december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Missflower: Het gaat zeker hard ja, Lana is alweer ruim 5 weken ;)

@Chiquita: Hier de eerste twee weken haast geen kraamvisite, alleen mijn ouders en schoonouders, een collega , mijn werkgever en mijn baas van het arbeidsbureau zijn toen geweest..
    De rest kwam pas later of moet zelfs nog komen ;)

Regelmaat: Het enige wat regelmaat heeft is het aantal voedingen, elke dag komen we uit op 6 voedingen maar de tijden variëren nogal..

@Roeltje: Wat een stom wijf zeg, zoiets zeg je toch niet!

@Elmo: Binnen 10 minuten is dat echt veel zeg, ik hoop voor je dat het gewoon meevalt..
    Zelf had ik ook een paar stopdagen en opeens begon het weer (gelukkig is het hier nu opgehouden..)

Namen: Wij zochten ook een naam die niet zo heel veel voorkomt ;)

@Riti: Wel fijn dat je hulp gevraagt heb, ik hoop dat je snel verbetering ziet!

@Lotte: Dat is echt veel zeg, Milan doet het dus erg goed ;)

Hier: Lana heeft weer last van spruw, dus we beginnen maar weer aan een nieuwe kuur.. :(
    Gisternacht was Lana heel erg onrustig waardoor we allemaal slecht geslapen hebben, ik en ventje opgestaan vanmorgen en ja hoor..
    Madam slaapt als een roos :p
    Smiddags heerlijk wezen wandelen in het bos, even lekker eruit met zn drietjes.
    20.15 nog even een voeding gegeven en een uurtje later waren wij maar vast naar bed gegaan, want je weet nooit hoeveel slaap Lana ons gunt ;)
    Later die nacht word ik wakker omdat Lana weer komt, is het gewoon al 4.45 uur!!!
    8,5 uur doorgeslapen! :$
    Weer een voeding en daarna heeft ze doorgeslapen tot 8.45, heerlijk zeg.
    Vandaag voor het eerst naar het CB geweest, alles was gelukkig goed.
    Daarna nog een klein stukje wezen wandelen en weer door naar huis.
    Ben benieuwd hoe vanacht zal gaan ;)

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hey,

Zo de dames liggen op bed, en Beau ligt lekker bij Dennis op schoot te slapen.

Vitamines geef ik ook beide op 1 lepeltje, hij vind er geen bal aan.
    tegen de krampjes krijgt hij sab simplex en dat vind hij lekkerder ( smaakt naar frambozen)

Ik kolf 1 keer per dag na zijn voeding beide borsten zo'n 120 cc.
    dan krijgt hij de volgende voeding uit een flesje. de rest drinken zijn zussen op ( goed voor de weerstand:D)

Aankomen: hier was Beau bij zijn geboorte 4734 gram
    de derde dag woog hij 4360!
    de vierde dag 4560!!!! dus 200 gram in 1 dag!
    de vijfde dag 4560
    de zesde dag 4620
    de zevende dag 4600 dus 20 gram afgevallen ( veel poepluiers)
    Nu moet ik donderdag naar het consultatiebureau dus ben benieuwd of hij op zijn geboortegewicht zit.

Renée woog bij haar geboorte 4180 en toen de kraam wegging al 4550! haha.

foto's verklein ik via tinypics.com

kraamvisite.
    We hebben de eerste dag het hele huis vol gehad
    de tweede dag alleen mijn schoonvader
    de derde dag vrienden en mijn ouders weer
    de rest van de tijd netjes verspreid wat bezoek.
    Gisteren de verjaardag van Renée dus ook het huis vol gehad.
    vandaag is onze oude kraamverzorgster langsgeweest, erg leuk!

3. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nou heerlijk om al jullie verhalen te lezen vandaag en lekker herkenbaar. Hier namelijk ook een mindere dag. Onze prinses ligt nu heerlijk te slapen maar was vandaag enorm aan het jengelen.
    Verder moet ik al de hele dag al naar toilet, maar het doet zo'n pijn!!!! En dat terwijl ik al sinds de geboorte aan de roosvicee laxo zit....Ben als de dood dat mijn knip, die eindelijk netjes aan het helen is, weer zeer gaat doen. En als toppunt denk ik ook nog een koortslip te hebben. Ben dus al druk aan het smeren en bel morgen denk ik even de vk. Want een koortslip is volgens mij gevaarlijk voor de kleine.

Mijn kerel is juist deze week thuis maar we zijn allebei zo moe dat het best moeilijk is om elkaar niet in de haren te vliegen. Hij vind dat ik morgen zelf even alleen naar het dorp moet gaan "Even eruit"....

Het is hier nog zo koud dat ik het echt niet zie zitten om al met de kleine op pad te gaan om bijvoorbeeld te wandelen....Zit dus ook al een tijdje binnen en de muren lijken op me af te komen. Ben al aan het bedenken waar we wel heen zouden kunnen gaan iets wat binnen is... Jullie nog ideeen??

Mijn vriend heeft vandaag beschuit met muisjes naar mijn klas gebracht (kleuters) kon alleen maar huilen toen hij thuis kwam met de foto's.

Hoe doen jullie dat met nieuwjaarsborrels? Wij hebben volgend weekend drie staan namelijk, wil er dolgraag heen. Eigenlijk meer zodat ik al die mensen niet een voor een thuis op visite krijg, maar vind het ook nog erg vroeg om haar mee te nemen. Wat vinden jullie???

Wij hebben in ieder geval besloten om morgen weer wat meer een ritme gaan volgen en ik gewoon weer even op bed. Dan gaat het vast beter

Tot snel

4. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @chicken: heel herkenbaar wat je schrijft. ik had het vooral vorige week, toen wilde emma echt continue bij me liggen en kon ik echt niks doen. nu slaapt ze wat beter in bed of box dus dan kan ik binnenshuis in ieder geval al weer een beetje mn gang gaan. Het weer werkt ook niet echt mee he, anders hadden we lekker kunnen wandelen met de beebs, nu zitten we echt opgesloten;)

@Lotte: fijn dat milan zo goed gegroeit is. handig dat die dames allebei iets anders zeggen. maar die bijvoeding lijkt me idd niet meer nodig:p

@roeltje: nou ja!!! wat een mens zeg. ik denk dat ik echt over de rooie was gegaan als iemand dat tegen mij zou zeggen, heb nogal last van mn hormonsters:)

@kleding: ik had nog een stapel broeken achterin mn kast liggen die ik voor de zwangerschap niet meer paste. ik had ze bewaard in de hoop ze ooit weer aan te kunnen, en jawel hoor ik pas ze weer:D heb zelfs een riem nodig. ben dan ook 8 kilo lichter dan toen ik zwanger werd:p

@kraamvisite: hier ook buiten de naaste familie nog niemand. ik zag erg op tegen de kraamvisite maar nu er nog niemand geweest is ben ik eigenlijk een beetje teleurgesteld.. maar van een aantal mensen weet ik dat ze heel graag willen komen maar expres tot na de feestdagen hebben gewacht. zal nu wel een beetje op gang gaan komen denk ik.

5. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Zwangerworden, zit je prinses al op het geboortegewicht?
    Zo ja lekker meenemen, naar buiten kan ook best als je haar maar lekker aankleed.

En wat betreft het naar de wc gaan, je hechtingen gaan er niet zomaar uit hoor!!! wel spannend maar gewoon gaan anders wordt het verstopt zitten nog erger! sterkte;)

Maar wat het er alleen even uit gaan morgen, neem het aanbod aan zou ik zeggen, evn weer jezelf in plaats van continu mama. al loop je bij de winkel waarschijnlijk alleen maar aan haar te denken haha.

6. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Gimena, ben je al terug? Hoe is t gegaan vandaag?
    Ben zelf ook alweer een aantal dagen aan t vloeien met stolsels....dus ik denk dat ik ook nog een keer mag! T is nl hetzelfde als na de miskraam.
    De 15e heb ik een controle afspraak bij de gyn, dus dan hoor ik t wel.

7. patrien

patrien Niet meer actief

@roeltje: tjee wat een moeder is dat. natuurlijk is je eigen kindje het mooiste kindje dat er is maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een lelijk kindje heb gezien...alle kindjes zijn mooi toch.
    fijn he als je kleintje het goed doet op moeders tiet...is toch weer een bevestiging dat je melk goed is.
    @chiquita: kraamvisite komt hier langzaam op gang, mensen denken toch dat je er geen behoeft aan hebt als je kleintje net geboren is.
    @Riti: heel herkenbaar kledingprobleem. hier idem dito: zwangerschapskleding lijk ik een taart in en eigen kleding past nog niet....
    hopen dat de osteopaat hulp kan bieden. hopen dat het niet het kiss syndroom is. hoe was je bevalling als ik vragen mag?
    vaak zie je dat er dan iets in het nekje gedraaid is waardoor overspanning en voorkeurshouding en moeite met drinken.
    (mijn andere zoontje heeft het ook gehad, ik herken haast je verhaal)
    @elmo: tjee hopen dat er niks aan de hand is, in 10 weer een kraamverbandje vol...is wel veel lijkt me.
    goed dat je het zelf ook in de gate houdt.
    @saskia: weer spruw...tjee...was dan de eerste keer niet goed weg gegaan? is ook vervelend al een tweede kuurtje.
    en 8,5 uur doorgeslapen...WOH...lekker.
    @gemina: ben benieuwd hoe het is gegaan in het ziekenhuis?
    @xenas: lees nu alleen positieve berichten, dat het steeds een beetje beter gaat met kerelje. houd moed en het komt goed.
    denk nog steeds aan je.

@hier: tja alles zijn gangetje...je kan me haast opvegen van de moeheid maar buiten dat gaat het goed.
    jens doet het goed op de moedermelk alhoewel hij wel vaak wil drinken.
    ben vorige week nog met hem naar het ziekenhuis gegaan om zijn tongriempje door te laten knippen (in overleg met verloskundige en consultatiebureau)
    zelf nog steeds last van mijn knip...lijkt zelfs weer wat meer zeer te doen.
    goed, lees morgen wel weer bij, jens meldt zich weer voor een hapje eten denk ik.
    fijne avond allemaal

8. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    nieuwjaarsborrels: wij hadden er gisteren 1. hebben emma meegenomen zodat ze bewonderd kon worden door de menigte (scheelt idd weer bezoek) na een half uurtje heeft mn man haar naar zn moeder gebracht, die heeft ff opgepast was toch allemaal bij ons in het dorp dus dat was wel handig. na 2 uurtjes hebben we haar weer opgehaalt. ( en heel eerlijk: het was heerlijk om weer even gewoon rick en patries te zijn:) maar ook heerlijk om dr weer op te halen hoor!!)

Namen: wij krijgen hier steeds de reactie: oh leuke naam Emma, hoor je niet zo vaak meer. terwijl vandaag toch echt op het nieuws was dat emma de populairste meisjesnaam van 2009 is. maar hier in de omgeving hoor je het idd niet veel. het was bij ons gewoon de naam waar we allebei weg van waren (en zijn) dus uiteindelijk mijn principe om geen naam uit de top 20 te kiezen maar overboord gezet. En Emma is gewoon echt een Emma:D

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    gimena heeft pillen gekregen om het lichaam wat er nog zit t af te laten stoten dus dat t zelf eruit komt...

psje: ligt eraan waar de nieuwjaars borrel is is het bij iemand thuis en wordt er niet gerookt enzo zou ik m denk ik best mee nemen in jou geval haar ;) .. tenminste als ze t zelf niet te druk vind.. mijn middelste kon namelijk helemaal niet tegen drukte dus we gingen niet vaak weg met hem

ontlasting: von dik de eerste keer na de bevalling wel weer eng maar goed het loopt nu ;) gelukkig oko maar 1 hechting

lotte: ooh lekker tv in bed kijken .. en ik denk dat je wel genoeg voeding hebt hoor :)

saskia: hoe is het nu met haar armpje eigenlijk?? wat vervelend die spruw zeg!

de rest een beetje vergeten

namen: tja je hoort kiano of kyano vaker wij wilde iets aparts daarom Qyano ;)
    en moest ook wel wasmt mijn sndere 2 hebben ook wel een aparte naam:)

elmo: nog gefeliciteerd met renee :)

Qyano is lekker in de tub geweest lekker gedronken nu ligt ie lekker in de box te slapen.. mn andere 2 kids zijn ook nog op..( ja slechte moeder ;) ) maar dat is bewust anders slapen ze snachts niet.. die zijn namelijk al iedere nacht om 3 uur ana het spoken en de boel op stelten aan het zetten asl ze om half 8 naar bed gaan.. dus gaan ze nu rond half 9 9 uur dan zijn ze goed moe..

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    PS-je
    Ben benieuwd of de osteopaat je kan helpen. In ieder geval wel goed dat je aktie hebt ondernomen. Je eigen instinct is er niet voor niks..

Chicken
    He, jij kunt tenminste naar je auto kijken...:D Ik had niet eens een auto, dus kwam met die sneeuw ook helemaal niet buiten. Kreeg de kinderwagen niet de sneeuw door gesleurd.
    Vandaag een auto gekocht....nou ja auto...een Opel Agila. Da's meer een broodtrommel op wielen, maar ach, wel heerlijk praktisch voor bejaarden en nieuwbakken mamma's.

Zaterdag mijn auto ophalen....eindelijk kan ik weer gaan waar ik wil (lees: waar mijn dochter vindt dat ik heen kan in haar schema)

Zwanger worden
    Idd koortslip is erg gevaarlijk. Geen kusjes meer geven of dicht bij je gezicht knuffelen. Ook uitkijken met praten dat je niet in haar gezicht " spettert". Hier ook gehad, was echt een paar dagen afzien. Maar kleinthjes kunnen er hersenvliesontsteking van krijgen, dus het is echt heel gevaarlijk.
    Ik heb Amy toen ze twee weken oud was gewoon meegesjouwd naar borrels hoor. Gewoon van tevoren voeden, zodat ze lekker slapen in de tijd dat je daar bent. Ging prima, ze heeft geen kik gegeven.
    Ook gewoon naar buiten gaan hoor. Tegen de kou kun je ze aankleden. je hoeft ook niet gelijk uren weg te zijn toch? Alleen uitkijken met wind, das vaak kouder dan je denkt.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: Och, maakt jou het uit wat voor auto het is:Dals hij maar rijd toch?

@Chiquita: ach als het werkt kunnen ze best wel even wat langer opblijven toch? zo'n ramp is dat nou ook weer niet hoor..

@Rest: oei alweer vergeten:( zwangerschapsdementie zet maar voort haha..

Zo zielig als ze krampjes hebben:(:( zijn niet te troosten (als iemand de gouden tip heeft graag!) net een half uur bezig geweest, niet te troosten natuurlijk.. is van uitputting in slaap gevallen...

Nu CSI kijken:D laters!

12. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Chiquita, dank je!

Roeltje! hier is de gouden tip Sab Simplex. dit werkt perfect, heb het ook gebruikt bij Renée en Nikki.

Google op sab simplex, dan krijg je een link van st joseph apotheke in Duitsland. die bezorgen het thuis met een acceptgiro.

15 druppels voor elke voeding en je ziet het per voeding minder worden. het haalt de lucht uit de voeding zodat ze ineens gaan boeren en scheetjes laten maar de krampjes zijn dan weg.
    Sterkte.

13. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe!!!

Oh, zo fijn om te lezen dat jullie allemaal met dezelfde dingen zitten! Die herkenning maakt me weer wat zekerder! Ik had echt het idee (tuurlijk weet je dat het niet zo is) dat ik de enige was...
    Krampjes zijn hier ook begonnen, helaas. Zo zielig, zelfs tijdens het voeden..Haar lijfje spant dan helemaal aan. Zij gefrustreerd, ik gefrustreerd..
    Ook heeft Sara spruw..Heb het idee dat ze er ook last van heeft (misselijk, moeite met aanhappen). Hebben nu daktarin gekregen. Dit moeten we in haar mond smeren en ik op mijn tepels :) Hopelijk helpt het snel en komt het niet meer terug!

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @elmo: ga gelijk even kijken.. Thnx... had al infacol (ofzoiets) maar heb niet het idee dat het helpt..

@Doortje; ai spruw.. niet fijn! hopen dat het snel beter gaaat.
    Fijn he dat je niet de enige bent? zo herkenbaar allemaal:)

Nog vraagje:(:p hij wil wel in de box slapen maar niet in zn bedje na 19.00uur:( na 23.00uur wel want dan is ie ook goed moe, maarja daar heb ik aan het begin van de avond niet zoveel aan..

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @elmo28: idd hele mooie foto! k

@geboortegewicht: kyran is maar 1 dagje afgevallen en zat op dag 5 alweer op zijn geboortegewicht.. en schrik niet maar als ik nu met hem op de weegschaal sta dan ben ik 6 kilo zwaarder!!!??

Vandaag zwaar dagje.. hij wilde niks en veel aan de borst maar nu is ie rustig.. heb net voor het eerst met hem gedouched en hij vond het heerlijk.. ondanks dat ik hem zo wat verzoop *oeps* draaide even de verkeerde kant op en kwam al dat water in het holletje tussen mijn arm waar hij lag.. vet zielig want hij moest echt even hoesten! maar daarna was hij heerlijk ontspannen en ligt nu in de box te slapen

@kolven: ik mag echt in mijn handen knijpen als ik zie hoe lastig het kan zijn om te kolven.. ik had net voor het douchen even gekolfd omdat hij steeds aan de borst zit en ik last had van mijn rechterborst... ik had echt binnen 15 min zo'n 180 cc.. dat kon papa mooi even geven na het douchen dus kon ik even heerlijk weg doezelen onder de hete douche

@doortje79: lastig he als ze dat hebben tijdens het drinken dat heeft kyran ook af en toe en trekt dan erg aan mijn tepel en is erg onrustig.. zo zielig!

17. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Roeltje, en slaapt hij niet in de box s'avonds?
    Als je hem op bed legt en zeker weet dat hij een schone luier heeft en goed gegeten heeft en je laat hem eventjes huilen ( ik weet het dat gaat door merg en been) valt hij dan niet in slaap?

Beau huilt hier ook altijd even voordat hij slaapt ( heeft vannacht voor het eerst de hele nacht op zijn eigen kamertje geslapen)
    Hij begint zachtjes te huilen dan zwelt het aan tot ik op het punt sta op te staan... en dan is het ineens stil en slaapt hij. heeft nog niet langer als 3 mnuten geduurd haha. ( lijken uren trouwens);)

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hier even de maandfoto die ik had gemaakt..

Bekijk bijlage 41230

zoals je ziet al een flinke knul! zou hij ook in dit topic weer de koploper zijn qua gewicht haha mijn dochter zat en zit ook altijd boven aan in de curve. wel grappig want ik ben zelf vrij slank dus mensen zijn altijd wat verbaasd dat mijn kinderen zo stevig zijn.. ik zat als baby ook altijd boven aan dus komt allemaal wel goed:D

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @roeltje: wil je niet dat hij in de box slaapt? kyran slaapt er nu ook in en ben al lang blij dat hij slaapt.. soms vinden kinderen het fijn om geluid om hun heen te hebben..

@elmo28: laten huilen werkt hier niet want hij blijft huilen helaas

20. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    miss flower, wat een schatje!!!

Hier ook allemaal reusjes, maar ik ben zelf ook zwaar.

Hier zitten ze al bij de geboorte boven de bovenste lijn van de curve en dat blijft zo tot ik stop met de borstvoeding ( slagroom) en dan duiken ze onder de bovenste lijn en blijven dan net onder de bovenste lijn hangen.

Ik ben ook heel benieuwd wat Beau weegt donderdag.
    Hoe zwaar was Kyran bij de geboorte???

Tsja als ze blijven huilen is het ook zo lullig;)

Deel Deze Pagina