december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

2. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    @kou hier ook nog steeds bitter koud met harde wind...

@kleertjes weet iemand nog leuke online shop winkels kan nu namelijk niet naar de winkel toe komen.

@grote kleding, lopen jullie nog in zw kleding of kopen jullie grotere maten?? Ik heb hier naast een joggingbroek echt niks wat ik pasZ!!! Kan er echt om huilen

@Hier ook voedingen om de 3 uur en geen doorslapertje...

@ego:
    Zit er hier echt helemaal doorheen. Weet van vermoeidheid soms niet meer wat ik moet. Vriend doet enorm zijn best maar toch kan ik het niet uitstaan dat hij wel even naar die nieuwjaarsreceptie gaat en ik thuis zit. Hij doet echt van alles om het maar gezellig en leuk te maken binnen maar ik kan alleen maar op hem zeuren. Morgen gaat hij weer aan het werk en ben ik alleen. Er zijn genoeg mensen die op visite willen komen maar ik hou het ook een beetje af..... Het is te druk, kan me er helemaal niet op verheugen en maak me druk om voeden in gezelschap en ritme. Voel me enorm opgesloten in mijn eigen huis. Heb voor mijn gevoel ook niks om handen, behalve huishouden, internet, tv en telefoon. Merk dat ik alleen maar kan zeiken en zoals vanmorgen in tranen voor de spiegel sta en kijk naar de lege planken in mijn kast. Het rare is dat ik tien min daarvoor nog samen met vriend ons meisje in bad aan het doen ben en tot tranen geroerd naar het stel zit te kijken, ik knap dan van geluk. Voel me over het algemeen enrom labiel eigenlijk. Hoop dat de slaap de boosdoener is.
    Kreeg een brief van het kdv waar ons meisje in Maart naar toe gaat. Ik kreeg het acuut benauwd, wil heel graag weer aan het werk,maar ook weer niet. Wordt eigenlijk heen en weer geslingerd in mijn emoties.

Gisteren knallende ruzie met vriend gehad. Puur mijn frustratie over "de hele situatie"bah kan me dan zo schamen daarna. Heb me echt verschrikkelijk gedragen....

Vind het erg spannend om dit hier te schrijven en het is voor het eerst dat ik mijn negatieve gedachten en gevoelen zo verwoord,.Merk ook dat ik dit niet goed met bv mijn moeder of vriendinnen durf te delen omdat ik het een beetje voel als falen?? Of ondankbaarheid (We zijn zo lang bezig geweest met zwanger worden, we hebben een wolk van een dochter en dan nu zeuren!!!!)
    Misschien herkent iemand dit????

Verder moet ik zeggen dat het prima gaat met de borstvoeding en dat ook mijn knip en hechtingen erg goed lijken te helen. En ik heb gisteren een pump in style kolf op de kop weten te tikken voor als ik straks op mijn werk ga kolven....

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Wat een schatjes allemaal.

Weet niet wie het vroeg maar ja dat truitje komt ook van H&M.

Zwangerworden, wat jij beschrijft is heel normaal.
    Je bent een hormonenbom, je leven staat op zijn kop, je hebt je kindje maar je lijf en hoofd nog niet terug.
    Schaam je hier niet voor hoor.
    Ik denk dat er meer moeders zijn die het gevoel herkennen als je denkt.
    Helaas rust er een soort taboe op...
    Maar lekker je hart luchten hier...
    Het komt goed maar ik zal eerlijk zijn deze gevoelen duren nog wel even en je oude leventje komt nooit meer terug.
    Maar op een gegeven moment wil je dat ook niet meer.
    Er blijven momenten komen dat je je kindje even wegwenst maar je kan niet meer zonder want het is een deel van jezelf.

Mochten de gevoelens zo erg blijven dan zou ik wel even naar de huisarts gaan.
    Maar voor nu is het volkomen normaal.

Vooral omdat je lang bezig bent geweest om zwanger te raken(dat had ik ook) dan krijg je een nog idealistischer beeld van het ouderschap en is het een flinke klap in je gezicht als het anders blijkt te zijn.

Sterkte:(

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  5. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Wat een leuke foto's!!! Wil ook graag even spammen maar kan alleen een link plaatsen en niet een foto.... Krijg ze niet kleiner op foto verkleinen .nl Iemand nog tips??

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  7. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Elmo
    Wat leuk dat jullie straks voor nummer 4 gaan. Heerlijk zo'n groot gezin. Ik heb altijd gezegd dat ik er drie wilde, maar je weet maar nooit...
    Dat koekiemonstershirt...geweldig!!!

Happy
    Ga echt heel erg hard voor Tijd duimen. Hoop zo dat het allemaal zorgen om niks was. Wanneer krijg je de uitslag?

Speen/BV
    Ik heb vanaf het begin speen/fles en BV gecombineerd. In het ziekenhuis kreeg ze nl al meteen bijvoeding via een flesje. Bij ons geen problemen mee geweest.

Krampjes
    Hie krijgt ons meisje steeds meer last van krampjes. Misschien dat het aan de Nutriton ligt (Poohbeer had jij dat nou ook?). Dus vanaf vanavond daar maar weer even mee stoppen. Gaat ze wel weer veel spugen, maar die krampjes is echt vreselijk om aan te zien. Ze ligt echt te kronkelen van de pijn direct na en nu soms ook al tijdens de voeding... Het lijkt wel of de voeding helemaal verkeerd valt.

Saskia
    Mooie spam, vooral die in het roze is ze echt gelijk een echt meisje. Zo lief!

Zwangerworden
    Mijn grote uitkomst na de bevalling: Leggings... in combinatie met een tuniekje/jurkje. Zie wel dat mijn buik wat verder vooruitsteekt maar dat is dan maar zo.
    Verder is je verhaal zo herkenbaar. Gaat allemaal goed komen hoor. Ik heb precies hetzelfde gehad. Het wordt wel minder hoor. Vooral die hormonen zitten dwars en als je daarbij te wienig slaap krijgt breek je gewoon. Het enige wat je kunt doen is proberen ergens bij te slapen. Dan laat de was of die stofzuiger maar een dagje staan. Haal savonds lekker friet of iets anders makkelijks en ga lekker slapen tussen de voedingen door.
    Je zult zien dat je wat uitgeruster overal een stuk makkelijker mee om kunt gaan. En dan is het ook weer leuk om visite te ontvangen.
    Leuke pics zeg, wat is ze klein nog...

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Blijf ik ook niet achter...

10. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    #750 zwangerworden, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
    oke kan de foto nu verkleinen hoe krijg ik hem gelijk in beeld ipv een link??? Sorry ben echt een computer no no....

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @zwangerworden: Heel normaal hoor die gevoelens.. Denk dat elke mama die wel heeft (gehad)..Probeer wat meer rust te nemen.. lekker slapen tussen de voedingen door en idd, de was lekker laten staan, lekker makkelijk eten, geen tot weinig visite.. Gewoon lekker jij en je kindje.. werkt hier prima moet ik zeggen.. Het is ook zo anders allemaal. het is best organiseren om 'even' naar de stad te gaan of boodschappen te doen.. je moet tenslotte ineens rekening houden met je kleintje..

Baal er hier vaak ook van hoor, dat mn man zo even weg kan gaan.. Tuurlijk kan hij een flesje geven maar ja, ik moet kolven, dus is het vaak ook makkelijker om zelf thuis te blijven.. waar ik het meest van baal is dat het voor hem zo vanzelfsprekend is dat ik wel thuis blijf, wat dan weer een ruzie tot gevolg heeft.. Je bent dus zeker niet de enige, wat denk ik wel belangrijk is, is dat je er over blijft praten..
    Maar het is zeker GEEN falen.. Zoiets heet dus moeder zijn..
    *dikke knuf*

@Elmo: Hihi, dat vroeg ik.. ga maar eens shoppen als manlief morgen weer weg is haha..

@Spam: Wat lief!!!!!!!

@Hier: manlief is de deur weer uit.. lekker op de koffie bij zn oom en tante.. Zn oom brengt hem morgenvroeg om 6.15uur weg, ik mag van zn oom met dit weer de weg niet op en zeker niet omdat Lenn dan ook mee moet.. Hier is het dus wel spekglad nog.. Lig lekker op de bank tv te kijken, Lenn ligt te slapen in de box en mn hondjes liggen lekker bij me.. heerlijk...

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @zwangerworden: de verkleinde foto opslaan op je pc, dan tijdens reageren op het paperclipje bovenin klikken.. Bladeren naar de verkleinde foto, uploaden, en je reactie plaatsen..

Vraagje: Heb Lenn weer even aan de borst gehad net... Na die tijd heb ik even gekolfd.. Er kwam nog geen 20cc uit, normaal is dit ruim 80 betekend dit dat hij toch die 60cc gedronken heeft? echt na 10 minuten viel hij in slaap en niet meer wakker te krijgen.. Nu ben ik een beetje bang dat hij dus niet genoeg binnen heeft gekregen.. Maarja, aan de andere kant, zal hij straks wel weer komen als hij toch niet genoeg heeft gehad.. Wil zo graag normaal BV geven, maar die onzekerheid baal ik dan weer van en ben echt geneigd om dat hele kolven dan ook maar te laten zitten, en over te gaan op FV...

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Waarschijnlijk is hij gewoon lekker voldaan!!!:D
    Als hij honger heeft dan komt hij wel weer hoor.
    Niet te druk maken, je lijf kan het!

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    oke hier dan nog een poging

15. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    En nog eentje....

16. Joehoe.... Timo is weer thuis!! We mochten hem vanmorgen meenemen!!!
    Wat een heerlijk gevoel!

Ik ga trouwens nog wel praten met een maatschappelijk werker.. want ik vind het ontzettend eng. Ben bang dat het weer gebeurt.. en dat kan ik echt niet aan!

Het gevoel is zo dubbel..Vorige week waren we zo bang om hem kwijt te raken en een paar dagen later ging hetsteeds beter. Ik kan nog heel moeilijk die knop omzetten. Vandaar dat ik met iemand daarover ga praten.

Nu is hij weer lekker thuis en kunnen we weer gaan genieten!!!

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @xenas: geweldig dat hij thuis is!!!

@zwangerworden: idd heel normaal die gevoelens.. als kyran in de nacht loopt te spoken dan kan ik soms ook wel ff janken hoor... maar gelukkig gebeurt dat nu bijna niet meer.. dat is dan weer het voordeel dat ze wat ouder worden.. en het is heel goed dat je het er uit gooit want je moet het niet opkroppen hoor

@all: prachtige foto's!!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @zwangerworden: Jeuj! Gelukt!! Mooi popje hoor!

@Xenas: Joehoe!!! Timo is weer thuis!! onbeschrijvelijk is dat gevoel... zeker met iemand gaan praten als jij denkt dat het nodig is.. ook hiervoor geldt: Niet opkroppen! Heel veel plezier en geniet ervan dat je kleine mannetje weer lekker thuis is!!

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas
    Wat heerlijk dat je manneke weer thuis is. Kan me voorstellen dat je dit even gaat verwerken met een maatschappelijk werker. Joh, die had ik bijna nodig vorige week toen het zo slecht ging met Timo, dus ik kan me niet voorstellen wat voor een tik jullie moeten hebben gehad. Niet alleen met een maatschappelijk werker over praten he, maar gewoon tegen iedereen aan wie je het kwijt wilt. De mensen om je heen hebben hier vast wel begrip voor. En anders mag je altijd hier je hart luchten. Daar zijn we tenslotte voor!

Roeltje
    Idd Lenn roept echt wel weer als hij honger krijgt hoor. En waarom zou hij geen 60 cc gedronken hebben? Kan toch best in 10 minuten?

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: Normaal gesproken doet hij daar veeeel langer over namelijk... stond er een beetje van te kijken.. Ligt nog steeds vredig te slapen dus zal wel goed zijn:D

Duik hier mn nest in.. heb dvd in de speler zitten boven dus ga lekker filmpje kijken tot de volgende voeding.. manlief ligt toch altijd laat op bed haha dus die heeft er geen last van haha..
    Trusten!

Deel Deze Pagina