@collo: haha gweldig. mijn dochter kwam toen wel verder haha maar mijn zoon heeft het nog niet gedaan wel moet ik opletten dat ie niet in het rond gaat plassen @roeltje: wow maatje 44 hihi daar krijg ik die van mij nooit in.. hij zit al op 62 van bovenkleding @meloen: ik dacht ook dat het met een 2de makkelijker zou zijn maar valt idd tegen @cb: ik moet 12 januari heen.. als ik met hem op de weegschaal sta dan ben ik gewoon zo'n 6 kilo zwaarder!!! wow dan gaat hij wel erg hard zeg.. @kolven: ik kolf volgens mij erg veel.. gister 2x gekolfd om 11.30 had ik er 450 cc uit en rond 17.30 300cc maar krijg echt veel meer uit de rechter.. iemand zei hier iets over de stieftiet maar die zit aan de linkerkant dan en ik ben toch echt rechts haha @slapen: meneertje slaapt nu best veel.. gistermiddag en avond elke keer na de voedingen.. vannacht kwam hij om 01.45 maar dat kwam door de krampjes want hij liet harde scheten enzo en rond 05.45 kwam hij weer maar ook toen hoorde ik ook scheten dus die krampjes maken hem soms ook wakker.. toch kon ik hem vannacht wegleggen YESSS en uiteindelijk om 07.30 uit bed gehaald @poohbeer: geef jij dan fv? want met borstvoeding heb je dus die spuitpoep en volgens mij niet met fv gisteravond visite van een collega van mijn man.. kregen we een cadeaukaart van de hema.. altijd leuk! heb er nu 3 liggen.. 1 van de v&d, 1 van de hema en 1 van prenatal.. dat word shoppen!! (maar wanneer haha)
hallo! @collo: haha! geweldig! Ik heb nog geen live poepmoment gehad met Maud, maar als hij nog ooit komt, zal ik 'm vastleggen en opmeten! @missflower: Maud heeft ook 62 van bovenkleding. En dan 1x omslaan van de mouwtjes. Maar ik geef het ze nu al aan omdat ik alleen maar 62 heb gehad van de kraamvisite....Ik moet me dus haasten om ze alles een keer te laten dragen, zoveel! @slapen: Maud heeft gisteren avond heel veel gehuild en gemopperd! gevolg: laatste voeding om 0.30 en daarna vanochtend om 8.30 Dat is dus 8 uur ertussen! Mag dat eigenlijk wel??? Oei, ik vond het heerlijk hoor, maar denk dat nog niet de bedoeling is! Ik ben nu alleen bang dat ze dus al eerder is gekomen, maar dat ik ze niet gehoord heb (ze ligt voor de 2e nacht op eigen kamertje). Ze lag ook helemaal boven haar dekentje...Morgen dus eerst toch maar een slaapzakje kopen!
@Missflower, ik geef idd fv. Bij mijn oudste heb ik bv geprobeerd...na 7 dgn kwam er nog bijna niks...een stressvolle en vermoeiende week om niks uiteindelijk....dus nu maar meteen fv en genieten @Suuskebab, misschien een idee om een babyfoon naast je bed te zetten?
@ BV en kolven; ik kolf niet, denk ook niet dat ik het ga doen voorlopig. Ook ik ben best vaak onzeker over de bv (krijgt ze wel genoeg, doe ik het wel goed), hoort er bij denk ik. Weet niet zo goed hoe ik kolven aan zou moeten pakken, er is zo veel informatie! Ik ben vooral erg onzeker over mijn productie (BV kwam eerst ook niet op gang bij mij) en wil nog even niets doen wat dat mogelijk negatief zou kunnen beïnvloeden. Maar, de voornaamste reden is nog wel dat ik er even geen 'gedoe' bij wil hebben. Ik wil dan ook alles weten en lezen voordat ik een beslissing maken over hoe en wat mbt het kolven en wordt daar dan ook weer onzeker over. Internet is dan ook zo'n onuitputtelijke bron van informatie. @ krampjes; ze komen en ze gaan. Ze laat zich wel redelijk troosten, maar wegnemen kunnen we ze niet . @ slapen; ze gaat wel altijd rustig naar bed, maar soms is ze wel wakker en slaapt ze zelf in. Als ze lekker diep slaapt heeft ze wel korte huiltjes in dr slaap, klinkt zo zielig, maar ze slaapt dan wel lekker door. @ vasthouden en zo door anderen; niet echt problemen mee, al merk ik wel dat het een beetje afhangt wie het is (soms zit ik echt op hete kolen en wil ik dr terug). Wat ik wel moeilijk vind is dat als het niet zo heel lekker met dr gaat, de 'knuffeltijd' al zo schaars is. Door de krampjes heeft ze weinig energie en is ze dus ook weinig gezellig wakker, maar ook weinig ontspannen. Soms komt het zo uit dat ze dan net wel gezellig bij de visite zit (of beetje slaapt) en dat loopt wel eens tot een half uurtje, terwijl wij die kans nog helemaal niet gehad hadden met dr die dag. Daarna gaat ze weer naar bed,zodat ze (indien mogelijk) nog wel even echt en goed een slaapje kan doen tot de volgende voeding (of badje, of naar buiten of iets anders). Ik vind het ook wel heel lastig mn kind 'terug' te vragen als het me wat te lang duurt allemaal . @ maat; 50 zat veel te ruim, en nu groeit ze er lekker in . Ben ook zo benieuwd wat ze nu weegt. Ze is vooral ook erg in de lengte geschoten, maar ze was dan ook behoorlijk mini. Kleertjes aan de ruime kant zijn vooral ook fijn omdat ze dat gepluk van omkleden zo vervelend vindt. Het is iedere keer weer rommelen in de kast wat z e nu weer aan kan (en warm genoeg is en handig en zo). @ man weg; die van mij gaat komende week weer volledig werken. Enorme luxe dat hij er al die tijd geweest is (2 halve dagen per week gewerkt en 2 weken helemaal niet van de 5 weken). Wel wennen hoor, voor hem ook vooral. Voor het eerst sinds ik m ken heeft niet zo veel zin om te gaan werken.
@ poepafstand: hier heeft ze vanaf aankleedkussen al de muurvolgepoept.. dus denk ook een dikke 30 cm hehe... grappig toch? @ slapen: oei!!.. afgelopen nacht ben ik tijdens het voeden in slaap gevallen (voed altijd liggend) en werd dus 1,5 uur later wakker.. ff snel luier wissel en toetje en bedje in.. maar was ff schrikken... daarna zat er ongeveer 2 uur tussen en toen 4 en toen wilde ze niet slapen.. eerst ff laten spelen en bij gapen in bedje, maar vind ze niet zo leuk.. en nu slaapt ze maar mag ze weer komen.. @ suus: hoeveelheid die je kolft maakt niet uit hoor! je weet niet hoeveel ze al op heeft he!.. en zolang ze de 6 - 8 voedingen per dag heeft, goed slaapt, 6 plasluiers heeft is er niks aan de hand.. maar ik snap je onzekerheid wel! eerst komt het niet op gang, dan heb je stuwing en dan weer gewone normale borsten!.. zo vaag!! @ kleertjes: hier heeft ze van der knuffeltante weer kleertjes gekregen maatje 50! kan ze die mooi weer aan.. ook hier krijgen we voornamelijk 62 en 68 wel leuk, maar voorlopig nog te groot! @ afstaan aan anderen: tja.. na paar dagen rusten kan ik het aan, maar had echt gevoel dat ik 1ste week al zoveel had moeten missen.. door rusten en bed blijven en auw en kraamhulp.. en onzeker etc.. dus die week erna was ik ook nog moe en onzeker en dan is ze gewoon van mij.. nu kon ik het aan... en ze kan het ook aan.. dat weet ik wel.. en is ook goed, maar ja.. alles op eigen tempo en langzaam loslaten heet dat geloof ik... Ga me zo klaarmaken, gaan ws ff wandelen nu het nog lekker weer is. als het goed is komt ze zo voor der voeding.. en dan ff lekker blokje om, hebben we nog niet gedaan.. Oh en fotos: op hyves staan nieuw!!
Goedemiddag! @Bapsie: bedankt voor de tip, ben gelijk begonnen met 10 cc water extra per fles. @Elmo: hallo!! @vast houden door anderen: ik moest me er in het begin ook echt toe zetten om het toe te staan, vond het moeilijk maar nu ben ik er overheen. dichte familie mogen van mij nu ook al flesje geven zelfs. Het enige wat ik echt niet leuk vind is als mijn neefje en nichtje (4 en 7 jaar) er zijn want die zitten continue aan dr te plukken:x daar zeg ik dan wel wat van. @Slapen: vannacht een super goede nacht om 20.30 uur gevoed daarna emma op bed en wij ook gelijk om 21.15 uur was alles donker hier haha. emma wakker op bed gelegd en wonder boven wonder sliep ze zelf in!!! ze kwam om 01.15 uur weer dus luier, flesje en wakker weer terug en weer sliep ze zelf in en door tot 06.00 uur!! toen weer luier, flesje en terug en toen tot 9.30 uur geslapen. Heerlijk, voel me gewoon uitgerust. @man werken: mannetje moest 2e kerstdag weer beginnen met werken, vond het erg moeilijk en vind het nog steeds veel makkelijker als ie thuis is maar ja er moet ook geld binnen komen he. vanaf 14 januari heeft ie vakantie tm 31 januari. heerlijk!!! @poepen: Een uur na mn berichtje gisteren heeft emma achter elkaar 2 luiers volgepoept. het was echt super groen (leek wel spinazie) maar gelukkig is het eruit. hoop dat nu met dat extra water dr darmpjes de fv wat makkelijker kunnen verwerken. @Suus: 90cc uit 1 borst is keurig hoor! en hou er rekening mee dat je kolf er minder uit krijgt dan Maud he! dat kan zo 20cc schelen vlgs mijn kraamverzorgster. Als Maud te weinig binnekrijgt merk je dat echt wel. en teveel voorraad aanleggen is niet handig. De samensteling van je melk veranderd naar mate je kindje ouder word. dus als je nu veel invriest en vlg maand gaat geven is de samenstelling heel anders en dan is het misschien niet meer voedzaam genoeg voor haar. Succes ermee en als je er te zenuwachtig van word dan stop je er gewoon mee en probeer je het later nog eens. het zou zonde zijn als je hierdoor zo onzeker word, ik vond jou zo zelfverzekerd over komen hier. (in tegenstelling tot mezelf)
Hallo allemaal, hoop dat met jullie alles goed gaat, hier een rustig dagje zonder bezoek. heb net heerlijk geslapen en voel me relaxed. Had nog wel een vraagje, geven jullie ook vitamine K???? voor de beebs die bv krijgen?? en hoe geef je dit dan????
Goedemorgen! Las net de site van Xenas de laatste update dat het met Timo nu echt de goede kant op gaat. Gelukkig zijn die kleintjes veel sterker dan wij denken...
Geven k en d via een lepeltje, zo'n plastic lepel bijvoorbeeld die ook warmte aangeeft straks voor de potjes... en dan na verschonen ff at rechter houden en geven en dan lepeltje omdraaien en in der mondje zodat ze het kan aflikken.. hier ook geen bezoek en net gewandeld maar ben nu moe! ga ff lekker tukken!
Hai lieve allemaal. Gelukkig nieuwjaar nog trouwens! De jaarwisseling is dit jaar een beetje langs me heen gegaan, andere dingen aan mn hoofd. Heb zo te zien aardig wat in te halen. Ik kom niet zo vaak omdat ik erg moe ben en we nog aan het zoeken zijn naar een nieuw ritme. Ook was Ronald uiteindelijk bijna de hele week vrij en hoefde alleen woensdag te werken, dus zijn lekker saampjes geweest. Gelukkig maar! Ik vertelde vorige week dat ik koorts had en op een gegeven moment had ik het idee dat ook mn borstvoeding minder werd. Ik ben gaan kolven om het te checken en er kwam inderdaad amper nog wat uit! 's Woendags kwam er iemand van het cb en die vond dat ik toch nog even de huisarts moest bellen. Ik ben toen langs gegaan en hij zag wel een rode plek op mn borst. Omdat mn koorts wel aan het zakken was vond hij een kuur (gelukkig) niet nodig. Die vrouw van het cb zei dat ik extra moest gaan kolven om het op gang te brengen en dat doe ik nu een paar keer per dag. Alleen helpt het nog steeds niet en het is nu al zondag! Ben heel bang dat het niet meer op gang komt. Weet iemand van jullie of je bv weer meer kan worden nadat het is terug gelopen?? Iemand verder tips?? Als Milan heeft gedronken en ik kolf daarna af dan heb ik in totaal maar 20ml. Dat lijkt me niet normaal toch? Net gekolft een uur na het voeden en toen was het ook maar 20ml. Verder zei die vrouw van het cb nog dat er maar een klein percentage babytjes meteen doorslaapt en dat de meeste kindjes zichzelf melden wanneer ze trek hebben. De kindjes die dat niet doen zijn de gevaarlijkste volgens haar. Lijkt me ook wel logisch, want dan geven ze het niet op tijd aan. Milan is dus zo'n kindje wat echt wakker gemaakt moet worden voor elke voeding. Na het voeden is hij wel eerst heel onrustig en duurt het even voor hij slaapt, maar dat kan dus ook komen doordat hij dan nog wel trek heeft. Vind het wel lastig af en toe, weet dan echt niet meer hoe of wat. Ben nu dus de hele dag met voeden en kolven bezig. Maar we hebben wel mazzel dat hij zo goed doorslaapt. Milan zat woensdag nog niet op zijn geboortegewicht, hopelijk maandag wel! 1 januari zijn we met Milan bij mn oma langs geweest. Was wel leuk om 4 generaties bij elkaar te hebben en daar hebben we dus ook meteen een aantal foto's van gemaakt. Mn oma had Milan nog niet gezien, dus die vond het erg leuk. Er waren ook 2 tantes en ooms van mij en die vonden hem allemaal erg mooi en lief. Zelfs mn tante die helemaal niks met baby's en kinderen heeft kon dr ogen niet van m afhouden. Erg leuk dus. Ben nu 2 keer uit huis geweest met Ronald en Milan, maar vind het erg lastig met voeden tussendoor. De tijden verschuiven dan steeds en ik word er erg onrustig van. Anderen die dit ook herkennen? @Xenas: Jeetje, wat erg zeg dat het zo slecht gaat met Timo. Hoop echt zo voor jullie en Timo dat het snel beter gaat! @Joyce: Met de minipil heb je geen kans op het terug lopen van bv. Die kan je als enige dus zonder problemen bij bv gebruiken! @Roeltje: Tepelhoedje geen idee voor jou? Bij mij hielp/helpt het heel goed. @Mroos: Mag je na het voeden maar 40cc afkolven? Hoe zit dat dan? Anders hebben ze te weinig gedronken ofzo? @Afvallen: Ben ongeveer 9kg kwijt, maar sinds ik koorts heb gehad en mn bv terug loopt val ik niet meer af. Hopelijk gaat dit wel weer gebeuren! Weet iemand of het kan dat ik straks wel ineens weer afval of zal het nu dan wachten worden tot ik weer mag gaan lijnen?? @Joyce: Milan heeft heel veel de hik, maar aanleggen helpt lang niet altijd. Speentje vaak wel nadat ie m 10 keer heeft uitgespuugd. @Vloeien: Hier heel af en toe nog wat bloedverlies, maar heel weinig. @Kleertjes: Hier is alles te groot! Had vooral maat 56, maar dat is echt veel te groot. Heb maar een paar dingen die hij past nu. @Slapen: Milan slaapt vanaf de eerste nacht in zijn eigen ledikantje. Wij slapen nog in de woonkamer dus liggen vlakbij. @Bapsie: Ik hoor juist van iedereen dat je kleintjes niet kunt verwennen tot ze 3 maanden zijn, daarna wel @suuskebab: Als ik Milan gevoed heb dan krijg ik uit de ene borst misschien 5ml en de andere 15ml...Dus van jou lijkt dan nog veel...Ik word er ook echt heel onzeker van. Wil zo graag bv geven @zwangerworden: Vitamine K is heel erg belangrijk om te geven als je bv geeft!!! Dit hebben ze echt nodig!!! We doen een drupje water op een theelepeltje en daar dan de druppels vita k op.
Goedenavond.. Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen! Oke hier komt het: HEEEELLLLLLLPPPPP Ik heb slaap nodig.. S. slaapt snachts totaal nog niet.. na de nachtvoeding (vaak rond 2/3uur) zet ze het op het krijsen alsof ze vermoord wordt.. en dit houd ze uren en uren vol.. soms wel tot 8.00 in de ochtend. Ik heb nu nog tot donderdag een hoog/laag bed in de woonkamer (daar gaan we dan maar naar toe, om de rest wel een slaap te gunnen), maar straks wordt het dus slapen op de bank als ze dit patroon volhoud.. En zodra zij rustig is wordt mijn zoontje wakker.. Ik storte vanmorgen zo erg in dat ik al riep "geef haar maar weg, ik kan dit niet meer". Ik schaam me dood echt waar.. helemaal na alles wat we deze zwangerschap hebben meegemaakt... (we zijn haar bijna verloren) Ik ga straks maar rond half 9 naar bed in de hoop dat ik nu heeeeel lang kan slapen of dat ik toch nog een paar uur heb geslapen als ze weer rond haar nachtvoeding gaat beginnen.. Mijn man moet vanaf morgen ook weer gewoon werken.. Ik zie er zo enorm tegenop.. dit omdat mijn zoontje ook motorisch heel erg achterloopt en nog steeds niet kan zitten enzo, maar hij heeft wel de lengte en gewicht van een peuter.. Zelf ben ik ook nog niet hersteld na mijn bevalling (die enorm zwaar was.. had totaal geen persdrang enzo), Zoo wat een depri verhaal, maar zo voel ik me momenteel ook.. Weer niet zo'n leuke kraamtijd gehad...
@mariebel Jeetje dat klinkt inderdaad heel zwaar!!! Is er iemand die je kunt vragen morgen te komen?? Gewoon om je te helpen of misschien dat je vriend nog wat langer thuis kan blijven???Ik heb ook wel eens gehoord dat er iemand komt "öppassen' zodat je kunt bij slapen en even bij kunt komen. Ik vind het dapper dat je het hier hebt neergeschreven er zijn zo veel vrouwen die niet durven toegeven dat het zwaar is. Veel succes morgen
@ lotte: bv kan terugkomen hoor als hij is teruggelopen. ms bij milan gaan zitten als je kolft?? of kolven vlak nadatie heeft gehuild? en zoals iemand al zei: een baby haalt er meer uit dan een kolf! alsie goed groeit dan heb je ws gewoon genoeg.. Hier helpt de bv echt wel tegen de hik.. na een slok of 10 is het over.. en dan drinkt ze nog ff verder.. en wat betreft die minipil, de cerazete ofzoiets: de HA en de VK zeiden beide dat er dan nog steeds een kans is datie terugloopt.. en dat ik dan meer moest aanleggen... de kans is kleiner dan bij een normale pil, maar er is nog steeds een kans.. Hij ligt iig klaar bij de apotheek dus ms wel al ff ophalen zodat we de bijsluiter kunnen lezen enzo.. En cb hier zei: je kunt kleintje nog niet verwennen, wel gewennen.. dus als ze doen gillen en je reageert wennen ze er aan dat er dan een reactie komt.. Maw: goed luisteren en kijken wat de kleine bedoelt en dus niet bij elke kik reageren, maar wel zorgen dat je de kleine leert dat als e rpaniek is papa en mama in de buurt zijn dus datie niet bang hoeft te zijn.. wij doen trouwens met weggaan steeds na een voeding weg gaan.. en tot nu toe nog geen stress gehad.. over dat afvallen: geen idee.. denk het wel zelfde als met gewoon afvallen, dat gaat ook nooit in zelfde ritme door.. ik ben nu 11 kg kwijt en was er 10 aangekomen... wij doen overigens geen water bij de vitamientjes, gewoon zo op het lepeltje en dan in het mondje @ mariebel: meiske toch! das idd niet leuk! maar heeft ze krampjes of honger of geen idee?? balen zeg! hier spookt ze ook vaak na de laatste voeding, maar is ws ook de krampjes... MAar kan me voorstellen dat je er dan door de vermoeidheid ff doorheen zit! ik duim voor je dat het binnenkort beter gaat en je lekker kunt slapen en dan weer vol goede moed verder kunt!
@Lotte, volgens mij heeft het er meer mee te maken dat wanneer je nog zoveel voeding geeft je anders niet genoeg hebt voor de volgende.. Dus ik doe het voor de zekerheid maar want heb toch nog niet echt veel voedingen nodig. Het is meer dat ik wat acter de hand heb, heb vandaag pas mijn tweede voeding gekolfd haha. Maar die 40 cc kost ook nog moeite hoor(2 borsten), of ja, moeite, ik krijg er iig geen 100 cc uit. Maar als hij straks iets van 7 voedingen heeft ipv 9/10 dan kan ik een voeding kolven en dan heb je natuurlijk al veel meer! Niet onzeker worden hoor, want die dingen moeten gewoon op gang komen. @afvallen, geen idee of dat dan ineens weer loopt, hier ging het begin dus ook veel sneller dan nu. Maarja, ik eet maar gezond en dan hopen dat het er ooit afgaat. Begin me nu een klein beetje te irriteren aan die rol trouwens, ik had altijd een hele strakke buik, maarja. Komt vast ooit goed. Ze zeggen dat je een jaar na je bevalling pas helemaal jezelf bent toch? Haha nou, dat geeft hoop. @naar buiten gaan, boodschappen doen prima, de winkels zijn dichtbij. Maar echt winkelen durf ik ook niet aan hoor, ben als de dood dat ie ineens gaat krijsen. Ik ben gister wel zelf even een uurtje wezen winkelen, snel tussendoor, omdat ik een voedingsshirt nodig had haha, maar toen was mijn man gewoon thuis en als hij thuis slaapt, dan haalt hij de 3 uur altijd wel. @vloeien, ik moet toch nog wel heel regelmatig mijn maandverband vervangen na 2 weken en 2 dagen, is dat heel abnormaal? Lijkt nog steeds op heftige ongesteldheid. @slapen, Boaz slaapt sinds vannacht in zijn eigen ledikant. Hij kwam netjes om de 3 uur dus daar waren we heel tevreden over, de 4 uur zullen we voorlopig niet halen 's nachts dus 3 uur is al heel wat! Slapen jullie trouwens nog wel eens overdag? @vasthouden, ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel irritant vind als iemand anders hem vasthoudt. Mijn moeder gaat nu wel want hij blijft rustig bij haar, valt zelfs bij haar in slaap dus dat is een goed teken. Maar anderen laat ik hem bijna nooit vasthouden. En ik vind het vervelend om te merken dat heel veel mensen dat nog irritant vinden ook. Mijn zusje neemt het me echt kwalijk dat ze hem nog maar 1 keer lang vast heeft kunnen houden. Maar ik merk gewoon dat hij er onrsutig van wordt en dan dus gewoon liever niet. @in slaap vallen; hier valt hij makkelijk zelf in slaap. Na de voeding knuffelen we even of spelen we even. (hij volgt je trouwens echt al als je van links naar rechts beweegt dan beweegt hij zijn hele hoofd mee, superleuk om te zien!) Zodra hij gaapt leggen we hem in zijn ledikant. Doen we dat niet, dan slaapt hij minder makkelijk in omdat hij dan te moe is. Dus misschien een tip! Soms blijf ik even lekker bij hem zitten, hij vindt het lekker als ik zijn gezicht kietel. En we hebben zijn muziekopwindding(naam? haha) waar die rustig van wordt. @luieruitslag, Boaz had dat een beetje maar door de zinkzalf zo goed als weg, niet zinkzalf met parfum, maar de echte parfumvrije. Goede tip ook dus! @vitamines, hier krijgt hij ze ook op een lepeltje en vooral de D vindt hij zo smerig haha, de gezichten die hij dan trekt, echt heerlijk. @mannen&werken, volgens mij zijn er morgen veel vrouwen voor het eerst allen? Ik ook, na lekker 2 weken samengeweest te zijn moet hij helaas weer werken. Vind het best wel spannend moet ik zeggen. @Mariebel, inderdaad goed om even van je af te schrijven, en superbegrijpelijk dat je je zo voelt. Ik had dat al na 1 nacht krijsen dat ik dacht dit houdt ik niet vol! Baker je dr in? Schijnt altijd goed te helpen. Heel veel succes in ieder geval morgen en hopelijk slaap je nu alvast even wat! @krampjes, wat zijn jullie tips tegen krampjes? Hier meestal maar over buikje wrijven en tijdens verschoonmoment termometer erin. Meestal komt dan wat vastzat met een noodgang eruit. Het vereist even wat geduld en meestal ook wat schoonmaken haha, maar dan hebben wij en hij in ieder geval meer rust. @kleding, vandaag heeft meneer al zijn eerste pakje 62 aan, van kidscase, en hij valt best klein, maar toch! 56 past hij ook nog wel hoor maar toch heb ik het idee dat hij flink groeit. @ontwikkeling, ben erg benieuwd wat jullie baby's al 'kunnen'? lachen? hoofd optillen? omdraaien?(zou wel heel bijzonder zijn haha). Nou ben benieuwd! Volgens mij heb ik nu echt een heeel lang stuk geschreven dus ik stop maar Liefs
Hoi Allemaal!!! Gelukkig nieuwjaar!!!! Mariebel, dat klinkt erg vermoeiend ja, en een baby is absoluut niet alleen maar een roze wolk, maar dat hoef ik je niet uit te leggen. Sterkte.... Borstvoeding, je kunt het weer volledig op peil krijgen door vaak aan te leggen. Probeer niet te gespannen te zijn tijdens het kolven en voeden. Als je zo ontspannen mogelijk bent dan krijg je een goed toeschietreflex en komt het wel op gang. Vertrouw op je eigen lichaam en dan komt het goed. slapen... Beau slaapt slecht s'nachts ... nou ja hij slaapt heerlijk als hij in bed ligt bij ons tegen mijn borst aan, dan tukt hij zo 5 uur achter elkaar. Zodra ik hem in zijn eigen bed leg dan wordt hij wakker en blijft brullen. Nu denk ik dat hij wakker wordt van de stilte. Hij slaapt overdag in de box tussen de herrie en s'nachts hoort hij ons natuurlijk ademen. Vannacht eens proberen om een radio aan te zetten op zijn kamer. Mijn bevalling;; Woensdag 23 december werd ik om 07.00 in het ziekenhuis verwacht voor de inleiding. Ben daar gelijk aan de ctg gelegd en ze hebben even gevoeld hoe het ervoor stond. Ik had 1 cm dus ze hebben gel ingebracht om de weeen op te wekken. na 3 uur nog een een keer gel ingebracht, nog steeds maar 1 cm. ik kreeg wel weeen maar ze waren niet heel pijnlijk. ik zou nog hoogstens 1 keer gel krijgen en dan zouden ze slaaptabletten geven en de volgende dag verder gaan. Ik ben snel onder de douche gestapt en daar namen de weeen af. dus om 16.30 de verloskundige geroepen en gezegd dat de weeen afnamen, ik moest weer aan de ctg en om 17.10 kwam de nieuwe verloskundige ( wisseling van dienst) die zag dat ik wel weeen had dus wilde geen gel meer geven maar ze voelde even en was iets hardhandiger dan de andere verloskundige en toen bleek dat ik al 4 a 5 cm had. ze heeft even gestript en begon alles vast klaar te zetten omdat ze verwachtten dat het snel zou gaan. Na het strippen werden de weeen pas echt serieus pijnlijk. even onder de douche gaan staan maar omdat ik buik en rugweeen had ( bij Renée en Nikki ook al) kon ik niet lekker meer staan of zitten. Toch maar weer het bed in. om 20.00 kreeg ik persdrang. Ik had 7 cm ontsluiting, de vk heeft 1 cm weggemasseerd en toen moecht ik op het hoogtepunt van de wee gaan meepersen heel voorzichtig. Om 20.43 bij 9 cm braken mijn vliezen. Om 20.46 kon ik wel janken van de pijn,vermoeidheid en frustratie en had ik 10 cm en mocht ik persen. Toen zijn hoofdje stond moest ik natuurlijk even wachtten en daarna bleef de perswee uit. TOen ze wat op mijn buik heeft geduwd om een wee op te wekken kwam de perswee en werd zijn koppie geboren, de schouder wilde niet echt dus ze heeft haar hand erin gestoken ( auw) en zijn schoudertje eruit geholpenen toen was Beau er... om 20.53 dus maar 7 minuten uitdrijving en 4734 gram schoon aan de haak. De placenta kwam 4 minuten later en ik had 6 hechtinkjes omdat ik wat schaafwondjes had opgelopen. Beau doet het super, borstvoeding loopt super. nu de nachten nog haha.
heeey hoe gaat het met de mama,s en de baby,s?? en hoe is het nu met jullie vloeien?? verders ben ik op kraam visite bij chiquita geweest. fijne kerst dagen en een fijne jaarwisseling gehad? veel liefs Gimena