december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

vraagje voor fles voedings mama's

op de verpakking staat dat kindjes van 4 tot 5 kilo 5 voedingen mogen van 150 en van boven de 5 kilo 5 voedingen van 180... zijn jullie al van de 6 naar de 5 voedingen? kleine man drinkt fles hier echt volledig leeg (en doe er al etra water bij (20cc) om de ontlasting dus te houden)

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    die zakjes heb ik van medela. ik heb er nu 4 liggen van 150cc

@elmo: zo dat jullie nu al denken over een 4de.. hebben jullie dan nooit van die momenten dat je het zwaar vind enzo?

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ontlasting
    Hier in het begin ook wel een ongelukje gehad hoor, Nu steeds meer controle erover.

Drie koningen...
    Jarenlang niemand aan de deur gehad, staan er net ineens 5 kinderen op de stoep. Had natuurlijk niks in huis, maar bedacht me ineens dat ik nog mijn kraambedankjes had. (Bossche kussen, soort reuze bonbons, leuk in een doorzichtig doosje met wit/roze muisjes en leuk lint eromheen) Die kinderen vonden het helemaal leuk! gelukkig maar, want die krengen kosten 2 euro per stuk...:D

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Tweede kindje: No way dat we daar binnenkort aan gaan beginnen.. Vind bevallen maar niks en dan had ik nog een aardig snelle bevalling met NIETpijnlijke weeen, maarja de bevalling zelf:( daarnaast is de angst er toch wel dat het bij de tweede ook niet goed gaat..

@Ijsblokzakjes: hier gebruiken we ze niet.. omdat ik relatief weinig eruit krijg ben ik het meteen kwijt bij de volgende voeding.. maarja ik leg hem natuurlijk helemaal niet aan, hij krijgt alleen maar gekolfde voeding..

@Buiten: Hier is het ook niet echt lekker warm, maar pak Lenn en mezelf goed in dus gaat goed.. ook is het niet echt heel erg glad meer hier.. maarja aangezien manlief weer werkt kan hij natuurlijk de boodschappen niet doen..

@Lotte: Vervelend he als hij steeds van arm tot arm gaat.. Heel leuk voor de mensen maar 's avonds een onrustig beebje in huis:( ach als het maar wel gezellig was toch? Tja, die rommel in huis is behoorlijk herkenbaar:D normaal best ijverig in huis maar nu even niet..

@Hier: Lekker gebadderd hier:D was wel weer een succes haha.. hele badkamervloer is zeiknat van het gespetter.. Hij vind het helemaal geweldig.. (mama stiekem ook wel hoor, die spettert vrolijk mee:D) Heeft daarna weer een fles gehad en ligt nu te snorren in de box.. Af en toe moppert hij wel wat, maar het is beter dan de afgelopen dagen op dit tijdstip.. meestal slaapt hij dan helemaal niet, maar heeft zn huiluurtje...

Oja, helpt ook wel wat tegen krampjes geloof ik.. na het badderen heeft hij al een luier volgepoept en hoor hem nog steeds windjes laten.. Het komt dus eindelijk los! ook de ene boer na de andere dus geloof dat ik m vaker in bad doe (nu maar 1 of 2x per week, de rest van de dagen was ik hem gewoon) Het is nog wel even oefenen en goede houding vinden, na een poosje krijg ik aardig rugpijn haha

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: goed dat je het zegt, hier blijft de deur dus dicht, heb niks in huis. aangezien we in een behoorlijk streng gelovig stadje wonen zullen ze hier wel rond gaan denk ik..

@zwangerworden: zo! behoorlijk gegroeid zeg! Alleen maar goed toch;)

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Mis flower, we hebben zeker wel momenten dat het zwaar is hoor, we wensen ze ook echt wel eens even weg.

Maar we gaan minimaal 2 keer per jaar een weekend samen weg en de kinderen gaan 2 dagen per week naar het kdv 1 van die dagen ben ik altijd vrij dus ben dan een dagje kindvrij.

Nu is Renée sinds de geboorte van Beau de liefheid zelfe, en is ineens heel wijs.

Ze worden zo snel groot! en nu is het even tropentijd en soms meer overleven dan genieten maar het gaat zo hard en voor je het weet zitten ze allemaal op school... ;)

7. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    O ja chiquita, ik ben zwanger geworden van Nikki toen ik nog bv gaf dus nee het is geen voorbehoedsmiddel haha

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Elmo: 1000 berichtjes!! viel me ineens op haha..
    Lekker hoor die weekendjes weg! wil ik ook, maar nog niet gelukt helaas:(

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo: haha nou dan reken ik daar ook maar niet op :p mn man hoeft me maar aan tekijken of ik ben zwanger wil nu echt 2/3 jaar wachten...
    tot qyano ook op psz zit sowieso...

roeltje vond je t persen zwaar? of wat gedeelte van de bevalling??

klinkt gek maar ik heb nu zon mooie bevalling gehad... zou m zo over doen....t was echt een fijne bevalling..

10. whoeeehoeee.. Timo ligt nu in het zh in Gouda.. Hij heeft al een flesje op maar heeft er nog heel veel moeite mee. Dus de rest via de sonde!!

We denken dat hij ongeveer een week daar moet liggen.... en dan eindelijk mee naar huis!!
    We mogen hem nu ook wel uit het bedje halen. Gewoon weer even kroelen als hij huilt.... zo zielig.. hij is helemaal schor.

Hier een foto van vanmiddag. Ze hadden een tekening van Nijntje... met daarop 'Timo, welkom terug in Gouda'
    Lief toch!!

11. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xenas, wat een supernieuws!! Heerlijk dat jullie hem weer mogen knuffelen. Hopelijk blijft het zo goed gaan en mag hij volgende week mee naar huis!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chiquita: het persgedeelte vond ik zwaar.. de weeen niet echt, vond ze meer vervelend dan pijnlijk.. had er waarschijnlijk ook mee te maken met het feit dat ik een uur persweeen moest wegpuffen.. is niet makkelijk, maar had wel 10cm ontsluiting, maar Lenn zn hartje viel tijdens het persen steeds weg omdat het zo snel ging.. niet echt een fijne mededeling als je daar ligt.. daarnaast had hij echt een moeilijke start waarna het ineens heel slecht met hem ging.. we wisten echt even niet of hij het allemaal wel ging redden, nadat de artsen zeiden dat het er niet zo best uit zag.. gelukkig viel het achteraf best mee als je bedenkt dat er in zulke gevallen vaak ook de niertjes en lever kunnen uitvallen.. gelukkig isdat niet gebeurd, maar heeft wel een behoorlijke indruk achter gelaten..

zo raar, lucht nog steeds op:D

@Xenas: Super hoe hij het doet zeg! Erg lief en leuk die tekening!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    het uitgebreide bevallingsverhaal staat op de kidzsite! zie handekening.. heeft even geduurd maar het is klaar:D nu de rest van de site nog haha

14. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Panos: Jeetje wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat dat enorm vermoeiend is..
    Heb je al geprobeerd om een flink stuk te wandelen overdag?
    Lana slaapt dan wel de hele tijd, maar ook erna lijkt ze vaak een stuk rustiger te zijn (de twee dagen dat ze heeft doorgeslapen waren ook toevallig de twee dagen dat we een flink stuk gewandeld hebben..)

@Chiquita: De start was idd niet wat we ervan verwacht hadden, een ontzettend heftige bevalling en daarna een moeilijke start..
    Maargoed na zoveel slechte dingen kan het alleen maar beter gaan en dat geeft gelukkig weer een heel goed gevoel.
    Wat dat betreft ben ik er ook sterker uit gekomen, ik sta veel meer stil bij de dingen die wel goed gaan ;)
    Fijn dat Qyano het zo goed doet :D

@Roeltje: Ik vind het juist heerlijk om lekker te pronken met Lana, maargoed ik ben nog geen mensen tegen gekomen die zomaar keken ;)

@Joyce: Fijn dat ze meteen weer inslaapt snachts na een voeding, langer doorslapen komt vanzelf wel ;)
    Als Lana moe is dan is de box hier geen optie want dan zet ze het op een krijsen, dus hier gaat ze als ze moe is gewoon in bed en als ze ontroostbaar is laat ik haar huilen..
    Ga dan trouwens beneden het flesje schoonmaken en even wat drinken ofzo, vaak als ik boven kom is ze alweer in slaap.
    Vooral smorgens heeft ze soms echt even een huiluurtje, zomaar een uurtje zonder dat er een oorzaak lijkt te zijn ;)
    Veel succes morgen bij het cb!

Zwaaien met de armpjes in bed: Lana is net mama, stronteigenwijs..
    En haar armpjes moeten en zullen boven de deken liggen, als ik haar extra strak instop dan schopt ze gewoon zo hard dat ze zelf helemaal boven de deken uitkomt.
    Ik heb me er dus maar bij neergelegt dat mevrouw haar armpjes boven de deken houd ;)
    Gelukkig slaapt ze wel goed, ook al zwaait ze veel met haar armpjes als ze wakker is ;)

@Lotte: Wat fijn dat Milan door de drukte niet in het rond ging, zou ik zelf ook vreselijk vinden hoor ;)
    Vind het op zich niet erg als Lana door anderen word vastgehouden, maar dan maar door één persoon op een dag hoor..
    Dat is al druk genoeg voor Lana, ze word ook onrustig als ze door meerdere mensen word vastgehouden.

@Chiquita: Ik vond het eerst ook eng hoor, pas sinds ze 5 weken is durf ik met dit weer naar buiten.
    Lana lijkt het niet erg te vinden want die slaapt toch tijdens het lopen, daarna slaapt ze thuis ook erg goed ;)

Anticonceptie: Denk dat ik toch weer aan de pil ga, maar heb er nog geen haast mee..
    Laat het eerst maar weer helemaal normaal aanvoelen down under ;)

@Babsie: Hier zat Lana gister voor het eerst op 5 voedingen, ik geef nog steeds op verzoek want ze houd toch haar eigen tijden aan..
    Als ik bv een uur eerder ga voeden omdat dat beter uitkomt dan ziet ze het als extra en komt een uur later alsnog, uitstellen lukt beter als ik haar bezig hou maar soms raakt ze daarvan uit haar ritme en komt dan ook sneller voor voedingen.
    Best kans dat ze dus over een paar dagen wel overgaat op 5 voedingen ;)

@Xenas: Wat heerlijk dat hij weer in Gouda ligt zeg en dat jullie steeds meer mogen!
    Peter vraagt ook al elke dag of ik alweer nieuws heb over Timo, dat terwijl hij verder eigenlijk niets met forums heeft ;)

@Roeltje: Poeh ook een heftig verhaal hoor.
    Vreselijk is dat zeg, kan er helaas over meepraten..
    Lana is ook direct na de bevalling afgevoert naar de reanimatie tafel en daarna kregen we nog eens te horen dat ze misschien zenuwschade had.
    Gelukkig is alles achteraf goedgekomen en zijn we opeens alles een stuk meer gaan waarderen :)

Hier: Lana heeft vandaag weer om 20.15 haar laatste voeding gehad, dus ben benieuwd of ze weer doorslaapt.
    Zou betekenen dat ze al twee dagen op 5 voedingen zit.
    Dacht net wel even wat te horen vanuit Lana haar kamertje, maar het is nu weer stil..
    Ach en als ze wel nog een keertje komt vind ik het ook niet erg..
    Vind de nachtvoedingen op de een of andere manier wel een fijn intiem moment ;)

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Saskia,
    Hier ook zo'n eigenwijsje dat haar armen perse vrij moet hebben. Als ik haar mee naar buiten wil nemen en haar in zo'n fleece deken durf te wikkelen dan loopt ze echt bijna paars aan van nijd. Die armpjes moeten vrij zijn. Dus dan toch maar een jasje aan... Dan kan ze in ieder geval haar armen bewegen.

Net weer voeding gegeven en sinds ik haar in bed heb gelegd is het weer brullen. Is wel jengelig huilen, niet echt overstuur, maar hoef echt niet te proberen om te gaan slapen. Oh...komt ze hier ooit nog vanaf. Merkte vandaag aan mezelf dat dag na dag om 02.00 uur pas je bed in echt opbreekt. Had vandaag echt geen geduld...en dat is geen goede eigenschap bij een beebje.
    Maar goed, er zijn zat mama's die het erger hebben. Dit is haar enige echte huiluurtje (of drie uurtjes) op een dag, alleen de timing is zo waardeloos.:(

16. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Dat is idd wel waardeloos, misschien toch smiddags even wat rust pakken?
    Ze zeggen dat ze vanaf 6 weken vanzelf een beter ritme krijgen, moet zeggen dat ze hier sinds een paar dagen zowiezo veel minder huilt..

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Goedemorgen dames,

Fles nr 1 van de 6 zit er alweer in...pfff..wordt steeds moeilijker om mijn ogen open te doen 'smorgens!
    Gisteravond de laatste fles om 23.30 en ze sliep tot 04.45. Dat is hier zo'n beetje standaard. Om 00.15 dus bed in en 04.45 er alweer uit. Ze ligt nu net weer in haar bedje, dus nu koffie!!!!!!!!! Terug gaan naar bed heeft geen zin, over 1 uurtje moet Max zijn bedje uit om naar school te gaan.

Ik moet om 10.45 naar t cb...ben benieuwd wat ze weegt!

Gisteravond even op kraamvisite geweest bij vrienden van ons die gisteren mama en papa zijn geworden...wat een beer joh!
    Hij weegt 4185 gram en is maar liefst 55 cm lang! Hij is bij zijn geboorte al groter dan onze 1 maand oude dochter, hihi!

Hier even een foto'tje...

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @poohbeer: Wat een schatjes!!! En inderdaad, jullie Lotus is gewoon kleiner dan het pasgeboren mannetje! Grappig is dat eigenlijk, dat hij qua ontwikkeling nog lang niet zover is, maar dat mensen die niet weten hoe oud ze zijn, hem zomaar ouder kunnen schatten als ze allbei zo liggen te slapen...;)

@hier: Maud heeft gisteren om 23.30 haar laatste voeding gehad en ze kwam vanochtend om 7.30 :$ Dat is al wel vaker voorgekomen; gisteren sliep ze ook 8,5 uur 's nachts... En ze was gisteren 6 weken oud, dus dan hoop ik maar dat dit ons ritme is! :D Vanmiddag ook even naar het inloopspreekuur op het CB, ff vragen of dat al wel mag zo'n lange nacht? En wegen natuurlijk, ben reuzenieuwsgierig!

@collo: ik hoop dat je gisteren wat eerder hebt kunnen gaan slapen en dat je nu nog lekker ligt te ronken!

@poohbeer: Ik onderga vandaag hetgene wat jij waarschijnlijk bijna iedere dag hebt... Normaal ga ik na de 'vroege' voeding gelijk weer terug mijn nestje in. Maar omdat ik vandaag om 9.50 naar de vk moet voor de nacontrole, heb ik maar besloten eruit te blijven. Jij moet dit natuurlijk iedere ochtend als Max naar school toe moet! Wat dat betreft is het bij een eerste kindje nog luxe dat je dit kan! Bij een 2e word het dus eigenlijk alleen maar vermoeiender! ;) Maarja, dan zit je in ieder geval al in een ik-heb-een-kind-ritme...

19. @saskia.. ohh wat lief dat je man steeds timo-nieuws vraagt!

Het doet ons goed dat er zoveel mensen met ons meeleven!!

@poohbeer.. wat een schatjes zeg! Jeetje die is wel heel groot haha! Timo was nog groter.. 4260 gram.. maar wel 52 cm!

Zoooo Rob is Jesse wegbrengen naar het KDV. Hij kwam vanmorgen bij ons in bed een boekje van Winnie the pooh voorlezen! zoooo lief! 'kijk mama.. pooh kleren aan hahahah!
    Geweldig toch..

zometeen snel boodschappen doen en dan gaan ik en Rob richting ons kleine mannetje!

20. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @suuskebab, denk inderdaad dat ze eerder denken dat Lotus gisteren geboren is ipv Gio!
    Ja, ik heb al een beschermlaagje ;). Ik heb ook een bordje: You can't drive my crazy...i have kids!

@Xenas, heerlijk denk ik dat je nu ook weer bij Jesse kunt zijn! Veel succes weer vandaag met Timo, we duimen nog steeds...dat ie maar snel weer naar huis mag! Zal morgen even naar hem zwaaien...moet naar Waddinxveen!

Deel Deze Pagina