december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  3. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Heb een beetje zitten teruglezen, maar heb maar weinig tijd tussen alles door...

@Joyce; hier zit ik ook soms ook met mijn handen in het haar hoor. Vannacht was drama; na de avondvoeding van 22.00 heb ik misschien wel 10x aangelegd. Tijs heeft 2x alles uitgespugd (1x echt via zijn mond en neus...). Tussendoor hartverscheurend huilen van de krampjes. Heel de tijd met hem rond gelopen...Uiteindelijk viel hij rond 3.00 in slaap en kwam om half 6 weer en half 9...net gelukkig tot 12.15 geslapen. Wij zijn toen ook pas uit bed gekomen naar zo'n gebroken nacht...Die krampjes he. Hoop dat dit niet elke nacht zo gaat zijn...pfff.

Jeetje Elmo; wat gaaf dat jullie dat nu al besloten hebben! Wij hebben wel zoiets van er komen nog wel meer kindjes; maar even van deze genieten (en wij moeten misschien ook meer wennen omdat het de 1e is...) Gave kleertjes! Zie een paar dingen die ook hier in de kast hangen.

O ja, onze boef woog vrijdag (precies twee weken oud) 4120 gram, dus was in 1 week 500g gegroeid!
    De echo van zijn niertjes was goed! Ze waren nog iets groter dan normaal, maar niet verontrustend. Over twee maanden een controle echo en gesprek bij de kinderarts...Morgen naar de Erasmus voor zijn koppie, duimen jullie dat alles goed is???

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Elmo wat een lieve spam!!!!!

@Doorslapen: vannacht heeft hij het ons gegund, alleen jammer dat we zelf pas om 3uur in bed lagen haha... waren bij vrienden geweest, kleine heeft daar heerlijk op bedje gelegen anders waren we niet gegaan namelijk... kon ik er zelf ook even uit:) heeft om 00.00uur laatste fles gehad, waren om 3uur in bed, en werd pas om half 5 wakker voor volgende fles, daarna pas om 9uur.. die voeding heeft mn man gedaan, even snel gekolfd en terug mn bed in:D kwam er om 11,30uur pas uit.. heerlijk bijgeslapen:) heeft daarna weer geslapen tot half 1 ofzo...

straks visite van zuslief met vriend... Vannacht manlief weer weg:( gelukkig brengt zn oom hem weg, zodat ik niet met de kleine de weg op hoef...
    zal zo even teruglezen, nog niet gedaan...

5. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Nog even...wie heeft er van de BV dames al een speen in het gebruik? Hoe oud was je kindje toen je hem voor het eerst gaf??

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hey,
    Ik heb hier al in de kraamweek de speen gebruikt en geef ook al sinds een hij een dag of 6 is elke dag een flesje afgekolfde melk.

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    O ok....geen gedoe met speen/tepel verwarring dus??

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier in de eerste week al een speen gebruikt.. maar omdat hij BV in fles krijgt weet ik niet hoe dat met verwarring zit.. wel is het zo dat als ik m bijvoorbeeld snachts aanleg, hij wel goed naar de tepel hapt,

9. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @elmo: lieve spam! wat een lekkertje is Beau:D

@Joyce: hier ook nog lang geen doorslapere hoor! meestal 3 uurtjes ertussen en ze wil vaak pas slapen vanaf 23.30 uur.

Hier: ik weet het ff niet meer. Van de week had ik een heerlijk ontspannen meisje wat goed kon slapen en nu laatste dagen is ze zo onrustig. huilen, veel honger steeds weer bij je willen liggen. ze heeft geen krampjes ofzo en vlgs oei ik groei is het veel te vroeg voor sprongetje. wat het dan wel is?? heb net een vraag gepost bij de voedingsdeskundige want emma is echt een hongerlap, krijgt nu vlgs mij veel te veel fv voor een beebje van bijna 4 weken. Pff word hier zo onzeker van:(

10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Erg he dames al die onzekerheden....:(

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Psje, hoeveel voeding krijgt Emma?

@Happy, fijn dat de niertjes nu zijn goed gekeurd! Natuurlijk blijven we duimen!!!!

@Elmo, leuke foto's en stoere kleertjes!

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @thanx all

@elmo: echt leuke foto's! ik wou ook dat koekiemonster shirtje bestellen en denk dat ik dat ook maar ga doen staat zo leuk!! wat voor maatjes koop jij? ik koop nu alleen nog shirtjes van 68 want 62 zit nu precies goed

@joyce: je doet helemaal niks fout hoor.. babys hebben hun eigen ritme en de één heeft mazzel dat ze doorslapen en de ander heeft dat niet.. ik ook niet hoor

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @happy79: natuurlijk zal ik duimen! en kyran heeft wel een speen maar spuugt hem steeds uit en kijkt er heel vies bij haha

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Tepel/speenverwarring. volgens onze kraam heet een kind niet voor niets een zuigeling. ze zuigen op alles.

Ik koop nu alles in maat 68 maar deze shirts zijn nog in 62 gekocht en passen nu perfect.

Bedankt voor de complimenten:D

15. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo: die van koekie monster wildeik ook al bestellen vond m zo leuk :)

tepelspeen: omdat qyano moeite had met de eerste 2 dagen om uit de borst te drinken adviseerde de kraam en de vk om echt allen de borst aante bieden de eerste maand of via zon spuitje en pinken.. dan leert hij echt zuigen en aanleggen anders zijn ze bang dat hij 'lui' wordt en de melk er niet mer echt uit zuigt omdat t bij een fles echt drupt..

missflower: jij hebt okoal zon flinke jongen zeg!

nou ik ga qyano in de tummy tub doen en zn pyama aan doen.. was net even naar buiten geweest maar wat is het koud zeg brrrr.. morgen vroeg op om mn dochter naar school te brengen

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chiquita: koud he? :D

@Elmo: waar heb je dat shirtje vandaan? Ook bij H&M? Hij is leuk!!

@Speen: haha hier adviseerde het ZH juist wel een speen, omdat hij anders 'last' kreeg van zn zuigbehoefte.. wel zuigen en geen honger, dan heeft aanleggen ook weinig zin..

17. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Missflower: Wat een kanjer is het zeg :D

@Collo: Lana is ook 3 dagen ouder, dus jullie zullen ook heel binnenkort wel het eerste echte lachje te zien krijgen ;)
    Valt me op dat mijn man niet meer meteen roept dat er nooit een tweede komt, maar voorlopig nog even niet ;)

@Elmo: Lijkt me heel erg druk met 4 kids, maar wel enorm gezellig!
    Vervelend dat Beau snachts nog zo slecht slaapt :(
    Wat een leuke foto van je dochters en die van Beau!

@Happy: Dat is zeker een drama zeg, hopen dat de komende nachten beter gaan!
    Wel super fijn dat de echo van zijn niertjes goed was, ik zal duimen dat jullie morgen ook goed nieuws krijgen!

@Roeltje: Fijn om te lezen dat jij een goede nacht heb gehad :D

@PSje: Wat vervelend dat ze nu zo onrustig is zeg :(
    Hoeveel weegt ze nu en hoeveel fv krijgt ze?

Hier gaat alles nog steeds erg goed, ze is vandaag best wel een tijd beneden geweest en we hebben weer een paar echte lachjes gezien :D
    Natuurlijk houd het lachen op zodra ik een foto wil maken..
    Dan maar even wat spam zonder lach ;)

18. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Eentje in het roze

19. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008