@Xenas: ik heb ook een kaarsje aangestoken voor jullie Timo hoor! Zet 'm op Timo, je bent een kanjer! Word maar snel beter!
Sorry, ben er nog niet echt bij met reageren maar een paar reacties moet ik toch even kwijt.. @Xenas: Wat verschrikkelijk, de tranen staan hier in mijn ogen.. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat het snel beter gaat met Timo! @Toontje: Klinkt inderdaad vrij heftig, gelukkig gaat het nu wel goed Hier: Lana haar verkoudheid is gelukkig helemaal over Verder druk geweest met dingen rond de begravenis van Peter zijn oma, ze is vanmiddag begraven. Vond het een hele mooie begravenis maar wel zwaar.. Toen Peter zijn zus in haar toespaar zei hoe blij ze was dat oma haar jongens nog heeft mogen meemaken hield ik het toch niet meer droog, vind het echt erg dat ze Lana niet meer heeft kunnen zien door alle omstandigheden Verder de laatste dagen druk geweest met kolven, geef de BV nu in flesjes omdat ik teveel melk heb.. De eerste 10 minuten aan de borst stikt ze haast doordat het er met nogal wat kracht uitkomt, als ze dan ook loslaat kan ik dweilen (vooraf kolven was helaas geen succes) Moet zeggen dat ik het achteraf wel heel fijn vind, ze is nu erg tevreden terwijl het borstvoeden nogal een strijd werd..
@xenas: ook een kaarsje aangestoken voor timo (maar natuurlijk ook voor jou en je hubbie) hopelijk gaat het al wat beter met je mannetje.
SMS WENDY: Nacht is goed gegaan. Ondanks de morfine en spierverslappers verzet hij zich heel erg tegen de buisjes in zijn keel. daarom weer extra in slaap gebracht. Hebben wel wat geslapen. Zijn bij vrienden. Gaan eten en naar Timo.
Goedemorgen! @Xenas: ook ik ga zeker een kaarsje aansteken voor jullie! Hopenlijk gaat het snel een stuk beter met de kleine man.. @Rest: even niet zoveel puf om te reageren.. Vanacht was echt drama.. Mr had om de 2uur honger, dus behoorlijk gebroken.. zit ook nog steeds in mn pyama beneden... Lenn ligt nu eindelijk in de box te slapen.. denk dat het gisteravond toch te druk was voor m, dus 's avonds weg is voorlopig even geen optie.. Vanmorgen thermometer erin gedrukt en ja hoor, bij het uithalen krijgt ie last van spuitpoep had al luiers en een doek neergelegd voor het geval dat, maar dat het zo ver kon komen had ik niet verwacht.. hubbie naar boven geroepen om te helpen schoonmaken, traantjes kwamen aardig bovendrijven, tja toch kraamtranen denk ik.... alles is weer schoon en zit in de was.. en tot overmaat van ramp geeft ie ook nog mondjes terug, lang leve de spuugdoek, hij heeft nu al het 3e setje kleding aan vandaag.... Ga vandaag maar wat in huis proberen te doen.. is wel even nodig haha.. Ga eerst maar eens douchen...
Xenas; heel veel sterkte voor jullie! Die kleine man van jullie is een vechtertje, we denken aan jullie. Wat is alles dan toch weer relatief zeg .
Hier vannacht ook weer een gebroken nacht gehad. Amy werd om 03.00 wakker met een poepluier en heeft daarna tot 05.00 gehuild. Troosten hielp niet... Ben benieuwd of ik het red tot 24.00 vanavond... Xenas Hier nog steeds aan het duimen voor Timo. Hoop dat hij een beetje uit kan rusten nu en op kracht kan komen.
Ik hoop met je mee Net vaatwasser uitgepakt en aanrecht schoongemaakt, tafel in de kamer opgeruimd en lig nu buiten adem op de bank haha.. afgelopen nacht breekt op nu geloof ik
@collo; Vervelend die gebroken nacht! Hopenlijk kun je straks nog wat slaap meepakken wanneer amy slaapt? Ik had gisteren precies hetzelfde, beau werd wakker rond 9u als gevolg van een flinke poepluier, hij heeft daarna bijna de gehele dag liggen huilen. @roeltje; Probeer ook goed te rust te nemen hoor!! @all; Nadat beau gisteren zo onrustig was heb ik hem gisteren rond 21u wederom een fles gegeven...gelukkig viel hij daarna heerlijk in slaap en heb ik hem in zijn bedje gelegd. Ik was zo moe dat ik zelf ook maar naar bed ben gegaan en werd pas weer wakker omdat beau zich pas om 3.15 weer meldde. Hij heeft gewoon de voeding van 23u/24u overgeslagen!! Meneer is vandaag gelukkig weer wat rustiger en slaapt heerlijk door na zijn voedingen....pff ik kom gewoon weer wat tot rust!!
@Roeltje: Fijn is dat he als ze tijdens het verschonen (liefst als je de nieuwe luier net wil dichtmaken) even lekker alles volpoepen/onderplassen.. Vooral in het begin wel regelmatig last van gehad Hier: Flesvoeding (afwisselend BV en KV) gaat super hier.. Laatste dagen was het borstvoeden echt een drama, eerst stikt ze half doordat er zoveel kracht achter de melk staat.. Dan laat ze los en kan ik dweilen, het spuit er echt gewoon uit. Vervolgens is ze moe en drinkt ze niet genoeg, dus een half uur later begon ze weer honger te krijgen. Had ook al van tevoren geprobeerd te kolven, maar dat was hier geen succes. We zaten er beide een beetje doorheen doordat je zo niet aan rusten toekomt.. Nu sinds twee dagen geheel over op flesjes en dat gaat gewoon perfect! Wat ik kolf dat krijgt ze via de fles en wat ik tekort kom vul ik aan met KV. Het voeden is weer iets om naar uit te kijken! Lana is weer een tevreden meisje en snachts slaapt ze ook weer goed
hoe moet je bv eigenlijk afbouwen? ondertussen wel blijven kolven? maar dan blijf je toch melk produceren? maar als je niet kolft sta je op knappen... hier net weer gevoed.. rechts helemaal leeg gedronken en links zit ook praktisch niks meer in.. gek kind.. ligt nu boven in zn bedje maar ligt nog vrolijk rond te kijken haha... straks weer visite, daarna paar daagjes niks, even weer de ruist erin.. heerlijk.
Afbouwen doe je door alleen de spanning eraf te kolven, dan daalt de productie vrij snel. Ik kolf wel iets langer door zodat ik nog wat langer BV kan blijven combineren met de KV, al zal de productie dan ook wel teruglopen alleen iets minder snel
hier ook een korte nacht gehad dus moet maar zien hoe lang ik het volhoud vannacht.. Ik wil straks graag bijv 4x per dag kolven en dan via fles geven en snachts via borst maar weet niet of de productie dan achteruit gaat dus moet dat nog even zien.. nu geef ik nog gewoon borst en af en toe kolf ik wat en dat vries ik in maar kan nog niet echt voorraadje maken omdat de melk ook veranderd als ie straks groter is en ik aan het werk ga Heb zojuist een puckababy gekocht dus even kijken of hij dan wat beter slaapt.. hij gaat nu steeds huilen als ik hem terug leg en dat komt vooral doordat ie met z'n armen loopt te zwaaien
Hallo meiden, Ik kom me ook melden bij de december mama's . Ons meisje is 22 december geboren. Het was een hele snelle bevalling... alles gaat goed met ons kleine meisje en we zijn zoo verlieft op haar . Ik geef borstvoeding en ook dat gaat weer allemaal prima... ben blij dat ik het weer mag doen en ik hoop het net zo lang weer vol te houden als bij mijn jongens. Iedereen alvast een goede jaarwisseling!
@mama: gefeliciteerd! fijn dat het goed gaat met jullie. @Afbouwen bv: ah zo.. ga voorlopig nog niet stoppen hihi maar vroeg het me ineens adf
hee dames.. ik ben ff aant bijlezen, maar ga niet overal op reageren hoor doe in ieder geval straks wel ff de site bijwerken @ roeltje: fijn dat je mannetje lekker thuis is! @ Xenas: och meiske! echt zielig voor Timo! denk aan je en je kleine mannetje! @ regeldagen: leuk hoor.. onze kraamhulp heeft daar dus niks over gezegd.. ook niet over spugen of niks.. zul je zien: zij is weg, Lianne begint te spugen en ik heb 1 dag zooooon stuwing gehad dat toen ik de harde plekken wegmasseerde de melk gewoon weg SPOOT!!!! Tss.. en dan in het begin zeggen dat het langzaam op gang kwam.. heb maar snel een kolf besteld! kan ik vast voorraad opbouwen, de stuwing wegkolven etc.. Was trouwens zo erg: het liep er uit! dus Lianne hoefde alleen maar wat te likken! niet normaal toch.. had gewoon doorweekte zoogcompressen!! Spugen gaat hier langzaam goede kant op.. blijft bij ongeveer 1 keer per dag. heb dus ook afgekoppeld na 5 min maar dat werkt niet.. of ze heeft zo;n honger en hapt meteen erna.. of valt in slaap en spuugt toch.. plus: eigenlijk heeft ze der rustzuigmomentje ook rond de 5 min dus ze doet dat uit zichzelf al! Wat we nu wel doen is beter opletten wanneer ze loslaat (soms laat ze half losnamelijk) en eerst voeden en dan pas de luier.. heeft ze daarna nog honger dan krijgt ze nog en anders dan niet he.. Wat betreft de wakkere momenten.. wisten wij veel dat die nu al kwamen! schrokken ons rot toen ze ineens wakker bleef!! en doet ze nu wat vaker. leggen we der in der rainforest gym.. kei leuk! en nu wat vaker op de buik enzo.. tis echt een schatje! gister kreeg ik "kusjes"! haha.. madam was beetje overstuur dus was aant troosten en dat doet ze de hap beweginkjes.. en die kwamen precies op mijn wang.. zo schattig! Wat betreft fospenen ofzo: trapt ze niet in! ze wil of boobie of der eigen handje haha en zag iets over om de 4 uur: das afhankelijk van je beeb.. als die dat wil dan doe je dat.. wil die om de 3 dan om de 3.. wij proberen overdag om de 3 aan te houden (give or take dus soms 2,5) en dan 's nachts der eigen dingetje.. en heeel soms zit er dan spontaan 4 tot 5 uur tussen de nachtvoedingen! OVerigens: stuwing heb ik in kraamweek niet gehad.. Hechtingen zijn er hier uit, kwam ineens draadjes in verbandje tegen.. last heb ik nog, dus smeren met arnicazalf en druppels innemen.. aambeien gaan goede kant op wat betreft last en heb dus de curanol pilletjes binnen! hopelijk gaat't nu snel weg!(Fijn een smurfendorp aan aambeien ) @ zwangerworden: het cb zei dat als je na een voeding kolft je max 40 cc mag kolven en hand of electra maakt niet uit OVerigens kan het goed dat ze de ene keer in 5 min genoeg binnen krijgt en de andere keer in 10 min te weinig.. snachts maak je bijv meer aan dan overdag.. @ zitten met hechtingen: kon binnen week wel weer zitten alleen lopen was minder.. en had / heb meer last van hormonen.. was normaal kei nuchter maar nu! ben zo bang dat ik het niet goed genoeg doe of te weinig van der hou.. maar ja.. als ik dat met tranen over mijn wangen denk zal het vast wel goed zijn.. snap alleen soms het ritme niet.. dan denk je: ja! we hebben een ritme.. maar uhm sja.. dus dan toch niet.. heben ook nachten gehad van idd om de 2 of 1 uur wakker zijn.. krampjes en honger... en vond het toen erg frustrerend dat ik toen nog niet mijn bed uit kon springen of in de wagen kon kijken.. ZOO stom! @ chicken: leuke fotos! schaamte is idd weg he haha @ voor voeding kolven: hoeveel mag je dan kolven dan? @ kolf: joepie! he de mijne binnen! en zit handkolf bij! super ! heb dubbel electrisch in mooie rugzak! @ weten wat de kleine wilt: meestal wel.. maar soms (moe, hormonen, whatwever) vraag ik me toch af of ik het wel goed doe en vraag ik me echt af wat ze nou wil... hebben jullie trouwens ook idee/gevoel dat die eerste week als een roes voorbij is gegaan en je vanalles hebt gemist omdat je niks kon? @ desiree: maar gaat toch niet om tepel maar om tepelhof? dus maakt denk ik niet uit offie vlak ik of nie.. @ roeltje: jeetje.. heb je echt zon nare herinnering aan je bevalling? niet fijn! @ net moest ze eten, 3 uurtjes om, niet wakker te krijgen.. nou half uurtje gewacht toen had ze wel honger.. en nu wil ze niet slapen! hebben der wakker in bedje gelegd! (ze gaapte dus is moe) maar vind het dan zo zielig als ze huilt want dan heeft ze echt een krampje.. en das zooo zielig.. maar ja.. dit is der mopper uurtje dus ja... maar na 2 uurtjes toch maar weer uit bed gehaald en wat denk je? aangelegd (en toen het auw ging doen losgekoppeld), luier verschoond en nu slaapt ze.. dus stiekem zit ze wel op om de 3 uur.. tis alleen de ene keer 3,5 en dan de keer erna 2,5.. @ bv: is geloof ik binnen een uur weer aangemaakt, handig om te weten toch? @ sex: hier nog niet gehad.. en mannetje wil liever voorlopig nog alleen met condoom dan... omdat met pil kans op teruglopen van de bv.. maar kwee nie.. zolang ik nog vloei (niet veel overigens, beetje oud bloed, maar toch) vind ik dat denk ik nog niet fijn.. @ herstel verder: hier is de bm dus nog hoog.. erg fijn ook om tijdens de kraamweek steeds te horen datie echt moet zakken en dan de laatste dageindelijk een keer te horen dat dat eigenlijk niet erg is.. alsie over 6 weken maar gezakt is en dat ze dat wel verwacht omdat ik nergens last van heb... oh! hier weeg ik nu minder dan voor de zwangerschap! @ zwangerworden: sow!! das veel! maar doe je nu nog steeds kolven? @ rennen en vliegen: hier ook dus vandaag en morgen een dagje met zijn 3-en! en dan nog beetje ren en vliegwerk.. volgende week gaat iedereen weer werken en is mannetje weer vrij! kunnen we tenminste echt aan een ritme gaan werken! @ chicken: leuk datie al lacht! doet lianne niet altijd, meer stuipjesnog.. maar soms lijkt het erop... vind het wel nog moeilijk om contact te maken... of ze echt kijkt enzo.. ons meiske is ook meer van het serieus kijken.. Maarem.. wakker op bed en dan huilen enzo.. maar uhm.. hoe weet je dan dat het geen honger of krampje is? ik bedoel... luchtalarm huiljtes betekenen troosten toch? @ infacol: hebben we gebruikt maar niet echt idee dat het veel minder werd.. maar ze heeft er echt last van.. als je ziet hoe hard het er soms vanonder uit spuit haha @ naveltje: moesten wij niks aan doen.. geen smeren of alcohol.. is nu redelijk ingedroogd maar volgende week ff laten kijken ivm wild vlees @ plassen en poepen: is me beide meegevallen! in begin idd gespoeld na plassen en poepen wacht ik tot aandrang en dan ga ik meteen.. en dat maak ik met washandje nog wel ff schoon en elke ochtend en avond spoel ik alles ff af down under en dan op een matje met blote billen slapen.. @ douche tegen krampjes: stappen jullie dan op het moment van een krampje onder de douche? @ verschonen met verrassing: Lianne is meer van de spuitluiers! haha.. en dan wachten we dus ff met verschonen tot we denken ze is klaar met poepen.. en dan luier los en dan doet ze of plassen of poepen of beide.. @ suus: ben je al aant beginnen met flesje ja? jeetje zeg.. tijd vliegt Oh net mail van lactatiekundige van het ziekenhuis en die geeft ook als tip vooraf wat te kolven: maar hoeveel kolf je dan? iemand tips? Overigens bij mijn dubbele electra pomp zit een handpomp! handig he!
@mama1984: dat is een bakerzak.. vaak als ik kyran weg leg dan wordt hij weer wakker en zwaait met zijn armpjes en meestal zijn ze rustiger in zo'n zak.. bij onze dochter hielp het heel goed dus hopelijk dit keer weer! @joyce; niet overal op reageren maar toch zo'n lang verhaal? haha
Ha dames Voordat ik het vergeet wil ik jullie alvast een mooi 2010 wensen. En een speciaal goed nieuwjaar aan Xenas en Timo toegewenst. 2009 is rot afgesloten, maar in 2010 gaat Timo knallen! Voor ons allemaal wens ik ons veel nachtrust toe en veel mooie trotse papa en mama momenten... Verder Hier ook een draadje van hechting gevonden op een wc papiertje en volgens mij ben ik nu weer redelijk hechtingloos. Gisteren even snel gekeken en zag er allemaal goed uit. Zag alleen wel ineens een aambei!! Schrok me rot, wat ziet dat er vreemd uit.... Curanol he? Gaan we maar eens even snel gebruiken. Joyce Heb wel het idee dat ik door die gierende hormonen dingen gemist heb. Heb zoveel gehuild, van onzekerheid, angst etc... Hoop dat dat me bij een eventuele volgende bespaard blijft. Ik ga zo nog even lekker oliebollen bakken... Wilde ik vanmiddag doen, maar plannen met een baby....niet te doen . Ach zijn ze wel lekker vers om 24.00 uur.