@Xenas; Getver, wat een vervelend nieuws.. Hopenlijk slaat de AB gauw aan en gaat het snel weer beter met Timo! Heel veel sterkte, uiteraard ook voor Rob en Jesse! Dikke knuffel!! @Moontje: bah, die rothormonen! gelukkig is het nieuwe jaar al snel alles verder wel goed met de kleine? @Hier: vanavond even naar een vriendin.. Heb niet zoveel zin maarja, tis nu eenmaal al beloofd.. Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat Lenn overal mee naartoe gesleept gaat worden, vooral niet 's avonds, maarja kom er niet onderuit denk ik blijven mooi niet zolang haha..
@xenas81: jemig wat verschrikkelijk zeg! heel veel sterkte ermee @bapsie: oke dus eigenlijk net zoals ik het al deed alleen kookte ik water en deed dat in een bakje en dan de melk erin.. moet wel zeggen dat het wel ff duurt voordat het op temp is. mischien toch kijken voor een flessenverwarmer wbt slapen: ik leg hem idd ook altijd slapend weg maar idd mischien wat vaker wakker wegleggen.. hoewel hij dan na een tijdje gaat huilen.. wat doen jullie dan? ik wil hem zo jong niet langer laten huilen dan mischien 5 min want hij wil gewoon graag bij me zijn.. kyran zit steeds te happen en dan lijkt het soms alsof hij honger heeft maar is dan gewoon moe want valt dan snel in slaap.. een speentje vind hij niks maar mijn pink wil nog weleens helpen..
Trouwens hoeveel bv drinken jullie baby's? voor de gene die het weleens met een flesje geven.. vandaag even gekeken hoeveel hij drinkt en hij drinkt wel 150 cc. daarna heeft hij de 3 uur makkelijk volgehouden en toen ik hem wakker maakte voor een voeding heeft hij niet eens echt gulzig gedronken en dus ook niet veel met als gevolg dat ie een uurtje later wou.. ik heb 1 borst gegeven en bij de ander heb ik 180cc kunnen afkolven en wou dat dan als laatste voeding geven vanavond en kijken of hij dan ook langer door slaapt
@slapen: het is allemaal zo tegenstrijdig wat iedereen zegt.. en dan bedoel ik CB, wijkverpleegkundigen, kraamhulp etc.. de één zegt dit en de ander zegt dat.. geloof dat het hier maar op onze eigen manier gaan doen haha.. Die flessenwarmer zaten we ook al aan te denken.. iemand enig idee waar je die een beetje goedkoop kan krijgen? heb alleen maar hele dure gevonden
@Missflower: goeie vraag.. wil hem morgennacht een flesje geven i.v.m. oud en nieuw.. maar weet eigenlijk niet hoeveel hij minimaal moet hebben.. heb wel 9 flesjes van 120cc op voorraad in de vriezer dus heb wel genoeg in huis maarja....... wil ook niet gelijk teveel warm maken, dan kan ik het weggooien, das beetje zonde...
Xenas, hoop dat de nieuwe ab aanslaat. Sterkte iig!! Flessenwarmer gebruik ik helemaal niet, heb er nog 1 staan van mijn andere dochter(voor het geval dat....moet eens dingen weg leren doen ). (werkt met stoom en fles is warm in 3 min!) Ding was duur in de aanschaf, maar heb m toen veel gebruikt. Wilden toen geen magnetron ofzo gebruiken, doen we nu wel. Hier gaat alles goed met de kleine, heeft gelukkig een ritme gevonden. weet alleen nu niet hoeveel slaap ze nodig heeft aangezien ze eerst continu wakker was en nu bijna alleen slaapt. 's nachts slaapt ze +/- 6 uur achter elkaar en overdag wilt ze om de 3-4 uur eten. Moet volgende week weer naar cb, maar dat is meer om meten en wegen. Luister wel naar hun adviezen, maar trek toch mijn eigen plan! Ze MOET niet om de 3-4 uur eten, maar mag etc etc.. Heb alleen de laatste pagina's gelezen, straks de rest nog!
@moontje: fijn dat alles goed gaat.. tja geen BV dus warm geen flesjes op, maarja, soms is het niet handig om m aante leggen, zoals met oud en nieuw, dan is een flesje veel handiger en van ddat ene flesje komt ook geen verwarring natuulrijk.. maar weet niet hoeveel hij moet hebben zo irritant haha
@xenas ik zal aan jullie denken, veel sterkte ik hoop dat je kereltje snel beter word. @miss flower de truc met de pink pas is s nacht ook toe.... Werkt hier ook goed en dan slaapt ze nog even door..... @moontje Ik heb tijdens de zwangerschap lichamelijk nergends last van gehad maar die rot hormonen toch bah. Moet zeggen dat ik me er best druk over heb gemaakt voor na de bevalling, maar voelme (tot nu toe) top. Ik rust veel en niet te veel bezoek. Gewoon eerlijk zijn naar jezelf en anderen. En wat er ook gebeurd er altijd over blijven praten..... @babsie ik heb ook wel eens gehoord van massage techniek waardoor je wat verlichting bied. @chicken wat fijn he als je even ruggespraak kunt hebben Er is trouwens ook een nummer van het cb wat 24 uur per dag bereikbaar is. Als je echt een keer ophoog zit??!!! @bv hier is de stuwing onder controle.Na 5 dgn zat ze op geboortegewicht!!! Mijn borsten zijn weer zoals eerder. Hebben meiske gewogen voor en na voeden en kraamverzorgster kon melden dat ze in 10 min 110cc gedronken had...... Verder nu proberen te rekken naar om de vier uur voeden. Hopen dat ze sávonds ook wat langer doorslaapt Ons kindje is erg van de klok en komt nu nog om de 3 uur..... @knip Hier na een week nog veel last van mijn knip. Ik vind ook dat hij wat "wijkt" iets open staat zeg maar niet een gat maar bij de opperhuid??!! Heeft iemand anders dit ook??? Ik spoel eigenlijk nog na alle plasbeurten en probeer echt om het half uur een nieuw verbandje in te doen maar blijf ook vloeien. Iemand een idee hoe lang dit nog duurt??? Gaan jullie ook al in bad?? of alleen douchen. Ben hier erg onzeker over, heb zo veel enge verhalen gehoord over wild vlees ontstekingen en opnieuw knippen en hechten etc.... Nou genoeg vragen over de mindere kanten van het moeder worden. @kraamhulp Vandaag was onze kraamhulp voor het laatst ze heeft een uitvergroote foto een doosje merci en een geboortekaart gekregen. Ze was echt helemaal top, heb veel van haar geleerd, maar vind het ook wel een uitdaging morgen allen te zijn mijn vriend moet dit weekend nog werken maar dan hebben we volgende week samen vrij. @slapen hier weinig tot geen huilen ze kan goed boven in de wieg (s aovnds en overdag in de kinderwagenbak in de box) Ze slaapt meestal na een voeding en is tussen voedingen door ongeveer een half uurtje echt heel helder, dan spelen we met haar..... of lekker masseren etc. @ papa's genieten jullie ook zo van de papa's?? Hier eentje die helemaal verliefd is op zijn dochter. Vanmorgen hebben ze samen gedouched en toen nog even lekker bloot op de borst gelegen in een warme deken. Papa is zo trots!!! Hij draagt ons als kersvers gezin echt op handen. We hebben gisteren trouwens als ludieke actie van mijn vriends werk een enorme opblaasbare baby in de voortuin gekregen. Hij was echt enorm hoger dan de eerste verdieping!!! Wel leuk wat het hele dorp weet nu dat er een meid geboren is.... Voor het geval dat ze dit nog niet wisten. Spreek jullie snel
Ik geef nu alleen nog 's nachts bv. Das ideaal, hoef ik niet zo'n toer door het huis te maken (rond 04.00). Wilde in eerste instantie helemaal geen bv geven, maar dit gemak wilde ik toch niet opgeven Hier helemaal geen last gehad van tepel-speen verwarring. Ze heeft de speen van de fles wel op dezelfde manier in de mond als bv, maar dat geeft geen problemen. Ze heeft vanaf dag 2 beide gehad en heb de bv langzaam afgebouwd.
Xenas Zit gewoon met tranen in mijn ogen (en inmiddels ook over mijn wangen) je berichtje te lezen. Wat naar allemaal en wat zielig voor je kleintje. Hoop echt dat hij snel opknapt... Veel sterkte meid. Mijn uitje vandaag viel ook in het water. Het was zo druk in die Kl#*@te stad dat we anderhalf uur stil hebben gestaan ergens in de stad om een parkeerplaats te zoeken. Toen was het inmiddels zo laat dat mijn moeder weer richting huis moest....zucht. Ik zweer het, maandag ga ik een auto kopen, dan kan ik weer lekker zelf weten waar ik ga en sta...
************UPDATE XENAS/TIMO****************** Hoi, even een update Timo ligt sinds half uurtje aan de beademing. De ambulance is onderweg. We worden zo overgebracht naar academisch ziekenhuis. Gaat nog steeds niet goed. ************EINDE UPDATE*********************** Meisje, heel veel sterkte.. het is zo ontzettend moeilijk om je kleintje zo te zien, zo vergeet je nooit weer hoe klein ze dan zijn, zeker met al die slangetjes.. Bah krijg er tranen van.. Kijk naar Lenn, ze zijn zoveel sterkte dan je denkt..Ademen word hem nu makkelijker gemaakt, dan kan hij al zn energie richten op het beter worden... Hele dikke knuffel!
allereerst wil ik even speciaal xenas een hart onder de riem steken. denk aan je en je mannetje.hopelijk geeft de beademing snel verlichting voor hem en geeft hem dit energie om snel beter te worden. steek een kaarsje aan en hopelijk gaat het snel beter met hem. ben een tijdje niet geweest. ik wil mijn bevallingsverhaal ook nog even kwijt: 21 december 20.10 uur: mmm.. heb pijn in mijn rug die elke keer terug keert maar ik geef er nog geen draai aan. we hadden visite en die kon ik natuurlijk niet zo maar de deur uit kijken. 21.30 uur: visite is inmiddels de deur uit en ik zeg tegen mijn man dat ik denk dat het begonnen is en ik het ziekenhuis ga bellen. dat doe ik en ze adviseren me om te gaan klokken en als de "weeen" om de 4-5 minuten komen en een minuut duren kon ik terugbellen. ik ga klokken en kom tot mijn verbazing dat de weeen al om de 3-4 minuten komen en een minuut duren. 22.30 uur: bel terug naar het ziekenhuis en ik kon langskomen. oppas gebeld en richting ziekenhuis. 23.30 uur: aangekomen in het ziekenhuis aan het CTG en inderdaad weeen. getoucheerd en een dikke cm ontsluiting. ze zou over een uurtje terugkomen en dan nogmaals toucheren. 22 december: 1.00 uur: getoucheerd en joepie 2 cm dit gaat goed....alleen die rugweeen kan ik niet meer opvangen...ik kroop tegen het plafond omhoog. 2.00 uur: 3 cm 3.00 uur: ik houd het niet meer en bij 4 cm ontsluiting krijg ik een ruggeprik. 4.00 uur: ruggeprik heeft weinig effect en de weeen zwakke af. 5 cm en hier blijft het op hangen, de vliezen worden gebroken. 5.30 uur: er wordt besloten om weeenopwekkers te geven en toen was de hel losgebarsten. ik zat al tegen het plafond...toen ging ik er doorheen (spreekwoordelijk gezien) 6.30 uur: gynaecoloog komt kijken en spreekt af dat hij het nog 2 uur aankijkt en dan ingrijpt als het niet vorderd.getoucheerd en nog steeds 5 cm. ik krijg nog een spuit waar je wat high van wordt maar dit heeft allemaal weinig effect en de pijn wordt alleen maar erger. 9.00 uur: getoucheerd...gefeliciteerd u heeft 10 cm en mag gaan persen afspraak om maar een uur te persen en niet langer. na een half uur persen zagen ze dat de kleine het benauwd begon te krijgen en tot overmaat van ramp zagen ze ook nog dat hij in het vruchtwater had gepoept. om 9.45 uur wordt besloten om de vacuumpomp erbij te halen en de zuster die de vacuum zou zetten zei al dat het nu echt zo gebeurt was. de volgende perswee werd er een verdoving gezet...de perswee erna de vacuumpomp en een knip...de perswee erna... 10.05 uur: onze Jens wordt geboren. pff het is een heel verhaal maar ik had mijn bevalling ook ervaren als very havy. ben nog 1 nacht in het ziekenhuis moeten blijven samen met jens ter observatie omdat onze jens met de vacuum is gehaald en in het vruchtwater had gepoept maar alles was de volgende dag goed en we mochten lekker naar huis. nog even een spammetje:
@xenas; Meid toch, ik heb zwaar met je te doen!! Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Ik brand vanavond een kaarsje voor Timo Hopenlijk knapt hij snel weer op!! @all; Hier gaat het vandaag ff wat minder, Beau is erg onrustig en heeft vandaag amper geslapen!! Hij huilt al bijna de gehele dag en weet echt niet meer wat er aan de hand is. We hebben hem nu net maar in de maxi-cosi gedaan in de hoop dat hij dan in slaap valt ( als we weg gaan valt hij hier altijd gelijk in slaap) Tot nu toe gaat het nog goed. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Beau 'last' heeft van alle bezoekjes.....hij krijgt dan denk ik teveel prikkels die hij niet kan verwerken. Ik vind het zo sneu voor hem!
Lieve meiden, Xenas is ook een oktober 2007 mama en wij hebben met ons eigen forum een kaarsjes groep aangemaakt. Group *Wendy* Candles - Light A Candle Zouden jullie hier ook je kaarsje voor Timo willen aansteken? Helaas nog geen nieuws van Xenas.
@XENAS, WAT VRESELIJK!!! HEEL VEEL STERKTE VOOR JULLIE EN KLEINE TIMO. HOPELIJK KNAPT HIJ SNEL OP! HELE DIKKE KNUF VOOR JULLIE!! KAARSJE IS AANGESTOKEN, DAT ZE MAAR SNEL MOGEN WERKEN!! @ Toontje, jeetje klinkt heftig zeg! Maar het resultaat mag er zijn! Kl*te vuurwerk! Schrik me rot elke keer en zit maar naar de babyfoon te loeren...:x Gelukkig na morgen weer over!
*INBRAAK* Ook ik ken Xenas en toevallig hebben we net via het andere forum gehoord dat de arts heeft gezegd dat het goed gaat komen met Timo! Hij moet wel 3 tot 10 dagen aan de beademing blijven zoals het er nu uit ziet. Xenas sluit de dag in ieder geval positief af! Ik dacht dat jullie dat ook wel graag wilden weten! *EINDE INBRAAK*
Maartje Bedankt voor je reactie. Het zit me echt niet lekker. Wel heel fijn dat de stemming van de arts positief is. Zo sneu voor zo'n kleintje...en zijn mama en papa natuurlijk. ....dan durf ik bijna niet meer te klagen over huiluurtjes en gebroken nachten. Lijkt allemaal zo betrekkelijk als je zulke berichten hoort.
@Timo, heel veel vechtlust jochie! Zet m op! Wendy, ik denk aan jullie allemaal! @Collo, ik ben t helemaal met je eens! @Maartje, bedankt voor je update! Wel al een snelle conclussie vd arts moet ik zeggen. Wel super nieuws!