december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wat een mooie beebjes heb ik weer voorbij zien komen zeg :D

bevallingsverhaal: hier nog niet opgeschreven maar is toch maar kort met de ks ;)
    kan alleen schrijven hoe kl*te de ruggeprik was maar toen hij eenmaal zat mitchell er binnen 9 minuten er was :D

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ik ben hier na de bevalling niet meer geweest, heb wel een beetje meegelezen, maar nog niet de puf gehad om te schrijven. Het is allemaal nogal heftig geweest en begin nu weer een beetje bij te komen gelukkig.

Vóór de bevalling lag ik al 5 dagen in het ziekenhuis ivm erge benauwdheid. Iedereen was erover eens dat de baby snel moest komen. Maar inleiden kon niet (met gel) omdat dat weer een astma aanval kon veroorzaken. Dus afwachten. Uiteindelijk 5 dagen zware medicatie, wat niet werkte, want het kwam door de zwangerschap dat ik zo benauwd was. Op maandagmorgen ben ik ingeleid dmv een balloncatheter. Dat werkte goed, binnen een paar uur lag ik op de verloskamer.

Om kwart voor 1 zijn de vliezen doorgeprikt en begonnen de weeën. Een uur later had ik al 4-5 cm. Om half 4 kreeg ik een ruggenprik (ivm benauwdheid). Maar om 5 uur was de ruggenprik uitgewerkt en voelde ik alles weer. Om 7 uur bleek ik nog steeds op 4-5 cm te zitten en besloot de gynaecoloog tot een keizersnede. Het duurde nog een uur voordat ik terecht kon op de OK dus moest ik nog een uur weeën wegpuffen waarvan ik wist dat die nutteloos waren. Eenmaal op de OK werd de ruggenprik bijgespoten en werd me verteld dat de pijn zo weg zou gaan. Helaas merkte ik geen verbetering. Er werd nog wat bijgespoten en ondertussen lag ik al op de OK en was alles klaargezet. De gyn prikte met een pincet in mijn buik en ik voelde nog steeds alles. Toen moest ik onder narcose... wat ik echt heeeeel erg vond toen ik dat hoorde. Mijn man mocht er gelukkig bij blijven, en heb heel veel foto's gelukkig. Om 21.01 is onze zoon geboren. Toen ik wakker werd had ik ongelofelijk veel pijn en was ik heel benauwd. Doordat de ruggenprik het niet deed had ik geen enkele verdoving, dus de volledige pijn van de operatie! Op mijn kamer kreeg ik morfine via het infuus en prednison en zuurstof. Ik had werkelijk zoveel pijn dat het feit dat ik een kindje in mijn armen had een beetje langs me heenging. Ondertussen had hij zijn eerste flesje al gehad, was al uitgebreid onderzocht en op de foto geweest met papa, en dat had ik allemaal al gemist. De volgende morgen kwam de verpleegkundige hem om 6.00 uur bij me brengen en heb hem de eerste uren niet meer losgelaten!!!

Het herstel duurt langer, bij de bevalling van mijn dochter liep ik na een week alweer overal heen, maar dat is nu eenmaal zo bij een keizersnede. Ik ben superdankbaar dat met ons zoontje alles goed is en dat is het belangrijkste!

En wat een mooie kindjes heb ik al voorbij zien komen hier!!!

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Elmo: We kunnen altijd nog de decemberbaby datingclub oprichten, al is Lana stiekem nog net van november ;)

@Desiree: Wat een lekker ventje zeg en dan zo lief liggen te slapen :D

@Elmo: December is inderdaad een hele mooie maand zeg, elke keer komen er hier van die prachtige baby's voorbij :)

@Caruli: Zo klinkt het idd wel heel erg kort en makkelijk zeg, terwijl een ks natuurlijk hardstikke heftig is..

@Lilith: Jeetje wat heftig allemaal zeg :(
    Vreselijk om je kindje meteen de eerste dag helemaal te moeten missen, dan vallen die paar uurtjes die ik Lana de eerste dag niet heb kunnen zien nog mee..

Net om 10 uur heeft Lana nog even de laatste voeding gehad, dus hier is het weer rustig tot (als het goed is) een uur of 6a7 ;)

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier heeft Amy net weer een huiluurtje gehad. Is net iets eerder dan normaal... Net nog even fles gegeven en ze zit nu in de wipper in de box op de trilstand. Lijkt ze nu wel even lekker te vinden. Alleen even opletten dat ze niet in slaap valt, want dan moet ze weer naar bed.
    Kan ik ondertussen weer even de melk tussen mijn decollete vandaan halen. Hoe krijgt ze dat toch voor elkaar? Ik ga duimen dat ze straks lekker gaat slapen.

5. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen,

Lilith wat een heftig verhaal zeg!!!

Hier vandaag de eerste 24 uur alleen met de kinderen, mijn eerste multitask ding al gehad! al voedend de billen afvegen van de oudste haha.:D

Vannacht een heerlijke nacht gehad. Hij heeft heerlijk in zijn eigen bed geslapen, welliswaar elke anderhalf uur een voeding maar daarna gelijk weer in zijn eigen bed gelegd en hij heeft niet gehuild.
    Jippie.

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

lilith wat een verhaal!!!

saskia: wat een schatje en heeeeel lief lachje :)

desiree: wat ligt ie lkker te slape zeg echt lief :)

roeltje: qyano heeft een paar dagen niet gespuugd en sinds gisteravond is t weer prijs gooitweer na elke voeding best veel eruit ga vandaag weer beginnen met die druppels.. vind t zo zielig

hopelijk heeft iedereen een goede nacht gehad :)

elmo: dat is vast 1 van de vele dingen vandaag ;)

hier.. gister kraamvisite geweest een vriendin was erg gezellig.. verder heeft qyano weer lekker geslapen 2 keer gevoed vanaf 22 uur.. heeft wel bij ons in bed gelegen ivm het spugen anders dan stikt ie er welles in dan kan ik gelijk zn hoofdje optillen.. nu weer voeden.. en dadelijk maar weer eens eten laatstre keer gegeten gister om 15 uur begin nu wel te duizeloen

7. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Haha chiquita dat denk ik ook! heb al meerdere dingen gemulitask maar moest gewoon lachen toen ik met hem aan de borst die billen van Renée stond te poetsen hihi.

Wat zielig van dat spugen!! even afkloppen maar Beau spuugt nooit gelukkig.
    Renée spuugde ook nooit, Nikki wel.;) die heeft regelmatig haar bedje incl. de muur ondergespuugd.

Nikki heeft oorontsteking en is nu aan de antibiotica.
    ze had al even koorst en ik kreeg het maar niet naar beneden met zetpillen.... dus toch maar naar de dokter geweest.
    Hopen dat het snel helpt, ze is er niet echt ziek onder gelukkig.

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Chiquita en er was nog zo'n slechte eter.....

Goed voor jullie zelf zorgen hoor!!!

9. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier weer een gebroken nacht gehad met een huilerig kindje. Wat ik vaak moeilijk vind is dat ondanks dat Marieke netjes om de 3 uur komt ze pas veel later na haar voeding in slaap valt. Dus je zou 2,5 uur kunnen slapen maar omdat ze nog een half uur langer jengelt huilt en soms nog een schone luier moet hebben heb je nog maar 1,5 tot 2 uur slaap.....
    In het begin was het huilen eten en honger, nu komen er meer soorten huiltjes bij, maar ik kan ze nog niet allemaal uit elkaar houden. Nu laat ik haar vaak een min of 3 4 huilen en dan hoor ik of de huil overgaat in een krijs en er dus iets moet gebeuren. Is dit raar???
    Verder heb ik haar om 7.45 tot 8.15 gevoed en is ze net stil (8.30).Is dit normaal??? Kan helaas niet terug naar bed want mijn huisarts komt tussen 9 en 12:$:$ Dus moet ik aangekleed en wel beneden gaan wachten......
    Zat te denken moet ik haar nog iets vragen???

Mijn vriend is gisteren gaan werken en toen hij thuis was sliep Marieke al hoe doen jullie dit?? Zijn er dagen dat jullie partners de kindjes niet zien??Behalve dan even om het hoekje van de deur??

Heb gisteren wel een stuk naar het dorp gewandeld er was iemand die schreef dat dit zo lekker was. Nou het was ook heerlijk even eruit. Ondanks dat het sneeuwde ging het prima. Heb zelfs bij de Hema nog wat shirtjes voor 3 euro in de aanbieding gekocht. Prima tip/al weet ik niet meer wie het zei....
    Vind het best moeilijk om een beetje stoere kleding te vinden, niet alles in het roze zeg maar en hema en prenatal is betaalbaar maar je ziet het ook erg veel.....iemand nog een leuke (betaalbare)website??

@speen Ik denk toch dat ik hiet een speen ga proberen. Wou het eigenlijk niet, maar weet nu echt niet meer waarom eigenlijk niet.

@Lilith Ik kan me voorstellen dat je bevalling even moet bezinken. Het is natuurlijk enrom moeilijk om te zien dat het allemaal anders gaat dan je had bedacht en dan ook nog zo extreem... Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Leuk dat je er weer bent!!!

@Saskia Oke Oke Lana slaapt door!!!!! Kan het niet meer lezen wordt er zo jaloers van hahahahaha;););)

Ga nu snel douchen tot later...

10. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hi meiden,

Ik heb wel alles terug gelezen van gisteren, maar t is wat veel om te reageren. Ben nog wat suf vd narcose.

Gisterochtend eerst t verpleegkundige spreekuur gebeld ivm veel bloedverlies. "Ik bel u dadelijk terug". Ze belde later inderdaad terug om te zeggen dat een gyn mij 's middags zou bellen.
    Manlief was t er niet mee eens kennelijk dus toen ik na t douchen beneden kwam had hij lotus net in de cosi. We gaan er wel gewoon heen zei hij...niet meer op andere gedachten te brengen helaas.
    9.45 waren we daar, kreeg een echo. BM was nog druk aan t werk, samentrekkingen om de resten eruit te krigen. Om 12 uur bij gyn om te bespreken.
    Mocht gelijk door naar de afdeling...ppff, misschien hadden ze nog een plek op de ok..Nou die hadden ze, uiteindelijk pas om 20 uur!!! Al die tijd niks drinken, bleh.
    Om 22.30 zat ik weer in de auto naar huis...ook weer gehad!

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Pfff Poohbeer wat een toestand zeg!!!

Hier heb ik vorige week zoveel bloedverlies gehad, daarna buikpijn en ineens nog wat stolsels, nu is het alleen nog bloederig slijm.

Sterkte, fijn dat je zo'n standvastig mannetje hebt.:D

12. patrien

patrien Niet meer actief

tjee poohbeer havy, wist overigens helemaal niet dat je na een maand nog last kon hebben van "nabloedingen" maar fijn dat je man zo resoluut was en er naar toe wou ipv afwachten.
    o,o,o wat zie ik hier toch weer mooie beebjes voorbij komen.
    zal van die van ons ook weer eens een keer een spammetje doen.
    ga dadelijk bij dinnetje op de koffie, ze is ook zwanger en ik leen haar mijn positiekleding (he wat erg dat ik weer in mijn eigen kleding pas nu is de zwangerschap echt voorbij).

13. patrien

patrien Niet meer actief

grappige vraag waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben:

hoe zijn jullie op de naam van je kindje gekomen?
    (misschien is hij al een keer gesteld, heb ik dan gemist)

Hier zijn we op Jens gekomen omdat een mevrouw in de winkel tegen onze stijn altijd jens zei.
    ik dacht: dat moet ik onthouden...
    en daarom heet onze jens: JENS

14. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Thanks elmo & toontje!
    Ik was even gestopt met vloeien en liep nu bijna 2 weken te hopen dat t uit zichzelf zou stoppen. In t weekend ging ik echter een paar keer pootje over...goed duizelig en had t al een aantal dagen ijskoud, kippenvel onder n hete douche hihi. Na mijn miskraam heeft t wkz mij 5 weken zo laten lopen, dus vandaar dat mijn mannetje vrij resoluut was.
    Bloeddruk was ook vrij laag, 100/60.

15. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Wij zochten een naam die bij Nikki en Renée past en die dus ook frans is. dus vandaar Beau.:D

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

vannacht wer van 3 tot 5 in de benen maar uiteindelijk wel in z'n eigen bedje/wagen geslapen :) mama blij :)

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hihi Toontje, dat is grappig!

Wij hadden de naam Lotus n keer opgevangen op tv, wim heeft toen even svb gecheckt, naam was in 2008 maar 1 x gegeven, dit keer aan n jongen. Wij houden wel van unisex namen. Bij de miskraam hadden we de naam Senna, en nu dus Lotus of Jessie/Jessy. Maar geen reden voor dus hihi.

18. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Yeah Bapsie! De aanhouder wint alweer! :D:D

19. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    poohbeer: jeetje meid nou gelukkig is alles nu eruit hoop ik :) hoe voel je je nu??
    goed van je man zeg ( klinkt als de mijne ofja ik ben gewoon eigenwijs en wacht ook af ;) )

namen: tja aangezien mijn andere 2 kids best aparte namen hebben wilde we dat nu ook weer voor een meisje waren we er zo uit maar een jongen pfffff kyano vonden we leuk maar ik vond die k niks dus een Q vangemaakt ;) verder had ik ook andere leuke namen maar was mn man t niet mee eens

20. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Chiquita, voel mij op zich goed hoor. Alleen heb geslapen als een os, die narcose he...werd nu al wakker op de ok, toen ze mij weer terug op t bed wilde leggen. Vechten om zsm naar huis te gaan haha...en dan natuurlijk toch stiekem wel gaar zijn van die narcose..LOL.

Ik vind Qyano met een Q ook leuker dan met een K!

Deel Deze Pagina