December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    hee collo lig nu weer aan t ctg die buikpijn herken ik wel heb ik ook!! menstruatiepijn maar dan erger...
    ze komen zo voor de derde keer gel doen bm mond was om 1300 uur 3/4 verstreken
    heb net nog even geslapen hoop dat het spontaan doorzet en geen infuus hoef morgen sliep jou man bij je? of heb je die gebeld na het breken van de vliezen?

pppffftttt soms moet ik gewoon even zuchten

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hé meiden, hoe is het hier?

Hier weer even een emobuitje....ik zit me suf te piekeren hoe ik alles moet gaan doen als ik straks weer ga werken..heb nu al het idee dat ik mezelf voorbij loop...maar ja, komt vast goed!

Even een vraagje tussendoor...doen jullie je kindjes 's ochtends of 's avonds in bad? Het lijkt mij voor straks als hij naar opvang gaat veel makkelijker om het 's avonds te doen voor het slapengaan. Dan zijn die ochtenden ook minder gehaast...wat vinden jullie?

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Huisarts, was deze keer een invaller maar de normale is niet veel beter..
    Heb af en toe last van migraine, maar aangezien het niet elke maand is krijg je gewoon: "nou dan slik je toch gewoon 4 ibuprofen tegelijk.."
    Had tijdens de zwangerschap een schimmelinfectie down under, dus dat zei ik..
    Zelfde als nu, geen enkele vraag over symptomen of wat dan ook je krijgt gewoon direct een kuur passend bij je zelf vastgestelde diagnose.
    Mocht er ooit iets zijn waar ik minder zeker van ben dan stap ik dus ook naar mijn zwager, die toevallig ook huisarts is en er niet blind vanuit gaat dat patienten altijd gelijk hebben..

Badje: Ik doe het badje nu smorgens of aan het begin van de middag, vooral ook omdat Lana na het badje vaak een paar uur erg onrustig is.
    Op die manier kan ik snachts tenminste nog lekker slapen ;)
    Straks ga ik weer 3 dagen per week werken, dus op de werkdagen zal ik gewoon even snel een beetje wassen..
    Badje hoeft toch niet elke dag ;)

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Badje
    Bad of douche hier eigenlijk altijd in de avond. Dan kan mijn man ook met haar onder dedouche of haar in bad doen. En ze zeggen dat ze er beter van slapen, maar die van mij is klaarwakker op het moment dat ze eindelijk afgedroogd is...

Zwangerworden
    Mijn man is bij me geweest de hele tijd. Maar als ze besloten hadden mij terug te brengen naar de afdeling dan was hij waarschijnlijk naar huis gegaan voor de nacht. Gelukkig braken mijn vliezen op tijd. De CTG heb ik de hele dag aan gelegen omdat ze haar wat te rustig vonden.
    Wij hebben de hele dag maar een beetje TV zitten kijken,. Heb je ook TV daar...

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Met Milan gaat het weer wat beter. Hij was te veel afgevallen, maar vandaag is hij gelijk gebleven en hij drinkt goed. Mn borstvoeding komt ook echt goed op gang nu, knal uit mn bh haha:p.

Vannacht een erg slechte nacht gehad en ben heel erg overstuur geweest. Zal ook wel vermoeidheid zijn geweest, want we hebben nog steeds amper geslapen. Milan was vannacht erg onrustig en we wisten niet zo goed wat hij wilde. Volgens de kraamhulp had hij of last van zijn darmpjes of hij was toch nog niet voldoende verzadigd. Waarschijnlijk kwam er even niks meer uit mn borsten.

Misschien gek, maar ik besef nog niet dat we nu een kindje hebben...een kindje van ons...Bij mij duren dat soort dingen vaak wat langer helaas! Net als dat ik niet kon geloven dat ik zou gaan bevallen haha:p

Ohja, we hadden het hier nog gehad over poepen tijdens de bevalling en hoe erg de meesten dat zouden vinden. Ik moest dus echt behoorlijk poepen tijdens de bevalling haha. En ik moet zeggen dat het me niet heel erg veel deed. Ze vonden het goed dat het gebeurde, ze schijnen daar altijd wel blij mee te zijn. Geen idee waarom en was op dat moment niet in staat het te vragen;)

@chiquita:

Zeker wel fijn dat ik nou niet gestript hoefde te worden! Zou anders vandaag gebeuren als het kon!

@Collo:

Roeltje kon niet smsen omdat ze dus tegelijk bezig was met mij hihi, anders hadden jullie het al veel eerder geweten!!

Ik ga even kijken of ik wat terug kan lezen, want ik heb een hoop gemist volgens mij!

@Roeltje en man:

Had je al een sms gestuurd, maar ook hier nog even een berichtje. GEFELICITEERD MET LENN!

@Nursy en man:

Gefeliciteerd met jullie mannetje!

@Joyce en man:

Gefeliciteerd met jullie meisje!

@All:

Zie dat jullie erg lang hebben moeten wachten op het bericht van mij hihi. Roeltje en ik waren tegelijk bezig;). Later pas aan gedacht dat ik nog een buddy had:)!

Bedankt voor jullie felicitaties:D

@Roeltje:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

@Jose:

Jeeeeeeeetje wat een bos haren heeft jullie ventje!!! Geweldig!!!:D Zoveel haar had ik zelf ook toen ik geboren werd. Staat altijd zo lief:)

@Sjees:

De verwarming is net nieuw, dus een nieuwe is niet nodig;). Heeft te maken met de samenstelling van het gas zijn we ondertussen achter. Fles staat nu in de keuken en dan wordt het gas niet vloeibaar. Gaat nu dus gelukkig goed! Hebben er 2 lichtere flessen bij gekregen van mn schoonouders, dus kunnen ook een voorraadje maken!

@Desiree en man:

Gefeliciteerd met jullie zoon!!

@All:

Mijn bevalling heeft in totaal vanaf de eerste wee 18.5 uur geduurd.

@Xenas:

Flesvoeding is gelukkig niet nodig:). Zoals het er nu uit ziet komt het goed;).

@Mroos en man:

Gefeliciteerd met jullie zoontje!

@Gimena:

Die kerstbal hebben wij ook gekregen voor Milan! Maar dan dus de blauwe! Leuk zijn ze he!?

@All:

Ben bij pagina 1650 gebleven, ga nu Milan even voeden en zo snel mogelijk verder lezen. Heb al 26 pagina's gehad;)

Nog even een vraagje....kregen de gene die al bevallen zijn ook zo weinig bezoek de eerste dagen? Hier alleen mn vader en vrouw, moeder en man geweest en schoonouders 5 minuten ofzo. Liep allemaal een beetje raar door kou hier en drukte. Vind het wel jammer en voelt ook vreemd. Iedereen weet wel dat ie geboren is, maar de kaartjes zijn nog niet op de post. We hebben ze nog niet ontvangen, zijn problemen met de postbodes ivm het weer:(

Kussie tot snel

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi hoi, even snel. hier net als chiquita gestript vandaag en morgen wordt ik ingeleid. ik hou jullie op de hoogte. x

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Morgen wordt een mooie beebdag!

Poepen
    ...had er op het moment zelf ook geen moeite mee. Met elke perswee kwam volgens mij wel wat naar buiten en dat werd heel discreet door een verpleegster weggewerkt. Op dat moment had ik ook wel wat anders aan mijn hoofd dan me daar zorgen over te maken.
    Ze zijn daar idd wel blij mee omdat dat betekend dat je beebje echt al helemaal onderin zit en hij duwt je endeldarm leeg.

Ik ha trouwens mijn man van te voren geïnstrueerd dat hij niet down/under mocht kijken tijdens de bevalling. Uiteindelijk heeft hij het toch gedaan en dat kon me op dat moment ook niks schelen... Hoop alleen dat het ooit weer goed komt met ons sexleven...;)

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Overstuur zijn, de weg kwijt zijn, doodsbang zijn, onzeker zijn....het hoort er allemaal bij hoor! Gewoon lekker janken en troost zoeken bij je vriend. Die hoeft verder niks te doen alleen jou maar op te vangen, dan komt het vast goed.

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

sorry kwam t melden maar zie dat je zelf me al voor bent geweest...

10. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @iedereen die ingeleid gaat worden en gestript is: SUCCES!!! ZET 'M OP MEIDEN!!!!

@die eerst week 's nachts: Je kindje moet dan schijnbaar nog een dag/nachtritme krijgen. In je buik zijn ze namelijk vaak gewend geweest om overdag (als jij druk bent) te slapen en 's nachts (als jij rust) heel actief te zijn... vandaar die korte nachtjes....waarschijnlijk!

@stuwing: fijn he!!! Ow, wat vond ik dat verschrikkelijk! Ik heb 's nachts om half 4 jankend aan de telefoon gehangen met het kraambureau! hihi... alles kwam weer goed!

@visite: wees blij dat de mensen je nog even rust gunnen, over 2 weken kan je geen visite meer ZIEN!

@badje: hier soms 's ochtends, soms 's avonds, net wat mij het beste uitkomt!

EGO:
    Waar ik erg aan moet wennen nog steeds is dat ik overdag 'niks' kan doen omdat ik een kindje heb! Ik voel me echt 'beperkt' met Maud erbij...Ik heb telkens maar 3 uurtjes om iets te ondernemen en dan moet mevrouw alweer eten... pfoe.. ik ben er echt nog niet aan gewend! Hoe doen jullie dit? Vraag aan de BV-moeders? Afkolven en in flesje geven mag maar 2x per week zei de wijkverpleegster...sowieso ben ik nog niet erg aan het kolven gewend, klooi nog een beetje raak, haha!

@poepen tijdens persen: Ik heb tijdens het eerste uur van de weeen ongeveer 7x op de wc gezeten en het lag helemaal open/schraal na de 7e keer! Ik was blij dat dit ook de laatste was!
    Ik heb alleen tijdens het persen wel met ongeveer 4 weeen mee geplast, haha! Ook leuk! Maar maakte mij ook echt allemaal helemaal niks meer uit hoor!

@CB: gisteren eerste afspraak op het CB gehad. Maud woog 4305 gram (geboorte 3370), dus bijna 1 kilo gegroeid in amper 4 weken! Goed hoor! Ze is nu ook al 55 cm lang! Wow, wat gaat het snel!!!!!! Ik vind het ergens wel jammer hoor...het echt kleine prille baby gaat er nu al een beetje af... Maarja, straks lekker babyzwemmen en haar eerste 'echte' lachje enzo, er komen wel nog heeeeel veel nieuwe leuke dingen aan..
    Ok Susan, einde gezwijmel! hihi!

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Suus
    Oh, ik snap je precies. Ik ben vandaag ook voor het eerst in drie dagen er weer uit geweest. Elke keer kwam het er niet van. Zelfs even een simpele boodschap moet je goed plannen. Ik ben wel overgestapt naar voeding om de 4 uur, dat geeft me net iets meer speling tussen de voedingen.
    Morgen hoop ik een draagzak binnen te krijgen en dan hoop ik dat ik wat sneller de deur uit ben dan met zo'n kinderwagen. Is ook iets makkelijk manoeuvreren in de Kruidvat...

12. gimena

gimena Niet meer actief

@suus oow dat komt me Zo bekend voor dat het kleine baby er al ver af is :(

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi meiden,

Wij zijn gisterenavond om 21.01 weer trotste ouders geworden van een zoontje! Was niet zo leuk, uiteindelijk een keizersnee onder narcose, maar met de kleine is alles helemaal goed!

14. gimena

gimena Niet meer actief

GEFELICITEERD met jullie zoontje!!! hopelijk mogen we snel zijn naam weten!
    rust nu maar lekker uit en geniet maar heerlijk van jullie zoontje!!!

15. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

lilith gefeliciteerd met jullie zoontje!!

(wel benieuwd naar de naam)

Das minder dat je een KS onder narcose heb moeten ondergaan. Met jou gaat alles ook weer ok? (behalve pijn na KS)

16. moontjemoon

Meiden die vandaag gestript zijn (of morgen evt ingeleid worden) veel succes. Natuurlijk ook degene die spontaan bevallen!

Heb wel terug gelezen, maar heb de puf niet echt om te reageren, was weer een drukke dag vandaag. Hopelijk morgen iets meer tijd om te reageren!

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

lillith gefeliciteerd met je zoontje!!

Sorry heb even niet verder teruggelezen,hier even een update;

Goedenavond allen,

Nou hier een drukke avond gehad,om 4 uur was ik bij de vk,daar verteld dat ik sinds 3 dagen de baby veel minder voel,en sterretjes zie en misselijk ben.
    Ik kon meteen naar het zkh voor een ctg,deze was prima,vervolgens kreeg ik een echo, en daar bleek uit dat ik haast geen vruchtwater meer heb,dus de baby moet hoe dan ook voor vrijdag komen,helaas is het echt topdrukte in het ziekenhuis dus ze konden me niet meteen inleiden,ivm geen personeel genoeg, ze hebben ook inwendig gevoeld want ze wilde me gel vast geven om de bmm week te maken,maar toen bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben.
    Ik mocht kiezen of in het zkh blijven,of vannacht nog naar huis en morgenochtend terug komen om 11 uur voor een ctg en echo om te kijken of het nog goed gaat met de baby,heb voor het laatste gekozen,behalve als de weeen nu doorzetten moet ik meteen terugkomen.
    Mocht er morgenochtend toch een plekje vrij komen dan wordt ik na de ctg meteen ingeleid en anders zowieso donderdagochtend,dus heel spannend allemaal.

18. moontjemoon

Sjees, nu dus ook voor jou het einde in zicht! Hoop voor je dat het gewoon begint en dat je niet ingeleid hoeft te worden :)

19. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lilith, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Balen van de keizersnee, hopelijk knap je snel op. Sterkte.

@ zwangerworden, Sjees, Chiquita en Elmo, heeeel veel succes!!

@ Doortje, hoe was het bij de vk? Kon je je ei een beetje kwijt en hebben ze wat voor je kunnen doen?

@ Lotte, super dat het met Milan zo goed gaat nu.
    Hier idd ook nog weinig bezoek. De eerste afspraken zijn vandaag pas gemaakt maar ik vind het eigenlijk wel lekker even rust om er weer in te komen.

@ Joyce, wat fijn dat het allemaal wat beter gaat. Hopelijk zien we je snel weer!

@ Happy, we blijven je gezelschap houden hoor. :)

@ Saskia, wat een geweldige foto's! Wilde ze op die laatste niet herkent worden? Haha

@ Gimena, wat een mooie foto's.

@ Xenas, heerlijke bolle toet!!

@ Collo, haha ben idd zeer goed in herstellen!

@ Ego. Matthijs zit op 20 gram na weer op zijn geboortegewicht dus dat is wel weer fijn. Bij mij zijn er wat hechtingen verwijderd en dat lucht enorm op! Ineens veel minder gevoelig en strak.:)

Straks nog ff een voeding en dan pas morgenochtend weer....
    Geintje......:D

20. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @lilith: Gefeliciteerd met jullie zoontje!! Ik ben ook erg benieuwd naar de naam! Geen leuke bevalling idd, hoop dat alles goed met je gaat!
    @sjees: oh meis..ik wist helemaal niet dat je de kleine zo weinig voelde! Goed dat het zo is opgepakt! Jij heb de zekerheid dat je voor vrijdag je kleintje in je armen hebt! Heel veel succes!

Wie blijft er nog over van ons nontet???

@hier: ook vanmiddag vij de vk geweest. Toen ze vroeg hoe het met me ging, begon ik al te huilen... Ze was heel lief, legde uit dat deze hormonen er ook bij hoorden. De happy hormonen maken plaats voor de menstruatie hormonen (die 10 x zo erg zijn dan normaal!!!), dat klonk wel logisch. Ze heeft me wat gerust kunnen stellen en ik mag altijd bellen als er iets is. Dan kunnen ze me naar het zh sturen voor een hartfilmpje en om het vruchtwater te checken. Fijn idee! Nou ik ga nog even een stukje ananas eten :) en dan naar bed!

Deel Deze Pagina