december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Helpt bij ons erg goed, Aaron had precies hetzelfde..steeds wakker doordat ie zichzelf wakker sloeg haha. Met die puckababy gaat het veel beter en is ie veel rustiger! Overdag is ie eruit, is dat ding in de was en s avonds gaat ie erin. Bevalt erg goed zo! :)

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Xenas: Heeel heel veel sterkte meid!!!!

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: curanol.nl.. bij mij werkt de zalf alleen niet en alleen daar kun je ook de pillen krijgen.. in combi zou het snel weg moeten zijn..

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: thnx voor de uitleg...:)

@ Joyce: ben benieuwd of de borstkolf je bevalt.. welk merk heb je? ik heb alleen een handkolf gehad bij mijn oudste.. ik kon met dat ding niet overweg.. en heb daarom bijna nooit afgekolft.
    Bij mijn 2e zoontje heb ik dus ook nooit afgekolft.
    Toch lijkt me een electrice wel makkelijk... ben daarom benieuwd hoe die van jou bevalt.

Over hechtingen: Hier gelukkig niet uitgescheurd.. en dat terwijl onze dochter al met 1 perswee geboren werd :D..
    Ik had echt verwacht dat ik uitgescheurd zou zijn omdat het zo snel ging en ze met haar handje bij haar hoofd zat... maar gelukkig was dit niet zo.

5. ha meiden..

even een kleine update van mijzelf!

Timo ligt ondertussen in nijmegen in het Radbout.
    Hij ligt daar aan de beademing, zuurstof, morfine en nog iets waardoor hij is slaap wordt gehouden.
    Het is echt niet tof om te zien dat je kleine mannetje niet reageert als je hem aait. Hij ligt daar maar stil...

Ik heb op onze site hele updates gezet.
    Bij het dagboek.
    Daar zouden jullie, als je het wilt, het verhaal kunnen lezen.

Ik ga er zometeen ook foto's opzetten.
    Maar jullie moeten niet schrikken want ze zijn best heftig. Ik zet ze daarom ook niet op deze site.

Bedankt voor de kaarsjes.. echt zo lief! Ik heb ook echt mega veel steun gehad van jullie reacties hier maar ook de smsjes die ik gehad heb! ik kan niet op alles reageren.. anders blijf ik smsen! '

Toch wil ik ook jullie allemaal een goed nieuwjaar wensen! Met alle liefde en geluk! Samen met jullie mannetjes en kleine beebjes!!!

6. @ Xenas ik schrok me zo rot van het slechte nieuws.. heel veel sterkte voor jou en je hele gezin.. ik hoop zo dat Timo snel gaat opknappen, dit is zo erg :( *heel veel kracht naar Timo toestuurt*

Hier net weer opgeknapt na een ernstige borstontsteking, had meer dan 40 graden koorts.. :$ nu alleen nog wat harde plekken in die borst. Kom nu snel weer meekletsen.

Iedereen een goede jaarwisseling en alvast een heel gelukkig en gezond 2010!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: Precies dezelfde draadjes en slangetjes als Lenn.. wat voel je je dan hulpeloos!Wij (mn man en ik) willen jullie nogmaals sterkte wensen... We willen jullie toch een heel goed en gezond nieuwjaar toewensen, met heeel veel mooie momenten met Timo en Jesse...

@Hier: Uiteraard de rest oook een heel fijn en gelukkig en gezond nieuwjaar!!!!!!!:D

Pff vind vuurwerk normaal gesproken echt prachtig maar niet als mn kleine man er wakker van word:( Hebben m maar in de box beneden gelegd, daar merk je wat minder van al dat geknal... Heeft net 1.5uur aan de borst gelegen, met gevolg dat er voor de volgende voeding niet veel meer in zit... lang leve de voorraad gekolfde melk in de vriezer:) word een flesje straks haha.

8. Gelukkig nieuwjaaaaar!!!

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Xenas: Ik leef echt heel erg met jullie mee.
    Lana lag dan wel met wat minder draadjes en alleen de eerste dag in de coufeuse, maar ik weet wel hoe naar ik dat al vond.
    Kan me gewoon niet inbeelden wat jullie nu moeten voelen.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel verbetering gaan zien bij Timo!

@Desiree: Sjee, dat lijkt me dus echt ontzettend pijnlijk :(
    Gelukkig knap je al aardig op :)

Hier: Lana is net pas wakker geworden, maar volgens mij meer van de honger als van het geknal.
    Wat dat betreft lijkt ze op mama, ik slaap ook overal doorheen (behalfe als Lana roept ;))

Allemaal een heel gelukkig, gezond en voorspoedig 2010!!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jeuj het is 2010!!:D
    happy newyear!!

besloten om hier de fles te gaan geven en gewoon te kolven.. gaan we morgen ophalen.. Hij wil niet meer aan de borst.. is echt een drama aan het worden en ga niet lopen klooien.. hij vind de fles wel prima dus mooie oplossing.. baal er wel een beetje van maarja tis niet anders..

gister drama met dat geknal de hele dag en om kw voor 12 valt ie in slaap en slaapt gewoon overal doorheen! af en toe een knal en hij word wakker en om 12uur barst het gedonder los buiten en mr slaapt er doorheen...zo apart haha..

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Xenas, ik heb met tranen in mijn ogen je dagboek gelezen, kan mij dan ook niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen!!!!!
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, hoop dat Timo snel opknapt!

@all, happy new year!
    Hier tussen de bedrijven door, 2 dagen in de keuken gestaan om oliebollen en appelbeignets te bakken voor de visite en mijn schoonzus...pfff..
    Gister was gezellig, we hadden een aantal vrienden over de vloer. Nu lekker aan t bijkomen...de rest van het huis slaapt nog ;). Lotus heeft om 8 uur haar eerste fles gehad, dus hopelijk slaapt ze nog even, ze was nl veel wakker de afgelopen dagen....regeldagen???

Nou tot later!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @all; Happy New Year!! Dat het maar een mooi jaar mag worden en we onze baby's heerlijk zien opgroeien :D
    Gisteravond kwamen we rond 23.30 thuis, wilden graag thuis zijn ivm onze katten die volledig in de stress raken van vuurwerk. Ben blij dat we thuis waren want de beestje raakten compleet in paniek, best wel zielig om te zien.
    Beau kreeg om iets na middernacht zijn fles en heeft tot 4.45 heerlijk doorgeslapen!! Meneer ligt nu ook nog lekker te slapen nadat hij om 9u zijn fles kreeg.
    Vandaag de dag brengen we weer door bij mijn ouders ivm de verjaardag van mijn zusje...hopenlijk worden dit niet teveel prikkels achter elkaar voor Beau :)

13. patrien

patrien Niet meer actief

morge dames...
    pff...korte nacht gehad. jens veel wakker geweest en natuurlijk de nieuwjaarsnacht.
    allereerst allemaal een gelukkig en gezond 2010. dat de beebjes maar groot mogen worden.

@xenas: opzich goed dat hij in het radbout ligt. goed ziekenhuis waar hij wel goed in de gaten gehouden wordt.
    heb vannacht wel aan jullie gedacht om 0.00 uur.
    dikke knuffel voor jullie.

voor de rest...tja mijn lijf zit wel hier maar mijn verstand ligt nog op bed.
    ga eerst maar eens even douche...lekker wakker worden.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn wil niet meer slapen na zn voeding.. ligt vrolijk rond te kijken.. zit ook geen regelmaat meer in zn voeding..ene x komt ie na 3 uur, dan weer na 1.5uur en dan weer na 4uur.. snap er niks meer van:( zijn dit de beroemde regeldagen? Vanacht ook elke 3uur.. kan er nu 2x per nacht uit:( komt de regelmaat vanzelf?
    Kan er behoorlijk onzeker van worden geloof ik...
    Oeh, schaam schaam:( soms vraag ik me af of ik idd wel weet waarom Lenn huilt... Of hij niet te weinig voeding krijgt omdat ik denk dat ie genoeg krijgt op dat moment?

sorry voor het geklaag, maar moest het even kwijt:)

@Iedereen beetje leuk oud en nieuw gehad?
    @Dees: Onze hond ging ook totaal door het lint.. liep met de staart tussen de poten door de kamer te drentelen.. zo sneu! de kleinste hond vond het allemaal wel prima haha..
    De grote is de dag na mn bevalling geschrokken van vuurwerk en weggelopen.. manlief heeft m teruggevonden in een donker steegje helemaal ineengedoken.. doodsbenauwd was ie:(

Straks lekker stad in:) tenminste, als ik het volhou haha..

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Lieve meiden, ik wil jullie een ontzettend gelukkig nieuwjaar wensen en heel veel liefde en gezondheid.

En vooral Xenas....meid, wat vreselijk voor jullie en je kleine mannetje Timo. Heel veel sterkte....ik weet verder niet goed wat ik moet zeggen. Dikke kus!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Hier vannacht ook elke 3 uur eruit om te voeden. Volgens mij mag je ook niet te snel van zo'n kleine verwachten dat ie zich aan jouw schema houdt :).

Xenas
    Vannacht ook tranen over mijn wangen bij het lezen van je dagboek en kijken van de foto's. Hoop dat het vandaag weer een stukje beter gaat.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo:"vind het prima hoor dat ie 's nachts ook elke 3uur komt, maar af en toe krijg ik het gevoel dat ik m 'troost' om de verkeerde redenen zeg maar.. Dat ik m voeding geef terwijl hij krampjes heeft of denk dat hij genoeg gedronken heeft terwijl hij toch nog honger heeft snap je?

Pff, moeder zijn is niet makkelijk haha.. ondertussen ben ik supertrots hoor op ons kleine aapje, maar zoals ik al eerder zei, kan hij me ook behoorlijk onzeker maken als moeder...
    Heb wel het idee dat hij groeit (hij voelt steeds zwaarder aan zit er wat voller uit) dus heel erg kan het niet zijn geloof ik haha..

oke, genoeg geklaagd:)
    Toch de stad maar niet in gegaan, is ook niet zo veel los natuurlijk.. straks wel naar mn opa en oma, daar een nieuwjaarsborrel drinken:) nog even wachten op de volgende voeding, dan kunnen we die kant op...
    Hij ligt nu al wel te slapen sinds 1.00uur trouwens...
    hoezo ik zie kamelen op de weg:D

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Beste wensen voor 2010 iedereen!

@ xenas: jeetjemeiske!! heb echt zooo met je te doen! Denk aan je en hoop dat Timo snel weer beter is!

@ mama1984: ik heb de medela pump in style advanced. Is dus dubbel electrisch, maar je kunt ook 1 kant electrisch kolven en zit een handkolf bij.. komt ook in een mooi net rugtasje. Heb in kraamweek de medela gehad, maar dan een grotere.. en die beviel goed.. zitten 2 standen op om hetzelfde idee te geven als een baby die drinkt..
    heb iig alles uitgekookt nu, dus kan vnaf nu gaan beginnen!
    Zit dus alleen nog met hoeveel vooraf kolven.. en anders dus gewoon achteraf wat kolven.. dan blijft het minder "hangen"
    doe nu namelijk niet altijd wisselen van kant.. als ik veel harde plekken in 1 borst heb en niet in de ander geef ik de harde plekken borst ook al is de andere aan de beurt..
    mijn kleine meiske kwam overdwars, ook goed he ;) heb dus alleen knipje gehad, maar ja, dat krijg je als je 1,5 uur ligt te persen, dan gaan ze dat soort dingen doen he..

@ geknal: hier had ze er geen last van! Na de laatste voeding was ze wat onrustig, heb haar nog ff opgepakt, flinke boer, teruggelegd en toen sliep ze...
    Daarnet ook.. na het voeden en luiertje verschoning nog ff geknuffeld en gespeeld in der babygym.. zag dat ze gaapte en aan oortje zat dus hup bedje in.. daar meteen grote ogen nauurlijk.. en beetje gemopper... ff later krijsen.. ff heen gegaan, getroost en teruggelegd, daarna weer gemopper... maar niet heen gegaan want geen gekrijs.. en nu slaapt ze , maar ja, moet n eigenlijk eten... haha.. grapjasje he ;)

@ roeltje: wil die niet meer aan de borst? jammer zeg! Maar knap dat je nu beslist om toch te kolven en de fles te geven!
    Hier pakt ze de borst soms moeilijker maar das denk ik vanwege teveel in de borst ofzo.. zit ze echt alleen aan de tepel te sabbelen en dan pakt ze hem weer wel goed..
    OEH! en de rugby voedingshouding is eindelijk gelukt! normaal valt ze dan meteen in slaap... maar nu heeft ze lekker gedronken! :)
    Vanmorgen ook een grap... om 8 aan de borst.. bleef ze mopperen.. 10 uur weer en toen sliep ze tot 13!
    Dus roeltje: ook hier weet ik afentoe niet wat ze bedoelt hoor!
    En word er dan ook erg onzeker van!

Wij hebben gister en vandaag een dagje van ons 3tjes, geen bezoek of niks... voelde al beetje als doorlopende voorstelling! Heerlijk! geen geren en gevlieg! en voel me ook meteen een stuk beter!
    Lekker tussen de 1ste voeding van vanmorgen en de 2de nog geslapen! :) zo fijn om ff minder onzeker te zijn!

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Ff spam!!

20. mroos

mroos Niet meer actief

@xenas, jeetje, wat zul je je verschrikkelijk voelen. Heel veel sterkte!

@Joyce, wat lief:D Jou baby is trouwens een uurtje later dan de mijne geboren hihi.

@tijden voeden, bij mij zit er ook meestal 3 uur tussen maar soms echt maar 2, soms 3.5 en heeel af en toe 4. Maar regelmaat, nee echt nog helemaal niet.
    Maar mijn verloskundige zei dat ze dit pas vanaf 4 weken gaan ontwikkelen en dat ze pas vanaf 6 weken een hormoon aanmaken die het dag en nachtritme regelt. Dus we houden hoop.
    Regeldagen hebben we gelukkig achter de rug, toen kwam die een hele dag om de 2 uur en was hij constant wakker.

@kolven, Welke kolf gebruiken jullie? Ik heb nu gewoon de avent handpomp en heb 1 voeding van 150 cc bij elkaar gemaakt in 2 keer. Las net dat je na een voeding maar hooguit 40 cc mag, weet ik dat ook weer! Hoe bergen jullie de melk trouwens op?
    En laten jullie de baby al aan de fles wennen, en hoe dan?

@prikkels, moet jullie baby ook zo bijkomen van nieuwe ervaringen en prikkels? Als wij uitstapjes maken naar familie dan is die daar 's avonds echt minstens 2 uur wakker van. Dan lijkt hij in slaap te vallen en schrikt ie weer wakker. Hij wil dan echt alleen gewoon rustig vastgehouden worden. Met als gevolg dat we pas om 1 uur kunnen slapen ofzo. Uitstapjes vind ik dus ook niet echt leuk..

Dat was het weer:D

Liefs

Deel Deze Pagina