haha.. dan zei ik al: oh hij word weer hard en dan zag je een ander lijntje ineens pieken en daarna weer afzakken.. maar fijn te horen dat ik niet alleen ben met spontane en lang aanhoudende harde buiken..
@Joyce: Zal wel komen doordat ik het boek "veilig bevallen" heb dat je dat dacht Heb ik hier wel eens genoemd. Ohja, die link van desiree...moet nog even kijken hihi. Ja, vind het zelf ook errug vreemd hoor. Kan me ook niet voorstellen dat het klopt eigenlijk. Als je in het CAO kijkt dan is het ook niet echt duidelijk. Ja, voor mensen met een detacheringscontract wel maar niet voor anderen. Ja das was, hier kan je tenminste wel kiezen waar je wilt bevallen! Die harde buiken vind ik dus wel vreemd. Ze duren ook steeds langer bij mij. Ineens merk ik bijv dat ik me "raar" voel of dat ik moeilijker adem en dan is mn buik dus mega hard. Echt net of je een bowlingbal hebt ingeslikt
@mili: jeetje, heel veel sterkte de komende tijd! @manoe: heeeeeeeeeeeeeee hahahahaha dezelfde dag uitgerekend en ook nog niet bevallen, ik ook niet! Grappig! Hoe is het? Hoe was hrt bij de vk??? Ik moet dinsdag weer @saskia: wat een mooi meisje! Het is waar inderdaad, de december babys zijn de mooiste! gefeliciteerd! En wat een verhaal! Jeetje.......maar wel erg fijn dat het nu langzaamaan beter gaat met jullie, dat is het belangrijkste! @dees: hoe was het bij de vk? @roeltje: goed dat je weer door de keuring bent! suc6 bij de tandarts (iiiiie) @joyce: wat een prachtbuik! @poohbeer: gefeliciteerd met je dochter! Wat een verhaal zeg! Super! Wat goed dat het allemaal zo snel is gegaan. Zo zie je maar. Wat fijn dat het zo goed gaat! @desiree: zullen we samen hupsen misschien helpt dat *hups*hups*hups*hups* en? @chicken: jeuuu het is een begin! @riti: je bent een supermama!! @hier nog geen touw aan vast te knopen! ze doen wel 'lekker' zeer, vooral in mijn rug. Maar of het nou het echte werk is? Bij mijn andere 2 dochters was het meteen het goede werk, zonder dat ik enige goede voorweeen had gehad, dus dit is totaal onbekend! Ik ben benieuwd........hoop in ieder geval nergens op, dan valt het altijd mee!
Ben niet zo'n held in dit soort dingen hoor, maar dit staat dus in het CAO: Uitzendovereenkomst met uitzendbeding 3. Voor kort verzuim en bijzonder verlof ontvangt de uitzendkracht met een uitzendovereenkomst met uitzendbeding een aanvulling, uitgedrukt in een percentage van het feitelijk loon verhoogd met de wachtdagcompensatie. Dit percentage staat vermeld in artikel 41 van de CAO. 4. De in lid 3 van dit artikel bedoelde aanvulling wordt niet iedere week bij de wekelijkse uitbetaling uitgekeerd, maar gereserveerd. Wanneer de uitzendkracht met inachtneming van het bepaalde in dit artikel kort verzuim of bijzonder verlof opneemt en de uitzendovereenkomst blijft voortduren, wordt ten laste van de reservering het feitelijk loon uitbetaald. En dan bij artikel 41: 2. Het percentage, bedoeld in artikel 37 lid 3 van de onderhavige CAO, bedraagt in 2009 0,6 procent. eerlijk gezegd weet ik niet echt wat ik daar nou uit op kan maken haha. Ik lees het 10x, maar hoofdje werkt niet mee.
@ Dicky heee!!! Nee nog niet bevallen helaas Heb nu wel weeen maar om de 20 minuten dus hoop dat het door gaat zetten. De VK had net weer lekker lopen rommelen daar binnen! @ Desiree ja ben nu 2 dagen overtijd! @ Saskia heftig verhaal zeg. Dat zal wel erg schrikken voor je zijn geweest. @ Dees is ben zo benieuwd of je gestript bent en of het werkt!!! Hoop het echt voor je, jij hebt wel lang genoeg gewacht nu.
Oja was dus bij de VK die weer inwendig onderzoek ging doen. En ja hoor weer een cm er bij! Zit nu op 3 cm ontsluiting en baarmoedermond super zacht kindje heel laag, zij snapt ook niet waar onze kleine man op wacht!!!
@ Lotte is een 0800 nr van de overheid dus moet gratis zijn.. 80 ct per minuut is echt veel! 0800-8051. Als hij geen detacheringscontract heeft geldt het niet voor hem nee.. waarschijnlijk een dom figuur die daar werkt, die heb je er altijd bij zitten. Maar heeft dat uitzendbureau ook een hoofdkantoor? Die moeten het wel goed weten. @ Joyce hier houden de harde buiken ook steeds langer aan en worden ook pijnlijker.. ik moet altijd ff zitten dan want krijg moeite met ademen. Dus je bent absoluut niet de enige ermee. @ Gien fijn dat je de kilo's alweer kwijt bent, was je niet zoveel aangekomen of gaat het gewoon zo hard?? Lief meisje hoor!
Oef Lotte ik heb hem ook ff gelezen maar het is in ieder geval niet onbetaald, klinkt als 60% doorbetaald maar moet het zo ook nog ff een paar keer lezen. Nu ff naar de vk! Wish me luck
@ lotte: ik bedoelde ook veilig bevallen! heb ze alle 3 was ff mis, maar staat in veilig bevallen, dus dat boek wat je ook hebt.. @ dicky: spannend hoor! idd raar dat je dit niet herkend, maar ja, elke bevalling is anders he! @ manoe: klinkt als goed voorwerk! woehoe! nou wie weet meis! @ lotte: als ik het zo lees, dan zou hij een percentage van loon doorbetaald krijgen, maar heeftie er wel recht op! maar ms dat het nummer van desiree je kan helpen? of inderdaad het hoofdkantoor? @ desiree: hoef er gelukkig niet bij te zitten.. bij die die ik voel aankomen helpt diep ademen.. maaar bij die die er ineens zijn als ik wakker word en dan aanhouden niet... vaag he.. maar volgens mij hebben we dus allemaal rare harde buiken die steeds harder worden , toch?
@Desiree: Hij heeft 1 contactpersoon en zij regelt dus ook zijn dagen en haalt ze eraf mocht hij wat opnemen. Ik bel haar nog wel een keer anders. Over mensen zonder detacheringscontr staat dus dat stukje wat ik hierboven had geplakt. Zie nu dat je het gelezen had. succes bij de vk!
@Joyce: Oh, ik heb m nog niet uit hihi. Vandaar misschien. Dan ga ik eens even op zoeken wat er staat over het strippen! Dank je!
@manoe: succes!!!!!!! Hier gaat het ook goed, heb alleen geen idee of er iets gebeurd daar beneden en de verloskundige zei dat ik pas hoefde te bellen als het om de 4/5 minuten kwam...... Maar zet hem op meid!!!!!!!!!!
Hmm, voel me de hele dag al een beetje misselijk. Ben al 3 keer naar de wc geweest ondertussen en dat is veel voor mijn doen. Maar ik ben nu dus echt aan de diarree. Het is niet veel, maar wel diarree. Sorry voor de details, maar de boerenkool van gisteren kwam er gewoon uit als boerenkool!!! Dus ook die kleur. Lijkt me niet goed haha. Wil mezelf niks wijs maken, maar toch ga ik dan stiekem hopen dat er misschien iets gaande is...wil ik niet!!!!!!!
@manoe: ooooh spannend zeg! @dicky: heeft het hupsen geholpen? @desiree: hoe was het bij de vk?? @Dees: joehoe, hoe is het?? @lotte: nou wie weet?! Misschien is je lichaam zich wel aan het klaarmaken? @hier: mijn collegas zouden komen eten, maar helaas 2 ziek. Nu (onder voorbehoud J) volgende week afgesproken. Toch maar wel overal een lap overheen gehaald en gestofzuigd. Ik heb zelfs de bank behandeld met een spulletje. Oja en ook nog 2 wassen gedraaid en vanmorgen boodschappen gedaan. Nesteldrang loopt de spuigaten uit haha.
HEMA - baby - kleding - jurk ik heb deze bij de Hema gekocht vanochtend! Haar 1ste feestjurk! Als ze er met de kerst nog niet is, dan kan ze het in januari aan met de 30ste verjaardag van mijn man! edit: ik heb de roze gekocht
Wat een lief jurkje! Leuke kleuren ook! Gek idee toch he dat straks je kleine meisje die jurk echt aan zal hebben!!?
Zo weer terug van de tandarts. vulling weer aangevuld.. @Harde buiken: hier ook pijnlijk, vooral in mn rug.. nu ook weer behoorlijk bezig, loop maar wat rond in huis, beetje bankhangen, traplopen, zo maar onder de douche en kruikje maken.. mannetje is zo lief om even boodschappies te doen, gister weer van alles vergeten.. nog niet echt terug gelezen, zal ik vanavond braaf even doen....eerst kijken of ik van dat gerommel af kom haha..