Dames, jullie hebben allemaal de groetjes van Joyce! Het gaat goed, maar ze heeft het nog heel druk met bezoek, voeden, rusten etc. Misschien dat ze morgen even komt buurten hier, ze mist ons wel!
Hai lieve allemaal. Eindelijk kom ik weer eens koekeloeren. Even denken waar ik zal beginnen... Met Milan gaat het goed. Soms twijfel ik of hij wel voldoende bv binnen krijgt en dat maakt me wel onzeker. Heb hem een uur geleden gevoed en hij is nu gelukkig rustig. Gisteren was hij heel onrustig en bleef hij maar zoeken. Toen hebben we toch maar 120cc nutrilon gemaakt en daar heeft hij 60cc van gedronken. Had het gevoel dat er uit 1 borst niks komt. Gelukkig net wel duidelijk. Mensen zeiden van te voren tegen me dat bv erg zwaar is om vol te houden, maar zo veel verschil zal er toch niet in zitten met fv? Wat betreft hoe vaak je ze moet voeden bedoel ik dan. Ik heb behoorlijk last van stuwing gehad (zal niet de enige zijn), maar dat gaat nu vanaf gisteren ochtend (gekolft) beter. Vrijdag mn schoonouders en schoonzus en zwager op bezoek gehad. Hebben een lieve knuffel, foto lijst voor elke maand een foto en een bewaardoosje gekregen voor Milan. Zaterdag mn vader en zijn vrouw op bezoek gehad. Was wel gezellig. Heb een hele mooie ring gekregen met de geboortedatum van Milan en zijn naam erin. Ze hadden van te voren gevraagd of ik dat leuk zou vinden, maar wist nog niet welke. Zondag naar mn moeder en haar man geweest. Lekker suddertjes vlees gegeten en sperzieboontjes. Mn jongste broer was er ook, dus die heeft Milan voor t eerst gezien. Milan slaapt tot nu toe bijna elke nacht door na de laatste voeding! Is 2 keer niet zo geweest. Dus als ik hem bijv. om 1:00 gevoed heb dan slaapt hij door tot ik hem wakker maak om 7:00 of 8:00uur. Zal niet te hard juichen, maar hoop dat het zo blijft! Het is sowieso een rustig kindje vond de kraamhulp. De kraamhulp was hier vrijdag trouwens voor het laatst. Hoor vaak dat mensen het heel moeilijk vinden als ze weggaan, maar dat had ik eerlijk gezegd niet. Ze was heel aardig hoor en we hebben veel aan haar gehad! Vond het gewoon moeilijk dat iemand anders dan je huishouden doet en dat ik maar in mn bed lag of zat. Dan voel ik me zo'n luiwammes. Gisteren ochtend voelde ik me niet lekker en toen heb ik voor de zekerheid even mn temp opgenomen en toen had ik 38.6. Nou had de kraamhulp gezegd dat ik de ha moest bellen bij koorts boven de 38.5 en rode, warme, gezwollen borsten. Ze doen wel zeer en branden, maar ik voel me niet echt ziek en ze zijn niet rood..Nu nog steeds koorts. Gewoon nog even afwachten? Ronald was vanmorgen vrij en hij zou gebeld worden of hij wel of niet moest komen 's middags (kan je dus nergens op je gemakje heen). Hij werd gebeld en mocht vandaag vrij. Morgen moet hij vanaf 13:00 beginnen tot 19:00, maar dat zal hoogst waarschijnlijk later worden. Maar ja, gelukkig was hij er vandaag. Morgen komen mn oudste broer en mn schoonzusje op kraambezoek. Nog even een vraag. De kraamhulp zei dat ik Milan gewoon een speen mag geven, omdat hij goed drinkt aan de borst (met tepelhoedje). Alleen las ik net in een boekje over bv, dat je beter geen speen kan geven de eerste 4-6 weken omdat het dan kan zijn dat ze niet voldoende voeding binnen krijgen. Dit doordat ze teveel zuigen aan de speen. Iemand ervaring of wat dan ook? @Doortje en man: Gefeliciteerd met jullie zoontje! @Roeltje: Ohhhw, ik ga zo gelijk even op je hyves kijken naar de foto's!!! Ik zie al spam hier! Wat een lekker gevuld mannetje zeg!! Ziet er goed uit hoor. Hoe zwaar en lang was ie eigenlijk bij de geboorte?? @Toontje en man: Gefeliciteerd met jullie zoontje! @Mirjam en man: Gefeliciteerd met jullie flinke knul! @Roeltje en anderen: Super dat het nu zo goed gaat met Lenn! Ben heel blij voor jullie Lees dat ze Lenn steeds wakker moesten maken voor een voeding. Ik moet dat ook elke keer doen, anders kan hij nog langer slapen. Nou zit Lenn natuurlijk wel in een andere situatie, maar is dat sowieso niet goed dan als ze doorslapen of weet je dat niet? @Sjees en man: Gefeliciteerd met jullie dochter! @Chicken: Niet leuk dat je moeder je zo onzeker heeft gemaakt over het te koud aankleden van Milan (Leuke naam hè?). Je had het zelf al helemaal goed gedaan. Als zn nekje warm is dan zit het wel goed! En te warm is inderdaad vervelender voor m dan ietsje te koud lijkt mij!\ @Suuskebab: Zeker weten dat mijn mannetje wel verkering wil met jou mooie meisje! Hopelijk wil zij ook met mijn mannetje Hihi. Zal zo even een foto zoeken @Annemonique en man: Dacht dat ik je al had gefeliciteerd, kan dat? Anders alsnog gefeliciteerd met jullie zoon! @Gimena: Wow, je buik was al snel weer mooi plat. Ben je nog wel zwaarder dan voor je zwangerschap of was het alleen baby en alles wat erbij hoort wat je extra droeg in gewicht? @Suuskebab: Haha, lachen dat kerstpakje. Had Milan ook aan met kers @Zwangerworden en man: Gefeliciteerd met jullie dochtertje! @Happy en man: Gefeliciteerd met jullie zoontje! @Mariebel en man: Gefeliciteerd met jullie dochtertje! @Nieuw topic: Zie dat iedereen is bevallen, dus ik ga nu verder lezen in het nieuwe topic.
Hé Lotte! Hoe is het met je? Over het speentje, de kraamzorg zei dat ik het ook wel mocht proberen. Soms wil hij hem en soms ook niet...hij heeft dan toch liever een vinger.
@Lotte; Lenn krijgt ook gewoon een speen hoor, hij heeft heel veel zuigbehoefte, ook als hij totaal geen honger heeft.. tot nu toe gaat het goed, zodra ik merk dat het verwarrend word bouw ik de speen af.. overdag laat ik max. 4.5 uur tussen de voedingen zitten (vandaag komt hij elke 3uur zelf) en 's nachts laat ik hem doorslapen tot hij zelf komt, er mag 's nachts max. 6uur tussen zitten.. maar meestal komt hij zelf elke 4uur.. dus om half 11 's avonds en dan rond half 3/3uur en dan weer rond 6uur.. hopen dat dat zo blijft... Hihi dat Lenn zo'n lekker gevuld mannetje was kwam door de vochtophoping van alle medicijnen en slangetjes/draadjes gelukkig trekt het nu allemaal weg... hij heeft vanmorgen lekker onder de douche gestaan met papa Mannetje is helemaal gek van water haha.. heerlijk joh.. zo'n leuk gezicht, die twee samen haha.. Net even uurtje op bed geslapen.. manlief heeft me daar naartoe gestuurd.. was bekaf van alles.. gewandeld vandaag, veel met Lenn bezig geweest i.v.m. krampjes.. was doodop... gnagna, Lenn heeft zn papa eronder geplast hij haalde de luier weg en wilde er een nieuwe onder stoppen maar was iets te laat.. heeft zn sokje er maar over heen gelegd, want plas ging echt alle kanten op haha.. gut wat heb ik gelachen zeg.. hijzelf ook trouwens hoor.. denk dat ik maar een dagboekje bij ga houden haha.. die twee beleven elke dag wel zulke dingen haha...
Hoi allemaal! Ik vind dat we allemaal zo op tijd bevallen zijn. Hier gaat alles lekker, we vinden steeds meer ons ritme. Hij komt nou ook steeds vaker pas na 3 uur, al hoewel het ook nog regelmatig om de 2 á 2eneenhalf uur is, hopelijk wordt dit steeds beter, wat zijn de ervaringen van mama's hierin die wat eerder bevallen zijn? De borstvoeding zelf loopt prima, kompressen zijn niet aan te slepen! @speentje, Boaz heeft hem ook af en toe in. Als hij heel veel indrukken opgedaan heeft(eerste keer weg etc.) dan moet hij dat echt verwerken. Dat doet hij door wakker te zijn en te zuigen. Hij weet het verschil echt wel want als hij echt honger heeft neemt hij geen genoegen met de speen. @sex, ik zie er van beneden weer redelijk normaal uit, maar sex met hechtingen staat me niet echt aan, wat is jullie ervaring hiermee?Maar je kan inderdaad ook op andere manieren creatief zijn En even lekker spammen hihi:
Daar ben ik ook weer! Ik heb alles gelezen en weinig onthouden! Ik doe mijn best: @poohbeer: mooie douchefoto! Heerlijk he! Ik ben vanochtend ook voor het eerst met Maud gaan douchen...Had ik al veeeeel eerder moeten doen joh! We hebben er allebei echt super van genoten, zo leuk! Dat ga ik zeker vaker doen! @Joyce: groetjes terug! Gezellig als je komt, maar ik begrijp de drukte, moeheid en alles wat erbij hoort! @Lotte: hallo! Leuk dat je er ook weer bent! Over dat speentje: ik zou het inderdaad proberen en gewoon bekijken hoe het met het eten gaat! Als je twijfelt en hij kan het zonder speen af, zou ik het nog even niet doen...Ik heb Maud ook een speentje gegeven om te proberen als ze een huilbui heeft ofzo, maar madam spuugt hem gelijk weer uit... dus liever niet als wel hoor..Ik vind het niet erg als ze het zonder speentje afkan! Ow ennuh Doortje had een meisje, hihi! Neemt ze je vast niet kwalijk hoor! Er zijn ook zoveel ukkies geboren de afgelopen weken! Nog een speen-vraag: met bv een dental speentje of een ronde? Ik gaf nu een ronde ivm tepelvorm ofzo? Maar mag je er ook een geven met een platte kant (dental)? @Roeltje: lekker uitgerust weer? Het hakt er best in he, moeder zijn! Ach, het gaat iedere week makkelijker en beter! En het is ook nog eens de mooiste baan van ons leven!!! @sex: hmmm, hier nog niet hoor... Ik moet zeggen dat mijn onderkantje sinds deze week pas echt wat aangenamer aanvoelt en ik ben nu ook een paar dagen gestopt met vloeien (YES!!! Eindelijk zonder matrassen en gewoon in een string!) Dus wij gaan het binnenkort wel weer even oefenen! Ben benieuwd of mijn schatje 'veranderingen' opmerkt...Ik vind het daaronder behoorlijk verandert hoor! Tenminste als ik in het spiegeltje kijk... Maar mijn schatje vind het er gelukkig nog reuze interessant uitzien ! Nou dat was het weer... postnatale-dementie is nog niet over! haha!
hey meiden! Ik lees hier dat verschillende meiden weer sex hebben, nou ik vloei nog een beetje en heb 2 hechtingen binnen in dus die moeten er eerst uitvallen lijkt mij...of heb ik dat mis. hier ook alles lekker, ben met Morris vandaag heerlijk buiten geweest, was ook zo mooi weer! Zeker een uur gelopen!
@Suuskebab: het is zeker de mooiste baan die je kan bedenken! zo he, wat een trotse moeders zijn we met elkaar haha... wij hebben twee speentjes, één waren we vanmiddag kwijt haha, dus wel ideaal.. Lenn merkt geen verschil eigenlijk... hebben ze allebei met een platte onderkant.. @Manoe: Lekker he even naar buiten? wil ook een uur lopen!! maarja heb iets meer dan 2 hechtingen dus lang lopen is nog niet zo'n succes helaas.. ach komt vanzelf. @sex: volgens mij ziet mijn onderkantje er behoorlijk gehavend uit durf ook niet zo goed in de spiegel te kijken.. @mroos: wat een lekkertje zeg!!' word tijd dat ik weer kom spammen.. draadje van camera ligt op de kast en eigenlijk te lui om te pakken haha.. beloof dat ik morgen een lieve foto zonder draadjes kom plaatsen vanmorgen een lieve foto van onder de douche gemaakt zo schattig! Lenn kwam net alweer voor een voeding.. om kw voor 6 voeding gehad en net alweer honger.. gaan trouwens morgen eerst een babyfoon aanschaffen.. normaal horen we alles wat er boven gebeurd, maar sinds de kleine boven ligt horen we niks meer.. tis dat mn man de hond ging uitlaten anders hadden we Lenn mooi niet gehoord wie weet hoe lang dat arme kind al lag te brullen.. mooi gespuugd van het huilen natuurlijk.. nouja, nu met bakkie thee op de bank gtst kijken
Sex Mijn man vroeg hoopvol of het nog in 2009 zou zijn of dat het pas weer in het nieuwe jaar gaat gebeuren... weet het eigenlijk echt niet. Ga vanavond eerst maar eens kijken of de hechtingen er al uit zijn, want ik zie het ook niet zo zitten met hechtingen. Hier begint die kleine steeds meer wakker te zijn. Meestal valt ze na de fles bij me in slaap, maar zodra ik haar in bed/in de box leg is ze klaarwakker... Ze kan zo echt 2 uur wakker zijn. Wat doen jullie allemaal met je beebje in die uurtjes dat ze wakker zijn?
Vandaag trouwens de Nutriton (Johannesbroodpitmeel) geprobeerd en de eerste voeding daarmee is echt een succes. ze heeft geen druppel gespuugd. Vannacht nl. 3 keer haar nieuwe kleren aan moeten trekken ivm spugen. Het is elke keer niet heel erg veel, maar het kan voor haar ook niet prettig zijn. Nu alleen maar hopen dat ze er niet door verstopt raakt, want ze poept eindelijk weer normaal...
@Collo: voornamelijk praten tegen m.. dan kan ie echt zo kijken alsof ie de hele wereld kent haha.. Lacht de kleine van jullie al? zoja, sinds wanneer? Lenns lacht namelijk weleens, maar weet niet of het echt lachen is of lachstuipjes waar de kraamhulp het over had..
@roeltje: denk dat het stuipjes zijn want zou wel heel vroeg zijn.. kyran lacht ook wel eens maar dan draait hij ook met zijn ogen dus eigenlijk slaapt hij dan al half en zijn het dus stuipjes.. hij maakt wel al geluidjes.. zo lief!! gister hadden we een korte nacht.. hij wou niet in de wieg slapen en zat steeds te zoeken en had last van krampjes.. hij heeft bij mij poosje op de buik geslapen en uit eindelijk na een paar uur had ik hem in slaap in de wieg.. wel vermoeiend hoor zo'n nacht! overdag zit er met voeden totaal geen ritme in en komt hij zeker wel om de 2 uur.. ik heb ook besloten om binnenkort te beginnen met kolven en het via flesje aan te bieden.. ik krijg steeds zo'n naar gevoel van binnen als ik hem aanleg.. voelt als een soort heimwee en geniet er dus niet zo van als ik om mij heen hoor.. tuurlijk vind ik het heel bijzonder dat hij zo bij mij ligt maar er echt van genieten kan ik gewoon niet door de hormonen die dan vrij komen... ook geeft het mij een stuk meer rust en vrijheid en ondertussen krijgt hij wel gewoon borstvoeding... nu alleen nog kijken hoe ik dat ga aanpakken
@Missflower: denk ook dat het dan stuipjes zijn.. vond het al zo raar dat de kraamhulp gister zei dat hij lachte toen ze tegen m praatte haha.. @BV: voor degene die BV geven: doen jullie tepels tijdens en vlak na het voeden ook zo pijn Of ligt dat echt aan mij? pff, kan mn tenen krom trekken tijdens het voeden vind het niks aan zo..
@roeltje: in het begin kan het aanleggen idd erg pijnlijk zijn maar dat gevoel moet na 10sec ongeveer wel wegtrekken.. blijft het pijnlijk dan moet je hem even loshalen en opnieuw aanleggen want dan drinkt hij niet goed.. verder steeds insmeren met bethapen (schrijf het verkeerd volgens mij) maar het wordt echt beter hoor.. inmiddels doet het bij mijn linker niet meer zeer en jeukt het meer dus voelt het fijn als hij er aan zuigt haha en de rechter doet sinds gister wel wel wat pijn dus denk een kloofje
hee dames... helaas nog weinig tijd, maar ik kom snel hoor! Was al ff bezig om mijn excel lijstje bij te werken zodat de wesite geupate kan worden.. maar als ik het forum moet gaan bijlezen fff... dus.. zouden jullie me een pbtjes kunnen sturen met beval en baby gegevens? dan kan ik iets makkelijker en sneller alles aanpassen.. hier gaat langzaam alles goed... alleen had lianne eerst veel krampjes.. kwam ze toen soms om de 1,5 en dan weer om de 2 uur... en nu dat over is... is het spugen begonnen.. maar! vannacht liet ze wel 5 uur tussen de voedingen! en het gaat verder ook echt super! ik probeer nu om na 5 min te stoppen met voeden en dan ff te rusten.. alleen soms wil ze meteen weer. of daarna gaat ze alsnog gulzig!.. maar ja, we vinden vast wel een ritme! ze groeit goed volgens mij dus! oh ik zag in het andere topic nog doortje klagen over aambeien! ook hier is er tijdens de bevlling een smurfendorp gecreerd down there! wist eerste dagen ook niet waar ik nou last van had! en dan belooft de kraamhulp een middeltje wat echt werkt.. en ja hoor: curanol pilletjes.. wat denk je? volgens de vk nergens te krijgen! maardankzij mijn boek "veilig door de kraamtijd" zag ik daar een link van een apotheek.. en wat denk je?? ik heb de pilletjes gevonden! dus doortje en alle anderen bij wie de aambeien niet weg willen!(ze zitten hier namelijk nog steeds.. iets minder als knikkers, maar toch)... www.curanol.nl haha.. hoe simpel kan het zijn! hoop ze snel binnen te krijgen in ieder geval.. dan hopelijk dat ze eindelijk weg gaan! Rest van verhaal enzo komt snel hoor!
@Joyce: zo leuk om te lezen dat het een beetje gelijk op gaat zit maar een dagje verschil tussen onze beebs oei aambeien, das minder! heb ze nog nooit gehad maar krijg al pijn down-under als ik er denk...
Roeltje Je tepels zouden niet pijn moeten doen hoor. Echter, bij mij waren de eerste dagen ook behoorlijk pijnlijk omdat ik binnen 2 dagen al op beide tepels tepelkloofjes had door verkeerd aanleggen. Het allerbeste werkt gewoon insmeren met een druppel van je eigen melk en even aan de lucht laten drogen. Ze zijn bij mij weer redelijk snel verdwenen. Verder idd kromme tenen de eerste 10 seconden, daarna ok, behalve als het te lang duurt. Ik weet het even niet meer...help effe... Amy heb ik om 21.00 gevoed. Om 21.30 heeft ze even met pappa gespeeld en die heeft haar om 22.00 op bed gelegd. Heeft een half uurtje geslapen en nu weer wakker en brullen. Heb haar maar uit bed gehaald en in de box gelegd onder de mobiel, die vindt ze reuze interessant. Denk echt dat ze voorlopig niet gaat slapen...is dat normaal? Ze moet straks na de late voeding toch echt haar bedje in en gaan slapen. Kan haar toch moeilijk de hele nacht gaan entertainen? Moet ik haar dan laten huilen tot ze toch uiteindelijk in slaap valt?
Hey meiden! Heb jullie ook weer gevonden Ik heb net alles gelezen maar was teveel om te reageren sorry! ik haak vanaf hier weer aan. Morgen is ons mooie meisje alweer 2 weken, en in die 2 weken al heel wat meegemaakt! De eerste dagen was emma te zwak om goed aan de borst te drinken dus heb ik steeds gekolft en deden we vingervoeden. Na een paar dagen lukte het drinken aan de borst wel dus wij helemaal blij. dat duurde precies 2 dagen en toen werd ik plotseling ziek, koorts hoofdpijn en zere borst. bleek borstontsteking te zijn en mannnn wat ben je daar beroerd van zeg!! AB kuur gekregen en knapte snel op maar door de med en mijn ziek zijn liep mn productie sterk terug Emma had steeds honger en sliep slecht daardoor. Dus gaan kolven om te zien hoeveel en dan bijvoeden met friso. Tot op heden moet ik elke voeding zeker 30+1 bijvoeden soms wel 60+2 Dit krijgt ze dan in de fles uiteraard en de gekolfde melk ook in de fles dus mocht mn productie na mn kuur (morgen laatste dag) weer op gang komen dan wil ze natuurlijk nooit meer aan de borst, ze is nu zo gewent aan de fles. nou, ik ga weer. Emma wil dr eten