december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: zie mezelf ook regelmatig bij de HA zitten hoor haha.. bovendien vind ik alles zielig haha..

@Panos: Hier geloof ik ook 5 of 6 hechtingen (met één draad) ook i.v.m. een knip.. morgen gaat de kraamhulp kijken. vanavond wel al best last van gehad, dus ben benieuwd.. het is niet rood of opgezwollen ofzo dus denk dat het wel goed zit maarja, heb er geen verstand van haha..
    Lekker hoor om er even uit te zijn zonder kleintje... kan me dat wel voorstellen...

@Desiree: Ik kolf de tepel er wel uit maar is inmiddels niet meer nodig gelukkig, maar het hielp wel degelijk.. heb nog wel steeds dat de linkertepel echt pijn doet... rechts geen last van, daar druppelt het er al uit als Lenn er naar kijkt.. In de linkerborst zit wel veel meer maar moet hij wel meer moeite voor doen om dat te krijgen, waarschijnlijk komt de pijn daarvan.. als alles op elkaar is afgestemt moet dat over zijn...Pijnlijke plekken even weg masseren onder de douche of ijspak op je borsten leggen, werkt hier ook altijd prima:)

@Hechtingen: Zijn oplosbare hechtingen standaard? weet eigenlijk niet wat ik heb.. heb het in het ziekenhuis wel gevraagd toen ze aan het hechten waren, maar ze zei alleen dat het één draad is en geknoopt word.. Aha, lekker duidelijk, meer wilde ze niet uitleggen zei ze, dat zou mn eigen VK wel doen.... (heb haar echt vervloekt tijdens de bevalling! ik moest mn persweeen komende half uur éven wegpuffen;))

@Desiree: Wat een leuke foto!!!! Supersweet!:)

@Hier: Oma van manlief is net weg, net gegeten, rest van de visite voor 5uur de deur al uit gewerkt...Ben bekaf, dus op tijd naar bed.. hopelijk komt Lenn niet voor 23.00uur.. Heeft lekker gebadderd vanmorgen en uurtje daarvoor nog flink gedronken dus was na het bad helemaal rozig en behoorlijk moe, heeft alleen maar geslapen.. tijdens 2 voedingen constant in slaap gevallen dus weinig gehad, maar dat heeft hij om 5uur even ingehaald haha.. heeft wel een uur gedronken haha... zit dus flink vol... ben benieuwd...

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oja over ontlasting... Plassen gaat hier nog steeds onder de douche... gewoon op de wc brandt me teveel.. Tja P**pen durf ik eigenlijk niet zo goed :( ben zo bang dat het zeer doet elke keer of dat de hechtingen eruit knappen haha.. onzin natuurlijk maarja... alles is elk geval weer goed op gang, maar ligt puur aan mezelf dat het niet altijd lukt...

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    *RiTi komt ook weer eens bovendrijven*

Heeeej allemaal!

Ik probeer weer een beetje in te haken, alles teruglezen en reageren wordt een beetje lastig, ben echt even een beetje van de wereld geweest.

Wat een mooie babies heb ik voorbij zien komen! Heerlijk al die ukkies!

@ kolven en bv en zo; dat vind ik nu zo lastig allemaal. Lees me rot en heb me suf laten informeren maar ben er nog steeds niet achter wat voor mij nu wijsheid is. Ben ook wel bang m'n bv om zeep te helpen met ondoordacht kolven. Ik heb geen erge stuwing oid, dus het zou voor mij puur gaan om de 'luxe' en het gemak en plezier van een flesje. Nu heb ik het idee dat verstandig kolven zou betekenen dat ik het met een zekere regelmaat (dagelijks) integreer met de voedingen (ene kant aanleggen andere kant kolven). Maar aan de andere kant is de kans natuurlijk ook groot dat wanneer er een voeding wordt overgeslagen voor een fles ik moet afkolven ipv voeden, en of ik dat nu regelmatig zal doen ;).
    Lastig om nog niet te weten wat je zelf, je borsten en je productie kan hebben he, is zó verschillend bij iedereen.

Voor nu gaat de borstvoeding hier goed, neem ik aan want ze plast, poept en komt aan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk maar wat doe :)...tja. Noem het aanklooien of intuitie/gevoel volgen, geen idee. het was om de 3 uur tenzij ze eerder kwam, maar nu is ze wat verder (4 weken al weer) en nu laat ik haar zelf komen, tot de 4 uur dan maak ik haar wakker (ook een beetje afhankelijk van haar slaap en rust). Soms komt ze al na 2 uur, soms na 4. Nu heeft ze erg veel krampjes en is ze erg onrustig, en heeft ze ook eerder honger.
    Ik geef vaak éen borst, maar soms ook nog de tweede. Ook zoiets, voor beide valt wat te zeggen.

@ kerst; heerlijk rustig, waren we ook erg aan toe met zn drietjes. Maura heeft het een beetje moeilijk en huilt veel :(. Niks ernstigs hoor, maar voor de tere mama-ziel wat pijnlijk ;). Opa's en oma's zijn even op de koffie geweest en verder niks. Veel rust en regelmaat was vooral voor mij en mn man erg nodig. Even niks moeten, geen werk, geen boodschappen....gewoon voor Maura zorgen en voor onszelf, héerlijk!

@ hechtingen en zo; Ik behoorde tot de zeer gelukkigen met nauwelijks last en een zeer vlot herstel van een subtotaalruptuur. Nog steeds hoor, maar sinds een week bloed er af en toe weer wat wat ik niet kan plaatsen (moet wat inwendiger zijn) :(. Misschien binnenkort eens de ha laten kijken of alles zit zoals het zitten moet?

@bambino sokjes; hier ook een succes, iets te strak soms om dr enkels.

@ mezelf; na wat migraine, gekwakkel en mamma-leed....kom ik er wel weer bovenop :p

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

hoi meiden ik reageer even niet want zit er een beetje door maar wilde wel laten weten dat ik vanaf vandaag een andere kraamhulp heb gekregen(een goeie) en dat Aylani nu wel van de borst heeft gedronken en ook al wat uurtjes heeft geslapen,waardoor ik ook vanmiddag eindelijk 2 uur heb geslapen.
    De antibiotica lijkt ook aan te slaan,koorts is weg en pijn wordt minder, wel vandaag een vreselijke huildag gehad van alle spanning die eruit kwam van de afgelopen dagen stress en niet slapen,maar voel me nu eindelijk iets beter, hopelijk zal de kleine meid vanavond ook een beetje slapen en kunnen we deze week eindelijk een ritme op gaan bouwen.
    We hebben bewust besloten om deze week geen kraamvisite meer te gaan doen(behalve mijn pa e mijn zusjes) zodat we even kunnen bijtanken en vanaf volgende week maar eens kijken wat we doen

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Zo ik kom me ook melden hier! Heb het forum gevonden, was even zoeken :p heb een heleboel leuke lieve foto;s langs zien komen leuk hoor al die ukkies en heel appart dat iedereen in december is bevallen!!! Wel gek hoor de tijd gaat zo snel.
    Missen jullie ook je dikke buik...ik wel. Ben super gelukkig met de kleine en alles gaat hier super, maar die dikke buik mis is wel!!! Haha nog even geduld wil pas over een paar jaar voor een 2e. ooo zoo leuk zwanger zijn en nu die kleine om me heen, ben echt gelukkig!!!

@ Hechtingen tja ik had er ook een paar ze zijn oplosbaar, nou echt heb er last van gehad ze begonnen te tekken!!! Heb toen de VK gebeld die is langs gekomen en heeft ze er uit gehaald heb er nu nog 2 inwendig...maar geen last van en toen ze er uit werden gehaald wat een opluchting!! Alleen beetje jammer heb ik sinds de bevallng last van aambeien en die doen pijn en me ontlasting is zo hard, iemand tips? Zodat me stoelgang weer wat beter gaat?
    @ Beetje genante vraag. Heb nog een heel klein beetje bloed verlies, beetje roze maar met heel veel slijm...en als er geen bloed bij zit is het geel...tja ranzig maar herkend iemand dit?

@ Inbakeren heb ook goede reacties gehoord over de pucca baby.
    @ Anderen sorry heb alles gelezen maar merk dat ik nog lekker vergeet achtig ben!

6. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hier een foto van ons moppie!!! Hier was hij een paar dagen oud :D

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @manoe: veel drinken is goed om je ontlasting dunner te krijgen of roosvicee laxo maar een tip tegen de pijn; een appelstroop compres.. je doet wat appelstroop in een plastic zakje en leg je in de vriezer.. het wordt dan wel koud maar niet hard.. dan doe je het in een hydrofiele washandje en leg je die tegen de aambei aan.. je kan dan gerust zitten want het vormt wel naar je kont. ik vond het echt een opluchting en verder heb ik vaak gesmeerd met curanol en na 4 dagen was ie al heel stuk minder en ik had een grootte!! en wbt het vloeien is hier ook heel verschillend.. soms idd wat slijm en bruinig en vandaag ineens wel weer bloed

@riti: ik doe idd ook gewoon op mijn gevoel.. ik voed op verzoek en overdag zit er vaak maar 2,5 uur tussen en in de avond nacht zo'n 4 uurtjes.. ik doe ook vaak 1 borst en die ander is vaak een toetje of troost en daar begin ik de volgende voeding dan weer mee

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @manoe: wat een mooi mannetje zeg!

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hier mijn 2 schatjes

Bekijk bijlage 39622

Wat je op deze foto goed kunt zien is dat kyran echt een donkerder kleurtje heeft nog... krijgen we ook steeds te horen van iedereen.. ik weet niet of het zo blijft.. wie weet want ergens verder in de familie van mijn oma zit indisch bloed en mijn tante heeft ook een bruin kleurtje en mijn vader heeft ook altijd wel een bruin kleurtje..dus wie weet komt dat nu ineens weer naar boven:p

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mag ik hier ook mee komen kletsen? :D
    Al ben ik wel bang dat jullie iets te snel gaan voor mij. ;)

11. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Nog eentje! Deze vind me man zo leuk!

Bedankt voor de tips Missflower! ga er zeker wat mee doen.
    Lekker he om de 4 uur snachts, Morris komt snacht ook om de 3,5 a 4 uur. Heerlijk een beetje kunnen slapen!

12. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Wat een schatjes missflower!! Ze lijken ook echt op elkaar!!! Leuk hoor!

13. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Oke laatste :D ben ook zo trots!

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wauw die is echt mooi!

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas
    Ik heb ook die Bambino sokjes en vind ze ook helemaal goed vergeleken met andere sokjes.

Doorslapen...
    Lees vol jaloezie over doorslapende babies. Hier mag ik al blij zijn als ze snachts 4 uurtjes achter elkaar slaapt, zit soms maar twee uur tussen. Morgen toch maar die johannesbroodpitmeel gaan kopen, spuugt ze hopelijk ook minder. Merk ook dat ze steeds lastiger in slaap komt. Het is nu bijna 22.00 en volgens mij is ze pas net in slaap gevallen. Heb haar er een uur geleden in gelegd.
    Nou ja, als ze vannacht maar slaapt, want gisternacht was echt drama. En vandaag overdag natuurlijk heerlijk als een blokje slapen...
    ...Nee, madam slaapt nog steeds niet...

Sjees
    Laat die kraamvisite idd maar even wachten hoor. Eerst lekker samen met je man wennen. Deze dagen krijg je nl nooit meer terug...

manoe
    Begint nu te wennen dat ik niet meer zwanger ben, heb het heel erg gemist, maar kwam ook omdat ik onverwacht te vroeg bevallen ben. Ik denk dat ik ook vrij snel voor een tweede ga, maar ik moet wel even kijken wat wijsheid is. Maar ben nu 32 jaar en wil er eigenlijk wel 3, dus ik kan niet al te veel gaan treuzelen...
    En ja, hier ook gelige afscheiding. Schijnt normaal te wezen...
    Oh, die laatste foto is leuk...

MissFlower
    Bij ons zit ver terug Italiaanse invloed in de familie. Dat is ook het enige waar ik van kan verzinnen dat Amy haar mooie teintje van heeft. Zowel mijn man als ik zijn hartstikke bleekscheten! Het kan zo ineens een paar generaties overslaan en dan ineens weer opduiken...

Runner
    Welkom! Lees/Schrijf gerust mee!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Leuke slofjes...

17. ohhh wat een mooie beebjes zie ik voorbij komen zeg!
    MOOOOI!

Ga morgen ook weer even flink wat foto's maken. Zit me net te bedenken dat ik tijdens de kerst helemaal geen foto's heb gemaakt.. hmmm...

hebben jullie alweer sex gehad?
    Voor de mama's die dan begin december zijn bevallen dan he! haha
    Hier wel.. ben zelfs ook weer aan de pil.. Maar was even vergeten dat die natuurlijk zoizo de eerste strip niet veilig was. hmmm morgen maar even condooms halen dan! hhaha!

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Manoe; wat een lekker ventje zeg! Je laatste foto is gaaf, lukt me hier maar niet zo'n foto te maken, steeds te laat.
    @ MissFLower; aaah mooi stel zo!

@ Sjees; wij hebben geen kraambezoek ontvangen de eerste 14 dagen, directe familie wel, maar ook vrij minimaal. Ik voelde toen al wel dat het goed was, maar was erg onzeker (met anderen bezig ook). Nu ben ik er zo blij dat we het zo hebben gedaan! Wij moesten ook echt wennen, hoe minder praktische zaken er bij hoe beter, de tijd vliegt voorbij, bezoek kan altijd nog. Geniet er van en neem de tijd die je nodig hebt op je eigen manier!

@ doorslapen snachts; ja hier ook een beetje jaloers, we halen 1x per nacht de 3,5 uur verder om de 3 en daar zijn we dan zelfs al erg blij mee :)

@ kleurtje; dat is grappig, Maura is ook 'veel' donkerder dan wij zijn. Hier geen directe verklaring eigenlijk. Ik heb deze zomer wel erg veel pigment aangemaakt en had de hele zwangerschap een goede kleur daardoor, verder geen idee.

@ Runner; welkom!

@ Collo; hahaa hele leuke sloffen!

@ sex; uhm nope. Zou 'technisch' gezien prima kunnen, zijn alleen allebei steeds veel te vermoeid :(.

@ tweede; ja leuk! hahaha Mis ook het zwanger zijn wel (Collo, hier ook een onverwacht snelle bevalling, zou dat het zijn?) en vind het erg gezellig allemaal zo met zn drietjes. We zaten al praktische zaken te overwegen met de spullen, dat het dus helemaal niet handig is om snel weer zwanger te zijn omdat Maura dan alles nog zelf nodig heeft :D.
    Nu ben ik helemaal niet makkelijk zwanger geworden en moest er een arts en medicijnen aan te pas komen ennuh, zie onderwerp hierboven.....kans is niet zo groot op zwangerschap op de korte termijn ;)

@ weer een stapje verder hier; We gaan straks op kraamvisite! Samen de deur uit en met de bus (naar het cb al kunnen oefenen). Maar in dit geval wordt het waarschijnlijk ook voeden daar, en heb nog niet 'publiek' gevoed, dus ben benieuwd hoe me dat bevallen gaat. Ik kijk wel wat handig is, de voedingen komen nu zo uit dat ik het niet makkelijk een beetje kan ombuigen tot thuisvoeden (mocht ze dan wat eerder komen hebben we drama onderweg). Daar voeden betekend ontspannen naar huis (mooi weer, lekker wandelen hoop ik) en goed voor mij om maar gewoon eens te zien hoe het gaat lopen. Kan er maar beter een beetje gemakkelijk in worden, toch?

19. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Voel me erg slecht maar lees heel snel over jullie berichtjes heen en kan dan net wat schrijven of ik moet al weer aan de bak hahah

Super bedankt voor de reactie's inmiddels gaat het een stuk beter

Gisteren om 1500 mocht ik beide borsten helemaal leeg kolven ik haalde er binnen 20 minuten 300 ml melk uit!!!

Daarna om de drie uur voeden en dus niet meer op verzoek. Per voeding 1 borst en na voeden koelen.

Gisteren begonnen dus om 1500, 1800,2100, 0000, 0300, 0600, 0900 voeden. Dit gaat tot nu erg goed. Ons meisje spuugt minder, slaapt door tussen de voedingen en ik heb geen last meer van mijn borsten. Ik heb geen harde plekken meer en het koelen is heerlijk.

Mijn kraamverzorgster komt zo en ik hoop dat we vanaf vandaag hetzelfde gaan doen maar sá vond om de 4 uur.

Wat ik nog steeds wel "raar vind is dat je rekent vanaf het begin van de voeding, Dus als ik haar om 1500 tot 1530 de borst geef krijgt ze eigenlijk 2,5 uur later de andere borst. Omdat ik tijdens een voeding haar ook nog verschoon duurt het soms wel 40 minuten. Feitelijk krijgt ze dan om de 2, 15 weer een voeding. Dit moet ik nog even vragen.

Kortom hier een opgeluchte mamma.

20. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0

Deel Deze Pagina