@manoe en Dicky: ik hoop dat jullie vannacht allebei iets moois op de wereld zetten! Zet 'm op!!! @geriannes: gefeliciteerd! Wat een leuke naam! Bijna de mijne... Ik heb hem zonder ...ne op het einde! @bapsie: ook jij gefeliciteerd! Mogen we weten hoe en wat? j/m, naam, etc? Ik ben nieuwsgierig! @de rest.... uhm...zwangerschapsdementie heeft mijn hersenen blijvend aangetast! ... Trusten!
@xenas: infacol is gewoon bij de drogist te koop... ik heb de mijne van de kruidvat.. staat in het schap bij de sudocrem etc! cinababy is homeopatisch.. dit niet volgens mij, maar schijnt wel direct te werken. ik heb er goede resultaten mee, geef het nu nog een beetje preventief voor de nachten.... Nu ga ik snel slapen!!!
Ik ben zo benieuwd of het een beetje door wilt zetten bij de dames vanavond. Manoe, misschien komen de weeen wel weer opzetten straks. Ik hoop het voor je. OProbeer nog even lekker te slapen. Echt, elk uur meepakken nu. Vanaf de bevalling ben je ineens 24 uur per dag mamma, 7 dagen per week en dan is dat slapen geen prioriteit meer. Vanavond weer een hoop tranen bij mij. Weet af en toe niet eens waarom ik huil. Mijn man begint zich een beetje zorgen te maken, maar volgens mij zit ik gewoon nog helemaal afgelaaien met hormonen. Voel me verder niet depri ofzo, maar zie wel op tegen volgende week, als mijn man weer gaat werken. Moet maar snel zover zijn, dan zijn we daar ook weer overheen en zul je zien dat ik me voor niks zorgen heb gemaakt. Morgen geen kraamhulp meer, dus moet ik weer zelf gaan zorgen dat ik wat te eten binnen krijg. Mijn hele eetlust is trouwens echt weg en dat is wel vreemd, want ik ben nogal een stevige tante die nogal van lekker eten houdt. Ik heb de zwangerschap dan ook met beide handen aangegrepen om het er eens lekker van te nemen . Maar nu dreig ik echt af te vallen... Ach, zullen die hormonen ook wel weer zijn. Zo even mijn ei kwijt zeg! Nu ga ik maar snel naar bed. Over twee uurtjes roept mijn mupke weer... Truste dames!
@xenas81, thanks! Klopt inderdaad, ze weegt nu 2740 en is 48 cm. Ze verzuipt echt in maatje 56 hihi. Als er dan mensen komen met kleertjes 68/74 zie je ze zelf al kijken hihi... Geboortegewicht was in het zh vastgesteld op 3015, na de hold knop iingedrukt te hebben. Onze meid lag niet stil, maar we hebben nog 2 foto's met andere gewichten nl 2865 en 2985, nou ga ik ervan uit dat ze rond de 2865 woog. Twee dagen na haar geboorte woog ze nl 2720...zo slordig dat die muts in het ziekenhuis uit ging van het zwaarste gewicht, terwijl je gewoon ziet dat ze klein is. Ik zei ook dat ik mij dat niet voor kon stellen omdat ik direct zei, toen ze geboren was, dat ze lichter is dan onze oudste, hij woog 2905. Maar ze vond het wel best denk ik.......strange he? Nou of het aan de naam ligt..........de 1e heeft er 2,5 dag over gedaan om het daglicht te mogen zien.......doe mij van deze nieuwe versie maar 10 bevallingen hihi...
@Xenas: Het is echt waar dat zodra je je beebje in je armen heb dat je alle ellende weer zo goed als vergeten bent Heel raar van die mex griep prik zeg, net of baby's die na 23 nov geboren worden het opeens niet zouden kunnen krijgen ofzo.. Gelukkig lijkt die hele mex griep op zn retour te zijn. Jammer dat je bv niet wou lukken, maar fijn dat je wel de rust vind bij kv @Manoe: Ahhh wat vervelend meid, ik hoop voor je dat het alsnog is doorgezet. @Collo: Is normaal hoor die kraamtranen, bijna elke moeder heeft er af en toe zomaar last van Wat betreft eetlust, ik heb de mijne ook pas deze week weer terug dus die van jou zal ook wel weer terugkomen @Poohbeer: Jeetje wat slordig zeg en idd raar dat ze nieteens luisterde naar wat je zei.. Hier: Gister rond 12 uur Lana haar laatste voeding gegeven en daarna kwam ze pas om 5.45 weer, dus weer heerlijk kunnen slapen. Vandaag een rustig dagje, hoef alleen even brood te halen, de beestjes te voeren en een wasje op te hangen. Vanmiddag weer kraamvisite, erg gezellig weer
@Collo; Je bent net een week moeder, dus het is echt niet zo raar dat je je zo voelt. Ik had het ook bij mijn dochtertje. Het is gewoon nog wennen, maar dat is over een paar weken allemaal voorbij hoor! Huilen is trouwens goed, lucht op!
tjonge, wat gaat het nu in een keer snel met alle dames, er zijn er weer veel geboren. iedereen kei gefeliciteerd met de beebjes (zijn er zo veel dat ik niet meer weet wie wat gekregen heeft *sorry, schaam schaam*). ook erg mooie foto's zijn er weer gespamd. ik zwijmel helemaal weg. ben de laatste dagen niet veel online geweest maar ik dacht echt dat het van de week begon. met name gisteren veel weetjes gehad. van die kleintjes die na 30 sec weer stopte. erg vervelend. pijn in m'n rug, ongi gevoel. dus ik dacht dat het gisteren wel door zou zetten...niet dus... en vandaag weer helemaal niks brrbrr hier baal ik van. had vanmorgen echt zo'n gevoel van ben ik wel zwanger. het voelde zo van: ik heb nergens last van. maarja die buik hangt er nog wel. vanmiddag weer naar de gynaecoloog controle... wordt het de laaste keer??? ben benieuwd wat hij wil gaan doen. hij zei de vorige keer dat ik gepland moest worden voor of na het spreekuur...vaag.
@ collo: lijkt me zeker spannend.. weer alleen met je kleintje, maar komt vast goed! en lekker hoor dat je al naar buiten kunt! @ maxicosi: mogen kindjes toch sowieso maar 2 uur max in achterelkaar? @ manoe: woehoe klinkt goed!! en dicky ook al! live bevallingsverslag! woehoe! zet'm op meiden! @ dees: ik heb idd ook een kaart met datum... als ze hun datum zouden aanhouden zou ik dagje eerder zijn.. @ assepoester: wat een mooi menneke!! @ bapsie: heb je wat meer info overigens? dan kan ik de site bijwerken!! @ dees: is ook heftig meis! heel normaal hoor! @ geriannes: gefeliciteerd! @ caruli: al meer info bekend??? was toch bevallen enzo? @ lotte: meiske, gewoon melden dat soort dingen, zeker als je je dru maakt! ik voelde me ook een aansteller maar ben blij dat ik dan toch naar ziekenhuis kon en alles ok was, dan krijgt het ook een plekje en geen extra zorgen.. voor hetzelfde geld was er wel wat he! maar doen ze meestal niet aanpassen hoor, als er minder dan 1 week tussenzit... hier toevallig wel, maar meestal niet.. Strippen staat toch dat je dan al ontsluiting moet hebben want anders kan het niet? maar handig is het niet nee dat ze langs elkaar heen werken.. gelukkig verder wel goedgekeurd! @ xenas: thanks meis! en je klinkt lekker opgewekt blijft vaag van die prik ja! haha.. als ze nou ook zelf eens wisten hoe en wat @ collo: zullen idd de hormonsters zijn, maar hou het gewoon in de gaten! en lekker janken hoor als je er behoefte aan hebt! @ toontje: spannend hoor! succes bij de gyn! Heb ff snel lijst bijgewerkt... mis nog wat van caruli.. dus als iemand info heeft..?? iig 25 meiden bevallen en 8 jochies! haha.. @ hier: slecht geslapen(om de 2 uur wakker van van 4 tot 5:30 wakker gelegen..), pijn in rug en buik en harde buiken enzo.. dus lekker uitgeslapen.. vannacht al keer naar wc geweest en vanmorgen weer... pfff.. mannetje werkt thuis en gaan zo kijken voor mijn sinterkerst kado.. (een horloge).. lief he! heeft net ook gekeken en vanaf maandag tot einde van jaar kan die vrij nemen, toch fijn om te weten.. Dames tot straks!!
Goeiemorgen! Heb wel fijn geslapen gelukkig! Gisteravond nog gedoucht en me ingesopt met lavendel van kneip. En wel 2x plassen vannacht, maar werd om 10:00 wakker van de wekker! @Lotte: ik wil je soms wel aan je oren trekken (en dat is lief bedoeld, echt waar!)! Ik heb het idée dat je je teveel zorgen maakt over wat anderen denken. Niet doen meis! Als jij de kleine minder voelt, direct aan de bel trekken! Maar dat geldt natuurlijk ook voor een hoop andere dingen. Het helpt dan ook niet echt dat je zon l*l van een vk hebt! Gelukkig pakte hij het nu wel goed op en is alles goed met de beeb en zijn jullie gerustgesteld! Dikke knuffel voor jou! @xenas: heerlijk als je weer naar buiten kunt he? En wat verdrietig van je hond.. @manoe en dicky: en? En? En? @collo: gooi het er allemaal maar uit! Een zwangerschap en bevalling doen een hoop met je lichaam! Gierende hormone! Knuf @toontje: success bij de gyn @joyce: weer zon rotnacht? Kruip er straks nog maar lekker in! Fijn dat je mannetje zo lang vrij kan zijn! @hier: zo, even wat make-up op mijn gezicht smeren en dan op kraambezoek! Jeeeh! Ik ga fietsen (jaja), zo kom ik ook nog aan mijn beweging vandaag J
oeh lotte, ik lees nu mijn reactie op jou terug...komt heel hard over, maar is alleen maar heel lief bedoeld! Echt waar!
Goedemorgen allemaal. Hier wel lekker geslapen! Jeeeeeeej! 1x eruit geweest om te plassen. Zoals ik vorige week nog hoopte dat mn vliezen niet zouden breken bij het uit bed gaan (wilde slapen haha), hoop ik het nu stiekem wel steeds. Maar kleintje wil er geen scheur in maken @Xenas: De eerste keer dak gisteren naar de wc ging was het wel dun maar geen diarree, tweede keer nog iets dunner en derde keer diarree, maar echt heel weinig. Zal toch wel aan het eten hebben gelegen denk ik. Want geen beebje of iets te bekennen hier(sorry for the details) Gelukkig gaat alles goed en als kv beter in je situatie past dan moet je dat gewoon lekker zo doen! En van die griepprik klopt hoor. Ik heb 3 weken geleden gebeld naar de GGD, want we wilden dat Ronald zich ook in zou laten enten omdat er een kleintje komt. Toen zei ze dat t niet kon omdat ze een datum hadden. Alle kindjes die voor de 23e geboren werden daarvan konden de ouders inenten. Doen ze alleen maar zodat ze niet bezig blijven volgens mij...Slaat gewoon nergens op... @Collo: *Lotte heeft haar vingers in dr oren en ogen dicht*. Haha, je zei dat slapen straks geen prioriteit meer heeft met een kleintje (hmm, heb ik dus toch gelezen), maar ik ben echt zoooo'n slaapkop dat ik nog even aan dat idee moet wennen! Dat zal een harde klap zijn straks! Vind het niet gek klinken dat je niet zo lekker in je vel zit hoor. Ten eerste was het je laatste dag met de kraamhulp en je mannetje gaat bijna weer werken. Allemaal spannende dingen die gebeuren. Komt wel goed. Maar kookte de kraamhulp ook voor je dan? Lijkt me wel fijn Sterkte en hou je taai, je kan het @Poohbeer: Haha, lijkt me wel lachen als mensen dan met die groooote maten aan komen zetten. 'euuuh gaat nie passen denk ik'. Maar ja, ooit zal ze er in passen @Joyce: Heb nu 2 x gekeken maar zie het niet staan in dat hoofdstuk. Maar maakt niet uit joh hihi. Ik geloof het wel, want het staat ook overal op internet zag ik gisteren! Dus we zien het wel Heerlijk dat je man vanaf maandag tot het einde van het jaar vrij heeft @doortje: Geeft niet hoor, je hebt gelijk. Was altijd al zo'n muts, maar ja met al die hormonen is het er even niet beter op geworden. Had nu een andere vk dus dat zal ook wel geholpen hebben dat we nu dus wel serieus werden genomen Gezellig op kraambezoek! Heb ik gemist wie er een kindje heeft gekregen of had je dat nog niet verteld? Veel plezier in ieder geval!
@Doortje: Heel grappig.. vaak vat ik dingen verkeerd op en denk ik zelf al dat iemand er iets mee bedoelt. Nou had ik dat toevallig helemaal niet toen ik jou berichtje las! Dus d'n't worry. Ik weet dat ik moet ophouden te denken voor anderen, zou een hoop gedoe en stress schelen
@joyce81, ik heb Caruli gisteren gesproken. Haar kereltje maakt het goed. Ze moeten nog op wat bloeduitslagen wachten voor ze ontslagen worden. Ze hoopte op vandaag! Echter zat ze thuis met een internet of computer probleem waardoor het nog wel een weekje kan duren dat ze online komt. In elk geval geniet ze van de kleine man en Casey is enorm blij met haar broertje. Hij wordt elke dag knapper zegt ze...mooi he!
@Lijst: ik sta er 2 keer in Maar tis een jongen, 2e kindje, Buddy is Xenas81 Dani is in t ziekenhuis geboren. Zo dat was de aanvullende info @Assepoester: Wat een mooi kindje @Collo: Begrijp je gevoelens heel goed, dat had ik ook toen ik net mama was geworden van Layla. Zo'n dag heb je vaak als je net mama bent, maar dat komt allemaal goed! *knuf* @Joyce: ohh lekker dat je man de rest van t jaar vrij heeft HEEEERLIJK zelfs @geriannes: GEFELICITEERD!!!! Geniet ervan
HIER MIJN BEVALLINGSVERHAAL Het is nét 27 November, zo rond 2 uur 's nachts. heb net gevreen met mn man *hihi* Ik kruip lekker in mn bedje, heb namelijk de hele dag met mijn dochter gezwommen. En da's best vermoeiend met 38 weken zwangerschap. helaas kwam van slapen niet veel, ik kreeg wat buikkrampen. Ging nog even in de douche, met de hoop dat het overging en kroop met een kruik in bed. Vanaf 3.00 begon het toch echt zeer te doen en voelde alles nat worden. 3.30 toch ff naar de WC maar alles zat onder het bloed! Heb meteen de verloskundige gebeld die er binnen 15 minuten was. Ondertussen mijn laatste spullen ingepakt voor de bevalling. Je wist immers maar nooit. Ik bloeide inderdaad té veel en moest meteen met de VK naar het ziekenhuis, helaas moest ik hier ook blijven. Mijn ouders waren inmiddels ingelicht en kwamen onze kant op om op Layla te passen. Daarna kwam Peter naar het ziekenhuis. Na 5 bedden volgebloeid te hebben, had ik rond 7 uur maar 3 cm ontsluiting. Ze hebben daarna mijn vliezen gebroken, vanaf toen ging het razendsnel. Helaas heeft het ziekenhuis personeel mij niet meegeholpen met puffen, dit maakte de weeen erg zwaar. Peter moest op het laatste moment nog naar het huis van mijn ouders om mijn moeders medicijnen op te halen. Rond 9.30 kreeg ik persdrang, maar Peter was er nog niet. Gelukkig kwam hij NET optijd, want om 9.55 is Dani geboren! Om 9.40 mocht ik persen, toen zijn hoofdje er al half uit was viel de wee weg en moest ik wachten op een nieuwe. AUW wat deed dat pijn!!! Heel klein, met veeeeeeeeeel bloed is hij dan om 9.55 geboren op 27 November 2009. 2 weken te vroeg, maar heeeeeeeeeeel erg mooi! Hij zag een beetje grijzig dus we moesten een dagje blijven en hij ging nog een half uurtje in de couveuse. Inmiddels is hij vandaag 2 weken oud en doet hij het uitstekend.
goedemiddag allemaal! Allereerst: Alle kersverse mama's van harte gefeliciteerd met de beebjes!! Echt teveel om overal op te reageren, sorry! Vanmorgen zwangerschapsmassage gehad, ben net thuis.. was weer heerlijk!! manlief is de deur weer uit naar de stad nieuwe telefoon uitzoeken...lekker rustig in huis dus.. vanmiddag zelf de stad nog even in, laatste dingetjes in huis halen dan lekker niks doen vanavond verjaardag, dicht bij huis dus dat scheelt ga even wat in huis doen, probeer af en toe even om de hoek te komen kijken
@Dretjuh: Zeker een heftige bevalling met al dat bloed! Kon je mannetje daar wel tegen? Gelukkig gaat alles nu goed. En hij is niet TE vroeg he Gewoon netjes op tijd!
Goedemorgen!! Geen nieuwe beebjes zie ik....nou hier ook nog geen tekenen. Wel een beetje bloedverlies, maar zal door gisteren komen. Net nog even een schoon bedje gemaakt voor kleine chickie......wie weet helpt het!!
Goedemiddag alweer!! Pff wat heb ik als een blok geslapen zeg, trouwens mijn mannetje ook want ik moest hem net toen ik wakker werd (11u) nog wakker maken. Nu maar eens bedenken wat te doen vandaag om zo de tijd wat sneller voorbij te laten gaan @dretjuh; wat een verhaal zeg!! Pfff ben nu ook wel erg benieuwd naar hoe hier de bevalling zal verlopen. Niet dat ik er tegenop zit maar vind het wel spannend hoor! @roeltje; Ohw heerlijk zeg zo'n massage....dat lijkt me nou ook wel wat! Ik durf alleen niet zo goed meer van huis weg te gaan....zo zat ik er ook al aan te denken om heerlijk ergens te gaan zwemmen ofzo.