JAAAA! Dees en Jeroen; gefeliciteerd met jullie mannetje Beau!!! Kei goed zeg! En toch ook redelijk vlot toch?! Geniet lekker van Beau en van elkaar en we spreken je wel weer!!! @happy: gefeliciteerd met je verjaardag en met je 38 weken! @alle 39-weken-mijlpalers: gefeliciteerd! Jullie hebben iets bereikt wat ik nooit heb kunnen bereiken! @Poohbeer; wat een heerlijk meiske! En zo lekker klein nog!
Xenas; over dat bloeden... ik heb er ook nog steeds last van! Het was de afgelopen dagen echt heeel minimaal, had ook nog maar een waterige lichtroze kleur, maar sinds gisteren is het weer meer en meer rood... kan het ook handig met maandverband af, maar durf echt nog niet zonder hoor! En dat zou ik zo graag willen...! Vind het altijd zo'n broeinest (klinkt zo vies! hihi) En dan nog iets: Ik heb ook nog behoorlijk last van mijn bekkenbodem hoor! Ik hoop dat iemand dit ook herkent? Als ik een half uurtje sta/loop/wandel dan heb ik echt het gevoel dat de hele inhoud van mijn buik op de onderkant hangt en drukt! Best vervelend en ik wil dan ook niets liever dan zitten... herkent iemand dit soms? Of zou dat te maken hebben met die subtotaal ruptuur? (schrijf ik dat trouwens met een b of p? haha!)
@Happy: Gefeliciteerd met je verjaardag!! zou het bijna vergeten maak er een leuke dag van Volgende week maandag ben ik ook jarig (21e) maar doe er niks mee haha.. mij te druk.. zondag komen mn ouders en zussen op de koffie en 2 vrienden, that's it ben benieuwd of ik een mooi cadeautje krijg aangezien ik de dag ervoor ben uitgerekend haha.. @Suus: haha, nou het had van mij voor de 39weken wel gebeurd mogen zijn haha.. @Nabloeden: Solly geen idee
@nabloeden, ik heb begrepen dat dit 4 tot 6 weken kan duren! Getver, en dan ook nog geen tampons mogen gebruiken...pfff vreselijk die matrassen!
@ happy: gefeliciteerd met je verjaardag! @ dees: gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat lief dat je mannetje xenas zou op de hoogte hield en zo ontzettend trots op je is! Geniet er van meis we zien je hele verhaal en babyspam graag tegemoet, als je er aan toe bent! @ xenas: zijn lengte en gewicht ook doorgegeven toevallig? @ lotte: gezellig of niet, gewoon komen hoor je bent er normaal altijd dus gaan we je missen he @ thuis of ziekenhuis: zie ik tijdens de bevalling wel.. nu lichte voorkeur voor ziekenhuis.. @ desiree: ik denk dat de kleine gewoon nog optimaal van de ruimte gebruik maakt en op laatste moment ff zakt merk wel: gister en eergister wasie lager.. bij harde buiken meer druk aan de onderkant.. en nu meer last van ribben bij een harde buik.. moet zeggen dat ik wel denk dat er nu soms ook voorweeen bij zitten.. maar ja.. kweetutook nie en idd zoooo frusti! en dan dag erna lukt het idd wel en ook gewoon paar keer en dan weer dagje aanrommelen... @ collo: jammer dat je badderavond is mislukt.. hopelijk vanavond meer geluk? @ saskia: mooi dan hoef ik niet steeds naar de wc te rennen als ik denk dat er wat komt haha... ipv 36 weken geleden steeds onderbroekloeren rond nod was dat nu onderbroekloeren op slijmprop hehe ... @ gimena: klopt: mijn mannetje is zondags kindje... carnavals zondag.. ook 13de.. 13dagen te laat en om 13:13 uur geboren knap he @ lotte: tja beebjes komen nou eenmaal niet op planning.. en denk dat je de hoop op strippen met 40 weken toch wat moet laten varen... denk namelijk niet dat ze dat doen als ze de richtlijn van pas na 41 weken hebben.. ik wil zelf ook liever niet met kerst, maar ja, als het zo is is het zo... beebjes zijn niet te plannen dus.. en sowieso: strippen bij de 1ste hoeft niet te werken (toevallig bij dees dan wel, maar ja) ga morgen bij de vk ook vragen vanaf wanneer ze dat nou precies doen en of ze ook controleren na van die rommelnachtjes, maar denk dat ik pech heb en dat dat ook pas vanaf volgende week is... ach ja... we zien het wel.. Thanks voor je knuffel meis En uhm: sterkte met je mannetje!!! je krijgt gewoon ww hoor als je ziektewet ingaat en als je ontslagen word... als je zelf ontslag neemt heb je pech.. ff ter info.. nogmaals sterkte met je mannetje!! @ griepprik: had ook al eerder gehoord dat het alleen gelde voor kindjes die voor 23 nov geboren zijn.. daarom ben ik prik niet gaan halen.. vond het allemaal nogal tegenstrijdig.. @ poohbeer: wat een schatje! @ suus: denk dat je bekkenbodem nog ff moet herstellen.. kan ook ff duren he, zeker met je ruptuur erbij.. @ nabloeden: wil ik nog ff niet aan denken, goed @ hier: vannacht redelijk geslapen.. alleen begin ff minder.. lag lekker en bedacht: sjips de verwarming nog aan.. wat denk je? mannetje sliep al!!.. dus ik er uit.. terug erin.. harde buik dus lag niet lekker.. nou ff gezeten en weer gaan liggen.. gaat die kleine precies tussen ribben in schoppen.. heb idee datie gister weer stuk hoger lag dan dag ervoor, maar ja, je weet ut niet he in ieder geval minder vaak eruit om te plasssen! jeuj! en weer standaard tussen 5 en 6 wakker met aandrang maar ja.. iig ook minder last van rug en buik enzo.. heb alleen wel beetje dat ik idee he dat ik niet kan ontspannen, voel me beetje onrustig.. denk soms dat het snel komt en soms dat het nog lang duurt omdat ik denk dat het snel komt (Snappie?)... dat het toch beetje spannend is.. alsof er nog een knopje om moet voor het gaat gebeuren.. voel me soms nog zo'n meisje.. en dan ben ik straks ineens mama! kan me soms nog steeds niet voorstellen dat die baby echt in mijn buik zit.. en dan moetie er alweer uit.. vanmorgen dus ook ff met mannetje gekletst en gehuild natuurlijk.. en ja.. ben er teveel mee bezig volgens hem.. dan denk ik ja: duh! die buik hangt er toch!!.. maar hij bedoelde ook met als ik dan zit dan pak ik boek over bevallen erbij... dus ms ff wat anders.. dus dat hebben we vanmorgen ff gedaan lekker ff een boswandeling gemaakt (zag dat we niet allen waren) en daarna een kopje chocomel en lekker bad in gevolgd door douche.. en nu beetje pielen achter de pc proberen idd los te laten en te ontspannen.. mannetje dacht iig ook datie niet lang meer op zich zou laten wachten, omdat hij wel verandering ziet bij mij, emotioneler en onrustiger... beetje onsamenhangend verhaal en niet helemaal chronologisch maar ben iig lekker ontspannen na bad en douche hoe gaatie hier met iedereen?
Ben ik nog even Vanmorgen om half 8 toch nog even in bed gekropen en viel rond 8:00uur in slaap. Stond om 10:30 mn schoonvader op de deur te bonzen...grrr. Heb bij elkaar ongeveer 4 uur geslapen. @Roeltje: Maar meeste bevallingen beginnen wel 's nachts toch? Heb gisteren 2 glazen bitter lemon op, maar heeft niks gedaan hihi. Las ook dat je dan minstens 3 liter moet nemen. @Saskia: Gelukkig heb je lekker geslapen vannacht! @Poohbeer: Van jou wist ik het inderdaad nog dat jullie meisje overdag geboren is Schattige foto zeg Op die tweede is het net of ze bijna moet niezen hihi @Xenas: Wel fijn dat je in ieder geval vannacht veel hebt kunnen slapen! @Joyce: hihi, had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik gemist zou worden. Maar wel leuk om te horen Ze hebben daar niet de richtlijn om met 41 weken te strippen hoor. Die mannelijke vk doet het wel altijd vanaf 40 weken zei hij en dat wilde hij bij mij ook doen als het kan. En die vrouw wil het dus niet doen. Maar ik kan natuurlijk altijd naar hem vragen dan. snap dat beebjes niet te plannen zijn, maar ik heb altijd hele nare kerstvieringen gehad dus zou het fijn vinden als we kunnen proberen het een beetje te sturen. Als dat dan niet lukt dan is het jammer, maar dan hebben we een kansje gehad. Mn vader is eerste kerstdag jarig en mn tweeling neefjes 24e. Vooral eerste kerstdag was altijd hel.... Mannetje is bang dat ze wel een manier verzinnen waardoor hij geen ww krijgt. Hij kent blijkbaar zo'n geval en is bang dat we dan zonder geld zitten. Aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant vind ik het stom. Hij denkt dat het bedrijf er dan onderuit wil komen en een andere rede verzint waarom ze bijv. zn contract niet zouden verlengen. Gelukkig hoefde je niet zoveel te plassen vannacht, scheelt al een hoop onrust denk ik! Die andere onrust gevoelens herken ik heel goed. Daardoor lig ik nu dus ook steeds wakker. Gewoon zo'n heel irritant onrustig gevoel, maar moeilijk om goed uit te leggen!
@ lotte: wat voor reden kunnen ze bedenken dan? dat kan alleen als je verwijtbaar ontslagen bent en je dus hebt misdragen.. maar dat moet je altijd aanvechten en laten aantonen! verder mopet je bepaald aantal jaren hebben gewerkt.. of weken van een jaar achter elkaar, maar lijkt me ook geen probleem.. en geen contract verlenging is volgens mij sowieso ww.. en ziektewet betekend dat je ontslagbescherming hebt... dus dan heb je niks met ww te maken.. weet je van te voren niet welke vk je hebt? hier wel namelijk... je word gewoon ingepland bij een vk en dan kijken ze wie je nog niet of niet vaak hebt gehad.. en als jullie beebje met kerst komt, is het vanaf nu altijd een leuke kerst ik vond de vk van de vorige keer niet zo fijn en die ik morgen heb wel.. dus ga gewoon eens vragen wat nou echt de procedure is enzo.. en of ze als je gerommel hebt ook checken of niet.. zeg maar.. vorige was ons al aant doorsturen terwijl ik nog vragen had dus vandaar... en onrust is stom
Zal het nog eens aan m vragen, weet ook niet zo goed waar hij nou eigenlijk echt bang voor is. Want hij zegt ook vaak zat dat het m niks kan schelen als ze hem eruit gooien. Hij zit niet in de ziektewet nu, want ook daar issie te eigenwijs voor. Erg frustrerend eigenlijk, want het zou voor ons beiden wel even beter zijn!!! Als ie in de ziektewet zou gaan dan kunnen ze m inderdaad niet ontslaan, maar wel ze contract af laten lopen. Maar ja, dat kunnen ze sowieso. Vind het alleen moeilijk om erover te beginnen, want dan schiet de stress weer omhoog bij m. Even goed momentje voor zien te vinden. En misschien zelf nog wat opzoeken over ww enzo, misschien helpt dat... Nee, ik weet nooit van te voren welke vk ik heb. Ik heb tot nu toe het meeste de mannelijke gehad en 1 van de vrouwen heb ik 3 keer gezien en die andere pas 2 keer nu. Die ik 2 keer heb gezien is degene die dus niet wil strippen en die man wel. Aan de ene kant is het dan natuurlijk een leukere kerst ja als de beeb komt, had ik ook wel aan zitten denken. Maar mn vader is en blijft zeker niet de makkelijkste, dus het kan ook weer opnieuw voor problemen zorgen. Maar ja, dat is misschien te ver vooruit denken. Maar ook voor beebje zelf lijkt het me echt niet leuk om je hele leven jarig te zijn met kerst. Ik heb het in ieder geval wel gemeld en dan zien we wel wat ze ermee doen. Kan altijd naar een andere vk vragen denk ik! En onrust is zeker stom
tjonge, ik had gisteren een heel stuk geschreven maar het is weg. er is iets niet goed gegaan met posten ben ik acher gekomen. maar goed. poging nummer 2. alle mama's gefeliciteerd. dees,chicken (heeft een haantje gekregen haha) o...en verder ben ik het even kwijt. er was er een die gisterenmorgen de vliezen had gebroken...is die inmiddels al bevallen? (sorry, naam kwijt) verder zie ik weer mooie foto's voorbij komen. hiero is alles rustig. weet niet zeker maar ik denk dat ik gisteren (een stukje)slijmprop ben verloren, maar ik lees hier ook regelmatig dat het dan nog lang kan duren. we wachten maar af. gisteren de auto kapot (he nu net je erop wilt rekenen) een vriend van ons werkt in een garage en heeft hem nu provosorisch gemaakt dat we er in ieder geval mee kunnen rijden. verder niks te melden... fijne zondag en misschien kom ik vanavond nog even geiten.
@ toontje: balen van je auto! en fijn he als het posten niet werkt @ lotte: zou idd ff een goed moment afwachten.. tipje: mannen schijnen beter te praten als ze wat doen.. dus bijvoorbeeld als je gaat wandelen en dan praten ipv 1 op 1... maar meer info vooraf is wel beter.. hmm volgens mij loopt de ziektewet dan gewoon door... maar dat weet ik niet zeker.. en wat betreft kerst: denk dat het voor een klein kind minder leuk is met de sint jarig te zijn en als je wat ouder bent is kerst minder.. maar ach, das allemaal vooruit lopen! wie weet valt je vader wel mee joh, als je kleine ook dan jarig is! en anders is het jouw gezin met jou kindje wat jarig is.. ik heb begrepen dat je vader niet de makkelijkste is, maar ook datie wat veranderd is en nu weer probeert om het contact te herstellen.. je kunt hem dan altijd wijzen op zijn "fouten" he, als die die wilt inzien... van goh papavind het niet prettig als je zus of zo doet... of ik baalde er vroeger wel van als je zus of zo deed.. moet je wel goed moment voor hebben maar toch.. klinkt stom.. maar ik heb al met mijn zus en zusje gehad over vroeger en ook met mams over wat ze anders had kunnen doen wat misschien beter was geweest.. niet verwijtend, maar meer van snap dat je het zo deed maar daardoor nu dit en dat.. en dat we heus wel snapten dat ze het beste probeerde te doen.. en das best een moeilijk gesprek, maar wel fijn.. band word stuk dieper zeg maar... mijn vriend heeft 16 jaar geen contact met vader gehad maar die kan het gesprek wel aangaan.. heeftie ook geprobeerd.. maar zijn vader vind dat hij niks fout heeft gedaan en is blijkbaar ook vergeten wat hij precies heeft gedaan... de herinneringen van mijn vriend, zijn zusje en zijn moeder zijn wel hetzelfde maar die zijn niet hetzelfde als zijn vader.... en dan is het moeilijk om een gesprek aan te gaan.. Wilde hij wel in de hoop datie zo wat dingen die wellicht onderhuids spelen en misschien ook hebben bijgedragen aan de burnout kon verwerken.. maar ja.. helaas... dus nu is het accepteren dat zijn vader zo is... en das soms best lastig.. wat een verhaal weer.. maar hoop dat je er wat aan hebt..
Toch maar even snel een reactie! Ik was cakejes aan het bakken maar sneed weer eens in mijn vinger :x flink diep ook! Heb ik altijd hoor als ik boter snijd. @ Lotte als zijn contract niet wordt verlengd kan hij gewoon ww aanvragen inderdaad heeft niks met je werkgever te maken, moet je bij uwv doen. Zijn enkele eisen aan, staat op de uwv website! Maar je voldoet al snel aan de eisen. @ Happy gefeliciteerd met je verjaardag! Laatste zonder beebje. @ Poohbeer hihi Lotus kijkt net alsof ze moet niezen op die 2e foto leuke romper die heb ik ook hier in de kast @ Dees gefeliciteerd met zoon Beau!!! @ Xenas volgens mij kan je wel rekening houden met 4 tot 6 weken bloeden, maar 't moet wel telkens minder worden. Zielig die darmkrampjes, heb je er wat tegen? @ Suus van je bekkenbodem moet je wel in de gaten houden als dat blijft kan het soms op verzakking duiden.. maar kan ook nog wel met die ruptuur te maken hebben, zo lang terug ben je nog niet bevallen he. Kraamverband en al dat bloed (stolsels ) daar zie ik wel een beetje tegen op, zo smerig! Ik heb het idee dat het allemaal blijft plakken . @ Joyce logisch toch dat je er veel mee bezig bent.. over 1 dag ben je uitgerekend.. maar het is wel lekker om er af en toe niet mee bezig te zijn merk ik zelf. Soms gewoon even lekker heel iets anders doen, zie dat je dat ook hebt gedaan. En ach ja emotioneel is normaal nu! Hier ook hoor! Gek idee blijft het dat er gewoon een heel mensje in je buik zit en er op korte termijn uit is, en dan is je leven voor altijd compleet anders he als ik daar aan denk krijg ik ook tranen
@ desiree: ook aan de kokkerel? hier net appelmoes gemaakt! jammie!! en precies: dan denk je er niet aan en zoek je afleiding, krijg je een harde buik... das toch niet handig om er dan niet mee bezig te zijn? En inderdaad... ergens een dezer dagen is je leven gewoon compleet anders.. zo raar... Probeer ook wel hoor, om er niet continue mee bezig te zijn.. maar ja, dan schiet er me weer wat te binnen.. of krijg ik ineens kramp ofzo .. Fijn dat je het ook herkent!
@Joyce: zo dat is idd netjes gemikt haha alles met 13 onze kleine meid is geboren op 22 nov om 09:22 ik heb iets meer met 22 ik ben zeer benieuwt of het klopt wat ze idd zeggen over Zondags kindjes
@Dees en jeroen: gefeliciteerd met Beau!! @Happy: gefeliciteerd met je verjaardag!! misschien vannacht nog het grootste kado @Lotte: meid wat een vervelende situatie toch bij jullie met huis en werk enzo. kom hier maar lekker van je afpraten hoor! beter dan alles opkroppen. dikke knuffel voor jou!! @joyce: ik ben vandaag ook zo onrustig, kan maar niet ontspannen op de een of andere manier. wil van alles doen maar kom nergens toe en buik is ook heel onrustig. het zal er allemaal wel bij horen maar zoals ik me vandaag voel heb ik eerder nog niet gehad. Hier: mannetje is vandaag voor het eerst weer op, nog wel slapjes maar dat is niet gek na 3 dagen hoge koorts. in ieder geval, als ukkie besluit te komen kan ie me rijden naar het zkh en erbij zijn dus ben erg opgelucht
@toontje: oh vervelend van je auto, en dan net nu! Balen:x @Gimena: zoooo, Sophie alweer 3 weken tijd vliegt!
hoi meiden even snel een berichtje van mij ben nog niet toppie keizersnede is niet soepel verlopen maar goed gelukkig is met ons ventje alles goed onze trots heet Mitchell 7 dec 08:39u geb gewicht 3660 gr 53cm we zijn nu eindelijk thuis met mitchell gaat het redelijk hij kan zijn temp nog niet vasthouden en hij is teveel afgevallen maar het word gelukkig allemaal goed in de gaten gehouden dus het komt vast wel goed met hem. verder kan ik nog niet veel, dus ik kom later wel even spammen enzo nu terug mijn bed in alle meiden die al bevallen zijn gefeliciteerd!! meiden die nog wachten: heel veel succes met de laatste loodjes.
Net mijn mupke lekker in bad gedaan, gelukkig bleef ze vandaag goed op temperatuur. Wil binnenkort ook eens met haar onder de douche, ben heel benieuwd hoe dat is... Joyce Dat van meisje naar mama herken ik wel hoor. Het is echt een stuk afsluiten van je leven. Ben ik ook erg emotioneel over geweest, is nu gelukkig weer een stuk minder. Dees & Jeroen Van Harte met Beau!!! Geniet er lekker van en spammen he? Nabloeden Hier is het wel al een heel stuk minder. Zal het eerdaags met inlegkruisjes afkunnen denk ik. Vind het maandverband ook zo ranzig worden. Voelt alles behalve fris aan down there. Zou wel 10 keer per dag willen douchen. nr 2 En geloof het of niet, maar ik heb al bijna kriebels om voro nummer twee te gaan...hahaha Psje Fijn dat je man wat aan de beterende hand is. Zou er ook wel nerveus van worden denk ik. Maar ik denk ook dat als het begonnen was, hij die griep wel even opzij zou kunnen zetten. Als het moet, zijn mensen zo sterk... Caruli Van harte met Mitchell. Nu lekker aansterken en we zien je wel weer als je je wat beter voelt...
@joyce.,ja het kriebelt erg he we wachten zeker er een jaar mee antans ik zeker aleen me vriend wil het liefste nu al! @psje.,gaat snel he.