December 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fempje, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @Roeltje:

Gelukkig zit je vulling er weer goed in en nou hopen dat ie ook blijft zitten! Was 2e keer al dat ie eruit lag toch?

En die harde buiken waar we het net over hadden...die doen bij mij geen zeer hoor! Alleen voelt het nogal irritant

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    @Doortje: Mooi jurkje zeg! zo schattig!

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    @Lotte: Ja 2e keer idd..
    pff, wil ik ook, harde buiken doorkomen zonder dat het pijn doet haha.. voel me ook zo gaar als een pakje boter maar goed, alle beetjes voorwerk schijnt te helpen en ergens goed voor te zijn dus daar maar aan vast houden haha

4. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Heb in grote lijnen even de bevalling op papier gezet.
    Zal m hier even posten...

Bevalling:

6 dec 23.00
    We hebben Ditte vandaag bij mijn ouders gebracht omdat ik morgen naar het zkh moet ivm ctg en echo. Vannacht nog proberen om te slapen zodat we morgen uitgerust zijn mocht het onverhoopt een zkh opname worden.
    7 dec 00.10
    Het lijken voorweeen, dus even naar beneden om een rondje te lopen tot het weer afgezakt is.
    00.30
    Het lijkt er toch op dat het weeën zijn en man wakker gemaakt (die in eerste instantie nog wilde blijven liggen). Hij heeft zich aangekleed waarna ik naar beneden ben gelopen om te kijken hoeveel tijd er tussen de weeën zat…..om de min een wee??!!
    1.00
    Vk gebeld en komt eraan. Alles is nog makkelijk op te vangen en heb eigenlijk nog niet het idee dat het daadwerkelijk vandaag gaat komen.
    1.45
    Vk is hier en heeft gekeken. 3 cm ontsluiting. Even koffie drinken en dan toch maar naar zkh.
    2.00
    Weeen zijn moeilijker om op te vangen en trekken door naar de rug, gaan nu toch maar naar het zkh.
    2.30
    Zijn in het zkh en gegevens worden doorgenomen terwijl ik door de verloskamer loop te ijsberen om dat de weeën zo snel achter elkaar komen.
    3.00
    Moet op het bed gaan liggen zodat ze de conditie van mij en de baby in de gaten kunnen houden. Er wordt gelijk een waakinfuus aangelegd zoals van te voren besproken is. Inwendig onderzoek, 5 cm ontsluiting en uit ctg blijkt dat de weeën idd doorlopend zijn zonder tussenpozen (af en toe 10 sec).
    3.45
    VK van zkh en verpleegkundige zijn veel op de kamer en proberen me af te leiden zodat ik de weeënstorm door kom!
    3.55
    Weeen zijn niet meer weg te puffen en weet niet meer waar ik het zoeken moet terwijl de vk zegt dat het zover is dat ik mag persen….heb niet eens persweeën….
    3.57
    Tegen mijn gevoel in gaan persen, baby moet van hoog komen!
    3.59
    Dycke wordt geboren en pak haar zelf aan.
    4.00
    Alles wordt gedaan om de placenta er zo snel mogelijk uit te krijgen… spuiten in been en infuus wordt voluit gezet. Na 10 min nog geen placenta en vk geeft aan dat er nog 1 optie is en dat is iets in de navelstreng spuiten en dat de gyn gelijk gehaald moet worden. Ik verlies teveel bloed en het gaat de verkeerde kant op.
    Mijn eigen vk die ook aanwezig was opperde dat ik Dycke aan moest leggen zodat dit een extra samentrekking van de baarmoeder kon geven..
    Na 19 min eindelijk de placenta geboren (compleet), maar blijf hevig bloeden.
    Gyn komt binnen en start gelijk met vanalles via het infuus.
    Hij wekt de indruk dat het allemaal wel goed gaat komen nu en dat het niet voor niets een zkh bevalling moest worden ;)
    9.30 kwam hij zijn ronde doen en mijn hb waarde was zodanig dat ik waarschijnlijk dezelfde dag nog naar huis kon en dat was gelukkig ook zo.

Heb een kleine 2 liter bloed verloren, maar door een wonderbaarlijke grote stijging van het hb door de staaltabletten heb ik er nauwelijks hinder van gehad!
    Ze weten nu ook wat er mis ging tijdens de bevalling en dus ook tijdens de eerste bevalling en dat stelt ons wel gerust. De baarmoeder stopt met de activiteit zodra de kleine geboren is en dat geeft de problemen.

View attachment 35144

5. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Grappig, ik zou juist willen dat ze zeer deden. Er wordt namelijk overal geschreven dat het juist goed is als je veel voorwerk hebt gehad. Dit maakt de kans op een soepele bevalling veel groter! Dat is wat ik overal lees. En ik heb dus helemaal geen voorwerk:(. Of je moet meerdere harde buiken per uur meerekenen;) Maar nu heb ik dus echt het idee dat kleintje niet van zelf zal gaan komen, maar ja dat is dan misschien juist weer goed...Weet je...ik weet het zelf eigenlijk ook niet meer hahaha:p

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    @lotte: ja schattig he? Sta af en toe echt naar de kleerdjes te kijken van: agossie, dat heeft ze straks aan!
    @roeltje: wat goed dat je er weer bent. Rommel de rommel dus weer!? Om moedeloos van te worden. Zou het dan nu doorzetten?
    @moontje: ik ga t even lezen!

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @Moontjemoon:

Wel fijn dat je nu weet hoe en wat! en een mooie foto van jullie meisje!

8. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Op de overdracht staat dat ze iets serotien is en had niet veel vruchtwater meer, ook was de placenta op zijn retour, dus was waarschijnlijk ook in het zkh gehouden als ik de controle gehaald had.

9. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha ik weet het ook allemaal niet meer.. kan ook zo zonder enig voorwerk komen, maarja.. enige wat we kunnen doen is afwachten... kom wel naast je zitten op het wachtbankje:D

@Moontjemoon: Jee wat een bevalling zeg! wel goed dat ze nu weten wat het probleem was.. oeh lang leve de staaltabletten!:)
    Genieten maar van je nieuwe gezinnetje:)

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    wauw moontje, bij jou dus ook heel rap gegaan! Gek he, hoe je lichaam af en toe zelf beslist. Gelukkig was je in goede handen en is alles ok! Wat een schatje!

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    @Doortje: rommeldebommel word alleen maar erger, maar houd niet lang aan en komt niet om de zoveel minuten, dus geen regelmaat te bekennen... wel elke tien minuten een harde buik:(
    ga even boodschappen opruimen en de douche eens goed bekijken;)

12. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    goedzo roeltje, een douche, een kruik en een bank!

13. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    @Gien: Appart is dat zo voor het eerst echt alleen he ;)
    Wij hadden gister de de eerste dag zonder kraamzorg en de afsluiting met de verloskundige, vandaag alweer mijn eerste dag terwijl me ventje heeft gewerkt.
    Moet zeggen dat ik vandaag gewoon een hele goede dag heb, voel mezelf goed en heb er veel vertrouwen in dat alles goed gaat :)
    Wat een lieve foto!!! (wij hebben dat pakje idd ook ;))
    En alle kilo's alweer kwijt, super zeg!

@Meiden waarbij het rommelt: Geen idee hoe het voelt, maar ik hoop voor jullie dat het snel door gaat zetten!

@Manoe: Spannend zeg, hopelijk wacht de kleine man niet te lang meer ;)

@Lotte: Zou een voorteken kunnen zijn, ik hoop het voor je!

@Doortje: Wat een lief jurkje zeg!

@Moontje: Jeetje een weeenstorm, ik wist al niet meer hoe ik het had en bij mij was het (net) geen weeenstorm.
    Fijn dat bij jou uiteindelijk wel alles goedgegaan is en je naar huis mocht!
    Hele mooie foto zeg!

Hier: Langzaam aan begin ik weer wat in huis te doen, best fijn om me weer wat zelfstandiger te voelen ;)

14. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    Ik ben ook zo benieuwd naar dees misschien is ze al bezig!!!
    @ Dicky het rommelt bij jou dus ook lekker! Ik ben benieuwd hoor!

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    4,372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: ik ben zelf ook pas op 1/3de hoor, maar dacht dat je vragen had over de ontsluiting en voorweeen, die staan namelijk int begin... dat het pijn kan doen maar dat je er ook doorheen kunt slapen.. dus die harde buiken zijn hoe dan ook goed, is ook voorwerk, je hebt er alleen (nog) geen last van.. en ze bedoelen volgens mij alleen dat veel voorwerk goed is omdat dan alles langzaamaan gebeurd ipv heeel snel.. maar bij heel snel kan het ook goed gaan, de kans schijnt alleen groter te zijn!maar er staat niet dat het dan langer duurt of dat ze dan sowieso kunstgrepen nodig hebben want te weinig gerommel... dus... gewoon over je heen laten komen, ms ligt je pijngrens gewoon anders!
    diaree klinkt goed, wie weet!
    maar hoezo wil je niet?

@ chicken: ja vraag ik me ook af..

@ doortje: klinkt als goede nesteldrang ja hahaha

@ roeltje: fijn dat je vulling er weer in zit en balen van hoe je je voelt..

@ moontje: wat een verhaal hee! maar wel fijn dat je nu weet hoe het komt toch?
    En idd maar goed dat je in ziekenhuis was.. dotje is het!

16. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    ik ben weer weg! Pesto maken en dan ATWT kijken! daaaaaaaaaaaaaaaag

17. Dicky

Dicky Bekend lid

Jan 25, 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    @moontjemoon: wat een bevalling.......gelukkig dat je hb goed weer op peil kwam door de tabletten!
    Goed gedaan, meid! Gefeliciteerd! Ga lekker genieten!

ik ga er ook vandoor, ga ff douchen, mannetje staat lekker eten te maken

doei doei! (hopelijk morgen ofzo terug met ook een verhaal!!!)

18. @ Lotte wel spannend hoor diarree veel vrouwen hebben dat voor de bevalling begint, hoop dat het voor jou ook zo is!
    Als zijn contactpersoon het niet goed regelt, kan je altijd het hoofdkantoor bellen.. volgens die cao heeft hij tijdens de 2 dagen kraamverlof recht op 60% van zijn loon (de factor van 0,6) durf alleen niet zo te zeggen of het ook zo is voor de dag van de bevalling. EN nu nog erachter komen wat de wachtdagcompensatie is.

@ Dees waar blijf jeeee!!

@ Roeltje jeetje allemaal voorwerk dus, hopelijk zet het vandaag door!

@ Moontje jeetje ook heftig die weeënstorm! Gelukkig was je in het ziekenhuis, wat een gedoe met die placenta gelukkig is alles helemaal goed gekomen. Wow jij hebt ook al zo'n schatje, wat een mooie baby's zijn er toch allemaal hier!

@ Manoe spannend, kom op mannetje je mag echt komen nu!!!

@ Dicky bij jou ook spannend, wie weet zet het snel door ;) wordt hoogste tijd he.

@ Doortje wat een vrolijk jurkje, wonderbaarlijk he straks een kleine daarin. Haha nesteldrang bij jou.. ik zou willen dat ik het ook kon.

Jullie ook de kerstboom staan? Hier is het helemaal kerstsfeer.. :D
    Ik ben ook net terug van de vk, nou het zit nog steeds dicht van binnen dus hij kon verder ook niks doen. Verder kunnen ze niet goed voelen of hij nou volledig is ingedaald, ik schijn veel vruchtwater te hebben daardoor was het ook moeilijker. Als mijn vliezen breken moet ik plat gaan liggen op bed en gelijk bellen.. Grappig was wel dat mijn buik alle kanten op ging toen hij het hartje wou luisteren van de baby haha. Afgesproken dat ik maandag terug kom als ik dus nog niet ben bevallen dan sturen ze me naar de gyn voor inleiden. Was ik het zelf wel mee eens want ik wil toch liever natuurlijk bevallen dus geef dat deze week nog de kans. En maandag moet het snel zijn toch??

19. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Oh ja, ik stel een hoop vragen door elkaar haha. Klopt wel hoor. Ik vroeg me idd af of je dus ook ontsluiting kan krijgen zonder voorweeen. Kan me niet herinneren dat dat erin staat. Wel wat jij noemt over dat je voorweeen soms niet eens voelt. Kan me dat alleen niet voorstellen dat ik daar doorheen slaap en overdag dus nergens last van heb...

Beetje onduidelijk geschreven van me over dat 'ik wil niet' haha. Ik wil wel bevallen, maar ik wil niet mezelf wijs maken dat er iets gaande is terwijl het waarschijnlijk niet eens zo is;). Dus vandaar dat 'ik wil niet'.

20. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @Desiree:

Ja, inderdaad nog even kijken wat dat wachtdagencompensatie inhoudt. Doe ik morgen wel, ben het uitzoeken even helemaal zat haha. Word er zo slaperig vaaaaaaaaan.

Hier nog geen kerstboom, slaan we maar even over denk ik...Misschien wel wat versieringen ofzo...Weet het niet...Straks hangen dan de babyslingers en kerstslingers door elkaar heen hihi.

Ga me even omkleden. Over half uurtje ga ik naar mn ventje zijn werk en dan gaan we samen naar de vk. Wil even wat belangrijks melden daar, dus is wel handig als hij dan mee gaat. Dan is de kans groter dat ze me niet met een 'oooh dat hoort' weg sturen. Ik heb de hele zwangerschap nooit naar ze gebeld voor iets en vraag eigenlijk ook bijna nooit iets omdat ik niet wil zeuren, dus hoop dat ze luisteren. Vorige keer toen ik iets zei lachte die man me min of meer uit...:( We zullen zien...

Tot straks dames

Share This Page