december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

goedemorgen!

hier had meneer van 1 tot 2 vreselijke krampjes, daarna gegeten en toen op t aankleedkussen tussen ons in geslapen tot half 7 :) heerlijk schrok ervan! zijn er meer die de kleine, als hij/zij onrustig is (niet ophouden van huilen) van zijn/haar bedje halen en op t aankleedkussen tussen jullie in laten slapen?

Xenas dikke knuff! denk aan jullie!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Tussen ons in slapen: Hier niet, maar dat is ook niet nodig eigenlijk haha. na een paar minuten troosten is hij wel weer rustig,leg m daarna gewoon terug in zn bedje..

Hier vanacht om 1.00uur eruit geweest en om 3.30uur, daarna is hij blijven slapen tot 8.30:$ valt meneer verdorie weer in slaap haha.. ligt nu lekker in zn bedje:D
    vanmiddag lekker de stad in:D heerlijk...

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Bapsie, lekker dat hij zo goed geslapen heeft! Ik haal dr wel regelmatig bij ons in bed, maar blijf dan zelf wel wakker. Haar bed staat nog wel bij de onze, dus ligt altijd erg dichtbij.

Hoe dek je m toe op het aankleedkussen, of heeft hij een slaapzakje?
    Vind het wel een handig idee, lekker dat hij er zo tevreden van wordt :)..

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

heb kleine X in een bakerdoek (dus dat zijn al 3 lagen), en t is goed warm bij ons op de kamer, dus alleen een lakentje over hem heen, niet onze deken dat vind ik eng en te warm...

als ik hier zo lees dan heb ik t idee dat alle baby's na 5 a 10 min huilen wel in slaap vallen of zelfs al zelf in slaap vallen, maar das hier niet t geval hoor, kleine man valt heel soms zelf in slaap, maar dat is meer uitzondering dan regel, meestal valt ie bij papa of mama in slaap en slaapt dan in z'n bedje wel verder...
    Doe ik nou iets zo verkeerd dan dat jullie kleintjes dat niet hebben?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Bapsie: lijkt me niet dat je iets verkeerd doet hoor.. alle kindjes zijn tenslotte anders... Bij Lenn is het nog steeds merkbaar dat hij flink ziek is geweest, hij slaapt meer dan een gemiddelde baby.. wij laten Lenn ook rustig 5minuutjes doorhuilen hoor als hij bijv. na zn voeding/luier niet wil slapen, daar word hij moe van en valt dan weer in slaap... als jullie beeb rustig word door bij jullie te liggen, mooi laten gaan hoor...

6. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen meiden!

Allemaal de beste wensen!

allereerst:
    Xenas: Jullie doen het super! Timo heeft echt hele lieve en goede ouders! (en Jesse natuurlijk ook!) Sterkte!

@Slapen: Maud heeft afgelopen nacht voor het eerst in haar ledikantje op haar eigen kamertje geslapen! Joepie! Het ging gewoon gelijk goed! We hebben haar overdag al wel een aantal keren in het eigen bedje gelegd, maar dan was het licht. Nu gaat ze dus voortaan in haar eigen bedje, want ik ben veel te bang dat we anders een kindje krijgen dat altijd bij ons wil blijven liggen... Het is dus nu ook einde mozesmandje :( Wel jammer! Maarja, ze past er ook al bijna niet meer in, dus het is goed zo!

@kleertjes: ons meisje gaat vanaf vandaag ook al 62 dragen! Ze heeft zoveeeeeeeel gehad en alles 62! Heel erg zonde! Niemand heeft me naar een maat gevraagd, dus ik kan er ook niks aan doen... en allemaal kleertjes van Mexx, Nijntje, BFC, Vingino, Esprit... Dus het hoofdstuk 56 heb ik definitief afgesloten en ik geef ze nu 62 aan (soms een beetje ruim maar over het algemeen goed te doen!)

Zijn er ook rompers te koop in maat 62? 56 begint echt aan de kleine kant te worden en 62/68 (Hema) is nog heel groot! Ik wil dus gewoon 62... Iemand een idee?

@bapsie: klinkt wel heel knus tussen jullie in, maar ik doe het eigenlijk ook niet, omdat ik veel te bang ben dat madam onder de dekens raakt ofzo...

@Roeltje: Hey! Jij hebt een hoop gekletst... ik weet het allemaal niet meer, maaruh...Je doet het super!

Ik ga vanmiddag denk ik ook de stad in! Maar moet weer een pak sneeuw trotseren! Jullie ook? Hier is weer alles wit... (balen)

7. mroos

mroos Niet meer actief

@xenas, ik vind het echt zo mooi dat je zo positief blijft. Je zegt wel dat het wel moet, maar ik vind het toch knap, ik denk niet dat iedereen dat kan. Wat lief dat hij even in je hand kneep, daar doe je het dan echt voor he! Heel veel sterkte in ieder geval!

@slapen, wij gaan Boaz vannacht voor het eerst in zijn ledikant in eigen kamer laten slapen. Hij slaapt daar namelijk in de combisleeper ipv dekentje en ik heb het idee dat hij mede daardoor overdag langer slaapt(hij kan zichzelf niet wakker slaan tijdens een krampje)

@Bapsie, heb wel vaker gehoord dat babys alleen op schoot in slaap vallen. Boaz valt gelukkig meestal wel in slaap als je hem wakker op bed legt maar als hij echt geen zin heeft dan komt het er ook niet van, en dan slaapt hij meestal het komende uur niet haha.
    Heel soms slaapt hij trouwens tussen ons in, maar dat is als hij zo hard huilt dat hij niet meer gaat slapen om 6 uur sochtends ofzo en dat we hem dan bij ons nemen en per ongeluk in slaap vallen, maar dan ligt hij dus ook niet op het aankleedkussen. We proberen het dan ook te vermijden haha.

@wakkere momenten, hoe vaak zijn jullie baby's wakker? Boaz is savonds vaak 2 uur tussen 2 voedingen wakker, voor de rest slaapt hij veel.

@luieruitslag. Iemand die daar al ervaring mee heeft? Hij heeft sinds 2 dagen pukkeltjes op zijn billen. En dat terwijl we hem echt vaak verschonen, goed droogmaken en regelmatig sudocreme opsmeren. Stond er op internet dat je hem even zonder luier moet laten liggen, maar dan poept en plast hij toch de hele boel onder? Boaz poept en plast sowieso wel veel, echt elke luier(is max. om de 3 uur) wel.. En soms loopt het er echt als water uit. Naja, heb maandag even een afspraak bij de HA, voor de zekerheid.

@de stad in, hoe doen jullie dat met voeden? Ben ik echt zo benieuwd naar. Met fles moet het ergens opgewarmd worden lijkt me, en waar geef je de borst? Ik ben nog niet zo van in het openbaar voeden.

Liefs

8. Timo heeft de nacht weer goed doorgebracht.

Nu regelt de computer nog zijn ademhaling..klinkt gek eigenlijk he!
    Die regelt wanneer er lucht in en uit gaat. Timo hoeft daar zelf niks voor te doen.
    Ze hebben geprobeerd om hem zelf te laten ademhalen en dan kan de computer met hem mee gaan.. maar dat was geen succes. Zijn ademhaling ging dan weer veelste snel.
    Dus daar was het gewoon nog te vroeg voor.
    Dat is niet erg.. ook dat komt wel goed. Wel is de beademing wat lager gezet. Dat is goed nieuws.

Hij heeft geen hoestbuien meer gehad. En de morfine is ook wat lager gezet.

Ze proberen zijn voeding wat calorie rijker te maken. Maar de enige voeding die dat heeft is voeding waar koemelkeiwitten in zitten. En eigenlijk willen ze dat niet geven.

Zometeen mogen we hem misschien vasthouden!!!!! Ligt eraan hoe hij reageert na het rondje van de dokter!!!!

9. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Beste Xenas ow ik hoop zo dat je timo even mag vasthouden!!!! Jullie doen het super, kan alleen maar vol bewondering je updates volgen.....

10. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hier voor het eerst een SUPER nacht gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We hadden het ook echt even nodig!!!! Onze meid had om 22.00 laatste voeding toen om 2.15 en toen om 6.30!!! Daarna nog uitgeslapen tot 10.00!!!! En madam ligt nu nog te pitten??? Ga haar zo maar wakker maken voor een bad. Ondertussen heeft mama zich in een rokje gehesen heerlijk gedouched en haar haren weer eens leuk opgestoken owwww wat kan dat een mens goed doen.

Uitstapjes Hier durf ik het echt nog niet aan hoor het is -5 en waait hard,. Er ligt sneeuw en het sneeuwt nog steeds!!! Bezoek moet hier maar heen komen.

Ow ja nog even een vraagje gaan jullie al weer in bad??? Ik krijg nogal tegenstrijdige adviezen de een zegt dat je niet in bad mag ivm je open wond, of het losweken van hechtingen en de ander vind het geen probleem?!!!

@KLEERTJES
    Ik heb zo veel leuks dat ik soms gewoon niet weet wat ik haar aan moet doen. Ben helemaal niet van het tutten... Ben echt geen meisje meisje maar sinds de kleine lijk ik bij alles wel te kunnen zeggen aaaahhhh oeeeehhh en als het maar roze is hahahaha

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Goedemorgen

nou vannacht wilde hij weer niet zelf slapen in z'n bedje.. vermoeiend hoor! hij ligt nu in de ledikant want hij was op schoot in slaap gevallen.. ik zei nog tegen mijn man dat zodra hij moet werd dat hij in bed moest maar ja hij lette weer niet op.. ik leg hem in bed en nu huilt ie dus.. lastig hoor.. ga zo ff kijken en hopen dat hij wel zelf in slaap valt

ik heb net trouwens even gekolft en heb uit 1 borst 300 cc gekregen en uit de ander niet meer dan 150 cc.. merkte al dat die minder melk had als de ander..

nou stop ff want hij huilt wel zielig nu

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Suus: Maat 62 alweer, wat gaat het kleine er snel vanaf he..
    Erg cliche, maar voor je het weet zijn ze groot klopt echt!

Slapen: Lana slaapt vanaf het begin al in haar ledikant..
    Hebben jullie ook weleens dat als ze echt boos zijn dat ze zich helemaal boven de dekens uit schoppen?

Wakkere momenten: Overdag in Lana best vaak gewoon wakker, echt druk bezig met rondkijken etc..

Luieruitslag: Al paar keer gehad, maar na regelmatig smeren met sudocreme is het hier met een dag weer weg.

De stad in: Wij zorgen binnen 4 uur na de voeding weer thuis te zijn, als het buiten wat warmer is wil ik misschien wel langer weg gaan ;)

@Xenas: Wat spannend allemaal, wel fijn dat Timo toch met kleine stapjes vooruit gaat!

@Zwangerworden: Wat een lekkere nacht zeg, soms heb je dat idd gewoon nodig ;)
    Ik moest binnen een week aan de sodabadjes, dus ook flink weken, maar dat was vanwege een infectie downunder (leuk zon geknapte hechting..)

Kleertjes: Ik ben ook absoluut niet zo'n meisjes meisje en zeker niet van het roze, maar bij Lana vind ik roze toch wel heel erg leuk staan ;)
    Hier trouwens ook veel keus, ik doe gewoon alles wat gedragen en gewassen is achter in de kast en dan komen de kleertjes die ik nog niet gehad heb vanzelf naar voren..

Zo nu weer naar Lana, want ze heeft weer honger..

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @saskia: slim om dat zo te doen met de kleertjes... hier ook al maat je 62 en van onder 50/56

nou heb hem nu maar in de bakerzak gedaan maar huilt nu wel weer.. lastig hoor.. als ik hem op mijn arm heb zie ik dat ie heel moe is

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Zwangerworden, je mag pas echt weer in bad als het vloeien gestopt is. Dat zegt de kraamverzorgster hier en de vk. Anders heb je kans op ontstekingen omdat de wond nog niet dicht is.

15. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Allereerst iedereen nog een heel gelukkig 2010!! Dat het maar een mooi jaar mag worden waarin onze kleintjes misschien al wel hun eerste stapjes gaan zetten.

@Xenas: Heel veel sterkte meid! Hopelijk zet stijgende lijn van Timo door en kunnen julle hem dadelijk eindelijk weer even lekker vasthouden!!

@Slapen: Wij hebben sinds een paar dagen de Pacco inbakerdoek. Werkt volgens mij prima, want ze slaapt een stuk makkelijk in en door. 's Nachts komt ze nu iedere 4,5 uur, dus wij krijgen eindelijk voldoende slaap. Overdag is heel wisselend. Soms slaapt ze veel en soms is ze veel wakker. Ik kan er nog weinig structuur in ontdekken. Al is ze 's avonds (meestal als ik net een keer vroeg naar bed wil) regelmatig tussen 2 voedingen door goed wakker.

@Kolven: Ik heb ook zo'n dubbel electrisch geval, maar ben niet zo tevreden (ligt meer aan mij dan aan het apparaat vrees ik...). Het schiet echt niet op en ik vind het behoorlijk gevoelig allemaal. Mijn record is 80 cc uit 1 borst. Snap er niks van, want heb echt voldoende melk (kleine groeit super, melk spuit er regelmatig uit en ze verslikt vaak behoorlijk tijdens het drinken). Dus ik zal wel iets verkeerd doen met kolven, maar wat????

@maten: Hier past ze nog prima in 50/56, maar ik merk wel dat ze flink groeit, want we hoeven dr mouwen niet meer om te slaan. Ook worden wat broeken al aan de korte kant.

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @bad/vloeien: Ik ben gister voor het eerst weer in bad geweest. Ik vloei nog een ieniemienie beetje af en toe. Tot 2 weken heb ik behoorlijk gebloed en de laatste week nog maar een heel klein beetje. Helaas houdt het maar niet helemaal op. Erg balen, want ik wil eigenlijk met de sex wachten tot het vloeien stopt (maar dan moet het toch niet te lang meer duren)...

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Milanspam!!! In z'n Bloom!

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik wil heel graag alles weten..

19. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Tijdens mijn kraamweek ging onze kraamverzorgster als ik lag te slapen aan de poets ik kon me toen al niet voorstellen dat de kleine overal doorheen zou slapen,maar heb net stof gezogen geweild vaatwasser in en uitgeruimd en madam ligt nog prinsheerlijk in de bak te slapen..... Dit vind ik echt kicken!!!!

Nu even kopje koffie en op de bank. Heb gisteren mijn zw kleding opgeborgen,. niet dat ik al in mijn oude spul pas dus heb nog een paar broeken bewaard. Ik heb echt een rol vel bij mijn middel.... Misschien toch even wat oefeningen opzoeken en gaan doen??

Kan nog steeds niet naar buiten hier echt een sneeuwstorm. We hebben hier al drie weken sneeuw en ik ben het nu echt spugzat. Wil ook lekker wandelen en bij anderen mensen langsgaan.

@mannen mijn vriend heeft na de bevalling een week vrij gehad. Nu is hij weer aan het werk en omdat het zo druk is moest hij ook het weekend werken, hij kan dan ook midden in de nacht worden opgeroepen en aangezien het zulk rot weer is gebeurd dat doorlopend............ Nu hadden we aankomende week weer vrij geregeld maar door het weer moet hij misschien wel weer werken. Als ik daar aan denk schieten de tranen in mijn ogen......Begrijp me niet verkeerd als ihij thuis is doet hij het huishouden, hij kookt, wast en maakt de wc en douche schoon etc.
    Ik wil gewoon ook even tijd als gezin met zijn drieeen. Geen werk geen kraamhulp geen anderen erbij. Jeetje wat klinkt dit verwent. Hoe hebben jullie nu de taken verdeeld???? En voelen jullie je daar goed bij?????

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Mannen: Hier doet mn man ook veel in huis.. boodschappen, zuigen, dweilen, opruimen (op een mannenmanier dan;)), schoonmaken is hij geen held in dus hoeft van mij ook niet.. de handswiffer doet het ook prima. Vanaf zondagnacht gaat hij weer aan het werk dus is weer de hele week weg, dus pak dan zelf de doek wel even.. mag nu nog niet zoveel doen van hem;) heerlijk hoor:D

@Wakker liggen: afgelopen dagen is hij behoorlijk wakker geweest, maar ligt nu al bijna de hele dag te slapen.. heeft om 9.30uur voeding gehad, toen om 12.30uur pas en ligt nu nog heerlijk te slapen..

gaan even boodschappen doen, tot later!

Deel Deze Pagina