december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

er word één wakker... op naar een flesje :)

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Kyran is vandaag 1 maand!! wat gaat het toch hard

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @bapsie...zo doe ik het toch ook wel ongeveer. Nou ja, net wat jullie zeggen..het komt goed! Denk dat ik nu zelf even lekker een badje ga nemen....even ontspannen.

4. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    missflower; wat gaat dat hard!!! gefeliciteerd

hebben jullie veel kraamvisite gehad???
    wij bijna niemand nog... van de mensen van wie je het verwacht zijn helemala nog niet geweest ... alleen vrienden zijn langs geweest mn tanet en opa... verder nog niemand... klinkt gek maar had dat wel verwacht ook nog geen kaartje gehad van fam alleen van vrienden en buren..

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Kraamvisite: de familie van mn vaders kant is nog helemaal niet geweest, ook in eerste instantie geen kaartje gestuurd.. Mn opa is wel geweest trouwens, helemaal trots gelukkig:D Mn opa komt niet zo slim over zeg maar, maar hij heeft alles heel goed door.. Hij merkte dat de familie praktisch niks van zich heeft laten horen en daar is hij best boos op geworden dat we spontaan een paar dagen later kaartjes in de bus kregne.. heb zo'n gevoel dat hij daar voor gezorgd heeft haha... Familie van mn moeders kant heeft wel gebeld en geschreven en zijn ook langs geweest.. Familie van mn man ook trouwens.. verder kennisen/vrienden en buren enzo..

@Regelmaat: hier ook weinig regelmaat meer te vinden in de voeding overdag.. 's nachts blijft het redelijk gelijk, om de 4 of 4.5 uur (behalve vannacht) overdag ineens om de 3, dan om de 4 maar vandaag om de 2uur.. heb alleen niet zoveel melk elke 2uur.. heb hem net maar 20cc gegeven, daar had hij ook genoeg aan, viel meteen weer in slaap.. kwam net alweer na 1.5uur.. ligt nu in de box te slapen.. overdag is hij zoveel mogelijk beneden en na de voeding van 19.00uur leggen we hem boven.. Maken hem ook niet wakker voor visite, gelukkig begrijpt iedereen dat:)

@Gevoel: hier ook wel een beetje apart gevoel hoor.. af en toe voel ik me totaal geen moeder.. gewoon omdat het me dan niet lukt of nergens heen kan als hij rustig ligt te slapen ofzo.. dan wil ik m niet wakker maken.. manlief gaat 's avonds wel gewoon bij mensen op de koffie en dat kan ik dan niet, want zit met Lenn.. hem laten thuisblijven heeft ook weinig zin, want er moet gewoon gekolfd worden.. hem thuis laten blijven wil ik ook niet, want hij kan toch niks doen..lastig hoor soms..

@Hier; net bij CB geweest op het inloopspreekuur.. hij is gegroeid! vorige week dinsdag woog hij 3080 gram en nu 3250gram:D in 6 dagen tijd toch zo'n 130 gram aangekomen... Beter dan mama's tiet is er dus niet in dit geval:D was een beetje bang dat hij niet genoeg binnen kreeg, maar dat is dus niet het geval:D:D

Wel een opstootje gehad daar.. Kreeg van een moeder te horen dat we een lelijk kind hebben:$die van haar was veel mooier! Nee, jou kind trekt volle zalen.. PFf wat was ik kwaad zeg! Tuurlijk vind je als moeder je eigen kind (vaak) het mooiste maar om dat nu zo lomp te zeggen.. Opvoeden ging volgens haar ook slecht, want hij had een beetje gespuugd toen hij op dat aankleedkussen lag.. Uhm, kindjes spugen nu eenmaal... Pff, was echt kwaad..Kan er nu wel om lachen trouwens, volgens mij was ze met het verkeerde been uit bed gestapt.. Ken haar trouwens niet, dus dat is wel een beetje raar...

Ga verder film kijken:D Alvin and the chipmunks haha...

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chiquita; Hier kwam de kraamvisite ook pas wat later op gang. Ik denk dat de mensen ff afwachten om jullie ook eerst de rust te gunnen. Hier hebben we vorige week bijna elke dag wel bezoek gehad...nu neemt het weer ff af!
    @chicken; Ik begrijp je gevoel volkomen...hier heb ik dat gevoel ook al meerdere malen gehad! Ik geef het maar ff de tijd, we moeten ook compleet wennen nu aan de nieuwe situatie.
    Vandaag ging manlief ook weer voor het eerst sinds 5wkn aan het werk buiten de deur, moest vanmorgen wel aan het idee wennen maar moet zeggen dat het tot nu toe wel bevalt.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Wat een raar mens zeg! Ik denk dat ze er bij mij niet zo makkelijk mee weg was gekomen.

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi ,

Ja je leven staat op zijn kop met zo'n kleintje. tenminste bj de eerste.
    Ik merk dat Beau gewoon meedraait n het ritme wat we al hadden.We zijn van de week ook al wezen shoppen met de drie kinderen. even organiseren maar wel erg leuk!

Ik vloei nog wel heel erg, echt helderrood.
    Moet het nu in de gaten houden en anders even langskomen voor controle.

Xenas: wat heefft Timo dan? dat heb ik gemist..

Roeltje: wat een nare vrouw zeg!!!!

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    roeltje: tss dat zon vrouw dat durft te zeggen nou ik zou echt pised zijnb geworden zeg!!!! ik vind jullie kindje wel mooi :)

dees: dat zou ook kunnen maarja ze kunnen op zn minst bellen of smsen met een felicitatie denk ik dan.... maarja van je fam moet je t maar hebben ;)

10. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo: timo heeft dubbele longontsteking.. het gaat al ietsje beter maar ligt geloof ik nog wel aan beademing....
    wat leuk al wezen shoppen!. ik nog niet.. kan best met qyano maar de middelste is zo hyper als t maar zijn kan ;)

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chiquita; Hier hebben we ook bij een paar familieleden lang moeten wachten op een felicitatie....had ook verwacht dat ze dit bijv. konden doen via de telefoon of per sms.
    Heel raar maar soms gaat alles heel anders dan hoe je het verwacht had!
    @Roeltje; Pfff wat een reactie zeg!! Ik denk dat ik toch ff flink uit mijn plaat was gegaan tegen haar zeg....zullen dan vast de hormonen nog zijn :)
    @elmo; Tot hoelang mag je nog vloeien dan? Ik vloei ook nog steeds....helderrood is het dan niet zo meer maar ik heb toch nog wel een paar maandverbandjes nodig op een dag.

12. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    dees, je mag tot 6 weken vloeien, tot 3 weken helderrood.

bij mij was het bijna weg maar is het opnieuw begonnen, dit gebeurd wel vaker ( bijna altijd als je weer wat meer gaat doen) maar ik heb binnen 10 minuten een kraamverband vol als ik bijvoorbeeld de kinderen til o.i.d.
    Als ik dus koorts krijg of het is morgen nog niet minde kijken ze of mijn bmm nog openstaat, als dit zo is dan is er wat achtergebleven.

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haai!!!

ik zou echt om hulp vragen. Zowel vanuit je netwerk als wellicht bij het CB/ZH.

Vanuit je netwerk om ff bij te kunnen tanken als iemand anders ff op de kids past. En als je dat netwerk niet hebt desnoods vanuit het ziekenhuis, om een opname te doen van je kleine, om het ritme er bij bhaar in te krijgen in de nacht zodat jullie bij kunnen tanken en het allemaal weer wat op regel komt...
    Knap dat je t hier neerzet maar vraag dus ook echt om hulp bij je naasten!!!

Hele dikke kus en knuffff,
    Mili

14. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo: bij mij is het ook weer begonnen het was helemaal weg voor 2 dagen en toen opeens weer heel eel nu weer af aan het nemen.. mn man maakte zich zorgen maar schijnt idd normaal te zijn.. nouja binnen 10 min een verbandje vol is wel veel zeg hopelijk is er niks achter gebleven

dees: achja ik ben gewoon lekker aan het genieten :) zonder visite :p

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Chiquita…bij mij valt het ook heel er mee de kraamvisite. Iedereen zei: doe maar rustig, we komen wel in het nieuwe jaar…dus misschien heb ik straks ieder weekend een huis vol! Haha

@Roeltje…nou ja, wat een raar wijf!!!!!! Dat zeg je toch niet!!!!!!

@Dees…het geeft me echt een beter gevoel dat iedereen dit heeft…en jij ook al meerdere malen…heel wisselvallig is het bij mij ook.

16. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    ik zat net even op de lijst te kijken van alle geboren baby's
    en wat zag ik en zijn 2 susanne's geboren 1x met een z suzanne
    vond ik wel grappig
    hebben deze naam gekozen omdat die niet zo vaak voorkomt hihi

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @geriannes, daarom hebben wij de naam Lotus gekozen :D, nee hoor geintje...we vonden het gewoon een mooie naam. Maar als het een naam was die vaak voor kwam hadden we hem ook laten varen denk ik!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Elmo: jeutje, dat is wel erg veel zeg, maandverband vol met 10 minuten! hopen dat alles gewoon goed is..

@Dom mens: tja, was zelf in een goeie bui en Lenn had het niet zo fijn daar in zn nakie, dus ben maar geen ruzie gaan maken, word de kleine natuurlijk ook niet beter van haha.. ach, zulke mensen moeten er ook zijn. (voor de kleine er was, was ik nooit zo'n softie!;))

@Naam kleine: hier ook expres een niet vaak voorkomende naam gekozen.. tenminste, die hier in de buurt niet veel voorkomt...

@Hier: hebben gisteren een handkolf gekocht.. hij is superfijn, maar wel lastig nog zeg! Hij wil elke voeding minimaal 80cc, en daar heb ik 1uur en 12 minuten over gedaan.. nog even behelpen, dat ding vliegt steeds van mn borst of vacuum word verbroken.. zodra ik erachter ben hoe het precies werkt gaat het hopelijk sneller:D

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @weer aan het werk willen en zo; Hier ook herkenning. Heeft bij mij ook wel met controle te maken, weten wat ik kan en mn ding doen. Dat kleine schatje hier is behoorlijk boven op mn gevoel gaan zitten en dat is nu net het vlak waar je zo kwetsbaar bent, ik in ieder geval wel.

Het volgende moment moet ik er niet aan denken, wil ik nog zo veel met dr meemaken dat ik er niets van wil missen (tot dr 20ste ! ;))

Man hier 'moet' morgen weer aan de bak, fulltime (in 4 dagen dat wel) en hij vindt het zo jammer niet meer dicht bij dr te zijn en haar te verzorgen en te troosten (vooral heel veel troosten met zó veel geduld!). Hij jaloers op mij, ik soms jaloers op hem.....:p

@ kleding en zo; wat een soepzooitje! Mn zwangerschapskleding zit niet en mn oude kleding is te klein :(. Heb even snel wat voedings t-shorts gekocht in de uitverkoop, met e vestjes die ik nog had is dat in ieder geval praktisch. Broeken zijn het probleem. Ook geen zin en puf in winkelen/passen, maar ondertussen baal ik van mn eigen verzopen vermoeide hoofd :) (uhm want dat heeft met mn broek te maken? hahaha). Behoefte aan fris en fruitig in ieder geval, maar zoals velen hier ik neem genoegen met een lekker slaapje ;).

@ hulp vragen; Nou heb de stap genomen en ik voel me nu al stukken beter! Woensdag gaan we met zn drieen naar een osteopaat die gaat kijken naar dr en die constante spierspanning in dr lijfje, hopelijk heeft ze tips en/of kan ze wat verlichting brengen. Bijkomend voordeel is dat ze ook wat kan met dr hoofdje, die toch al behoorlijk scheef is vanwege haar voorkeurshouding. (zijn we ondertussen ook altijd mee bezig, alles andersom doen, hoofdje steeds draaien etc.)

Vrijdag komt er een lactatiekundige langs om naar het aanleggen te kijken en haar drinkgedrag.

Baat het niet dan schaadt het niet was mijn motto vandaag.
    Het geeft me in ieder geval voor nu het gevoel dat mijn gepieker en het in cirkeltjes blijven zoeken en afvragen omgezet wordt in enige daadkracht. Nu maar kijken of er wat uitkomt en of we er wat mee kunnen :).

@ lekker; kleintje in de draagdoek, dicht tegen me aan: genieten!
    Ze kan zich er vaak niet aan over geven, maar als het dr lukt (omdat ze even ontspant) zijn mama en Maura helemaal blij :).

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hey dames!

Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met Milan! Vanmorgen om 8:00uur heb ik Milan wakker gemaakt voor zijn voeding (na 6uur slapen:D) en daarna wilde ik nog even gaan slapen. Ik was alleen erg onrustig dus heb uiteindelijk tv gekeken vanuit bed. Is ook wel even lekker. Nu het bed nog beneden staat kan het nog (boven geen tv).

Na de voeding van 11:00 Milan lekker in bad gedaan. Vond het wel spannend om dat zelf te doen, maar het ging goed. Hij krijgt dan zo'n lekker pluizenbolletje hihi:p.

Om 15:00uur kwam er nog even iemand van het cb om Milan zn gewicht extra te controleren. Ik schrok me dood toen ik zn gewicht zag. Hij is sinds afgelopen woensdag 300 gram aangekomen! Ze zei dat dit vaak zo is bij die kleintjes, maar ik had het echt niet verwacht. Ze zei dat hij er erg goed uit ziet en erg alert over komt. Ze adviseerde acuut te stoppen met bijvoeden en dat doen we dus ook maar! De vorige vrouw zei dat we bij moesten voeden en dat Milan dan vanzelf wel zou stoppen met drinken als hij genoeg had. Deze vrouw was het daar dus totaal niet mee eens en zou het ook met die andere bespreken. Lekker handig haha;). Deze vrouw zei juist dat ze vaak gewoon doordrinken omdat ze zoveel zuig behoefte hebben. Maar Milan is nu dus over zijn geboortegewicht heen:). Ook zei ze dat ze hem er ouder dan 2 en een halve week uit vond zien en dat wilde ik niet horen!!!! Hihi, het moet niet te snel gaan hoor! Laat m nog maar even lekker een kleine baby zijn! Maar natuurlijk super dat hij het toch goed doet! Scheelt weer een hoop onzekerheid. We mogen hem nu om de 4 uur voeden en 's nachts gewoon door laten slapen! Ze zei dat als ik m om 22:00 gevoed heb ik hem tot 7:00 mag laten liggen:$ als hij dat wil! Dat is toch lang?? Maar ja, ik ga m nu dus geen bijvoeding meer geven, want dat heeft ie blijkbaar dus helemaal niet nodig! Iemand van jullie al eens meegemaakt dat de kleine zoveel aankwam in korte tijd??

Ga nu even kijken of er gereageerd is op mn vorige berichtje;). En kijken wat er nog meer geklept is:D.

@Mariebel:

Tjee, dat lijkt me heel zwaar als ze alleen maar krijst en dan niet meer op houdt. Kan me wel voorstellen hoor dat er dan door de vermoeidheid en machteloosheid zulke zinnetjes door je hoofd gaan. Dat zegt niet dat jij een slechte mama bent! Ik heb 1 x gehad dat ik zoiets dacht en toen voelde ik me ook heel erg slecht en schuldig daarna, dus ik snap je wel hoor.

Hopelijk slaapt je meisje snel wat meer en krijg jij meer rust. Sterkte!

@Joyce:

Lekker zeg dat je al 11kg kwijt bent en dat het meer is dan je aangekomen bent! Jaloers hier!

De kraamhulp adviseerde water op het lepeltje omdat de vitamines op oliebasis zijn en dan blijft het op het water drijven. Heel handig, want zo krijgt hij het meeste goed binnen! Je tip over het lepeltje omdraaien heb ik vanmorgen in praktijk gebracht en is een goeie! Zo likt hij het laatste beetje ook nog weg;).

@Mroos:

Ik kom vanaf zijn geboorte op 6-8 voedingen per dag. Als ik daarbuiten nog kolf dan krijg ik er niks uit. Ga eens proberen een keer 's nachts te kolven na 3 uur niet gevoed te hebben. Kijken wat er dan uit komt!

Ik heb nou ook ineens zo'n hele slappe buik, echt lelijk vind ik! Had ook een vrij strakke buik. Doordat ik altijd erg met eten bezig ben en voor mn zwangerschap ook te licht was, ben ik helaas in de zwangerschap wat meer aangekomen. Daar had de vk me wel voor gewaarschuwd, maar blijft vervelend. Was 18kg aangekomen! In het begin kwam ik niks aan. Pas na 20 weken en toen ging het hard!

Die vitamine d en k mag je tegelijk op het lepeltje doen hoor, dan scheelt het weer een lepeltje voor m;)

@Slapen overdag:

Ik heb sinds de geboorte van Milan 2 keer geslapen overdag. Elke keer ga ik weer iets anders doen en niet slapen. Ik merk wel dat ik het eigenlijk soms nog wel nodig heb hoor, want ik slaap zelfs door 2 wekkers heen! Normaal werd ik bij het eerste piepje al wakker!

@Ontwikkeling:

Lachen kan hij wel, maar zijn stuipjes hè tot ze 6 weken zijn;). Hoofdje optillen deed hij al na een paar dagen eigenlijk. Omrollen kan ie nog niet hihi.

@Kolven:

Ik kolf dus maar hele kleine hoeveelheden (max 40ml uit 2 borsten) en wil eigenlijk ook wat invriezen voor als we een dagje weg willen ofzo, maar hoe kan ik het beste die kleine hoeveelheden invriezen?? Hoe doen degene dat die ook weinig afkolven??

@Dees:

Eigenlijk leg ik Milan na bijna elke voeding weer in zijn ledikantje. Gisteren voor het eerst even in de box gelegen en dat ging ook wel goed. De kraamhulp zei na een paar dagen wel tegen me dat ik hem ook best bij me mag houden af en toe:p. Wist ik veel hihi. Ik dacht dat het beter was hem elke keer in zn bedje te leggen als ie sliep. Hij ligt nog steeds veel in zn eigen bedje, maar wil m er wel wat vaker uit gaan houden nu!

@Spam:

Leuke foto's allemaal! Heb zelf pas 1 foto geplaatst tot nu toe:). Moet ze eerst verkleinen voor ze hier op de site kunnen en weet niet hoe dat moet! Vorige keer had ik gewoon een stuk eraf geknipt en toen kon het wel hihi.

@Mili:

Bedankt voor je reactie op het borstvoeden en kolven! Blijkbaar krijgt Milan idd genoeg, want hij is goed aangekomen!

@Chiquita:

Die vitamines hoef je alleen te geven wanneer je bv geeft. In kv zit het al.

@Chicken:

Zou hem overdag echt wel wakker maken om de 3-4 uur, want anders gaat het hele ritme door de war en dan kan het zijn dat je hem steeds 's nachts wakker hebt;)!

Dat gevoel over gaan en staan waar je maar wilt dan herken ik ook. Ben blij dat ik hier lees dat ik niet de enige ben! Het is echt heel erg wennen dat je niet zomaar de deur uit kan en eerst van alles moet doen voor je weg kan. Was al een beetje bang dat dat gevoel zou blijven...

@Oude kleding:

Ik ga echt niet proberen mn oude broeken te passen enzo! Ik ben nog niet op mn gewicht van voor de zwangerschap, dus dan zal ik die broeken ook niet passen! Heb hier echt niks meer om aan te doen:(. Draag nu gewoon nog mn zwangerschapskleding...

Waar kan je bv shirts kopen? Ook bij de hema?

@Chiquita:

Hier ook heel weinig visite gehad:(. Alleen ouders en mijn broer en Ronald zijn zus. Vind het wel jammer...

@Roeltje:

Wat een dom wijf bij het cb zeg. Gewoon jaloers denk ik, anders ga je niet zo op iemand lopen fitten die je niet kent! Gelukkig kan je er nu wel om lachen;). Wat moet je anders he:p?

@All:

Ga nu het laatste deel van ATWT kijken en dan mn kleine ventje wakker maken! En afwachten hoe laat mn grote ventje thuis komt:p. Zou om 17:45 thuis moeten zijn;). Ohwww ga wel even een foto knippen voor jullie...

hmm lukt niet...ga even kijken hoe ik het kan oplossen. Bestanden zijn te groot:(

Deel Deze Pagina