december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    jammer dat de site er vaak uit ligt :(

@Collo; hier nog een die vaak veel kookt en lekker de vriezer vol pakt. Niet klein kunnen koken is alvast handig voor al die kids straks ;).

hier gaat alles zn gangetje, heb op het moment echt een dagtaak aan de kleine dame maar ze doet het goed :).

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vannacht wel weer twee keer moeten voeden. Hongerig beebje :D. Maar het goede nieuws is dat ze geen huiluurtje heeft gehad...denk ik tenminste...alles loopt een beetje door elkaar heen in de nachten. Misschien toch het resultaat van die onderbroken slaap?

Zometeen lekker haar in bad stoppen en dr bedje verschonen. Mijn moeder is aan het schoonmaken, dus da's ook wel lekker (wordt ze voor betaald hoor). Komend weekend twee feestjes, dus zometeen even kado's kopen. Iemand nog een gouden tip wat ik voor mijn neefje van 2 moet kopen? Wat is nu helemaal hot of vinden ze geweldig. Moet natuurlijk wel een beetje de blits maken :D.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Collo: voor mn neefje van 3 heb ik een boek van Cars gekocht met plaatjes en toetsen die geluid maken.. Heel leuk ding.. Hij was er heel blij mee.. gehaald bij de intertoys..
    Lekkere nacht gehad dus?

@Riti: Ach, ze zijn ook te lief om boos op te worden als je de hele dag met ze bezig bent:)

@Chiquita: Hier ligt de site er ook steeds uit hoor..

Gister om 23.30uur fles gegeven, toen om 4uur en weer om 8 uur.. Lekker hoor.. Lig ik doodmoe op bed kan ik niet slapen:( ook weer zoiets..

Hier lekker de kamer, keuken, wc schoongemaakt.. van boven tot onder gesopt.. Heb hier een hond extra lopen, :D 3 honden en een beeb is wel druk haha.. maar wel lief.

Lenn ligt lekker te slapen in zn bedje, die heb ik vanmorgen ook gelijk verschoond.. er zit alweer een was in, straks nog even ophangen en laatste was erin dan is dat ook weer klaar..
    Nog niks van mn man gehoord dus dat zal morgen wel worden denk ik:( helaas.. maarja, kom mn dag wel door haha..
    om 17.00uur hond weer wegbrengen, dan weer rust in de tent haha..

oja heb ook al een was opgevouwen haha..
    alle verloren schoonmaakdagen haal ik even in.. als Lenn wakker is kan ie mooi op ons bed liggen kan ik gelijk de slaapkamer doen:D

4. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vanochtend alweer visite gehad, aventfles en spenen gekregen, ze wilden iets geven wat nuttig was, en ik kan dat wel goed gebruiken:D
    zelf hebben ze een jongetje van anderhalve maand ouder, nou, dat leek wel een reus naast Boaz!

Boaz heeft vanochtend voor het eerst gelachen:D Ik denk dat Boaz afgelopen 2 dagen in een sprongetje gezeten heeft, ook al was het officieel zijn tijd nog niet. Hij was namelijk 2 dagen lang echt hangerig en vervelend, en sinds gisteravond kirt hij ineens een beetje(allemaal geluidjes die we nog niet kenden) en vanochtend dus lachen! Geen stuiptrekkingen maar echt 15 seconden lachen en daarna nog 2 keer! en natuurlijk als je het fototoestel erbij pakt stopt ie weer haha. Maar ik heb 1 onscherpe foto voor mijn man als bewijs;)

@spruw bij baby, Boaz heeft wel een witte waas maar het lijkt meer op melk, het zijn niet echt stipjes ofzo. en als ik hem goed aanleg en elke keer mijn tepels goed insmeer is de ergste pijn weg.. Maandag moet ik naar Cb dus als het dan nog is dan vraag ik het daar wel. Tenzij ik daarvoor natuurlijk meer klachten krijg.

@Dagtaak aan baby, inderdaad, dat onderschat je echt van te voren.. Maar nu slaapt hij even in zijn ledikant(uniek overdag!) dus kan ik even genieten. Gelukkig slaapt Boaz 's nachts wel nog steeds heel goed. hij komt wel 2 keer maar daarna geen 1 keer huilen ofzo, en hij drinkt snel, ben ong. 20 minuten met voeding en verschonen bezig:D

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dagtaak: ja ik wist waar ik aan begon he.. en het valt opzich wel mee.. en nu helemaal met die draagzak hij ligt er nu weer lekke rin..

collo: mijn zoontje wordt bijna 2 en die speelt nu erg veel met autos.. en vooral duplo is zn favoriet( helaas wel duur :( ) boeken met van die flapjes erin vind ie ook erg leuk en houten blokken. gereedschap( voor kids uiteraard) dat soort dingen

roeltje: zo 3 honden en een baby nou das idd ook erg druk....

mijn vader is nu 10 dagen met vakantie alleen.. vin het wel spannend ja klinkt erg maar dat heeft ie nog nooit gedaan dus ben benieuwd... vandaag gaan we boodschappen doen

mroos: leuk het eerst elachje :) en gefeliciteerd met de 4 weken :)

ohja ik ben over 2 weken jarig ik was aan het opruimen zie ik een bon van de juwelier dat mn man vandaag iets moet ophalen met een bedrag erbij.. en het is niet geodkoop.. nu ben ik wel benieuwd wat t is :p ( smste m al lekker slim om zioiets op de keuken tafel te laten liggen ;) maarja weet wel dat ik wat krijg in een klein doosje :) die zijn het leukst

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Jeetje, ik dacht dat ik veel bij moest lezen....wat is het rustig gebleven.
    Wederom een rustige nacht achter de rug, rond 23u zijn laatste fles gehad, daarna kwam de kleine man pas weer om 4u.
    Ben er dus maar 1x uit geweest, rond 8u vanmorgen maakte Beau me weer wakker en ben sindsdien uit bed gebleven. Beau spuugde werkelijk zowat zijn halve fles eruit....pfff Beau en mezelf compleet kunnen verschonen....1 uur later een flinke poepluier waar meneer flink van streek lijkt.
    Ik heb hem net om 11.30 weer een flesje gegeven, hopenlijk gaat hij straks ff lekker slapen.

Pfff ben een klein beetje gefrustreerd lijkt wel.....mannetje was gisteravond laat thuis. Hij zou eigenlijk de boodschappen doen maar dit was niet de moeite meer. Hebben uiteindelijk de frietpan maar aangezet. Tijdens het eten verteld hij me dat vanavond een vriend zou langskomen.....ahh fijn......overleggen we dat niet eerst ff? Nou goed, zal wel loslopen. De vorige keer heeft hij het tot 02.00u gemaakt en tja de volgende dag was meneer toch wel moe.....gek he als je er rond 7u ook weer uit moet om naar je werk te gaan.
    Afijn, nu kwam hij gisteravond rond 24u weer thuis....de hele nacht heb ik niks aan hem gehad....hij heeft Beau niet gehoord en kon hem werkelijk waar niet wakker krijgen.
    Ik vind het totaal niet erg om eruit te moeten om Beau te voeden maar tja ik vind wel dat we met ons 2e deze keus hebben gemaakt om die kleine op te voeden.....begint er toch langzaam een beetje op te lijken dat ik er alleen voor sta??!
    Ohw ja, wakker worden was niet zijn sterkste punt vanmorgen, wekker ging om 6u maar om 8.30 heb ik hem er maar op gewezen dat het al 8.30 is! Hij was blij als het morgen weekend is....dan kon hij weer uitslapen.....pardon? En die kleine dan? Maak ik er dan opuit dat meneer lekker kan uitslapen en ik de kleine man kan verzorgen??
    Ach ja...verteld hij me vanmorgen dat ik straks een weekend in feb. vrij moet houden aangezien hij heeft afgesproken om vrienden te helpen verhuizen.....hallooo heb ik ook nog wat in te brengen en worden dit soort dingen niet meer overlegd?
    Sorry voor mijn galspuwerij maar ben er ff zat van....ik ga er straks maar ff op uit met onze kleine man.....misschien wordt ik dan weer iets vrolijker

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees: Typisch mannen volgens mij.. mijn man flikt dat ook altijd.. 's nachts maakt hij me wakker (als hij al wakker word) met de woorden: "Je zoon huilt.. volgens mij heeft hij honger" Draait zich om en slaapt verder.. (heb hem letterlijk uit bed gerold:D en ben Lenn gaan voeden) heeft wel geholpen, want met de voeding van 6uur mocht ik blijven liggen.. Misschien helpt het?

TUurlijk zal de meeste verzorging op de schouders van de vrouw komen, puur om het feit dat wij overdag gewoon thuis zijn.. tenminste, we hoeven niet te werken.. Maar het is niet meer dan logisch dat de man ook helpt zodra hij thuis is.. Je hebt met zn 2-en besloten om voor een kleine te gaan en dan mogen de taken best verdeeld worden..

Gewoon een keer met hem over praten, want dit zo vol houden kan natuurlijk niet... Succes meid!

@Chiquita; haha wel druk maar in ons huis leeft het tenminste altijd.. als ik sommige stellen om me heen zie, is het zo stil en saai in huis.. Nooit een feestje, nooit gezellig (nouja vast wel op hun manier maarja) of altijd ruzie.. Lijkt me zooo saai haha

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    #1188 mamatoB, 15 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2010
    bericht verwijderd

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

dees,wat naar van je man zeg,maar roeltje heeft gelijk hoor je hebt er samen voor gekozen dus ook hij moet er s'nachts wel eens uit, en dat ie afspraken maakt zonder met jou te overleggen vind ik echt niet kunnen.
    mijn man is eindelijk omgedraaid,hij was tijdens de hele zwangerschap 6 dagen in de week aan t werk en dan 11 uur per dag,ik hadzo angst dat dat zo door zou gaan,maar hij probeert nu echt om 17.45 thuis te zijn en af en toe een middagje, en helpt ook goed mee gelukkig,ik ben helemaal happy.

ik las trouwens iemand die alleen met de kleine onder de douche was gegaan,maar hoe doe je dat dan,ik heb t wel met alain samen gedaan,dan kan 1 de kleine meid aanpakken na het douchen en aankleden en de ander kan rustig afdouchen en zichzelf aankleden,maar in je eentje ben je zelf kletsnat en moet je die kleine ook afdrogen en aankleden.
    Het lijkt mij ook heerlijk om te doen namelijk want Aylani vind t heerlijk,maar ik zou dus niet weten hoe...

hier heeft de kleine weer vreselijk de krampen,oh zit echt mee te janken bijna,vind t zo zielig,en je kunt zo weinig doen.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Nou slapen in ledikant was van korte duur haha, ligt nu weer lekker bij mama in de draagdoek;).

@Dees, gewoon even goed afspraken maken met elkaar wie er wanneer uitgaat, helpt dat?
    Hier ben ik het sowieso met de borstvoeding, maar ik heb voor vannacht een voeding gekolfd zodat hij het 1 keer kan overnemen:D.

@Chiquita, haha en wat had ie teruggesmst;) Wel leuk he, als mannen dat soort dingen zelf regelen! En ze zeggen toch ook dat van 0 naar 1 kind het zwaarste is en dat de volgende meer in het ritme meegaan toch?

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Mamatob: thnx! heb aangemeld/toestemming gevraagd.. kan ik vast licht aan beginnen.. zodra ik de bv heb afgebouwd (nog ong. 4 weken) kan ik aan mn gewicht gaan werken:D nog maar een paar kilootjes:D:D

12. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dees: mijnn man deed dta bij de eerste ook.. ging even snel 30 min naar een vriend.. daarvoor deed ik ook alles vaak alleen maargoed t was 19 uur toen hij ging om 24 uur wassie nog niet terug heb de haak erop gedaan en ben gaan slapen hoorde m om half 2 aan de deur rommelen maarja die had ik vand e binnen kant op slot gedaan was zoo kwaam heb m echt 1 uur buiten laten staan.. en moet zeggen heeft wel geholpen.. die geintjes hieeft ie nu in ieder geval niet meer.. maarja echt duidelijk even er over praten zou ik wel doen.. anmders wordt t straks alleen maar makkelijker voor hem om deze dingen te doen.. en idd je kiest samen voro een kind.. ik doe ook t meest emaarja hij werkt dus vind dat dan wel normaal maar als ik snachts kapot ben dan mag hij ook wel een kjeer

13. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mroos: nu moet ik zeggen dat mijn oudste erg makkelijk was dus was echt makkelijk wennen en ja de 2e en 3e die gaan gewoon meer in het ritme 4e ook lijkt me ;) alleen soms even een verdeling van de aandacht is even moeilijk als ze allemaal tegelijk aandacht vragen maarja dan gaat de kleinste gewoon voor.. op dit moment gelukkig snappen ze dat
    mn man vond het minde rleuk.. maarja moet ie zelf niet zo dom doen hahaha

14. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjees: ik heb het aankleed kussen dan op de douche liggen en een wikkelhanddoek dan ga ik met m in de douche,... en als ik eriuuit kom wikkel ik m in die doek.. ik ehb iook de kachel aan staan op de couhe anders is t zo fris.. dan ga ik zelf snel aankleden.. hij ligt dan op het aankleed kussen op de grond.. en dan ga ik hem aankleden.. of ik doe de badjas aan kleed hem eerst aan dan mezelf

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chiquita: Respect! haha wel een goeie streek. ach laat de mannen het ook maar eens voelen..

Hier is de regel dat als hij op vrijdag thuis komt, ik de voedingen neem die nacht (van vrijdag op zaterdag).. hij werkt toch zo'n 60uur per week maar de nacht van zaterdag op zondag gaat hij.. aan het begin was het wel gemopper maar hij houdt zich er nu redelijk aan.. als ik klaar wakker ben voordat Lenn begint te huilen laat ik hem liggen, was toch al wakker.. Hij moet dan overdag wel zo veel mogelijk meehelpen met de verzorging..

Hij gaat ook met een snelle mededeling: "Ik ga even bakkie doen bij...." Toen ik vorige week zei: "En wie blijft er bij Lenn dan?" stond ie toch wel dom te kijken.. Hij ging er al vanuit dat ik wel thuis zou blijven.. Doe ik met liefde maar kan de hele week al geen kant op alleen.. Nu mag ik dit weekend lekker de stad in en mn gang gaan en hij blijft bij Lenn thuis.. Zodat ik ook de deur uit kan in mn eentje..

@Dees: In overleg kan een hoop! Gewoon op je strepen gaan staan hoor... Dat je nu mama bent betekend niet dat je maar een huismusje moet worden..

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; Een hele herkenbare zin: Euh, je zoon huilt! Pardon...jij mag er ook wel een keer als 1e uit gaan. Heel vaak hoort hij hem niet eens....dan sta ik alweer naast bed met Beau nadat ik hem verschoond heb en dan moet ik manlief nog het bed uit trappen aangezien we de afspraak min of meer hebben gemaakt dat hij het flesje zou klaarmaken etc. Aaaargh ik zit er ff vol van :(
    Zeker moeten de taken verdeeld worden...ik kan echt niet alles doen! Er is ook nog iets zoals een huishouden wat draaiende gehouden moet worden, er moet nog eten op tafel komen (gekookt en wel).
    Vanavond maar eens ff met hem om de tafel....;)
    @mamatoB; Sorry ben je niet nodig! Al mijn kilo's ( 11kg aangekomen en nu 13kg kwijt) zijn alweer verleden tijd! :p
    @sjees; Dat van die afspraken maken is al een ergernisje wat langer speelt....volgens mij krijg ik er dat niet uit bij hem...;) Maar ben er nu ff helemaal klaar mee....de welbekende druppel heeft de emmer doen overlopen.
    Goed om te horen dat jou mannetje is omgedraaid, heerlijk hoor!
    Dat van dat douchen alleen met je kind las ik idd ook, wat later begon ik me idd ook af te vragen hoe je dat alleen doet :(
    @mroos; Hier moest Beau ook eerst ff wennen aan zijn eigen bedje, na een paar dagen was het wennen over en slaapt hij er heerlijk in!
    Die afspraken zijn idd gemaakt, maar ja, hij wil nog wel eens later thuis komen 's avonds waardoor hij dus moe is en 's nachts moeilijk zijn bed uit te trappen is. Om dan met een hongerig kind te moeten wachten op papa is ook niet alles....dus tja....de oplossing moet nog gezocht worden.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Sjees:
    Bad:. Leg twee hydrofielluiers over de verwarming, badje zet ik er naast zodat het pakken van de doeken makkelijker gaat.. Mijn eigen badjas hang ik er over heen zodat die ook lekker warm is... Na het badderen pak ik één luier en die houd ik tegen mn borst, druk ik hem tegen me aan (heb bovenstukje van bikini aan haha, mama spettert namelijk graag mee haha) en pak de tweede luier die ik overhem heen leg.. zo is ie lekker warm.. aankleedkussen ligt op de wastafel daar leg ik hem op en doe mn eigen badjas aan..

dan race ik naar zn kamertje en droog hem dan lekker af met die luiers... daarna in de badcape en lekker warm houden.. nou goed, dan kleertjes aan enzo..

Tip (Misschien doe je dat al) Kleertjes en rompertje over de verwarming leggen, vinden ze fijn als het na het badderen lekker warm is, slapen ze ook weer beter van..

nou dit is mijn stappenplan haha.. het is wel even organiseren maar goed te doen hoor..

Douchen: Voor het douchen weer twee luiers over de verwarming leggen.. aankleedkussen op de grond, badcape erover heen.. mn eigen badjas weer over de verwarming.. Na het douchen leg ik hem op het aankleedkussen en wikkel hem in de badcape.. snel mn eigen badjes om doen, droog me later altijd af..Lenn wrijf ik dan zo droog mogelijk.. De warme luiers om Lenn heen zodat hij lekker warm blijft.. dan mezelf razendsnel afdrogen.. Lenn mee naar zn kamertje en hem helemaal grondig afdrogen... nouja dan weer aankleden..

18. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Dees, mannen zeggen niet voor niets als ze een keer alleen met de kleine thuis zijn: IK MOET OPPASSEN OP MIJN KLEINE. HUH? Doen wij dat dan ook heel de week? Dan wil ik salaris!
    Die van mij maakte het ook even te bont van de week! Maandagavond om 20 uur voor curetage geweest, en dinsdagmorgen om 6 uur: "Wen, Lotus is wakker, ze heeft honger".
    JA?!?! En mankeer jij iets? Hij boos de trap af met "Ja jij zei gisteravond maak mij maar wakker want ik zal wel vast slapen door de narcose!"
    Ik terug: Ja maar jij kan toch ook denken dat ik ff gaar ben? En het dus zelf doen!
    Gaat hij plassen in de badkamer, ben ik ook zo eigenwijs dat ik zelf naar Lotus ga. Gevolg: Hij lag weer in bed even later.
    Dus s'avonds heb ik hem daarop aangesproken. Hij weer: Ja maar jij zei dat ik je wakker kon maken. Waarop ik antwoorde: Ja, en je hebt ook vrouwen die de hele dag in bed zouden blijven liggen als ze de avond ervoor gecureteerd zijn! Dus 1 voeding overnemen zou toch niet zo'n ramp zijn, dat kun je zelf toch ook verzinnen?!?!
    Daar gaf hij mij wel gelijk in......GEVOLG: Hij heeft de hele week de eerste voeding al gedaan ;). Ik merk het ook pas als hij weer terug komt naar bed om half 7 a 7 uur, (dat deed ik nooit, bleef er altijd uit, Max moet ook om 7.15 uur op voor school).

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha klinkt erg moeilijk als je het zo leest maar valt mee hoor.. zodra je er een handigheid in hebt lukt het best..

wat je ook kan doen is om het alleen te doen en je partner als achterban te gebruiken.. dat hij wel in de badkamer is maar jij het alleen doet.. mocht het niet lukken of er is iets kan hij je helpen..

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chiquita; Haha wat een streek!! Nou werkelijk waar maar ik zat er dus gisteravond ook aan te denken om de haak op de voordeur te doen! Heb het toch maar niet gedaan want ik bedacht me dat dat niet zo'n beste oplossing zou zijn...;)

@roeltje; mannetje werkt hier zo'n dikke 40u in de week. Is vaak ook wel kapot als hij thuis komt. Maar soms denken ze volgens mij dat het maar makkelijk is om alleen thuis te zijn met die kleine. Je hebt er werkelijk een hele dagtaak aan. Je moet overal rekening mee houden en je kan niet zo 123 ff erop uit.
    Ben benieuwd hoe het straks gaat wanneer ik weer ga werken....ik ga straks 24u werken en draai dan alle diensten in de zorg (dag/avond/nacht). Hij heeft me belooft dat het wel goed zou komen ;)

Deel Deze Pagina