December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    goedenavond allemaal!

ik las iets over buddies? kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?

Even een egovraagje:
    Ik ben echt een partij opgeblazen, niet normaal! Heb er helemaal de hik van! Als ik niet zou weten (aan de hand van mijn Laaste menstruatiedag) dat ik maar 7 weken ben zou je zeggen dat ik al veeeeeeeel verder ben hahahahahahaha. Doet ook echt pijn, is heel gespannen. Als ik er een foto van zou maken zou je je kapot lachen hahahaha.
    Kent iemand dit?
    En hebben mensen hier ook zo'n onbedwingbare dorst? Hier wel! Zelfs zo erg dat het de honger overheerst soms.
    Ik hoop dat jullie dit herkennen.

Bijzondere echo toontje! Ik had het nog nooit zo gezien. Ik hoop zo ontzettend dat het kindje bij jullie mag blijven!
    kus

2. Dicky.. ik ben ook flink opgeblazen.. ben heel slank normaal gesproken maar nu een bolle buik!! (die foto in me album is al 2 weken terug, het is nu erger.. :confused: )

3. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    hoi desiree! Soow he ja dat heb ik ook maar ook erger! Niet normaal gewoon! hahahahahaha
    Ik zie dat je 1 dag later bent uitgerekend dan ik, 8 december, toch? Leuk!
    Nou, gelukkig dat ik niet als enige balletje rondloop in huis. 's Morgens heb ik dat ook zo erg, bij het opstaan als ik nog moet plassen zeg maar hihihihi
    wel grappig hoor

4. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Jahoeee he`s alive!! :D
    De verloskundige kon hem gisteren niet zien (en dus echt helemaal niks zien...?!), maar gelukkig vanmiddag bij de echoscopiste hebben we hem duidelijk kunnen zien en het hart ging als een gek te keer ;)
    Echter bleek het wel maar 6,5-7 weken oud te zijn, maar daar hoefde ik me volgens haar geen zorgen over te maken. Dus dat ga ik ook lekker niet doen. Daarnaast zag ze bij mijn linker eierstok een cyste (waarschijnlijk dermoidcyste). Ze wil even kijken of deze wel/niet groeit en ook kijken of de baby goed groeit. Dus heb een nieuwe afspraak staan op 6 mei om 13.40. Foto`s van echo probeer ik later ook even online te plaatsen.

@ Brigitte dinsdag zie je ook gewoon een babytje!! Ik zal heel hard voor je duimen!

@ Suuskebab: buddy`s prima idee --> inderdaad lijkt me 2 personen prima!

5. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    *Suuskebab
    *Joyce81
    *Chicken1975
    *Stef1978
    *Mroos
    *Pelikaantje
    *Linda86
    *Happy79 (eind dec)
    *Bapsie (half dec)
    *Dees85 (begin dec.)
    *dds (begin dec.)
    * D1982 (begin dec.)

6. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    @d1982: fantastisch!!!! geweldig dat je het heb zien bewegen! Ik hoop daarintegen dat die cyste zich niet verder uitbreid.

dames, ik ga ervantussen, mijn ogen vallen dicht :oops:

dikke kus, slaap lekker voor straks en tot morgen!

doeiiii

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh Elegance, wat fijn dat het HCG niveau dan toch goed zit. Ik hoop echt echt dat je zwaaiend kindje zult zien woensdag! Ik zal zeker aan je denken!

Oh en Door en suuskebab...hoe is het met jullie?

8. Hahaha :p met volle blaas en volle darmen is het inderdaad het ergst..
    Ik denk 8 december ja ik heb geen idee eigenlijk.. mijn cyclus duurde net wat langer dan 28 dagen maar ja dat hield de gynaecoloog wel aan en de verloskundige ook, ach we zien het wel op de komende echo's :)
    En weltrusten (goed idee!)

Er waren toch nog meiden die een echo hadden vandaag? Hoe ging het?

@ toontje hoe ver had je moeten zijn? Het ziet er echt nog uit als een beginnend beebje in de 5 weken.. ik hoop dat het goed zit.. misschien gaat ie nu ff groeispurt maken.

@ site die gaat er steeds beter uitzien zeg!

@ D1982 gefeliciteerd met de goede echo!

@ mili jij gaat al hard zeg, en wat geweldig dat het zo goed ging met jullie kleintje!!

@ elegance ik hoop voor jou ook op een hele mooie echo woensdag! Maar het gaat vast goed met jullie kleintje!

Wat is die lijst met namen die telkens langs komt? Is dat een beginnend soort buddylijst? Wel leuk, ik zoek ook nog een buddy! Momenteel ben ik een misselijk en moe voelend en uitziend wezen van 22 jaar :p maarrrr als ik me weer beter voel ben ik een super gesprekspartner :)
    Jullie kletsen wel heel veel ik houd het allemaal niet bij.. en vergeet ook weer de helft denk zwangerschapsdementie :oops:
    en wat gebeurt er als je tering typt? ter ing?

9. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Elegance: ow super, dit klinkt echt positief!! Ben zo blij voor je!

@ Funkie: niet te veel zorgen maken idd hoor! Met jullie beepje komt 't vast ook helemaal goed!

@ Mili: fijn dat je weer een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd! :) Die twee dagen verschil is echt niet erg. Vorige keer met Milan was ik met de eerste echo 10 weken en 3 dagen zwanger (volgens eigen berekening) en volgens de echo 10 weken en 1 dag. Kan gewoon een late innestelling oid zijn geweest, iig niks om je druk over te maken. Maar volgens mij had je dat zelf al in de gaten ;).

@ Mamavanaimee: beterschap voor je meisje! En wat leuk dat je ook weer bv wil gaan geven! :) Ik kijk er nu al naar uit om nr. 2 aan de tiet te hebben, zo'n bijzonder gevoel. Vooral dat eerste aanlegmoment zal ik nooit vergeten!

@ Toontje: spannend zeg! Ik heb nog nooit zo vroeg een echo gehad, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Maar ik hoop voor je dat 't gewoon allemaal goed zit. En wat super dat je denkt 't hartje te hebben gezien!

@ Dicky: dat opgeblazen gevoel heb ik niet. Dorst wel verschrikkelijk. Als ik niet uitkijk drink ik zo 5 liter op een dag (maar volgens mij is dat niet zo heel goed). En een buddy betekend dat je aan iemand wordt gekoppeld (dat is dan je buddy) en die kan je dan op de hoogte houden (via sms of bellen ofzo) als je zelf niet in de gelegenheid bent om online te komen (bijv. na de bevalling, als je nog in 't ziekenhuis moet blijven, of als je op 't punt staat te gaan bevallen). Je buddy kan dit dan weer doorgeven aan de rest, zodat iedereen helemaal op de hoogte is ;).

@ D1982: gefeliciteerd met je goede echo! Wat zal jij zenuwachtig zijn geweest zeg, nadat de vk niks kon zien, pff! Maar fijn dat 't gewoon allemaal goed is. Nu hopen dat die cyste verder ook niks voorstelt! Ik zal iig voor je duimen de 6e/

@ All: hier belde de vk net, of ik de afspraak wilde verzetten van 7 mei naar 14 mei, want 7 mei gingen het avondspreekuur niet meer door (geen idee waarom). En alleen op woensdag hebben ze avondspreekuur. Dus nog een weekje langer wachten!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow desiree: jij was op 'tzelfde moment als ik aan 't typen, dus ik had je berichtje nog niet gelezen. Volgens mij komt er Blegh te staan als je t e r i n g typt (maar dat heb ik ook even gemist ;)).
    En ik wil je buddy wel zijn hoor ;). Ik heb er ook nog geen. Maar volgens mij moeten we dan nog iemand zoeken, voor 't geval we allebei tegelijk zouden bevallen!

11. Ja ik wilde weten of er nou echt blegh kwam te staan als je tering typt.. hehe..
    Maarre hoeveel tijd moet er dan ongeveer tussen uitgerekende datum zitten. Wij schelen ongeveer 2 weken, dat is neit genoeg dan?
    Balen dat je nog een week moet wachten.. in die eerste periode duurt het allemaal al lang genoeg vind ik!

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja ik weet ook niet precies wat nou de bedoeling is, maar ik denk dat als er groepjes van 3 gevormd worden we wel redelijk veilig zitten ;). Anders kan iemand die op bijv. 16 dec. uitgerekend is met niemand buddy worden, omdat 't max. ongeveer 2 weken verschilt.
    En idd, in 't begin duurt 't echt superlang, want dan heb je dus ook nog helemaal niks van je kindje gezien/gehoord, en dan voel je 'm ook nog niet trappen enzo. Als je hem/haar eenmaal voor 't eerst hebt gezien, wordt 't allemaal wat meer werkelijkheid! Ahhh, ik kan echt niet wachten tot m'n eerste echo....!

13. Ja dat is wel zo.. we kunnen tenslotte niet afspreken om precies met 40 weken te bevallen :) .
    Nou ja ik merk nog wel wat het wordt en wie zich nog bij ons wilt aansluiten :p

Ik ga nu naar bedje toe, ben echt supermoe nog. Tot morgen denk ik :)

14. mroos

mroos Niet meer actief

Ik wil me wel bij jullie aansluiten! als groepje van drie.
    Ik ben 20 dus dan zijn we allemaal lekker jong! en we bevallen op een andere datum :D

15. Linda86

Linda86 VIP lid

@ mroos: leuk, dan is ons groepje compleet. En allemaal jonge mama's idd! :) Gezellig!

Ik ga nu ook naar m'n bedje. Milan zit in een hele vervelende fase (de fase: ik-word-'s nachts-elk-uur-wakker-om-lekker-te-drinken, pff!). Dus ik ben behoorlijk moe! Weltrusten allemaal

16. mroos

mroos Niet meer actief

Gezellig :D Slaap lekker! En fijn, een ervaringsexpert in het groepje, dan kan je ons nog wat leren ;)

17. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    Hallo Allemaal

Super blij voor diegene die positief niews hebben gehad over de baby! Geniet er maar lekker van.

Net is MVM geweest. Heb ik weer; kon ik niet plassen! grrrrrrrrrr! whhaaaa! Ik heb alles geprobeerd maar waarschijnlijk kon ik de druk niet aan lol! Die mevrouw was echt geweldig aardig en heeft de test hier gelaten. Ik heb hem net gedaan! SOW die knalde er echt vanaf zeg. :) Raar misschien maar is toch weer een opluchting.
    Ik dacht dan doe ik ook maar meteen iets in het kannetje. Ik vroeg mijn partner om het vanuit het kannetje even over te schudden in de fles. :oops:
    De eerste keer kan ook niet alles goed gaan toch? Ik had over het handvat heen geplast dus partner was niet zo blij! woehahah! Met wat oefening zal het sraks wel beter gaan.

Ow en wat betreft dat Buddy idee.Leuk idee. En kijkend naar leeftijd ik ben 32 ( dus een wat oudere muts) en bevallingsdatum is rond 20 december. Dus wie wil?
    Ik hoor het wel.
    Is dit zo de bedoeling?
    Lol sorry heb nog niet alles terug kunnen lezen.

@Caruli, hoe is het gegaan bij jou vandaag?

Liefs Daan

18. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    hallo,

ik wil me bij jullie aan sluiten mijn uitgerekende datum is 30 december.

ik ben denk ik ook nog vrij jong 23 jaar :)

hebben jullie al een lijstje?

groetjes chiquita

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik las dat er nogal wat onduidelijkheid over een buddy is..
    Een buddy zoals deze gebruikt wordt in de mama topics houdt in dat je iemand in vertrouwen neemt wat betreft je msn, telefoon wat dan ook..

Stel ,je bent opeens niet meer hier online, jullie hebben gemerkt dat er dan meiden zijn die zich dan ook echt ongerust maken over je. Dan is het de taak van de buddy om even te checken hoe het met je gaat.. Als het zo is dat je bijvoorbeeld in het ziekenhuis moet blijven en geen internet hebt stuur je een smsje naar je buddy.. En je buddy meld dat dan hier zodat iedereen weet hoe het met je gaat.. Wil je dat niet is dat natuurlijk je eigen keuze, maar dat is wat buddy's doen voor elkaar. Zo kun je grotendeels toch anoniem blijven als je dat wenst en alleen je buddy weet je dan te vinden :) Ook handig als je aan het bevallen bent of net bevallen bent dan kan het toch hier al gemeld worden :)

Moeilijke conctructies over telefoonperamides zijn dus niet nodig en je kunt het ook met z'n 3en doen.. :)

Zo ik ben slapen en heb morgen vrij en hoop eindelijk eens te kunnen uitslapen!!!

ow voor ik het vergeet het voiel me net op, ik heb pijn in mijn lies, het zit veel lager als ovusteekjes en dit lijken ook geen steekjes.. eerder nergens last van dus sta er wel van te kijken dat ik iets voel :)

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie lieve reacties en positieve woorden :) *hug*

20. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    hoewel ik nog niemand hier ken ben ik up for een buddy :)
    dus stel mezelf bij deze beschikbaar ;)

Deel Deze Pagina