@ mamajo: echo bij 12 wk is volgens mij redelijk standaard.. of iig.. bij de eerste controle.. en die is tussen de 8 en 12 weken... dus de mensen die eerder krijgen zijn gewoon mazzelaars..
idd meestal is de 1e controle bij de vk 12 weken maar sommige laten je eerder komen en de meiden die eerder een echo krijgen hebben vaak ook een verleden
****zit even lekker te kwarren......trekt zichzelf daarna aan haar haren, zegt: "niet aanstellen, wees blij dat je zwanger bent"...en gaat maar weer aan het werk****
Als het goed is wordt ik straks teruggebeld door de vk om een afspraak te maken. Ik wacht het wel af. Ach... IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het voelt echt goed!
Goedemiddag allemaal. Welkom nieuwe zwangeren! Vraagje aan iedereen: Wanneer werden jullie misselijk en kregen jullie kwaaltjes e.d.? Ik ben nog niet echt misselijk. Wel ben ik erg moe, opgeblazen buik (echt ik zit nu gewoon met knoop open!), en sinds vanochtend heb ik echt pijn aan mn ***, alsof er een gewicht aanhangt. En aangezien ik 4 dagen per week stage loop, 1 dag school en een avond en zaterdag bijbaan heb ik niet zoveel tijd voor kwaaltjes haha. Weten jullie werkgevers dat jullie zwanger zijn? Verder ben ik erg benieuwd naar de vandaag gemaakte echo's, laten jullie het snel weten? Liefs M
Hier is het ook standaard 12 weken hoor Chicken (weet ik van vriendinnen, heb zelf nog niet gebeld). Hier krijg je alleen een echo bij 8 weken als je bloedverlies hebt gehad, of eerdere miskramen hebt gehad.. Balen Joyce van die makelaar; grappig, NOT! @Ilse, hoop dat het goed gaat nu voor je. Heb je de miskramen allemaal rond dezelfde periode gehad? Gelukkig ken ik ook iemand die 3 miskramen heeft gehad en nu een prachtige dochter heeft van een jaar!
@mroos..op 1 collega na weten al mijn collega's het. En dus ook mijn directeur. Zij gaat met september weg. En er is nog een collega zwanger! Zij is in november uitgerekend! Allemaal erg leuk! Maar daarom heb ik het dus wel verteld!
Ik was voor mijn NOD al erg moe, echt supermisselijk ben ik (nog) niet, af en toe bij vlagen voel ik me niet lekker en dat begon ongeveer een week na mijn NOD. Verder zijn mijn borsten voller en heb ik minder eetlust en moet ik vaker plassen. Mijn werkgever weet het nog niet. Ik heb 3 miskramen gehad en heb dus vrij vroeg moeten vertellen wat er aan de hand was maar nu wil ik het nog even voor mij houden. Het juiste moment dient zich vanzelf aan. Eerst maar eens hopen dat het nu goed gaat
@ chicken: haha.. denk idd dezelfde vk.. denk pas dan omdat ze dan echt wat kunnen zien, je evt het hartje hoort etc. De meiden die al eerder hebben hebben een indicatie of gewoon mazzel en je ziet: de mensen die eene cho hebben gehad gaan daarna toch ook twijfelen dus... komt goed hoor!!! we moeten gewoon geduld hebben! oh en nu breekt mijn klomp!!!!!! Belt het makelaarskantoor.. eerst hoorde ik dus: ze zijn met ander huis etc etc.. en nu willen ze toch een 2de bezichtiging!!! want was toch wel verrassend als ze binnen waren en dan nemen ze paps mee want heeft veel verbouwd etc... ikke nie snap nie hoor!
Hoi M. Bij Xanne had ik nergens last van. Nu ook nog niet, maar wat niet is kan altijd nog komen. Ik vertel mijn baas dat ik zwanger ben als we de echo gehad hebben.. @Joyce; goed bericht!
@mroos..het kan zijn dat je helemaal niet misselijk wordt. Afgelopen weekend heb ik er wat last van gehad, maar nu eigenlijk niet. Ik heb gemerkt dat als ik heel regelmatig eet, dat dat heel erg helpt. Ik heb sinds vandaag wat meer moeite om m'n plas op te houden....hmmmm....klinkt net of ik het laat lopen, maar dat bedoel ik dus niet... ...als ik nu moet, dan moet ik ook echt, want het gaat anders zeer doen en dat had ik dus nooit. Denk dat m'n bm al een beetje tegen m'n blaas aandrukt ofzo.. @all, dus het is gewoon normaal 12 weken!! Dan moet ik maar gewoon een geduldige kip zijn..
@ mroos: hahaha... misselijk word niet iedereen he dus als je erop wacht komt het niet @ mamajo: is ook mijn plan met vertellen ja... @ happy: ook voor jou geld dus: ff wachten nog! haha
MK's vonden alle 3 op verschillende momenten plaats... 1e na 8 weken, 2e na 6,5 weken en de 3e na 5 weken. Uit bloedonderzoek is niets gekomen, chromosomenonderzoek is nog niet bekend: horen we waarschijnlijk vrijdag wanneer we de eerste echo hebben.
Wij gaan het iedereen proberen rond de 12 weken pas te vertellen...dus ook op het werk. Spannend hoor, ben benieuwd, misschien zien ze het wel eerder.... @Joyce; vaag, maar wel fijn toch! Appeltaart bakken (helpt bij de verkoop).
Extra spannend voor jullie allemaal dan. Maar hopen dat het chromosomenonderzoek niets laat zien en heb je over 8 maanden een prachtig beebje in je armen!