@meloen: fijn dat het met matthijs zo goed gaat! En het lijkt me ook een heeel fijn gevoel dat die hechtingen eruit zijn! Fijne nacht
@ Doortje, fijn dat ze je gerust heeft gesteld! Voel je je weer wat beter nu? Jij ook sweet dreams enne geniet nog even van je rust. (hoop niet dat ik nu iets zeg wat je niet meer aaaaaaaan kan hooooooren...)
Lilith Da's idd best heftig een keizersnede ondernarcose. Ik hoop dat je binnenkort je verhaal wilt vertellen en natuurlijk foto's gaat spammen. Sjees Heel erg veel succes morgenochtend!!! Jij hebt morgen je kindje wel vast denk ik... Wie blijft er nu nog over? Doortje en Happy? Moet ineens denken aan mijn vruchtwater...dat was echt veeeeel. Toen mijn vliezen braken overstroomde de verloskamer zowat en tijdens de eerste persweeen kwam het restant onder hoge druk eruit...stel je er zelf maar wat bij voor...
meiden bedankt voor alle succes wensen!! Door,lieverd ik hoop dat het voor jou nu toch ook snel eens zover mag zijn hoor! collo, hahha jij had dus het tegenovergestelde,een hele sloot vruchtwater, ik dacht dat dat bij mij ook zo zou zijn,want vorige week zeiden ze nog,dat ik zo veel had en nu zat er echt haast niets meer,ik geloof 1,5 centimeter. Mijn Januarimaatje ankje zal jullie wel op de hoogte houden heeft ze trouwens beloofd,dus hoeven jullie vast niet lang op een berichtje te wachten
goedemorgen... lilith: gefeliciteerd met jullie zoontje!!! vervelend dat het in een keizersnee moest uitlopen sjees: einde voor jou ook inzicht nou hier beetje onrustig geslapen.. (hoezo nerveus) maarja komt helemaal goe.. gister nog alles grondig schoongemaakt.. dus ben er klaar voor(denk ik ) moet dadelijk nog even de laatste dingetje pakken voor mn kids.. en kijken of ik alles wel in de tas heb en dan kunne we rond 7.15 gaan.. pff vind het wel spannen dhoor
Wat is het hier rustig Iedereen aan het bevallen of genieten van de kleintjes? Elmo en chiquita, als alles een beetje vlot verloopt dan hebben jullie vandaag jullie beebjes in de armen. Nogmaals succes ondanks dat jullie het waarschijnlijk niet meer lezen! Happy, zie dat je zp open hebt staan, bij jou nog alles rustig?
Lilith: Gefeliciteerd met jullie zoontje! Hoop dat je snel een beetje opknapt van de keizersnede en narcose... Spannend Chiquita en Elmo; zet 'm op he dames! Hier rommelt het sinds 2 uur vannacht. Weet niet of het weeen zijn (heb ze nog nooit gehad he..) Het lijkt op een hele erge darmkramp, komt wel in een soort golf dus het zal wel zo zijn geloof ik. Heb alleen niet het idee dat het heftiger/sneller wordt maar dan kan toch best een tijdje duren? Heb het nu zo'n 5 tot 6x per uur. Spannend! Vanmiddag om 16.00 controle bij de gyn, hoop dat ik die af kan bellen!!
elmo & chiquita: heel veel succes meiden het word echt weer spannend hier. lilith: jee meid jij ook een ks tis niet niks he meid doe het maar rustig aan hoor!
Aloha! Echt super leuk om te lezen hoe het met alle baby'tjes gaat. Echt zo herkenbaar! Vooral die nachten zijn echt zwaar killing... De eerste week was echt hel: veel huilen en niet willen slapen in de wieg. Gelukkig gaan de laatste 3 nachten stukken beter. Ze slaapt opeens prima tussen de voedingen door. Nu wij nog . Al met al is het echt enorm genieten en alle cliche's zijn waar! Ik wist niet dat het zo ontzettend zwaar en tegelijkertijd zo ontzettend gaaf zou zijn. Ik vond onze dochter echt helemaal geweldig . Ook met de borstvoeding loopt het super. Mijn borsten zijn echt mega groot en de kleine drinkt goed. Alleen ben je idd erg aan huis gebonden. Ze drinkt nu overdag nog elke 3 uur. Weten jullie wanneer je naar de 4 uur mag? En zijn jullie al aan het kolven? Ik wil daar eigenlijk al snel mee gaan beginnen. Hieronder trouwens nog even kort mijn bevallingsverhaal: 's Nachts om 4 uur werd ik wakker van wat buikpijn die al snel iedere 5 minuten op kwam zetten. Ziekenhuis gebeld (heb medische indicatie) en we waren daar om 7.30. Ik had al 3 cm en bij het toucheren braken mijn vliezen. Vanaf half 10 werd het allemaal erg heftig en vroeg ik om een ruggenprik. Een uurtje later lag ik op de OK. Mijn rug was ontsmet en de lokale verdoving zat al toen de anesthesist vroeg of er nog bijzonderheden waren. Ja dus, EDS (bindweefselafwijking die ik in erg milde vorm heb). De anesthesist wilde eerst meer info hierover. Helaas kwam ze even later terug met de mededeling dat ik geen ruggenprik zou krijgen.. Dit ivm een recent artikel waarbij iemand verlamd is geraakt door een bloeding. Dat was een enorme teleurstelling!! Ik was inmiddels zo ver weg dat ik weinig meer kon, geloof wel dat ik toen om een keizersnee gesmeekt heb... Eenmaal boven bleek ik 8 cm ontsluiting te hebben en dat gaf mij weer wat moed voor de laatste 2. Vanaf 13u kreeg ik persweeƫn, maar ik had nog geen volledige ontsluiting. Toen ik dat eenmaal wel had bleven de weeƫn weg... Wee-opwekkers gekregen en toen kon ik al snel mee gaan persen. Na 23 minuten (schijnt snel te zijn voor een eerste) is om 15:46 onze dochter Joleine geboren. Helemaal gezond en wel. Omdat de kraamhulp pas maandagmorgen kon komen zijn we nog wel een nachtje in het ziekenhuis gebleven. We konden met een extra bed in de verloskamer blijven (anders had mijn vriend naar huis gemoeten) en zijn heerlijk verwend. Volgens mij voelden ze zich een beetje schuldig vanwege de ruggenprik . Ik had namelijk een bevallingsplan waarin ik aangeef een ruggenprik te willen en dit is uitgebreid besproken met het ziekenhuis. Al met al kon ik erg weinig met de ontsluitingsweeƫn (iig niet ontspannen), maar ik vond het opvangen van de persweeƫn en het persen prima te doen. Ik kijk dan ook met een positief gevoel op de bevalling terug.
@Elmo en Chiquita: HEEEL VEEL succes vandaag! Ik hoop dat jullie vandaag jullie kindjes in de armen kunnen sluiten en een paar geweldig mooie kerstdagen zullen beleven! @Lillith: Gefeliciteerd met jullie zoontje! Rust lekker uit van de keizersnede, geniet ervan!
hey meiden die al bevallen zijn vinden jullie ook dat de tijd nu ineens zo snel voorbij gaat... de zwangerschap tel je de weken af en nu gaan ze ineens zo snel voorbij als ik dan kijk dat het alweer 2 weken geleden is dat ik bevallen ben... het begint nu alweer te kriebelen hihi maar helaas hier komt er geen meer bij zijn er al meiden aan de anticonceptie?
Heeft iemand al iets vernomen van Zwangerworden? Ben zo benieuwd of het inleiden gisteren heeft doorgezet en ze nu ook gelukzalig naar haar beebje ligt te kijken. Vandaag is het super-inleid-baby-dag! Ik zal vol spanning wachten tot er nieuws is... Elmo Chiquita Sjees heel veel succes! Caruli De tijd gaat zeker snel. Onze kleine meid is alweer drie weken. En idd alle cliches zijn echt waar. Ik kan soms wel janken van geluk als ik naar haar kijk. Hier nog geen anticonceptie. Zolang ik nog hechtingen waarneem down under is dat nog niet nodig. Heb tegen mijn man gezegd dat pas als hij mij weer ziet fietsen.... Vind het wel moeilijk wat ik moet doen want van de pil dondert mijn libido omlaag (daar kwam ik dus pas na 15 jaar pil slikken achter), dus die wil ik niet weer gaan slikken. Maar een spiraaltje...ik weet niet...ik wil ook wel weer redelijk snel voor een tweede gaan, dus ja... moeilijk hoor...
Happy Hoop dat het bij jou ook doorzet en dat je je zorgen een beetje los kunt laten. Hoop ook dat je ons op de hoogte wilt houden na de bevalling, we leven met jullie mee.
*****buddy Chiquita****** eerst was er vetelt tegen haar dat ze geen kamer voor haar hadden. toe ze s,morgens opbelde naar het zh. maar kreeg een sms voor 1 uur dat ze als nog vandaag naar het ziekenhuis kon voor de inleiding!! ik hou jullie op de hoogte!!! *******Einde bericht******** poepluier alarm dus ben even Sophie verschonnen!!!
toontje, heb ik ook niks van vernomen nadat ze melde dat ze dacht dat het begonnen was... of heb ik iets gemist. Ik ben ook aan het denken geslagen, zou graag voor een 3e willen gaan, maar mijn man wilt het er bij twee laten. Moet het idee nog laten varen... Ik zal denk ik aan de spiraal moeten, mannetje wilt zich niet laten helpen (ziet er tegenop) en ben aleens door de pil heen zwanger geworden, dus dat vertrouw ik allemaal niet zo meer... Mag pas over 8 weken de spiraal laten plaatsen, dus tot die tijd zal het wel condoom worden.. Alleen tot nu toe niet gebruikt.....
@anticonceptie...hier nog niets, weet ook nog niet wat ik ga gebruiken...spiraal of niets. Aangezien we 4 jaar zijn bezig geweest voor de kleine meid..... Maar goed, manlief geeft mij wat tijd om te herstellen...heb hem al gevraagd: WAARVAN?!?!?!?!?!? Hoop dat zijn Libido weer snel stijgt, want voor de bevalling durfde hij ook al weken niet meer...nog ff en ik wordt gek LOL...
Heb t idee dat het alweer minder is dan vanochtend...Voorbereiding dan maar...Zal wel met kerst worden dan.. Vanmiddag naar de gyn, vertel het wel even, kijken hoe hij reageert. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden....Weet niet of dat direct al gaat (ben wel buddy met Xenas) maar zodra het kan laat ik weten wat en wanneer ze de onderzoeken gaan doen bij die kleine spruit.
Moontje Is dat besluit van je man definitief dan? Kan me voorstellen dat hij er nu even niet aan moet denken... Ik denk dat ik mijn man ook niet zo snel zover krijg dat hij zich laat helpen, maar zo makkelijk komt hij er niet vanaf hier . Poohbeer Heb jij niet eens een hechting joh? Mazzelaar! Ik dacht dat ik al zo'n makkelijke bevalling had gehad.