december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @roeltje.. ohh geloof graag dat het heerlijk is dat hij thuis is! Nu ligt hij in zijn eigen bedje waar hij hoort!
    ohh wat jammer dat je een nieuw ritme moet zoeken mbt de bv! Zal vast goed komen toch!

@caruli.. ik hoop dat het voor Mitchell opstart problemen zijn. Heeft hij dus darmkrampjes alleen dan heel erg omdat hij nu niet kan poepen?

2. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Heb jullie weer gevonden op het nieuwe forum. Echt leuk dat iedereen nu bevallen is! En snel ook al, het is nog niet eens januari...

Ik ben nog steeds niet zo'n actieve schrijver, maar vind het echt heel fijn en herkenbaar om jullie verhalen te lezen over krampjes, voeding etc! Ik haal echt heel veel info van dit forum en dat sterkt me weer in de verzorging van de kleine. Het is voor ons de eerste, dus af en toe is het behoorlijk puzzelen. Gelukkig is ze meestal erg makkelijk en rustig. Ook heeft ze het dag/nacht ritm inmiddels aardig te pakken gelukkig (de eerste week was killing...).

Vraag over de BV: Ik voed nu nog iedere 3 uur overdag ('s nachts op verzoek). Weten jullie wanneer ik over kan gaan op om de 4 uur overdag? En geven jullie ook een speentje ondanks de tepel-speen verwarring? De kleine van ons heeft af en toe net dat extra zetje nodig om lekker in slaap te kunnen vallen en dan geven we dr dus even een speentje.

@Happy: Ik hoop echt dat alles helemaal goed is met jullie kleine!!

@ de rest: Sorry, ik had van alles verzonnen om op te reageren, maar ben het ff kwijt... Bestaat er ook zoiets als post-zwangerschaps dementie :D? Enfin, ik hoop dat alles bij iedereen goed gaat en dat jullie heerlijk aan het genieten zijn van de kleine schatjes!

Fijne kerst nog en tot snel!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @borstvoeding: hier om 15.00uur voeding gegeven, om 16.00uur was hij al vol! kraam vertelde dat hij wel 2uur bezig kan zijn omdat hij een nieuw ritme moet krijgen en omdat hij dus niet zomaar een flesje meer krijgt.. Hij was aardig boos haha.. gut zo zielig om te zien maarja hij moet even doorbijten.. na een half uur kon hij de boel zelf al regelen/happen dus weet zeker dat het goed gaat komen..

@caruli: zal je vanavond of morgen terug pb-en met het verhaal hihi.. was er al 2x aan begonnen maar kreeg niet de kans om het af te maken haha.. Hoop dat het idd opstartproblemen zijn, maarja dat is even afwachten denk ik?

@Rest: Oei, zwangerschapsdementie is flink blijven hangen.. verschrikkelijk zeg, vergeet alles!

@Kraamhulp: Leuke vrouw hier joh:D heeft halve huishouden gedaan haha.. alles weer opgeruimd en schoon. zelfs de zoldertrap en de 'gewone' trap grondig bewerkt met de stofzuiger.. heerlijk zeg!

@Hier: zal de kleine wakker maken voor volgende voeding.. heb de neiging om m lekker te laten slapen haha.. maarja omdat hij nog suf is van al die medicatie slaapt hij zo 8uur achter elkaar door hihi.. lijkt me ook niet zo verstandig:)

Later!

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Huh alle decembermama's al bevallen, wat snel zeg :D

Allemaal heel veel plezier in het mama topic!! :)
    Ik zal denk ik niet zoveel gaan posten hier aangezien ik al 3 jaar bij de nov 2006 mama's post.
    Kom vast wel eens spieken voor de ervaringen van andere dec '09 mama's! Als dat mag natuurlijk hihi ;)

Fijne 2e kerstavond nog voor iedereen!!

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hé meiden, ik zag dat ik inderdaad de Puckababy Piep heb. Ik ga het meteen proberen. Ik denk echt dat Milan er wat aan heeft. Hij zwaait altijd zo druk met z'n armen...misschien dat hij zichzelf daardoor gewoon wakker houdt. Ik laat jullie morgen meteen weten hoe het gegaan is.

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    hallo!
    ik ben er ook weer bij! had nog een berichtje bij het bevallingstopic geplaatst gister.
    iig spam staat in mijn album en ik zal hier wat actiever zijn, zodra ik weer kan zitten :)
    @roeltje: hebben jullie lenn lekker thuis?
    @happy: hoe gaat het met tijs?

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Doortje: helleu meis! Ja Lenn is lekker thuis:D heerlijk joh haha.. Apekopje ligt lekker in de box te slapen.. Breng m straks weer naar zn eigen bedje.

@Hier: visite is net weg.. had nog zo gezegd dat ik geen visite wilde vanavond maarja daar word helaas niet echt naar geluisterd:( Ben nu bekaf.. over een uurtje komt hij alweer voor een voeding en ga na die tijd maar meteen mn nest in denk ik:)

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    HOI HOI HOI, ik ben dan wel 27 November bevallen, maar om toch hier meekletsen hoor :D

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dretjuh: Welcome:D

Voor degene met hechtingen down-under: hoe lang hebben jullie daar last van gehad?

10. @panos.. jaa haha die eerste week is idd killing.. dan kijk je z uit naar je kindje en dan gebeurt er dit de eerste week. En niemand die je dat verteld.... beetje jammer he haha! Maar ook wij waren het een beetje vergeten hoor! Ook al was dit de 2e. Je vergeet het snel.. omdat ze binnen een maand of 3 wel redelijk doorslapen.. en dan vergeet je de eerste weken! Tenminste was bij mij zo dan he!
    Maar het komt echt goed.. ook al duurt het tot die eerste keer nog ene eeuwigheid.. haha

@roeltje.. ohh kijk.. dat gaat dus goed komen met de bv! Fijn!

@annemonique.. ik klets ook nog mee bij de oktober 2007 mama's alhoewel we nu wel een gesloten forum hebben.

@chicken.. fijn dat je die piep hebt! Laat het me weten! Alhoewel Timo wel redelijk goed slaapt snachts.. hoef ik hem misschien niet te gaan gebruiken.. maar ze zijn echt ideaal..

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haaai ik kom me ook ff melden!!!!

Is iedereen van de dec mamas nu bevallen? Of missen er nog mensen?

Knufff,
    Mili

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haai,

Voor zover ik weet mag je best al wel snel over op om de 4 uur als je kleine dat zal redden, omdat BV toch sneller weer "weg" is dan FV en ze wat sneller honger kunnen krijgen. Hangt ook van het gewicht af. Ik zat al vrij snel op 7 voedingen per 24 uur...omdat hij goed groeide. Daar hangt het ook vanaf.

Wij geven wel een speen, al is ie niet echt een speenkind. Je moet gewoon goed opletten of je ukkie goed blijft happen. Als je ukkie gaat zuigen aan je tepel alsof het een speen is terwijl er gedronken moet worden dan kun je beter ff speen weglaten.

Had jij eerder nu ook een vraag over kolven? kun je nu al best mee beginnen. Maar je hebt niet veel aan ingevroren melk van de eerste weken als je dat pas gaat geven als je bijv over 5 mnd weer aan t werk gaat. Dan is de samenstelling niet optimaal meer voor de leeftijd. Maar als het gaat om zelf af en toe weg te kunnen kun je al vrij snel kolven. Hou er dan wel rekening mee dat je ook de gemiste voeding gaat kolven want anders kan je productie erg snel teruglopen.

Succes met de BV:D

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Oh k las net dat we allemaal bevallen zijn!!! Dat is vlot haha is nog geen eens nieuwjaar!!!

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas
    Oh, da's zeker eng als je kleintje al meteen verkouden en benauwd is. Hoop dat ie snel een beetje opknapt...

Roeltje
    Heerlijk dat jullie je manneke thuis hebben....
    Hechtingen...heel weinig last van gehad, maar zit er wel nog steeds in hoor. Zal nog niet meteen op de fiets springen, maar zitten is geen probleem meer.

Hier
    Denk ik dat ik mijn meisje niet meer terug krijg vandaag van mijn moeder... Ach, ze ligt zo lief te slapen bij haar oma, ik laat ze maar even. Denk dat ik pas over een uurtje naar bed kan omdat ze qua voedingen dan pas weer komt en om nou voor een uurtje naar bed te gaan...

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hello ladies,

Heb ook de site gevonden!!

@Roeltje, alles goed gegaan de 1e nacht met Lenn?? Wel aan t genieten nu denk ik he, nu hij thuis is!!

Hopelijk komt Happy ook snel met goed nieuws.....

16. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hallo allemaal

Ben zo druk nog met genieten maar kom zeker ook meekletsen als het straks wat rustiger is.... Hier nog even een vraagje. Heb het ook al bij borstvoedingstopic gepost maar misschien jullie nog ideeen???

Ik heb 4 dagen geleden een prachtige dochter gekregen en vanaf het moment dat ze geboren is kan ik haar wel non stop voeden zo veel productie heb ik.

Ik voed haar elke twee uur en s'nachts om de 3 a 4 uur. Ze kan in 5 min 40cc drinken (we hebben haar voor en na voeding gewogen) en ik zit dan ook vaak na een voeding nog met volle borsten. Na het douchen kan ik zo een spugdoek volspuiten heb ik geen kolf voor nodig!!!!

NU heb ik vandaag enorme borsten en harde plekken ik masseer dit en heb nu ook een medela automatische kolf. Ik kan ook met de hand kolven onder de douche, maar weet niet of dit beter is dan met een electrische kolf kolven???

De vraag is nu hoe veel mag ik kolven, want als ik nu veel kolf krijg ik toch ook weer veel productie? Hou ik dan het probleem niet in stand??? Mag ik mijn borst "leeg" kolven??????

Als ik haar langer aanleg gaat ze spugen dus dit is geen optie. Ook doe ik een borst "lang"max 10 min en dan verschonen dan de andere vorst als "toetje"

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen want dit is niet erg prettig. Ik heb verder een geweldige kraamhulp maar die is gisteren ziek naar huis gegaan en probeer dan maar eens een ander te krijgen (kerst)

Sorry dat ik nog niet reageer op alle andere mensen. Ik wil ook heel graag mijn bevallingsverhaal delen met jullie, maar heb er nu echt geen tijd voor hahahah.

Ik wil nog wel even melden dat het moederschap is alles wat ik ervan verwachtte en zoveel meer!!!! Knap soms gewoon uit elkaar van geluk!

Tot snel

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @zwangerworden, ik heb er weinig verstand van, had bijna geen productie bij Max dus na 7 dgn gestopt en Lotus krijgt vanaf t begin de fles, maar volgens mij werkt t wel zo dat je nog meer gaat produceren als je nu gaat kolven...volgens mij adviseren ze enkel de druk eraf te kolven, but i'm not sure...
    Fijn te horen dat je zo geniet van Marieke!

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @zwangerworden: Je zit nu op dag 4 of 5 na je bevalling en ik had toen ook enorme last van stuwing! Vooral als je kindje iedere 2 uur is gevoed, dan maken je borsten ook voeding aan voor om de 2 uur...Wat mij geadviseerd is toen, is onder de douche inderdaad de grootste druk eraf kolven met de hand (vooral VOOR de voeding) zodat Marieke ook beter aan de borst kan aanhappen. Het kan trouwens ook met een hele warme washand en dan met de hand uitmasseren hoor, je hoeft niet telkens onder de douche....En verder tussen de voedingen door koelen met ijscompressen! Ik heb ook een aantal dagen met de ijscompressen in mijn bh gelopen, dat verzacht en helpt goed! Je kan ze bij de apotheek zelfs speciaal voor in je bh krijgen volgens mij, van die ronde...(weet ik niet zeker, vriend vertelde dit!)
    Je kunt iig beter niet afkolven omdat je lichaam dan in de veronderstelling is dat er meer voeding moet worden geproduceerd en het probleem dus juist niet opgelost word... Je moet er echt ff doorheen, het is morgen waarschijnlijk al veel minder! Let alleen wel goed op borstontsteking! Dat kan vrij snel ontstaan schijnbaar! Ik zou dus niet de elektrische kolf gebruiken, al is de verleiding wel heeeeel groot! Ik heb ook een kolf aan laten schaffen toen ik stuwing had, maar heb hem heel wijs toch maar niet gebruikt! Ik vond het wel een fijn idee om hem in huis te hebben voor als het ECHT niet meer te doen zou zijn...
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt...Succes! en geniet lekker van jullie meisje!

19. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb jullie gevonden :) ik zag op t andere topic nog mooie spam :) en 2 nieuwe beebs! niemand over tijd dus ofja dec mamas zijn bevallen :)

hier kom ik even snel spammen.... het is erg druk met 3 kids nouja de middelste maakt t druk ;)

qyano doet t super :) en is sinds vandaag weer aan t aankomen :) hij huilt eigenlijk niet allen als ik m wakker moet maken voor een voeding.. omdat ie ibn t begin teveel afviel... nou hier komen wat fotos ":)

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina