december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Roeltje, sterkte vandaag meis!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    whaha dacht dat ik snel was met bevallen:p
    @chiquita: de 4e valt er zo uit joh tussen het stofzuigen en dweilen door :p
    @poohbeer: hier in het zh discussie gehad over het wel of niet douchen.. zij waren voor wassen en ik wilde gewoon douchen.. voelde me zo smerig na de bevalling.. volgens hun was ik daar niet fit genoeg voor.. uiteindelijk heb ik gewonnen:D lekker onder de douche geweest... moest wel beloven dat mn man erbij was haha

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha dat stelde ze ook al voor ,maar ik duik het bed weer in hihi
    vanavond maar even wat doen:D

4. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Roeltje, douchen was in t wkz geen issue, maar naar buiten om te roken wel ;).
    Lotus is om 14.16 geboren, om 15.00 uur was mijn vriendin er en ik net uit de douche. Toen heb ik Lotus aan haar gegeven en ben ik met mijn hubbie gaan roken. Ik zei: Wat mij nou is overkomen weet ik ook niet, maar ik ga nu eerst roken ;) Ik was pas om 14 uur in het zh. 7 min van 3 naar volledige uitsluiting en 2 minuten uitdrijving...was gek zat ;)

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    roeltje: haha ja idd die 4e is zo geboren ;)
    ik moest trouwens douche van de vk in het zh.. anders mocht ik ook niet naar huis :p dus ben onder de douche gesprongen en mocht nar huis :) douche is toch ook fijner dan wassen...
    nou weltrusten nog dan he ;)

6. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Slaap lekker meis!

7. bapsie

bapsie Niet meer actief

heb z'n fessen al aangevuld met johannesbrood spul i.v.m. spugen en hij krijgt ook al voeding voor hongerige baby's anders komt ie overdag elke 2 uur ;) hij heeft z'n eetlust in ieder geval niet van mij;)

8. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Bapsie, ik zou een infuus aanleggen ;) Jeetje wat een gezonde eter! En vollere flessen?

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

ik dacht dat ik me goed voelde na de bevalling maar jij wint hoor! haha kan me voorstellen dat t verpleging er van stond te kijken ;)

10. bapsie

bapsie Niet meer actief

haha nou hij krijgt 5 a 6 flessen van 150 en dat mag ie volgens de verpakking (5x150) zal vandaag us overleggen met de CB arts, moet er vanmorgen heel, ben ook wel ergug benieuwd naar z'n groei en gewicht :)

11. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    bapsie: een hele gezonde eter zeg!!

pooh: ik heb eerst 45 min met mn ventje op mn buik gelegen :) hij was om 15.24 geboren en om 19 uur zat ik thuis op de bank... heerlijk he.. mocht jij eigenlijk gelijk naar huis... je zat wel snel buiten dan ;)

12. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Bapsie, mijn zusje wilde niet geloven dat ik bevallen was..."Ik zie helemaal niks aan je, het is dat er een meisje ligt zei ze"
    Met zulke bevallingen wil ik wel 10 kids ;).

13. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @bapsie, ja zou ik zeker doen als hij zo'n honger heeft! Succes bij t cb!

@Chiq, nee ik mocht niet naar huis. Ik ben met 9 hartafwijkingen geboren dus ze wilde mij 48 - 72 uur houden.
    Maar de dag erna ben ik, tegen t advies in, en na een hoop gezeik gewoon naar huis gegaan...

14. bapsie

bapsie Niet meer actief

als hij niet zou spugen zou t een gezonde eter zijn jah...maar maak 150 aan als hij komt laat hem eerst 120 drinken en als ie dan na 10 a 15 min nog honger heeft krijgt ie t overige... als ik hem niet laat stoppen met drinken drinkt ie alles op alleen spuugt er dan flink wat uit...

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Haha, ik heb haar vast gehad tot ze werd aangekleed, daarna had mijn man haar zo uit de armen vd verpleging getrokken. 4,5 jaar medische molen maakt je gek ;). Kreeg haar s'avonds om half 8 terug..mannetje was helemaal van slag....heb hem maar even gelaten.

16. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @bapsie, kan t niet gewoon zo zijn dat ie teveel krijgt, dat uitspuugt en enkel een zuigbehoefte heeft? Als je al zoveel doet tegen t spugen......

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Dani spuugt ook regelmatig, wat ik doe in de fles van 180cc in 2 delen geven en tijdens de pauzes laten boeren.
    Dani zo veel mogelijk rechtop houden

Dan valt het nog wel mee

Het kan ook zijn dat het te veel binnen krijgt of dat je kindje te gulzig drinkt..

Maar een beetje spugen is heel normaal

18. bapsie

bapsie Niet meer actief

heb ik ook al aan gedacht maar als ik hem 6x 120 geef dan is ie lang niet alle keren tevreden en blijft ie happen en z'n speen uitspugen rn huilen... lastig lastig lastig... en geloof me dat houd ie heeeeeel lang vol...

19. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Nou hier een bevalling van 12 uur hahaha wel onsluiting die met sprongen ging van 1 naar 5 naar 9.....

Even een vraagje: Hier weer het goede nachtritme te pakken (voor andere misschien rampzalig maar hier al heel wat;);))

23.00 03.30 06.30 Dan komt ze de rest van de dag om de drie uur (wat ik prima vind voor nu) Maar door het verspringen in het begin van de nacht kom ik niet op 23.00 uur uit en dan komt ze dus extra. Hoe zouden jullie dit oplossen??

En hoe zijn jullie van 3 naar 4 uur tussen de voedingen gegaan??

Hier trouwens gisteren het huiluurtje geheel overgeslagen door gebruik speen......

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Heb véeel te lang niet gereageerd op iedereen, sorry!

Wat een mooie babyspam :).
    Ik zag een stoer spijker jurkje voorbij komen, waar komt die vandaan?
    Heb een gave mailloot namelijk, nu zoek ik nog een stoer jurkje ;)

@ douchen na bevalling; m'n lekkerste douche ooit!

@ osteopaat; nu 2 keer geweest en een relaxte baby mee naar huis :).
    Haar ademhaling was hoog en onrustig (continue), na wat losmaken in dr middenrif nu rustiger en lager. Ook klinkt ze anders als ze huilt, ze heeft echt meer ruimte nu. De oorzaak van de verkrampingen in dr lijfje zijn niet weg, maar Maura vind het heerlijk en reageerd er goed op.

@ lactatiekundige; had al vanaf het begin het idee dat ze niet goed dronk. Iedere keer kreeg ik te horen dat als ze volle luiers heeft en ik geen pijn dat ze dan goed drinkt en ik me geen zorgen moest maken. Nu eindelijk zo ver om de stap te zetten dat er iemand kwam meekijken (zo apart al die adviezen zonder dat iemand daadwerkelijk heeft gezien wat er gebeurt tijdens het drinken). Nou, voor haar was het meteen duidelijk toen ze ons samen zag, ze drinkt inderdaad niet goed. Ze hapt niet goed, daardoor een te klein mondje, waardoor geen vacuum bovendien smakt ze en krijgt ze heel veel lucht binnen.
    Nu zit ik (nog) aardig ruim in mn hormonen, dus ze heeft zo ver (6 weken) kunnen komen op de melk die grotendeels met de toeschietreflex meekomt. Met het afnemen van de hormonen zal mijn productie teruglopen als zij het niet op gang kan houden. De darmkrampen komen waarschijnlijk grotendeels door de lucht die ze iedere slok meeneemt :(.
    Nu ben ik haar opnieuw aan het leren aanhappen, een enorme strijd. Ze is al best groot en sterk en wordt behoorlijk gefrustreerd door het loskoppelen en het opnieuw proberen steeds. Moeilijk een balans te vinden tussen volhouden/doorzetten en haar niet over de kling te jagen dat ze helemaal niet meer wil drinken. (duwen, trekken, gillen, piepen...pfff).

Maar goed, we gaan er voor, ik heb er een dagtaak aan. Ben zo een uur met dr bezig, ook door het proberen te 'ontluchten' ;), knuffelen, kalmeren en weer opnieuw proberen. (en ze zit op een 3 uurs ritme nog, al wordt het al vaak 3,5).

@ meeting; leuk!

Deel Deze Pagina