Als je een reactie plaatst staat er onderaan een paars balkje met Beheer bijlagen. Als je dat aanklikt kun je een foto uploaden. Werkt wel een beetje onhandig hoor hier!
wat een snoepjes allemaal zoooooo schattig ik heb mn verjaardags kado vervroegd gekregen.. maar wat lief en mooi... ik maak er straks een foto van mar het is een armband met 6 bedels.. 2 jongetjes en 1 meisje met 3 letters de c de y en de q begin letters van de kids.. helemaal blij meee
@chiq, a wat lief!!!!! meteen mooi vol ook met 6 bedels, leuk hoor! @Happy, daar is tijs dan eindelijk! Ik snap nu waarom je hem zolang verborgen hield . Lekker ding hoor!
ja vol gelijk he... maarja moet ook he hij wilde ook nog oorbellen kopen maarja ik heb mooie gekregen vorig jaar dus vin dik onnodig.. want hij wardeerde erg wat ik deed en vond me erg sterk etc.. echt lief....
Happy Wat een lekkere spam zeg! Chiquita Wat lief van je man. De mijne ligt weer dood op de bank, zoals gewoonlijk...:x
Roeltje, dank je wel voor je uitgebreide bad/douchebeschrijving,ik ga het gewoon eens proberen,zoals jij het hebt beschreven,lijkt me zo stoer om helemaal alleen met haar te gaan douchen Dees, ik ben ook benieuwd als ik straks weer ga werken hoe het zal gaan,aangezien ik op de avondvoeding na eigenlijk alle voedingen enz alleen doe,omdat Alain alweer werkt,maar ja straks zal ie toch ook echt snachts zijn nest uit moeten,zal m wel wakker moeten duwen denk ik,want hij slaapt overal doorheen Collo,die tip van de wipstoel vond ik ook wel mooi ja,ik ga het echt proberen! Echt vreselijk he die baby, ik kreeg het ook even te zwaar
Happy, wat een lekker moppie zeg!!! Chiquita, wat lief zeg!!! Ik wil de traditie van mijn moeder voortzetten, die heeft een gouden armband met vier kinderkoppies eraan met de namen en geboortedata erin gegraveerd ( mijn zussen,broer en ik) En een zilveren armband met 10 koppies met namen en data ( de kleinkinderen) MIjn mannetje gaat er s'nachts uit voor de meiden als die moeten plassen ofzo. ( tenzij hij werken is natuurlijk haha) Beau doe ik zelf, ik moet hem toch voeden en val daarbij regelmatig in slaap dus voed in bed. en verschonen doe ik alleen als hij een poepbroek heeft of een volle plasluier. (als hij straks doorslaapt kun je hem ook niet verschonen s'nachts) Kortom ben blij met mijn kerel.
ZO druk als gister, zo rustig vandaag! niet normaal! sowieso maar weer in rugby gevoed en jawel.. madam was rustiger 's nachts! ze komt dan ms iets vaker (alhoewel.. viel wel mee uiteindelijk.) zat zelfs 2x 3,5 uur tussen! en 1 x 2 uur.. best goed toch! en eigenlijk de hele dag steeds 3,5 uur ofzo.. merk dat ze soms al eerder doet mopperen en huilen.. maar dat ze dan som sgewoon weer in slaap valt.... voor een uur! zo ook vannacht dus! en ook vandaag paar keer gehad dat ik dacht.. ff wachten en ja hoor! ze sliep weer door! ook vanmorgen gehad dat ze bleef mopperen en krampjes.. dus alleen ff beentjes gemasseerd tot ze rustig was en weer weg.. zonder iets te zeggem.. zo 2 keer en ja hoor.. ze sliep! vanavond zat er ff iets korter tussen.. en ook in bedje leggen was niet fijn.. ben nu nog steeds bezig doetze steeds krijsen.. maar dan als ik er ben of oppak stil.. dus nu alleen maar ssshh aant zeggen en gezichtje kriebelen en dan slaapt ze weer! jaja.. het word nog eens wat hier! al met al dus best een goede dag en nacht! @ pooh: jeetje! zoveel afwijkingen ja! nou we duimen gewoon dat jij het record gaat breken!! @ sjees: ook hier matig positief over de infacol @ roeltje: hoop voor je dat je mannetje al snel thuis is.. pff 3 honden! ik heb 's nachts dat ik soms na een voeding niet in slaap kom.. heb het dan op een of andere manier koud.. @ collo: jippie! geen huiluurtje! goed hoor @ mroos: hier ook steeds meer lachjes! en rare geluidjes! leuk he! @ dees: hihi.. moest stiekem lachen om je galspugerij.. klinkt gelukkig nog niet al te herkenbaar.. maar doe nu ook alles 's nachts,,, en dan is hij zo moe van het werken en als lianne dan krampjes heeft.. kan die niet goed hebben.. net ook.. deed ze plassen tijdes verschonen dus aankleedkussen moest verschoond en moest ik bij helpen dus stondie te foeteren dat ik te veel treuzelde.. ja hallo! doe ik 's nachts en overdag toch ook alleen als hij er niet is! en net wilde de kleertjes niet aan.. (fijn dubbele lange mouwen) . kan die kleine ook niks aan doen! dus zei al datie daar dan niet agressief van hoefde te worden.. op dat moment vondie het niet leuk, maar achteraf zei die idd dat ik wel gelijk had.. hij word 's nachts overigens wel wakker.. en alsie thuis werkt doetie der graag uit bedje halen of luiertje verschonen.. maar uhm.. zou wel ff je frustratie met je mannetje bespreken.. Ik ben vandaag ff tussen 2 voedingen weg geweet en hij thuis.. moest ff nieuwe huisarts regelen en wilde daarna ff naar hema enzo.. dus ik dacht ik bel ff tussen HA en hema.. ff checken of alles goed gaat en er niemand honger heeft.. maar nee alles was rustig.. kon hem wel vertrouwen en afspraak was toch dat hij zou bellen als zewilde eten.. dus ben wel blij eigenlijk dat hij het toch ook als normaal ervaart zeg maar... maar de nachten is ook nog ff kijken hoe we dat doen als ik weer ga werken.. eerst maar eens zien of lianne dan een ritme heeft en hoe vaak ze komt.. zal er dan denk ik vanaf hangen of ze snachts de fles krijgtenzo.. en wat voor dag we de dag erna hebben.. @ saskia: fijn dat het bij jou ook rustig is! @ zwangerworden: als je de ene geeft kun je de andere kolven.. en ja hoor! die is dan echt wel weer vol! wat eruit gaat word weer aangemaakt! en vanaf een week of 4-5 mag je aan de fles laten wennen.. dus gaan we binnenkort ook doen.. ik kolf vooraf bij 2 voedingen per dag dus heb wat voorraad nu.. als je achteraf doet om leeg te maken dan word namelijk extra gestimuleerd.. zeggen ze.. en idd lekker genieten hoor! zeker van die kleine momentjes dat je lekker jezelf weer ffbent! Hier ook steeds meer rose.. en nuchtere joyce is ook weg! @ elmo: terecht hoor dat je trots bent! @ zoutoplossing: gister zelf gemaakt en vandaag al paar keer toegediend en jawel! het werkt zowaar! jeuj! @ lotte: he bah.. wat een naar verhaal zeg! en schattige foto hoor! @ collo: schattig hoor! @ inpakfoto: zie onze beebiesite bij fotos week 1 en dan eerste dag @ happy: ook al zo schattig! @ badje: hier gaan we zo weer samen badje doen.. mannetje doet vaak badje vollaten lopen en dan doet1 van ons echt badje en de ander assisteert.. als het keer nodig is dat ik alleen doe, zal ik ff goed zoeken naar de beschrijving hier maar eigen badjes in de buurt is idd goed plan hihi
Fles: Hier krijgt Beau al vanaf de kraamweek 1 fles per dag met afgekolfde melk. Ik heb twee flessenweigeraars gehad door te weinig oefenen en dat overkomt me niet nog eens. hihi. net als het speentje ( hebben mijn meiden nooit gewilt die wilde een echte tepel ipv een siliconen haha) Joyce: Lekker dat het zo goed gaat met Lianne! Beau heeft bijna geen krampjes meer, hier gebruiken we sab simplex, werkt top en ook bij de meiden hielp dat super.
@joyce Hoe veel kolf je dan per voeding?? Heb hier een keer gekolfd tijdens stuwing om borsten leeg te maken en had toen 300 ml in 20 min. .... En hoe bewaar jij je vooraad en hoe veel geef je dan per voeding aan je baby?? Is er ook een bepaalde voeding die je het beste als eerste kunt vervangen door de fles???
@Joyce; fijn dat je een goede manier gevonden hebt om te voeden en dat ze wat minder vaak komt... Over dat huilen als je haar weglegt; wij hadden dat ook een aantal avonden en alleen met onze pink konden we haar zoet houden. Toch maar na een paar x een speentje uitgekookt. Nu kunnen we hem een beetje zoet en rustig maken met het speentje en na 10 minuutjes ofzo eruit halen; dan slaapt hij vaak heerlijk... Badje; hier onder de douche zo'n ontspannen ventje! Dus nu om de dag in de douche en zo af en toe het badje. Durf het nog niet alleen hoor...Hij is nog zo klein...(al 9 pond maar ja...)
@ zwangerworden: ik kolf nu max 40 cc per voeding en dus vooraf omdat toeschietreflex te groot is en dan verslikt ze zich en dus spugen.. doe dit nu dus elke ochtend.. en dan is vaak 1 van de 2 echt super gespannen.. doe dan meteen de harde plekken onder oksel wegmasseren.. Geloof dat cb zei dat ik achteraf max 40 cc moest kolven.. maar ga ik volgende keer nog eens navragen.. welke kant enzo.. flesje geef ik nog niet overigens.. de voorraad doe ik in koelkast en elke 24 uur in een ijsblokjeszakje in de vriezer binnenkort oefenen met een paar blokjes van de oudste voorraad (in kraamweek heb ik tijdje bij moeten voeden en heb daar nog voeding van over..) en dan zo langzaam steeds meer. heb 1 keer gehad.. toen was ik vergeten te wisselen na een voeding dus 2 keer dezelfde! oeps!! en die andere stond zooo strak! he toen in nog geen 10 min 110 ml gekolft. Hier geven ze als advies 40 cc max.. maar je kunt ook starten geloof ik met bij 1 voeding dan de andere te kolven.. en dat word dan steeds meer waarschijnlijk.. en denk dat je zelf het beste kunt bepalen welke je prettigste vind om als eerste te vervangen.. ik zou denk ik de ochtendvoeding doen, omdat je die straks ook gaat kolven als je weer werkt.. als je me je prive mailadres ff pb-t doe ik je de folders van borstvoeding natuurlijk doormailen, plus advies van een vriendin.. en had hier laatst nog wat links geplaatst.. op de site van LLL staan bijvoorbeeld goede tips.. wat je geeft in de fles moet je ff berekenen: kg lichaamsgewicht van de kleine x 150 ml en dat delen door hoe vaak per dag de kleine eten wil.. en dan ietsje meer omdat ze met bv de ene keer meer en de andere keer minder drinken.. en om te starten gaven ze als advies om bijv 30 ml inde fles te geven om te kijken of ze wil en dan daarna nog de borst als een soort van toetje.. en dan bijvoorbeeld je borst daarna leeg kolven.. ik dacht trouwens dat je maar max 15 min mocht kolven? maar ms was dat alleen in de kraamweek toen ik moest bijvoeden..
wij hopen zonder speentje te redden.. pink wil ze namelijk niet.. z wil alleen borst en dan dus voeding ofwel de leegste borst.. (Wissel pas als ze die borst 1 uur heeft gehad) en beetje troosten.. En minder vaak.. vandaag toch ook weer 8 voedingen.. maar lukt zo aardig ja! en dus daarnet paar keer ff sssh moeten doen.. en nu slaapt ze! zu half 10 moeten komen, en afentoe komt er wat geknor, maar ze slaapt nog steeds! hadden badje extra heet gemaakt.. dus alsie straks 38 graden is dan gaan we der wakker maken.. nou hopen dat dit blijft werken zo
Als jullie het goed vinden spam ik nog even een foto waar ik zelf om moest lachen, precies op het goede moment genomen! Het lijkt een hele vent zo hihi..
@ Happy wat een lieve foto's!! @ Chiquita klinkt als een mooi cadeau, erg leuk. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Schatje op de foto. Lekkere wangetjes idd Hier heb ik overigens een gouden medaillon van mijn man gekregen daar heb ik aan de ene kant een fotootje van mijn man en aan de andere kant van Jason! @ Elmo lekker gemact? Zo Beau groeit erg goed zeg! @ Mroos hier is de kleine ook geen fan van zijn ledikant. Ik leg hem er ook alleen in nu als hij al slaapt. Leg jij Boaz erin als hij nog echt wakker is of als ie slaperig is. Want Jason vindt het ook echt helemaal niks als ie wakker is. Hij wil bij de mensen zijn. Zo te lezen is Boaz ook zo. @ Collo aah wat een lieve meid, en leuk dat roze pakje! Staat goed bij zo'n schatje hihi. op Home - Attitude Holland (since 1999) - Alternatief punk rock emo scene gothic rockabilly burlesque pop-band-muziekmerchandise en fetish kleding hebben ze ook grappige babyshirtjes..!! @ Gimena hihihi Sophie kan amper nog bewegen lijkt wel compleet ingepakt! Die vuistjes zijn grappig @ Zwangerworden als de bv goed loopt dan kan je wel een flesje (laten) geven hoor. Alleen als de bv juist niet goed gaat.. dan zou je het beter niet kunnen doen.. maar nu gewoon doen! @ Poohbeer wat een leuke pakjes heb je voor Lotus, echt al een stoere meid hihi. Lievvvv op de foto! Heftig al die hartafwijkingen.. pfoe. Hopelijk kan je nog wat jaren vooruit met die klep. @ Sjees hier had Jason ook hele erge krampjes, hij had de hele dag pijn ervan. Sinds ik bij de osteopaat ben geweest is het heel veel minder. Misschien een aanrader want ik wist ook niet meer wat ik moest. Infacol hielpt niets meer. @ Dees ooh mannen!! Heb je nog met hem kunnen praten erover? Die van mij is helaas ook een beetje zo. Hij moest en zou in de kraamweek 2 films kijken, want het was vakantie. Ahum.. @ Lotte wat een eng verhaal van dat zwangere nichtje. Brr, krijg er ook de rillingen van. Spruw herken je vooral aan het tongetje van de kleine.. als je dat witte er moeilijk afgeveegd krijgt met een gaasje is het spruw. Hier dus ook spruw. Mooi voor jou dat Milan zo goed slaapt! Osteopaat ging overigens super, hij heeft nu veel minder last. En hij slaapt beter. Vanavond een goede volle poepluier gehad van hem, hihi. Schattig mannetje op de foto. Ik smelt er van!
kom even om de hoek kijken zag wel weer lieve foto! kreeg ineens de buren van verderop op visite.. daarna was het alweer tijd om de hond weg te brengen,Lenn daar gelaten om even boodschappen te doen, kon daar gelijk blijven eten haha, scheelde weer koken.. zo ineens belde mn man dat hij op tijd thuis kwam vanavond..Zn oom heeft hem opgehaald zit alweer een half uur naast me op de bank.. mij zie je dus praktisch niet dit weekend Ga hem de fles even geven.. Helaas weer een flesje KV.. .krijg met kolven maar 60cc eruit niet genoeg dus.. dan lekker naar bed