december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

o, wat zie ik hier toch weer mooie plaatjes voorbij komen.

@xenas: JAJAJAJAJAJAJA wat een goed nieuws en toch zo snel weer de goede kant op gegaan. ineens alles eraf... op naar een goed nieuwjaar (kunnen jullie langzaam gaan overdoen)
    @Poohbeer: wat een verhaal...dat is snel gegaan. wel fijn toch toch dat het geen keizersnee is geworden maar dat je het toch zelf hebt kunnen "afmaken".

rest: o,o, vergeten. jullie schrijven ook zo snel en veel dat ik het niet allemaal kan bijhouden.

Hier: ben aan het proberen of dat jens om de 3 uur voeding wil hebben ipv 2 tot 2,5 uur. gaat tot nu toe goed.
    heb gisteren een kuurtje gehaald voor blaasontsteking. heb met de bevalling een catheter gehad en ik denk dat het daardoor komt.

even een genand vraagje tussendoor:
    hebben jullie ook zo'n last met het ophouden van je (hoe zeg ik dat nou netjes...) ontlasting.
    heb het gevoel dat ik geen controle meer heb over mijn sluitspier.
    niet dat het er zomaar uitloopt maar als ik ook maar het gevoel heb dat ik moet, dan moet ik al aanlopen...

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dees: ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal..
    @Toontje: in de eerste week had ik juist moeite met uhm, ontlasting zeg maar:) durfde niet, moest eigenlijk wel.. bang dat de boel open zou knappen haha.. dom natuurlijk, die hechtingen zitten wel zo vast maarja... In de tweede week moest ik ook behoorlijk hard rennen.. Met plassen geen last trouwens, kon ik makkelijk ophouden.. Nu gaat het gelukkig wel goed, je hebt er geloof ik wel oefeningen voor, maar weet zo niet welke.. Wel lastig inderdaad..

@Hier: Mr ligt weer te ronken in de box.. slaapkopje.. Na de volgende fles even de stad in.. Begon verdorie weer te lekker om 12.00uur, maarja kom ik er achter dat de zoogcompressen op zijn.. straks maar ff shoppen:( gelijk wat boodschappies doen.. mooi met de kleine aan de wandel:DBen bezig met een kidzsite voor Lenn.. Pff best nog een werk joh, maar wel leuk...

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @toontje; Hier precies hetzelfde probleem! Ik heb ook nog maar weinig controle over mijn sluitspier...heel vervelend aangezien deze tijdens de bevalling is ingescheurd :S
    Ze hebben de boel na aanleiding van mijn subtotaal ruptuur wel netjes gehecht maar ik ben er een beetje bang voor dat ik mijn sluit/kringspier nooit meer goed kan gebruiken....
    Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik alles heb laten lopen omdat ik gewoonweg te laat was om bij het toilet te komen....ik voel opeens aandrang en dan moet ik echt rennen.
    De 22e heb ik een nacontrole n.a.v. de ruptuur, ik hoop dat ze me dan wat gerust kunnen stellen aangezien ik er toch wel flink van baal dat ik min of meer incontinent ben van ontlasting....

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Dani is vanochtend naar het CB geweest, hij is al 55 cm en weegt 4970 gram!

Hij doet het perfect tot nu toe :D

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @dretjuh; Goed nieuws!! Dani groeit dus goed :)
    Hier mag Beau volgende week naar het CB, ben reuze benieuwd!!

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Kleding: Ik heb nog steeds een vetrol op mijn buik en moet nog een paar kilo's kwijt, maar ik pas mijn oude broeken weer aan :D

@Toontje: Eerste keer is de spruw idd waarschijnlijk niet helemaal weg geweest, daarna is ze verkouden geweest en is het dus heel snel weer terug gekomen..
    Gelukkig lijkt ze er niet zoveel last van te hebben :)
    Ik hoop dat je snel weer wat langer kan doorslapen snachts, anders gewoon overdag af en toe wat rust pakken hoor ;)

@Chiquita: De spalk is er nu 3 weken vanaf en ze doet alles weer met haar armpje :D
    Wel hebben we vrijdag nog een afspraak in het ziekenhuis met de kinderarts en de fysiotherapeut, dus dan horen we hoe het verder gaat..
    En als het helpt als ze wat langer opblijven dan is daar echt niets mis mee hoor ;)

@Roeltje: Ik zou die gouden tip tegen krampjes ook nog graag willen, vind het echt zo sneu als ze niet te troosten zijn..

@Doortje: Mag jij nog Daktarin, hier geven ze het niet meer..
    Heb een kuurtje Nystatine Labaz en dat is een suspensie die je in het mondje moet spuiten, het is geel en plakkerig en ze gaat ervan kwijlen dus ben druk bezig met spuugdoekjes ;)

Spam: Zag weer prachtige foto's voorbij komen :D

Laten huilen: Soms heeft Lana dat gewoon nodig, als ik er dan teveel naartoe ga dan blijft ze gewoon heel onrustig..
    Meestal is het dan zo'n mopper huiltje..
    Als ze hard huilt dan ga ik er wel gewoon heen want dan moet ze gewoon verschoont of getroost worden ;)

Nummer 2: Hier voorlopig geen tweede hoor, misschien zelfs nooit ;)
    Vooral mijn man is daar vrij zeker van en al helemaal na mijn heftige bevalling..

@Xenas: Wat super dat Timo zo vooruit gaat zeg!
    Echt een vechter hoor :D

@Collo: Schijnt dat ze rond de 5 weken een sprongetje maken, Lana was hier ook rond die tijd erg onrustig ;)
    Ik merk ook dat ze nieuwe dingen leert, zo kan ze nu heel goed dingen volgen met haar ogen terwijl dat eerst vrij schokkerig ging en altijd maar kort.
    Ook maakt ze nu af en toe ehh en ahh geluidjes haha.
    Ze komt gewoon al veel bewuster over nu :)

@Mariebel: Echt een ritme schijnt idd rond de 6 weken te komen, maar voor die tijd word het huilen wel minder..
    Lana werd wel steeds meer wakker maar ze hoefde ook steeds minder te huilen, dus ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat ;)

@Riti: Lana drinkt ietsje onrustiger, maar verder lijkt ze totaal geen last te hebben van de spruw.
    Ze drinkt wel nog genoeg en ze slaapt ook gewoon goed :)

@Roeltje: Ik zou de kruik weglaten hoor, hier was de kruik al weg toen Lana een week was ;)
    Gewoon tijdens de voedingen even in haar nekje voelen en bij twijfel kan je nogmaal tempen..

Kleertjes: Lana zit nu in 56 en heb nog een paar grootvallende 50 en 50/56 kleertjes die ze aankan..
    Heb wel de 62 kleertjes vast in de kast gelegt want dat gaat niet lang meer duren heb ik het idee ;)

@Chicken: Ik bood altijd 1 borst aan op advies van de kraamhulp, volgens haar verklein je de kans op borstontstekingen doordat die borst dan beter leeg gedronken word..
    Ze heeft zelf 4 kids, dus ben maar op haar ervaring afgegaan ;)

@Lotte: Mij is verteld dat ze vanaf 1 maand pas op 5 voedingen per dag mogen zitten, daarvoor is 6 genoeg ;)

@PSje: Na al die slechte verhalen over het CB ging ik er afgelopen maandag ook met twijfels naartoe, maar moet zeggen dat alles erg meeviel.
    Ook hadden we een hele leuke dokter, dokter Samson ;)

@Collo: Leuk zeg van die vriendin, kunnen jullie dochters later lekker samen spelen :D

@PSje: Fijn dat je de bevalling toch als prima bevalling ervaart zeg ;)

@Poohbeer: Jeetje wat een verhaal zeg, gelukkig uiteindelijk alles goedgekomen :)

@Toontje: Ik heb dat ook een paar dagen gehad, ik heb zelfs 2x gehad dat ik wel te laat was *schaam*
    Gelukkig is dat maar tijdelijk ;)

@Dretjuh: Wat fijn dat alles weer goed was :)

Kan merken dat ik even niet geweest ben zeg, jullie gaan veel te hard hoor ;)

Hier: Gister naar mijn werk wezen wandelen met Lana want ik had zin om eens lekker te pronken :p, doordat het dorp hier een grote ijsbaan is ben ik een half uur onderweg geweest.
    Op me werk vervolgens anderhalf uur blijven plakken.
    Vervolgens weer een half uur terug gelopen, heb gister dus verder weinig gedaan haha ;)
    20.15 kwam Lana voor haar laatste voeding en toen heeft ze doorgeslapen tot 6.00 uur!
    Gister dus ook de eerste dag met maar 5 voedingen.
    Vandaag kwam oma langs dus was ze weer wat langer wakker en is ze iets eerder gekomen voor de voeding, ben benieuwd of ze vanmiddag haar ritme weer oppakt..
    Verder is de spruw al een heel stuk minder, dus hoop dat het snel weg is!

7. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Hier even ego bericht...
    Word erg moe van onze kleine meid. Nachten gaan nog steeds super, maar de dagen... Ze wil maar niet slapen en wordt steeds humeuriger. We hebben voor overdag de puckababy en voor 's nachts de pacco, want ik wil haar niet continue strak inbakeren. Ik weet zeker dat ze hartstikke moe is, want ze valt steeds goed in slaap. Alleen wordt ze na 10 minuten wakker van dr eigen gewapper (zelfs in de puckababy) en blijft dan huilen tot ik dr speen in dr mond heb gestopt en dan slaapt ze meteen weer voor een paar minuten. Zooo vermoeiend (voor mij en voor haar...). Iemand tips?????? Of toch maar alle slaapjes (ook overdag) in de pacco?

8. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @kilo's: Ik zit wel weer op mijn startgewicht (al na 1 week trouwens en was 10 kilo aangekomen). Spijkerbroeken pas ik weer (sommige zijn nog iets aan de strakke kant). Alleen zit er nog een hardnekkige vetrol om mn middel. Nu had ik al niet de platste buik, dus ik hoop wel dat dat nog weg gaat trekken...

@tweede: Ik zou het liefst 2 kids willen, maar vond de zwangerschap (al ging alles goed) een niet zo'n leuke periode. Je mag niks, bent altijd moe en ben in het begin erg misselijk geweest. Voor mn gevoel heb ik de hele zwangerschap bijna alleen maar gewerkt of geslapen. Had weinig energie voor leuke dingen. OOk de babytijd (al vind ik dr echt geweldig!!) is best zwaar. Dus wij zijn er nog niet uit wat we willen. Een evt 2e zal er sowieso niet snel komen. Eerst lekker genieten van deze en kijken hoe het komende jaar gaat verlopen. En dan met name de balans tussen werken, leuke dingen met en leuke dingen zonder kind.

@kleertjes: Ik merk dat ze behoorlijk groeit, want pakjes die eerste groot waren zijn nu alweer te klein.. Gaat zo snel!! Vooral dr beentjes zijn erg lang. 56 is al aan de kleine kant, dus ga de 62 kleding maar eens te voorschijn halen denk ik.

@Toontje: Hier gelukkig geen ongelukjes. Wel vond ik de eerste keer doodeng ivm hechtingen, maar dat was nergens voor nodig gelukkig.

@Xenas: Super dat het zo goed gaat met Timo! Heerlijk dat ie naar Gouda mag, scheelt weer een hoop gedoe met rijden enzo.

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemiddag :)

ik heb alles bij gelezen maar ben sinds vanmmorgen bezig het bij te lezen dus ben al veel vergeten kwam telkens wat tussen ;)

dretjuh: wat een schatje! ik heb het zelfde shirtje in het bruin met jongen erop leuk zijn ze he :)

ontlasting: ik heb eigenlijk nergens last van het loopt goed en het is wel zo asl ik voel dat ik moet gaan dan moet ik ook gaan anders kan ik 10 min later juist niet meer..

kraambezoek: ook hier nog niet veel mer mensen langs geweest.. terwijl ze een paar straten verder wonen!!! er komen verjaardagen aan van ze nou ga dan dus ook mooi niet als het te moeilijk is om te bellen of een kaartje in de bus te doen of 30 min langs te komen dan hoeft t van mij ook niet meer.. of ligt dta nou aan mij

kleertjes: vandaag mt 56 geprobeert maar hij verzuipt erin.. alleen e boxpakjes past hij min of meer..

nachten: de nachten gaan hier lekker... hij komt vaak om 3 of 4 uur en dan om 7 uur.. dus heb maar 1 nacht voeding... wel lekker overdag komt hij wel wat vaker hoor.. maargoed dat is niet erg.. dan komt ie soms iedere 2 uur en soms ook wel eens 2 keer in 2 uur vooral als ie wakker is geweest maar daarna slaapt ie ook weer voor 3 uur ofzo..

xena: fijn dat t zo goed gaat zeg!!!

kleding van mezelf: ik heb het niet meer geprobeert ik doe t pas weer rond mn verjaardag eind ja.. dan moet t wel passen toch.. buik is wel plat nu de lover handles nog ;)

saskia: fijn dat t beter gaat met haar armpje.. het is ook wat zon start eigenlijk he.. maargoed het gaat nu beter

roeltje: raar dat mensne dara geen begrip voor hebben dat als je net bent bevallen dat je je verjaardag niet echt viert.. zeker als je kindje in het zh ligt..

pooh: je hebt ene heel verhaal joh! een mooie foto staat er wel onder.. mijn bevallings verhaal is niet zo lang maarja kon ook niet echt met zon turbo ventje..

de rest een beetje vergeten.. sorry :S
    ik ga het proberen bij tehouden maar moest vandaag even huishoudelijk werk doen enzo. en voel mezelf ook niet op en top een beetje slap.. heel gek.. nouja dadelijk eten extra veel groente ;)
    verder doet qyano het echt super.. mag echt niet klagen... de andere 2 doen het vandaag ook prima en luisteren ook weer voor het eerst :p

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff, net boodschappen gedaan... hoefde niet veel dus gewoon lopend met Lenn in de wandelwagen.. Waar ik dan weer van baal is dat iedereen (lees: onbekenden) denken dat ze ongegeneerd in de bak mogen kijken naar 'm.. Bah, daar heb ik zo'n hekel aan! heb er ook paar keer wat van gezegd.. En wel apart, de overbuurvrouw kwam ik tegen op weg naar huis, en zij vraagt wel fatsoenlijk of ze even mag kijken.. Tuurlijk mag dat dan:D even trots doen met de kleine haha...
    ga met boekje op de bank, Lenn slaapt eindelijk, nouja min of meer dan....

11. patrien

patrien Niet meer actief

@roeltje:
    he ja, ik ken het. had het ook tijdens de zwangerschap, dat iedereen aan je buik zat.
    en nu denkt iedereen dat ze zomaar aan je kindje mogen komen of kijken.
    oe...en waar ik me ook aan erger....van die wangenknijpers en dat ze dan zeggen: wat is ie mooi/groot. en dan heel blij akoediekoediekoedie. brrbrr krijg ik kippevel van.

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ babyspam: wat een mooie kindjes!
    @ pooh: mooi verhaal meis!! en spannend!!! nog ff en er is een vriendje bij! leuk man!
    @ vannacht: madam ging na elke voeding steeds netjes braaf slapen! zonder mopperen..! alleen ze kwam wel elke 3 uur.. maar ja.. Heb vannacht rugby gevoed! blijf ik iig wakker.. en ze had er dus geen last van blijkbaar! :) was eerste nacht in eigen bedje en heeft ze kei goed gedaan! vandaag iets meer gemopper.. en dat ze moe is maar dan in bedje niet wilt slapen.. Wat moet je dan?? in box leggen en spelen of toch in bed? want in bed gaat ze dan gewoon naar vanalles liggen kijken en soms wat mopperen ipv slapen...

@ toontje: nope geen last van... doe sowieso nu al bekkenbodem oefeningen en merkte al snel dat ik plas enzo kan ophouden :)

@ roeltje: leuk he die kidzsite? maar iddveel werk! moet onze babysite ook nog bijwerken.. heb je net verhaal klaar en wil je fotos plaatsen: word er 1 wakker om te eten! ;)

@ cb: wij gaan morgen! ben zo benieuwd! ze gaan ook naveltje ff nakijken..

@ dees: jij ook last van de kringspier? he bah wat vervelend!

@ saskia: wat goed dat ze beide armpjes gebruikt!

@ pil: zijn er hier al die ervaring hebben met cerrazette en borstvoeding? mijn vriend vind het eng om al te beginnen, omdat ze nog zo klein is... dan liever met condoom zeg maar... maar ja.. ooit zullen we toch moeten beginnen...

@ inbakeren: doen we niet, alleen strak instoppen.. vind ze niet leuk als we der armpjes vast binden ;)

@ boodschappen doen met de kleine: oeh.. ga ik volgende week doen.. zooo spannend!!

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hey lieve allemaal.

Probeerde gisteren steeds op de site te komen 's avonds maar kon er niet op. Kreeg een foutmelding.

Vanmiddag met Milan langs mn werk geweest. Kwam helaas een beetje op het verkeerde moment, want het was echt heel erg druk in de apotheek. Maar ze hebben hem in ieder geval even gezien. En het scheelt dat nou niet iedereen tijd had om m vast te houden hihi. Vind het zo zielig als ze zo klein zijn en dan achter elkaar door allemaal mensen vast worden gehouden.

Milan ligt nu net in zn bedje, had hem daarvoor even gevoed.

Hij was gisteren avond heel lang onrustig, maar waarom weet ik niet. Misschien doordat hij om de 4 uur voeding had gehad ipv om de 3 uur zoals het eerder was? Viel wel op namelijk. Om twaalf laatste voeding gegeven en pas na 2-en viel hij in slaap. Vanmorgen kwam hij om 4:30uur. Vanmorgen weer om de 3 uur gedaan en net 1 keertje na 4 uur en nu is hij veel rustiger. Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Maar mag niet klagen, want het is echt een engeltje over het algemeen:D

Vrijdag komen 3 collega's langs:). Wel gezelli, maar moet nog wel heel veel opruimen! Kom hier nergens aan toe. Heb er ook eigenlijk de puf niet voor en geen zin in:). De keuken is 1 grote bende!

@PSje:

Fijn dat het bezoek van het cb zo meeviel!

Handig om te weten over de spijsvertering van beebjes en dat ze dud 's avonds vaak onrustiger zijn!

@Timo:

Wat fijn dat het zo goed met hem gaat! Kan hij eindelijk weer lekker met papa en mama mee naar huis:D:D!

@Mili:

Hoe weet je of je toeschietreflex niet goed werkt? Als ik 2 uur na het voeden kolf dan heb ik in totaal maar max 60cc de laatste dagen.

Ik heb inderdaad van die ijsblokzakjes gehaald, maar ik kan maar heel weinig afkolven, dus dan krijg ik misschien net 1 zo'n bolletje vol per keer. En dat lijkt me niet handig toch? Ik heb nog niet gezien hoe die zakjes eruit zien hoor. Kende ze eerlijk gezegd niet, maar kreeg de tip van de kraamhulp om ze te kopen. Hoeveel gaat er eigenlijk in zo'n bolletje?

@Spammen:

Ik wil ookkkkkkkkkk:(, maar het lukt niet:(. De foto's zijn te groot en verkleinen via internet lukt niet:(. Of ik krijg een foutmelding of het wordt een mini foto bij het aantal kb's dat mag op deze site. Heel vaag...

@Draagdoek:

Hier ook de Tricot slen, maar heb m nog niet geprobeerd. Wanneer gebruiken jullie m? Gewoon in huis ofzo?

@Bevallingsverhaal:

Ik heb m hier nog steeds niet gepost, maar heb m ook nog helemaal niet opgeschreven zelf. Echt erg, ben overal te lui voor. Ik wilde het heel graag meteen opschrijven en ook dat mn vriend het op zou schrijven hoe hij het had ervaren. Hoop dat ik t nog weet hoe het ging, want was er al niet helemaal bij;)

@Joyce:

Volgens mij wordt aangeraden om te beginnen met kolven als je kleintje 4 weken is. En dan dus ook al af en toe in flesjes.

Oh, dus jouw meiske was ook zo snel aangekomen door het bijvoeden! Ik schrok wel hoor:$ Haha, had het gewoon niet verwacht! Geef nu geen bijvoeding meer, dus ben benieuwd hoe hij het doet!

Bedankt voor de tip over bv kleding! Wel handig dat het ook via inet kan, ga snel even op de site kijken straks:)!

Lijkt me toch wel verschil in zitten of je de voeding van nu morgen geeft of over 3 maanden. Ik heb het ook in meerdere boekjes gelezen dat je de voeding van het begin beter niet kan bewaren voor als je weer gaat werken. Maar ja, ook hier over lees en hoor je van iedereen weer wat anders;) Fijn is dat he!?;). Zullen toch heus nog wel wat goede stofjes in zitten lijkt me...

@Roeltje:

Je mag de voeding niet nog een keer verwarmen omdat er dan teveel bacteriën in komen, dus zou het niet doen hoor. Het is misschien zonde, maar wel beter;).

@Poohbeer:

Oooohjaaaa! Helemaal vergeten! Wij hebben ook de babyfoon van Philips Avent! Helemaal niet aan gedacht dat daar ook liedjes op staan hihi. Bedankt:p

@Dretjuh:

Die laatste foto met je dochtertje die de fles geeft is zoooo lief:)

@Sprongetje:

Ik lees veel over "sprongetjes", maar weet eigenlijk niet wat dat zijn!? Zijn dat de regeldagen ofzo??:)

@Saskia:

Vond 5 voedingen zelf ook wel weinig! Ik was al van plan het sowieso op 6 te houden. Dus dat klopt dan wel met wat jij zegt:)

14. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    lotte: wel fijn aan de ene kant dat t dan druk was.. ik ben zelf ook niet zo van het doorgeven van babys ;) mar moet zeggen mijn kids worden/werden er ook onrustig van..
    en een zooi ja het komtvanzelf wl.. dat je wat meer gaat doen ;)
    ik kon gister ook niet meer op de site

roeltje: nog geen last van gehad dat ze in de bak komen kijken maar ben pas 2 keer buietn geweest ;)

naar buiten gaan: ik durf niet zo goed met dat weer het was vandaag rond 11 uur -7.. ik vind het dan zo eng om m mee naar buiten te nemen.. ben ik een zeikerd daarin of hebben meer dames dit??

anticonceptie: ik mag de pil sowieso niet krijg er hartkloppingen van dus we doen t maar met condoms ofja nu nog niet.. bloed nog steeds.. en moet officieel ook 6 weken wachten toch.. hoewel wij er vaak maar 4 wachten. tot ales goed op zn plek zit ;)

15. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    hoi hoi,

pil.... Ik wordt daar zo labiel van dus daar gaan we niet voor.

condooms vindt ik zo'n geemmer.

spiraaltje vind ik eng.

dus toch maar een vierde haha, ik ben al om en ook mijn man begint al te twijfelen.
    nu nog bloed dus geen sex helaas....

De vorige twee keer konden we alweer na 2 weken aan de bak;)
    Nu dus nog niet.

16. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo: ja condooms zijn idd een geemmer maarja moet iets he.. spiraltje enzo wil ik ook niet ana beginne.. sinds ik nogal vruchtbaar ben doen we het dus maar met de balonnen :p wat een feest. ;)
    ach en bv stelt de ongi ook uit.. alleen de vruchtbaarheid geloof ik niet

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    meiden!

Hoe doen de bv-moeders dat met de ijsklontzakjes? Ik heb bijvoorbeeld als ik kolf 40 cc, dat giet ik in zo'n zakje en heb dan (bijvoorbeeld) 2 van de 20 bolletjes vol. Dit leg ik in de vriezer? Of leg ik het in de koelkast zodat ik later op de dag nog wat nieuwe voeding erbij kan doen? Anders heb ik toch na iedere kolfbeurt een nieuw zakje nodig? Hoe kan ik dat het beste doen?

Ik heb nu twee van die avent bakjes met 120 cc in de vriezer...

18. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Volgens mij past er 10 cc in een bolletje. Je spaart een dag bij elkaar en doet dat in de grotere ijsblokjeszakjes. Dan knip je later eraf wat je nodig hebt en laat dat de avond van te voren ontdooien en dan kan je het de dag erna gebruiken.
    Volgens mij drinken kindjes tussen de 100 en 150 cc als ze 2/3 mnd zijn/???? Zeker weten doe ik dit niet, maar ben van plan dit nog even goed door te spreken op cb als het zo ver is. Na 4 /6 weken beginnen met kolven en evt een flesje. Ik zit erover te denken om een dubbele kolf te kopen ook voor op het werk. Wil proberen om tussen de middag en na mijn werk 3uur te kolven. S'morgens en sávond het echte werk!!!

Hier juist veel visite. Twee per dag. 4 uur en half 8,moet zeggen dat ik dan echt wel genoeg hebt gehad voor een dag. Wel erg gezellig. Ook heb ik collega's die graag in groepjes willen komen maar dit vind ik echt te druk......

Cb intake gehad was erg fijn en heb mijn vragen kunnen stellen. Ze was 200 gram gegroeid afgelopen week en weegt nu 3820!!!

Hier begint de zin ook weer te komen, maar hebben ook nog geen voorbehoedmiddel gevonden denken er nog even over na.....

Deel Deze Pagina