December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Gimena, dat had ik ook...even geen bloed en de volgende dag liep ik weer leeg. Al tig x terug geweest naar t ziekenhuis met t verhaal dat er iets niet goed zat...maar nee hoor was nog wat restmateriaal ter grootte van een ping pong bal...kon geen kwaad. Na vier weken en de curretage bleek het de grote van een tennisbal te hebben...wat t was weet ik eigenlijk niet.
    Hoop dat je er snel vanaf bent, en je weer wat beter gaat voelen.

Ik ga je pagina even bekijken....

Zie dat jij ook foto's heb gemaakt...dacht al dat ik gek was....
    We hadden met 9 wkn en 5 dgn een kloppend hartje en met 13 weken was t ineens voorbij...nu 3 jr, vele iui's en een ivf behandeling later, is het eindelijk zover...wij hadden heel sterk t gevoel dat we het eerst maar eens in ons handen moesten hebben. Lotus is voor ons een cadeau...niet voor niets,11 dagen te vroeg, op 5 december geboren denk ik dan maar......

Nog kan ik om de miskraam huilen...elke keer als 1 juni voorbij komt denk ik er weer aan...wellicht wordt vanaf nu de pijn verzacht...hopelijk voor jullie ook nu Sophie er is!

Dikke knuff!

2. gimena

gimena Niet meer actief

ik laat wel weten wat het is volgende week maandag.
    11:10 moet ik in veghel zijn in het zh bij een gyn.
    jeetje voor jullie is het ook een lange pad verweest.
    dan is idd lotus een mooie wonder.
    gaat alles verders goed met haar en natuurlijk met jou??
    xxx

3. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hallo allemaal, Ik had wel wat laten weten via Xenas, maar hier ben ik dan eindelijk zelf.

Het is een zware lange bevalling geweest, maar wat heb ik er iets prachtigs voor terug gekregen. De bevalling begon zoals jullie hier hadden kunnen lezen gewoon normaal, weeen om de 5 minuten. Eenmaal in het ziekenhuis bleef het een beetje zo en werd niet korter op elkaar of heviger. De hele nacht door om de 5 minuten. Na een rustgevend middeltje tegen de middag braken om 11 uur spontaan mijn vliezen. De weeen bleven hetzelfde…Half de middag kwamen ze kijken en toen 1 cm ontsluiting…. Gelukkig zette de weeen de volgende nacht goed door en kwamen ze om de 2 minuten. Halverwege de nacht 5 cm en persdrang…..Dat heb ik moeten wegpuffen tot het laatst, verschrikkelijk zwaar! Net na de ochtend 8 cm, yes we mochten naar de verloskamer. Daar moesten we nog wachten op het laatste stukje onsluiting en uiteindelijk persen. Die kleine bleef alleen steken achter mijn schaambeen en kwam echt niet verder. Na een uur en 15 minuten persen kwam de gyn en die heeft even geholpen. Na een knip en hulp van de kiwi (een vriendelijkere vacuum) was daar dan on 10.04 onze Tijs, 51 cm lang en 3670 gram! Pfoe…leuk hoor bevallen!

Hier wat foto’s van mijn kleine meneer.
    http://i15.photobucket.com/albums/a382/noravandeupgangh/Tijsintwit.jpg
    http://i15.photobucket.com/albums/a382/noravandeupgangh/TIJS.jpg

Het gaat hier super. Na verschrikkelijke stuwing afgelopen dinsdag (loop nu de hele tijd met witte kool op mijn borsten) gaat het nu weer beter, heerlijk. Ben aan het genieten!!

Tot snel, ga een beetje bijlezen.

4. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Happy, welkom terug meis! Fijn om van je te horen!
    Wat is Tijs een prachtig kereltje zeg! Echt een schatje om te zien!
    Hopelijk verlopen straks alle onderzoeken enz ook zo goed! Eerst maar even genieten inderdaad! We denken aan jullie!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    happy: jee meid zware bevalling zeg...
    maar wat een schatje heb je er voor terug gekregen zeg :D
    geniet van je gezinnetje!

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    #16746 happy79, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
    De echo voor de nierjes is maandag in ons eigen ZH, een echo (doen ze eerst ipv de MRI) van zijn hoofdje is de 11e.
    Eerst idd genieten van dat moois....

Hoe verander ik ook alweer mijn atavar??

7. Imm

Imm Lid

29 nov 2008
    53
    0
    0
    Nu nog Mama! Straks Student!
    Capelle aan den ijssel
    Ik ben er ook weer.. Hele tijd niks kunnen doen ofwel weinig!
    Maar wel helemaal weer terug! ;) Met 2 kindjes!

8. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    hallo allemaal!

EEN GELUKKIG NIEUW JAAR!!!!!!!!!

soow, na 3 hectische weken ben ik daar dan weer!

De bevalling van onze kleine man ging goed, en hij is gewoon thuis geboren. Toen ik met hem op mijn buik lag, werd het na het doorknippen van de navelstreng al snel duidelijk dat er iets mis was. De placenta wilde niet geboren worden.
    De verloskundige zag dat ik veel bloed verloor en heeft de ambulance gebeld die me op een stoel naar beneden hebben getild in de ambulance. Met veel toeters en bellen ben ik naar het ziekenhuis gereden, met quinten achter me aan in de auto en mijn vriend bij mij in de wagen. Ondertussen bleef ik maar heftige weeen houden en bleef maar bloed verliezen. Ik voelde me steeds meer wegzakken al mocht ik niet mijn ogen dicht doen.
    In de verloskamer hebben ze geprobeerd hem eruit te trekken, maar daardoor werd het steeds erger. Uiteindelijk ben ik naar de ok gereden en hebben ze het via een narcose verwijderd.

Ik heb alleen nog die dag met quinten in het ziekenhuis gelegen, maar we mochten die middag nog naar huis omdat ik 6 zakken bloed heb gekregen waardoor ik snel ben opgeknapt.

Het duurde een week voordat ik echt weer op de been was, maar toen was de kraamweek al voorbij, het bezoek moest nog komen maar dat hadden we expres afgehouden.
    Onze kleine vent deed het in het begin goed, maar eigenlijk ging het steeds slechter met hem en bleek hij na een bezoek aan de huisartsenpost op 1e kerstdagavond het RS-virus te hebben. hij mocht meteen blijven. Ook ik ben bij hem gebleven tot en met dinsdag, hijzelf moest er blijven tot donderdag. Overdag ben ik van 's morgensvroeg tot 's avonds wel bij hem geweest die laatste paar dagen.
    Ik kan je vertellen, wij zijn hele nuchtere mensen, maar als je kind in het ziekenhuis ligt lijkt het wel alsof de wereld vergaat!

En als klap op de vuurpijl, hadden mijn vriend en ik op 1 januari voedselvergiftiging door de kinderchampagne die we hadden gekocht. (de kinderen lustten het niet, dus hebben er niks van op).

Maar gelukkig gaat het nu weer goed met hem en met ons ook, maar wat een weken!!! Pfoe he.

Ik ga ff een beetje teruglezen, heb verschrikkelijk veel gemist volgens mij!

Ik wil in ieder geval iedere nieuwe mama (en papa) ontzettend feliciteren met de geboorte van jullie zoon/ dochter!!!!!!!

Sorry dat ik niets van me heb laten weten, maar we hebben 3 weken in een cocon geleefd...........

kus, Dicky

9. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dicky,

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar!!
    Jeetjemina zeg, wat hebben jullie het voor je kiezen gehad!!
    Hopelijk gaat het nu allemaal wat voorspoediger.

Aangezien iedereen is bevallen wordt hier eigenlijk niet meer zoveel gekletst, kom je ook gezellig naar "de mama's"? Zie je daar!!:)

Deel Deze Pagina