December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Gien, wat een schatje!!!!

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik heb geen foto's van de onderkant zeg maar! maar wel dat ze er net uit zijn en op mijn buik gelegd worden ( zie album) en de navelstreng doorgeknipt wordt etc.
    En natuurlijk van mijn kop tijdens de weeen ( erg fijn)

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ roeltje: Das inderdaad wel slimmer ja... haha..
    en wie weet joh, hij krijgt toch al een baby van je?

@ meloen: ja ben ik echt blij om! was ook al blij deze vk te hebben.. kun rustig alle vragen stellen en kreeg ook fatsoenlijk antwoord!.. en kijk.. door die hormonenomslag is het natuurlijk ook logisch dat ik wat gevoeliger en emotioneler en onrustiger ben! :) heeft ze allemaal zo fijn uitgelegd!
    ook als ik ijv tijdens de bevalling denk: deze vk bevalt niet.. kan ik dat aangeven en dan dus waarom niet.. en dan gaat of die vk verder maar let dan op wat je hebt aangegeven of ze halen er toch een andere bij als het echt niet gaat..

@ moontje: lekker hoor dat je kleintje zo goed groeit!!

@ lotte: denk dat bij je vader dan als enige helpt: accepteren datie zo is.. en van je af laten glijden.. en gewoon goed je grenzen aangeven..
    JA is wel gek ja!!.. die weken zijn echt zooo omgevlogen gewoon!

Oh nog tipje van het werk.. als ze commentaar hebben en het staat niet op papier.. dan heb je denk ik altijd mazzel!.. pas als ze 3 keer schriftelijk hebben aangegeven wat het probleem is, heb je vaak een probleem en dan kun je beste schriftelijk aangeven dat je graag samen tot een oplossing komt..

@ naar buiten gaan: hangt volgens mij van jezelf (genezing) en je kindje af en hoe het weer is.. legt de kraamverzorgster allemaal uit.. de een kan in de kraamweek al.. de ander moet 10 dagen of nog langer wachten..
    en sowieso maar kort geloof ik.. en dan langzaam opbouwen..

en kitten: doe je toch gewoon ff zelf joh!! bekertje heet water met zeepsop erbij, kitspuit, en hoppa!.. gewoon heel rustig en beheerst.. en dan vingers natmaken en aandrukken en teveel aan kit weghalen ..

En die datum zal wel give or take zijn, maar dan ben ik precies 42 weken dus houden ze hier in de regio blijkbaar die datum aan... maar ja, we gaan er gewoon vanuit dat we ergens de komende 2 weken bevallen ;) en dan is dat sowieso niet nodig ;)
    vond het ook wel grappig dat ze als alternatief gaf om niet te hoeven strippen volgende week een potje vrijen was ivm die hormonen in sperma, haha.. heb hele ochtend mannetje er al mee gepest.. ;)

en vaag gevoel he?? heel apart...

@ xenas: wat raar dat timo nog niet bekend is?? wel fijn dat nu alles geregeld is! en kan me de chaos wel beetje voorstellen.. maar is weer een mijlpaaldingetje toch? goed man dat je zelf ook weer wat "ritme" krijgt en timo ook!

@ chiquita: he bah.. eerst wil die kleine perse en nu niet meer? balen van je pijn, hopelijk kan de vk wat voor je doen..

@ gien: wat een schatje zeg!! fijn dat je zo goed hersteld.. en wat betreft fotos: die hebben we nog niet maar denk niet dat die er komen.. of iig niet van het down below deel

Net heerlijk ff geslapen, begon slaperig te worden dus.. heerlijk hoor! net lekker geluncht en denk zo ff op de bank met een (puzzel) boekie..

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

alleen nog maar vluchtig gemeld, maar ben 6 dec om 18.12 uur bevallen van een zoon xander na 6 dagen inleiden ivm te hoge bloeddruk, afwijkend bloedwaardes en toenemende hoofdpijn. een vreselijke rot week :( maar uiteindelijk meer dan de moeite waard.
    3470 gram en 51 cm :)

In verband met meelezers (ben ik bang) vermeld ik niet alle gegevens...

5. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lotte, fijn dat alles voor de baby nu in orde is. Vast een hele geruststelling.
    met baby naar buiten, bij ons zeiden ze na 1 week maar dat is mss al weer veranderd..

@ Joyce, hormonenomslag hè, die moet ik echt onthouden.;)

@ Gien, wat een supermooie foto!!

Foto's vd onderkant, nee zeg ik moet er niet aan denken!! Grappig dat mensen daar zo verschillend in zijn.

@ Chiquita, sterkte meid. Hopelijk willen ze je strippen.

@ Bapsie, tjemig zeg, 6 dagen :$. Moet idd een rotweek voor je geweest zijn. Gaat nu alles weer goed met je?

6. gimena

gimena Niet meer actief

@Xenas,had ik ook met de gehoors test!!bij mijn zijn ze pas een week geleden langs gekomen op een dinsdag.
    had ook aantal keer gebeld tot die vrouwe van de cb hier was en heeft gebeld een dag later stonden ze op de stoep voor de gehoors test.

@lotte.,ik weet wel waarom me vriend graag een 2e wil.,hij vondt me als zwangere er mooi uit zien.(fijn en rond aanvoellen)
    en hij Vindt Sophie Zo wondertje.,zwanger worden..,en zwanger zijn en bevallen.vindt hij gewoon prachtig!
    en dat zo iets wordt gemaakt met liefde vindt hij gewoon super mooi.
    en dat het een deel van hem is en van mijn.

7. gimena

gimena Niet meer actief

lieve Foto :D
    mooie meid hoor!!!
    dat Pakje heeft Sophie ook (hema)

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    #15768 collo003, 14 dec 2009
    Laatst bewerkt: 14 dec 2009
    Lotte
    Volgens onze kraamhulp mag een beebje eigenlijk al meteen naar buiten, maar het is de moeder die dat meestal nog niet lukt. Het is overigens wel erg koud nu, dus ik zou wel wachten tot ze in ieder geval hun temperatuur en beetje kunnen regelen. Als ik op mijn mutske haar geboortegewicht had moeten wachten, was ik nu nog steeds niet buiten geweest.
    Metalen kruiken moet je volgens mij altijd bewaren met water erin, dus dat was wel goed dan. Je kunt ook anders altijd nog nieuwe rubbers voor de kruiken kopen als je het niet vertriuwd.

Xenas
    Precies wat ik vanmorgen ddacht.... de keuken schoongemaakt. De wasmand is leeg en ik moet me beheersen om even te wachten met strijken totdat een andere was droog is zodat ik meteen door kan. De hele zwangerschap niet aan het huishouden gedacht en nu blijf ik maar bezig...

Foto's
    Geen foto;s van tijdens de bevalling... had ik ook geen behoefte aan. Eerste foto van Amy op mijn borst...ook een heerlijke foto om naar te kijken.

Gimena
    Het is idd ook een wondertje. En zo mooi iets van jou en je partner samen. Moet zeggen dat het mij en mijn man wel een stuk hechter heeft gemaakt. Voel me nu echt deel van een team...

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    2e kindje: Wij houden het (voorlopig in elk geval) bij één kindje..
    Mijn man wou er zowiezo al maar eentje en ik zelf vind dat prima maar sluit geen tweede uit.
    Moet wel zeggen dat Peter het af en toe heeft over: Maar als er ooit een tweede komt...
    Peter heeft ook wel een trauma overgehouden aan mijn dramatische bevalling, hij heeft het er soms nog steeds moeilijk mee.

@Lilith: Wat vervelend zeg, ik hoop dat de vk iets weet om je te helpen..

@Dees: Wat lekker dat je zo snel weer thuis bent :)
    Mobiel was ik de eerste week ook zeker niet, maar toch zal je zien dat het snel verbeterd.
    Wat borstvoeding betreft, bij mij kwam het ook niet goed op gang..
    Zondag bevallen en tot dinsdag lopen kloten met BV terwijl er niets kwam (nou was mijn start ook niet goed omdat ik zondag niet in staat was BV te geven..)
    Dinsdag ben ik begonnen met overdag elke 3 uur kolven en die woensdag kwam het zomaar opeens als een speer op gang en sinds woensdagmiddag zijn we compleet over op de borstvoeding.
    Als je het nog ziet zitten zou ik dus zeker niet direct opgeven, ik hoop dat je er iets aan heb ;)

Nabloeden: Inmiddels heb ik gewoon een aantal oma onderbroeken die ik draag zonder inlegkruisje etc, mocht ik nog wat verliezen dan gaan ze gewoon de container in..
    Ben ondertussen al ruim een dag bloedvrij ;)

@Babsie: Wat een lekker ventje zeg :)

@Roeltje: Wat vervelend zeg zo'n nacht :(

@Meloen: Spannend hoor, wie weet komt je wondertje er ook snel aan nu!

@Joyce: 11 kilo, das heel netjes hoor!
    Ik zat bijna op het dubbele..

@Dretjuh: Fijn dat de spruw bijna is verdwenen zeg, lijkt me heel erg vervelend :(

@Moontje: Jeetje wat groeit ze snel zeg! :)
    Ik vond de kraamzorg heerlijk, maar de tijd erna was het ook wel weer lekker dat ik weer een beetje mijn eigen gang kon gaan ;)

@Toontje: Gefeliciteerd met je 40 weken, nu komt het eind toch echt in zicht! ;)

Eerste keer naar buiten: Volgens de kraamzorg hier is dat meestal als de kleine zijn geboortegewicht weer heeft bereikt..

@Xenas: Fijn dat Tima ook een ritme begint te krijgen zeg :)

Consultatiebureau: Vandaag maar eens gebeld omdat ik nog niets gehoord heb, maargoed ik moest toch maar even afwachten want ze bellen wel voor de 3e a 4e week..
    We zullen het wel zien anders bel ik volgende week weer..

@Gien: Gelukkig niet, maar mijn bevalling was ook gewoon niet leuk..
    Ik heb dat moment van beebje op je buik na de geboorte ook niet echt gehad, 2 seconden en toen werd Lana direct afgevoerd naar de reanimatietafel waar ze aan het zuurstof ging en morfine kreeg..
    Hele leuke foto en wat een kop met haar zeg :D

Hier: Vandaag een lekker rustig dagje, beetje in huis rommelen en lui doen :p
    Morgen naar het ziekenhuis naar de kinderarts voor algehele controle van Lana, ik verwacht er verder niet veel bijzonders van want zou niet weten wat ze willen controleren..
    Lana doet het prima en wat het armpje betreft moeten we woensdag speciaal voor naar het ziekenhuis, dus daar zal ik morgen vast niet veel over horen.
    We zullen het dus wel zien waarvoor we erheen gaan :p

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: mooi meiske! en lekker aan de poets dus? hihi
    @ saskia: oh jee, das niet fijn dat je mannetje er eent rauma aan heeft overgehouden.. en jijzelf dan? kunnen jullie er zelf samen goed over praten?
    @ bapsie: zal de gegevens veranderen op de site, tenzij je liever hebt van niet..
    @ meloen: jep! zo verklaarde de vk het! lijkbaar heb je de hele zwangerschap verhoogde progesteron en die gaat nu weg en maakt plaats voor bevallingshormonen.. (kan zijn dat het niet progesteron maar wat anders was hoor).. dus ja.. een hormonen verandering dus... toen ik net zwanger was en de hormonen op hol was ik ook emotioneler.. ben je er nt aan gewend, gaan ze weer anders doen ;)

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Gien:

Bedankt voor je info over naar buiten mogen! Fijn om te weten!

Fijn dat je weer normaal naar de wc kan hihi

Mooie foto van je meiske

@Joyce:

Volgens mij heeft hij niks schriftelijk gehad voor zover ik weet dan!

Dat kitten zat ik ook over na te denken om het te doen, maar er moet ook een rand omheen gekit worden en tegen de muur aan en ik weet niet precies hoe hij dat wil hebben. Woon niet in een normaal huis, dus er moet altijd een afstand tussen de muur en de spullen zitten. Daardoor zit de wastafel ook een beetje vreemd. Waarschijnlijk wil hij m eerst helemaal los maken en dan eromheen kitten en dan pas het spleetje bij de muur. Maar ik kan dat ding echt niet tillen. Ik wilde het vorige week al vragen wat hij wil, maar als ik t vraag dan zegt ie toch dat hij het wel doet haha. En we kunnen gewoon water gebruik enzo, dus het heeft geen haast;)

@Gimena:

Maar als het daar om gaat dan kunnen jullie aan de gang blijven haha. Baby's komen er allemaal weer een keer uit;).

Hoop voor je dat hij eerst nog even wil genieten van dit wondertje, want ze is er pas net! En dan lekker voor een tweede gaan, dan is het weer extra speciaal:)

@Collo:

Mooie foto van je meisje!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @All:

Op dees dr hyves staan foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

hoi allemaal,

Ik heb af en toe wel meegelezen maar niet gereageerd,ivm moeheid ,pijn ed.
    Vanmorgen ben ik gebeld door de huisarts dat ze een fout hadden gemaakt en ik toch wel een blaasontsteking en ws zelfs nierbekkeninfectie heb(wat die rugpijn veroorzaakt),ik heb nu dus een antibioticakuur van 10 dagen gekregen en hopelijk dat alle klachten die ik had nu dus zullen verdwijnen,wel een beetje jammer dat ik hier al een tijd mee rondliep dus,maar ja....
    Hopelijk is met iedereen alles goed,en zijn alle beebjes gezond,ik wacht hier nog met smart af,nog een kleine 2 weken tot de uitgerekende datum,ik heb de hoop dat ze eerder komt wel opgegeven,toch hoop ik dat ze niet echt met tweede kerstdag komt,dus dan liever maar weer wat later.

dikke knuffel aan iedereen!!

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: oh zo, ikke snap.. dan kun je idd beter ff wachten..
    en lief he, die fotos bij dees!

@ sjees: nou lekker dan! foutje bedankt zeggen ze dan ppfff.. hopelijk ben je er nu snel vanaf!

@ griepprik: geloof dat ze een 2de oproep golf gaan doen! ben benieuwd of we er nu wel of niet in vallen.. haha

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    thanx meiden!

@ saskia; nee dat snap ik best dat je daar niet eens foto's van wil! en idd bale zeg dat je mannetje er een trauma aan heeft overgehouden snap ik wel, toch fijn dat je meisje er verder niks van meekrijgt! (qua benul zegmaar)

@ sjees; sjonge ook slordig zeg dat ze je er eigelijk mee hebben laten lopen.. spannend hoor, nee met kerst is ook weer niet echt leuk maar ja tis niet te plannen he haha

@ lilith; o dat is minder, ik ben daar vroeger als baby zelf heel ziek van geweest (op leven en dood zegmaar) wel spannend joh!

@ dees; mooie foto's joh op je hyves! echt een schatje!

@ collo; ook al zon mooie meid!

even iets beschamends: ik heb alweer een sigaretje gerookt... kan mezelf wel slaaaaaaan!

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Joyce:

Ja echt helemaal liefffffffff die foto's, blij dat ik even ging spieken:D

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @gien, ik sta ook weer te blauwbekken in de schuur....maar ZOOOOOOOOOOOOO Lekker weer die sigaretten! Ik kan mezelf niet slaan, ik geniet gewoon ;).

@Wachtende, ik hoop dat jullie beebjes snel komen. Als ik naar de aantallen kijk op december site moeten er nog een hoop bevallen. Echter zie ik hier steeds dezelfde meiden....hoop zijn er reeds afgetaaid denk ik hihi.

Vanmiddag Lotus in de tummy tub gedaan....

18. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemiddag allemaal!

@caruli: nogmaals gefeliciteerd:), leuke naam hebben jullie gekozen.

@Dees: oh nee een subtotaal ruptuur:(, ik hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent. Laat je maar lekker vertroetelen:)

@iedereen: bedankt voor jullie beterschapswensen voor mn man:). gisteravond toch ineens weer 38.2 maar vandaag tot nu toe koortsvrij. nog wel flink hoesten en zo'n zwaar hoofd. hij is echt goed ziek geweest zeg:$ heb hem in de afgelopen 12 jaar nooit zo gezien.

@sjees: he getver, blaasontsteking. lekker handig van je ha zeg! hoop dat je snel opknapt!

@joyce: gaat vandaag beter dan gister, het opgejaagde gevoel is weg. ik herken me wel in jou verhaal over emoties en meisje-moeder enzo.... maar het gaat allemaal goed komen. wij worden gewoon super lieve mooie knappe geweldige meisjesachtige mama's:D

Hier: vandaag begrijp ik eindelijk wat jullie verstaan onder rommelen! vannacht was ik wezen plassen, kroop in bed --> nat:( terug naar wc maar was alleen maar heeel dun doorzichtig slijm. vanmorgen met opstaan weer een hele flats. vervolgens onder de douche --> auwwww kramp, zou het?? onee alweer weg. vervolgens ojee snel douche uit, moet ineens nodig p**pen. op de wc vervolgens alleen lucht. en nu dus al de hele dag af en toe krampen en dan weer idee dat ik moet p**pen en dan weer uurtje rustig. zit totaal geen regelmaat in maar wel pijnlijk en vermoeiend en mannetje denkt maar steeds dat het gaat gebeuren;)

19. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Nog eentje....:D

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

bedankt meiden!!

poohbeer, wat een mooie foto! En ik vind de naam lotus echt zooooo ontzettend mooi,,,,,

PSje, ohhh wat spannend zeg,ja het lijkt wel echt te beginnen dan bij je,hopelijk zet het door!

rokers, ik ben gelukkig 1,5 jaar geleden gestopt,was echt een kettingroker en mannetje ook,maar we zijn tegelijk gestopt van de ene op de andere dag en heb er echt geen meer aangeraakt.
    Hebben jullie tijdens de hele zwangerschap niet gerookt?Of ook wel af en toe een keertje,anders zou het wel beetje zonde zijn toch? 9 maanden niet en dan toch weer beginnen nu,al weet ik hoe moeilijk het is hoor!!

Deel Deze Pagina