Hallo allemaal, Mag ik me ook aanmelden. Mijn naam is Nickiee, 34 jaar en 28 december uitgerekend. Ik heb 7 mei mijn eerste echo. Overigens ben ik alleenstaand, ik vind het dus erg prettig om met jullie wat dingen te kunnen delen. Groetjes Nickiee
Hier even een fototje van Milan's eerste banaan, hij was toen 6 maanden (en let maar niet op de rommel onder de box : Hij had overigens meteen de hele banaan naar binnen gewerkt .
@ Nickiee: welkom en gefeliciteerd! Ben je een bam-moeder? (Als je niet wil antwoorden vind ik 't ook prima hoor ).
@ caruli en doortje: gister nog de vk gebeld ivm krampen en steken en is helemaal normaal! wel vervelend,. maar : kruik of warm bad is het advies! Het zijn idd hormonen en groeien en banden etc,, zeker bij eerste zwangerschap is dat erger.. @ linda: ik moet ook nog naar de vk... pas 18 mei! En uhm: rapleyen?? En gebeurd dit dan met vorkje of handen? Ik zie spinazie namelijk nog niet echt voor me haha en lijkt me zo warm voor de vingertjes! @ bink: oh nee toch? bloedverlies? hmm.. vk gebeld? @ rebbel: hoe was het in zkh? @ week 7: uhm volgens mij als je 6 wk en zoveel dagen bent zit je in week 7.. dus als je 7 en zoveel dagen bent zit je in week 8 dus de mensen die 7 weken zijn: gefeliciteerd! Jullie zijn voorbij week 7! (werden bepaalde dingetjes aangelegd toch?) @ dds en mariebel: succes! @ chicken: haha. Ja ben ook bij een aantal nieuwsgierig naar de persoon achter het plaatje Mijn vriend was overigens trots op je! Haha.. had gezegd dat we iemand kwijt waren op forum en dat nu bleek dat je lekker in de zon had gezeten.. vondie goed want je moest het afentoe ook lekker los laten! Grapjasje Elegance heeft het vermoeden dat het mis is, want geen klachten meer maar ook geen bloed helaas daarna niks meer gehoord dus ben ook erg nieuwsgierig ja Oh: ik was vanmorgen in de EHBO cursus van 8:30 tot 12:45 pfff.. best lang als je vaak moet plassen, ineens kei veel honger krijgt hahaha.. Weet iig weer: zwanger dames altijd op de linkerzij leggen als ze bewusteloos zijn @ stef: jeetje wat een verhaal!! Gefeliciteerd inderdaad! Hoop dat je weer snel kunt gaan genieten.. @ honger: heb soms wel ineens zin in iets hartigs! @ buikpijn/krampen/steken en dat soort geneuzel Nog steeds last van.. met vlagen heeeel erg, gister hele dag beetje en zwemmen voelde gister heel raar alsof buik uitgerokken werd.. zo vreemd! Heb het overigens vaak net nadat ik ben wezen plassen raar he? @ toontje: neee!!!echt waar? He verdorrie!! Hoop echt dat je bij de 1% hoort en datze gewoon verkeerd hebben gemeten ofzo he bah! Sterkte en dikke knuffel!! @ nickiee: welkom! Mag ik vragen of je bewust alleenstaand bent of hoe dit gekomen is?
@ Joyce: hij eet idd gewoon met z'n handjes. Z'n groente wordt wel warm gemaakt, maar is wel zover afgekoeld dat je 't gewoon kan pakken zonder je handen te verbranden hoor. Als 'ie spinazie eet, maak ik er altijd een stamppotje van, en dan krijgt hij dat wel gewoon met een lepel. Ow, en 18 mei duurt helemaal nog lang zeg. Maar mijn afspraak staat ook nog niet 100 % zeker vast, ik moet eerst afwachten hoe lang ik echt zwanger ben, en daar kom ik dus als 't goed is 6 mei achter. Misschien dat mijn afspraak dus ook gewoon later is dan 7 mei (ik hoop 't niet, maargoed).
@ linda: haha.. das handig ja! jij dus eerst echo en dan afspraak? mazzelaar @ ego: hier echt last van de hormonen in de zin van emotioneel.. jeetje.. gister echt paar keer flink zitten huilen.! tranen met tuiten!! pff... gelukkig dikke knuffel van vriendje gekregen, wat dan weliets helpt!
Hallo meiden, @toontje; ik hoop het allerbeste voor je!! @stef; wat een geweldig nieuws, welkom terug!! @bink; Ik duim voor je!! Vanmorgen ben ik even naar school geweest om afscheid te nemen van mijn huidige klas, ik moet het komende half jaar (praktijk) overnieuw gaan doen en stop dus een half jaar met school en kom in oktober van dit jaar weer terug op school in een nieuwe klas. Nou ik kan je vertellen dat ik het niet leuk vond, ik heb het dan ook niet droog gehouden toen het moment kwam dat de klas weer naar les moest en ik school kon verlaten..... Zit een beetje erg veel na te denken momenteel....sinds 2 dagen niet meer misselijk geweest en heb zelfs meer honger gekregen. Borsten zijn nog wel wat gevoelig, maar niet zoveel meer als ik voor een paar dagen terug gewend was. Pffff sorry maar het maakt mij zo onzeker, kan er wel om janken!!
Hey.. Nou ik ben erweer van het ziekenhuis... Op de echo was alleen een vruchtzakje te zien.. Dit kon 2 dingen betekenen.. Of een te jonge zwangerschap...of geen goede zwangerschap.. 29 april heb ik een afspraak staan bij de gyno, en dan moest er meer te zien zijn over hoe het gaat verlopen. Dus ik weet nog steeds niet hoever ik daadwerkelijk ben. Ben ontzettend bang dat dit een leeg vruchtzakje is en dat dit een gemene streek van moeder natuur is..
@stef1978: SUPER!!!! wow wonderen bestaan. Doe lekker rustig aan en hopelijk komt alles goed. @all: Ik heb mijn 2de echo gehad en het ziet er goed uit. de beeb is 1.42 cm dus 7 w en 5 d. Het hartje klopte stevig!! maar...er is een vlekje in mijn baarmoeder die de bloeding heeft veroorzaakt en misschien toekomstige bloedingen. Moet 7 mei weer heen. Dat kijkt de gyn. of het vlekje gegroeid is of (please) gekrompen.
@ mariebel: oh nee toch.. ook al een minder fijne echo??/ he bah! sterkte en dikke knuffel! @ dees: klachten komen en gaan, wil niks zeggen hoor!
@ dds; meid heerlijk joh dus het hartje klopte goed dan! mmm ff afwachten dan nog over dat vlekje in de bm, maar misschen is het een beetje oud bloed en komt dat er vanzelf wel uit?? @ mariebel; sjonge jij ook al in onzekerheid! maar meis, als je nu 6 weken bent hoeft het hartje toch nog niet te kloppen? dat gaat toch meestal in de zevende week kloppen? ik hoop voor jullie dat het gwoon goed komt!!
Er werd gezegt dat er bij 5 weken en 4 dagen vaak wat hartactie te zien was. Ze kon dus ook niet meten hoe ver is was.
ow... spannend meid! ik hoop echt met je mee! misschien is het gewoon later ingenesteld... bij mij klopte het ook niet, zou 7 wkn zijn volgens me eigen berekening en het bleek 6,3 te zijn... er is nog hoop!
ow... spannend meid! ik hoop echt met je mee! misschien is het gewoon later ingenesteld... bij mij klopte het ook niet, zou 7 wkn zijn volgens me eigen berekening en het bleek 6,3 te zijn... er is nog hoop!
Hi meiden, Ja ik ben een BAM moeder (vind het een stomme benaming). Ik merkte een aantal jaren geleden dat ik toch wel heel graag moeder wil zijn en zie en zag dat helemaal los van een vaste relatie. Heb toen besloten dat als ik ooit nog alleen zou zijn op leeftijd x, ik het alleen zou doen. Dat was dus zo, dus na een lange wachtlijst en een aantal behandelingen, waarvan de laatste 2 x met hormonen (puregon en pregnyl) ben ik nu zwanger. Bij de inseminatie had ik 2 eitjes, dus 7 mei weet ik of het 1 kindje is of dat het er 2 zijn... Dat vind ik wel spannend, als is de kans op een tweeling niet super groot, het kan wel... (dan kun je me overigens wegdragen.. ik zat nu al heel nerveus te lachen toen de test positief was, laat staan dat ik een tweeling krijg) De vroege echo krijg ik omdat dan het medische traject wordt afgesloten en je over kunt naar een verloskundige. Ik heb wel last van gevoelige, pijnlijke borsten maar voor de rest merk ik nog niets.. ik geniet nog van de weken dat ik nog niet misselijk boven de pot hang Groetjes Nickiee
@ nickiee: oh wat stoer!! zou idd wat zijn, 2 beebjes!! geniet er maar lekker van! @ moe: jesus!!! (sorry voor de gelovigen onder ons) het is er weer hoor.. ;s ochtends niks aan de hand.. en dan 's middags die man met de hamer dat ik het liefste mijn oogjes dicht doe! zo kan ik toch niet werken.. Moet nu echt wat gaan doen met dat verhaaltje..... iemand tips???
@nickiee: super spannend allemaal! Is er iemand in je omgeving die hier vanaf weet (met wie je de spanning kan delen)?
nickie: welkom hier meid toontje: jeetje meid dikke knuffel! mariebel: jij ook in de onzekerheid.. pfff hoop echt dat de volgende echo beter is je kunt te vroeg zijn meid als je niet weet hoe je cyclus is geweest ik blijk ook een behoorlijk lange gehad te hebben dag 22 pas eisprong pff krijg nu ook wel de zenuwen voor de echo dds: is dat vlekje kan idd oud bloed zijn en dat kun je nog gaan verliezen of groter worden maar hopelijk blijft het zitten en word het door het lichaam weer opgenomen