december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Desiree
    Oh, wat een leuke shirtjes op die site. En dat rompertje van The Ramones! Die moet ik gewoon hebben...

Roeltje
    Lekker dat je man toch vanavond al thuis is. Geniet van elkaar ;)

2. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hee girls!

Ik zou hier vanmorgen de 1e fles doen, altijd rond 6 uur komt ze, dus hubbie maakte mij wakker daar ik nog slaap als een os.
    Ben ik weer in slaap gevallen! Maar gelukkig iedereen met mij...Lotus begon om 8.30 opnieuw te huilen, toen ben eruit gevlogen...schrok mij kapot in eerste instantie! Ze had om 12 uur haar laatste fles gehad.

Nu denk ik: waarschijnlijk heeft ze im 6 uur dus aan n speen genoeg. Max, mijn oudste, wordt nl overal wakker van, maar die heeft haar alleen om 8.30 gehoord, dus ze heeft maar heel kort gehuild.

3. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Heej phoobeer goedemorgen, klinkt heerlijk een eerste fles om 6 uur!!!
    Hier gisteren na 6 uur een extra voeding om 8 uur zodat ze om 23.00 uur haar laatste voeding zou krijgen Tussen 8 en 9 gejammer maar madam sliep netjes tot 23.00 alleen toen kwam ze om 02.00-05.00-0.900 en das natuurlijk niet de bedoeling. Sinds deze week ook een speentje die werkt echt super bij het inslapen alleen is ze de speen dan gemiddeld drie keer kwijt dus moeten we er alleen maar vaker uit om de speen weer terug te geven.......

Meiden wat doe ik verkeerd??? iemand nog tips??? ik struikel hier namelijk over mijn oogleden.

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Roeltje: Geniet maar lekker van je weekend hoor ;)

@Poohbeer: Ik maakte me eert ook druk als Lana zolang sliep snachts, maar ben er ondertussen aan gewent dat ze snachts lang kan slapen ;)

Hier, na de twee rare dagen zitten we toch weer ongeveer op het oude ritme.
    6.00 - 8.45 - 12.30 - 16.45 - 20.00
    Zo nu en dan schuiven we weleens een uurtje, maar er zit al aardig wat regelmaat in.
    Enige waar we rekening mee moeten houden is dat mevrouw overdag aardig wakker kan zijn en ze dan regelmatig aandacht nodig heeft, even in de box leggen werkt vaak maar 10 minuutjes en dan wil ze mama aandacht ;)
    Overdag houd ze me dus aardig bezig en als ze wel slaapt/rustig is dan ben ik druk om het huishouden ook nog eens te kunnen doen :p
    Na de voeding rond 16.45 gaat ze slapen en kan ik eindelijk wat voor mezelf gaan doen..
    Natuurlijk ben ik wel ontzettend trots dat ze zo goed kan slapen savonds en snachts ;)
    Wat de spruw betreft, volgens mij is het zo goed als over maar ze heeft me gister niet echt goed laten kijken..
    Verder zijn we heerlijk wezen winkelen samen met Lana, moesten nog foto's laten afdrukken en wat kleren kopen etc.

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Zwangerworden: Hier heb ik de hoop opgegeven en laat Lana zelf een ritme bedenken, anders gaat ze inderdaad alleen maar extra komen..
    Het echte ritme begon truwens pas bij 4 weken, toen ging ze echt over op 6 voedingen, vanaf 6 weken zit ze nu op de 5 voedingen.
    En dat heeft ze helemaal zelf bedacht ;)

Geloof dat ik bij 3 weken nog op 23.30 - 3.30 - 7.00 zat in de nacht en overdag gewoon totaal willekeurig.

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Zwangerworden, je doet niets verkeerd, je meisje is nog kleiner als die waar je mee vergelijkt.
    De andere kindjes zijn ouder dan een maand!
    Beau heeft ook nog geen ritme, die komt ook regelmatig s'nachts.
    Maar je niet druk, dat ritme komt vanzelf! probeer overdag wat bij te slapen.

Ik was gisteravond de sabsimplex vergeten te geven met het resultaat dat ik van 03.00 tot 06.00 met Beau in de weer ben geweest ivm krampjes. om 06.00 viel hij in slaap en waren de meiden net wakker geworden van zijn gehuil... zucht.... Ga zo dus even liggen...;)

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ er op uit; In de draagdoek vind ik te koud buiten, voor mezelf en voor haar of ik zal een jas moeten regelen die er (deels) omheen past. Moet ze wel even rustig in de doek blijven trouwens ;). Met de wagen gaat het prima, heerlijk naar buiten. Afgelopen week alleen niet :(, ik ben zo met dr in de weer geweest met het voeden dat ik daartussen nog maar net tijd had voor me zelf te zorgen. Zonder man op pad betekent voor mij 3 x naar beneden (2 trappen) voor onderstel, bak en kind anders krijg ik het nog even niet voor elkaar.
    Maar vandaag wel :D dus straks lekker naar buiten!!

@voeden; wou zeggen dat ze om de 3 uur komt, maar dat is eigenlijk al een paar dagen helemaal niet waar. Ze komt de laatste paar dagen om de 1,5-2 uur en slaapt dan inneens langer door. Ik probeer haar voor de nacht op de 4 uur te krijgen en overdag op de 3. Maak haar dus vaak wakker overdag, tenzij ze om wat voor reden dan ook nog maar kort (echt) slaapt en ze het hard nodig heeft. Vind haar met 7 weken wel wat vaak drinken, maar we zijn dan ook nog steeds aan het worstelen met aanleggen, voor haar ook erg vermoeiend natuurlijk. (ben er een uurtje zoet mee met boertjes ed er bij).

@kolven; op aanraden van de lac-kundige ook mee begonnen. Het idee is iedere dag of om de dag (ben er nog niet helemaal uit) een flesje om te oefenen voor dr. Weet dr exacte gewicht niet, maar ik schat een kilo of 4 en had 80-90 cc gekolfde melk (8 voedingen) Nou...piepen toen het op was en de fles uit haar mond (anders lucht slikken), nog maar even aangelegd :). Nog zuigebehoefte of nog honger....tja.

@ Lotte; lekker zo'n slaapkoppie :).
    Wat een vreselijk verhaal van het nichtje van de collega van je man zeg, brrrrr.

@ Roeltje; advies kv :(, in ieder geval lekker dat je mannetje zo goed groeit! Verder inderdaad vooral doen waar jij je lekker bij voelt, dat ik het belangrijkst!

@ afvallen; pffff baal van mn plompe lijf. Weet niet hoe veel aangekomen, ben gestopt met kijken na 20 kilo. Zit nu nog op +6, best netjes en niets voor hoeven doen, veel vocht en ook wel stress en spanning hebben eea doen verdwijnen.
    Nu was ik alleen ook al 10 kilo rijker na het stoppen met roken een jaar eerder.....
    Het zijn eigenlijk ook niet zo zeer de kilo's alleen, als de vorm :p, het flubbert zo :(.

@kleertjes; hier heeft ze veel het zelfde aan, omdat het werkt-goed zit-katoen is (ademt) enz. Ze heeft meer hoor, iedere keer een verassing wat nu past/niet meer past. Maar vooral vaak wachten tot de favourieten weer droog zijn :). Zo komen we om in de verschillende rompers, maar zijn de omslagrompers met lange mouw veruit favouriet.

@ Collo; Ze loopt niet 'achter' hoor, de ontwikkleing van de hersenen loopt vanaf bevruchting (of in ieder geval begin zwangerschap ergens) dus die 4 weken komen er nog eens bij.

@lachje; jaaaaaaa volmondig, oogjes open, mama aankijken....zucht
    We hadden de hele dag drama, allbei gesloopt en toen gebeurde het...maakt zo'n dag meteen weer goed !

@ man; Ik heb de liefste man...èn kan m wel achter het behang plakken (wegstucen eigenlijk) ;)

@roze; hier ook graag hard/knal roze of paars. In ieder gaval komen we er in om :(. Durf dus ook niet meer te zeggen dat ik er niet van hou. Maar nog steeds veel andere kleuren ook, lekker stoer grijs en zo.

@chiquita; mooi cadeau zeg!

@ douchen; hier een erg kleine, oude, tochtige, verwarmingsloze douche :(. Nog even geen optie met de hummel.

@ pooh; lekker geslapen met zn allen, héerlijk! (jaloers ook)

@ ritme; we hadden wat... is nu helemaal weg, foetsie :(.

Nu ga ik haar wel wakker maken, we gaan niet overdag lekker lang doorslapen en snachts niet :p.

8. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @zwangerworden, het is inderdaad wat Elmo zegt, ze is een stukje jonger dan die van ons.
    Maar ook geef ik saskia gelijk, ik laat ook lotus het ritme van de flessen uitmaken. Ik heb de klok laten varen (wel in de gaten gehouden), en dat werkt prima.
    En verder is regelmaat heel belangrijk, daar worden ze rustig van. Niet qua tijden dus, maar wel qua volgorde.
    En als ze huilt 2 uur na de fles/borst bv. wil dat niet altijd zeggen dat ze honger hebben, misschien kun je daar nog iets mee?

@Arme Elmo, hopelijk kun je even bijslapen vanmorgen.
    Ik zit te denken of het nog nut zou hebben om die sabsimplex te bestellen, daar t ongeveer 15 dagen duurt tot t binnen is.

@Saskia, Lotus is gisteren ook van 13 tot 19 wakker geweest aan een stuk. Je merkt toch dat ze wat minder slaap nodig gaan hebben.
    Fijn dat de spruw zo goed als weg is!
    Komt Lana na haar voeding van 20 uur echt de volgende ochtend pas weer? Wat een luxe!
    Ik schrok er ook niet echt van hoor, maar voelde mij 20 sec. een slechte mama dat ik weer in slaap was gevallen! Die narcose doet zijn werk nog steeds ;).

9. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Riti, wegstucen? Das wel heel drastisch hahaha...
    Kun je t onderstel van de wagen niet in de berging/auto zetten? Of beneden met een ketting vastleggen aan bv een trapleuning? Ik noem maar ff wat, maar ik zou er iets op verzinnen.....

@Afvallen, moet nog 2 kg, maar goed dat is te overzien. Tuurlijk zou ik liever weer terug gaan naar mt 38 alleen daar zit nog een andere zwangerschap tussen welke mij 5 kg (in 2006) heeft gekost. Omdat die eindigde in een miskraam en we meteen weer opnieuw van start gingen ben ik toen niet gaan lijnen.
    Vroeger snoepte ik nooit, taalde er niet naar en trainde 5x in de week. Sinds mijn zwangerschap in 2006 vind mijn man mij gezelliger.....ik snoep nu soms wat mee s'avonds op de bank...mijn hubbie kan de hele avond (vr)eten...is een echte snoeperd! En hij geeft niks om die paar extra kilootjes bij mij....ik wel! Dus koop ik een weegschaal, maar hij gooit hem net zo hard weer in de kliko als ik even niet kijk (is mij al 3x gebeurd). Dus ja...gewoon een beetje opletten wat ik eet, met die trage schildklier van mij zet alles lekker aan namelijk ;).

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Elmo: Wat vervelend zeg van die krampjes, ik hoop dat je nog even wat rust kan pakken vandaag ;)

@Riti: Ik zat ook op 20 kilo extra hoor, moet er nu nog 5 af zien te krijgen :(
    Geweldig zeg dat eerste lachje :D

@Poohbeer: Ja, Lana slaapt vanaf de laatste voeding rond 8 uur echt door tot een uur of 6 smorgens.
    De eerste dagen dat ze dat deed heb ik haar rond 12 uur snachts nog een voeding extra gegeven omdat ik het zo lang vond, maar dat was geen succes ;)

Ik ga Lana nu toch even wakker maken voor een voeding, we gaan zo nog even lekker naar de markt en even de stad in etc ;)

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @werk: kreeg gisteren een brief van het UWV over wanneer mijn verlof ik afgelopen......MOET ER ZO NIET AAN DENKEN!!!!!!!
    Voorheen was Wim altijd huisvader met Max. Ik heb een goede baan, Wim moet voor hetzelfde loon veel meer uren maken dan ik, en omdat Max toch de hele dag op school zit had ik er niet zo'n moeite mee. Ik stond om 5 uur op, half 6 zat ik in de auto, half 7 op mijn werk en rond 15 uur weer terug om vervolgens om 16.15 uur thuis te zijn....zo geeeeeen zin meer in!
    Wil mijn kleine meid niet achterlaten...manlief zei ook al: Ik heb al lang gezien dat jij niet meer terug gaat.....tja..nog maar eens even over denken hoe of wat dan.

12. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Saskia, owwww meid wat een luxe!

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ zwangerworden: zou willen dat ze hier zo regelmatig kwam snachts ;) hier zat er vanacht weer 2 uur tussen.. zal wel met de neusjes te maken hebben.. maar ach ja.. heb je wel eens he.. en idd.. niet aan de klok denken
    @ riti: wakker maken doe ik niet meer overdag.. ze beslist toch wel wanneer ze komt.. en als ik haar overdag na 3 uur wakker maak wil niet zeggen dat ze dan 's nachts wel ineens 4 uur slaapt.. dus doe ik niet meer..
    en is idd frustrerend.. ben ook best moe maar ja.. doe je niks aan.. en ook hier duren de voedingen een uur.. inclusief verschonen.. en snachts 30 min..

@ roeltje: geniet van je mannetjes!

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Pooh
    Wat een heerlijke man heb jij zeg! De weegschaal in de kliko :D:D:D
    Hier al jaren geen weegschaal meer. Ben toch wel te dik, maar zit al jaren op hetzelfde gewicht. Werkt prima voor mij! Dus niks aan doen.

Doorslapen
    Hier niet hoor. Meestal voeding rond 23.30 - 03.30 en 07.30. Ik denk niet dat ze door zou slapen als ik haar even laat huilen. Ga het ook maar niet proberen denk ik. Ze zal het toch vanzelf wel een keer leren om door te slapen?

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Collo, ik heb ook een heerlijke man, echt hoor! Daarom zei ik vd week al dat ik hem niet herkende met die ochtendvoeding na de curretage ;). Zou echt niet zonder willen!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik was gisteren ook echt even klaar met mijn man, maar vandaag is het weer prima. Moet ook niet zoveel mopperen...

Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken om weer te gaan werken. Zeker niet omdat ze mijn hele afdeling aan het reorganiseren zijn en ineens mijn teamleider vervangen is door een interimer. En het lijkty ook allemaal zo onbelangrijk... Maar ik moet het wel gaan doen want ik weet zeker dat ik niet gelukkiger wordt van thuis zitten. Ik moet mensen om me heen hebben de hele dag om mijn ei aan kwijt te kunnen.

17. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ werk volgens mij heeft hier niemand nog zin om te werken! Ik ook nog niet hoor, wanneer begint iedereen weer hier? Ik zelf 8 maart en werk 3 dagen ma, di, woe.
    @ BV na mijn borstontsteking geeft mijn borst zo weinig melk! baal er van, probeer ook tussentijds te kolven voor meer vraag/aanbod maar volgens mij helpt het helemaal niks :( iemand nog tips?

18. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Haha, ja je hebt soms van die dagen...maar mijn man is nergens te beroerd voor. O jawel: Was strijken en poepluiers...that's all!
    Als ik werk kookt hij ook altijd enz...betere kok dan ik hoor ;).

Tja, ik heb hier thuis ook altijd nog mensen om mij heen. Er gaat geen dag voorbij zonder visite hier!
    Half 10 stond er al een vriend op de stoep, die was net weg kwam een vriendin van mij aanwaaien, die ging om 12.15 uur weg. Snel gedouched met Lotus want op zaterdagmiddag zit rond 16 uur de hut hier altijd vol...vrienden, schoonouders enz...en die willen allemaal een hapje en een drankje...meestal is t dan rond half 9 weer rustig. Een vriend blijft echter altijd hangen tot het bedtijd is.
    Ik kan mijn ei dus altijd wel kwijt, zou hem weleens willen verstoppen LOL.

Ik heb ook een apart vak gekozen qua werk. Moet altijd naar projecten, soms hele lange, soms korte. Zit dus door heel NL. Moet vaak naar klanten voor offertes/demo's etc. En die lopen vaak weer uit.
    Daarnaast kun je bij ons wel 3 x per week aan t werk zijn s'avonds. Kwartaalmeetingen, Competence meetingen, trainingen enz. Ga ik eigenlijk nooit heen, maar ze beginnen steeds harder te zeiken dat dat erbij hoort. Ik zeg dan altijd dat ik voor 40 uur heb getekend.....
    Maar t lijkt nu NOG minder belangrijk :p.
    De week voor mijn verlof moest ik nog "even" naar Maastricht voor een gesprek van een uurtje :$ ivm een offerte. En mijn manager gaf van de week aan de foon al door dat ik de DEMO ook mag gaan regelen voor die klant als ik terug ben :(.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook een kerel die echt alles wel wil doen.
    Hij werkt weer maar staat nog steeds mee op s nachts, hij doet het verschonen. Ben er erg blij mee, al zou het me zelf ook prima lukken (denk ik). Hij wil zo veel mogelijk met/voor de kleine meid doen, dus s nachts is een beetje zijn 'kans'.

Werken.....pfffffffffff. Heb wat scheepjes verbrand en kan blanco beginnen....met zoeken wel te verstaan. Rottige is vooral de kdv-plaats, die zijn hier in Utrecht erg schaars en het zou fijn zijn als ik het zo kan regelen dat eea een beetje tegelijk uitkomt anders wordt het of heel duur of hebben we geen opvang :). Maaruh t is vooral mijn hoofd die er hélemaal niet naar staat.

@ wagen naar beneden; hartje stad, op/aan straat is hier geen doen. Zit te broeden op iets van haken om het onderstel beneden aan te hangen. We hebben een bugaboo, dus veel weegt ie niet. Suffigheidje is wel dat de reiswieg zonder onderstel niet stabiel staat, maar ook daar valt iets voor te verzinnen ;).

Net lekker naar buiten geweest jeeee, ze vind het héerlijk en ikke ook! Beetje boodschapjes gedaan en gesnuffeld hier en daar, veel lekkers gekocht :p.

Binnenkort eens alleen met haar (en wagen) in de bus, vind het maar niks moet ik zeggen, tot op heden altijd met hubbie. Dat aan de zijkant instappen in een overvolle bus.....niet echt iets voor mij. Misschien eens gaan 'posten' bij de halte om te kijken wanneer ze minder vol zitten :D.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Ik zou het gewoon een keer in het weekend met je vriend proberen. Dan zitten de bussen ook altijd het volst, dus als je het dan voor elkaar krijgt, krijg je het door de week ook voor elkaar. Je vriend gewoon niks laten doen, maar gewoon voor de zekerheid mee laten gaan. Wilde ik ook doen, maar is er nog niet van gekomen. Maar heb nu een auto, dus wil niet meer met de bus.

Pooh,
    Da's nou precies de reden dat ik lekker in de woningbouw(corporatie) werk. Lekker non-profit, dus niet zo'n hoog stress gehalte. Wel natuurlijk targets, maar die zijn behoorlijk zacht. Woon op 5 minuten fietsafstand van mijn werk. Zit afwisselend op kantoor/in de woningen, dus genoeg variatie....heerlijk. Ze krijgen mij echt met geen stok weg daar :D.
    Maar nu nog even niet. Mag nog tot 22 maart lekker van mijn dochter genieten.

KDV
    Hier ook grote problemen met het geplaatst krijgen van Amy. Hebben inmiddels al meer dan 10 KDV's aangeschreven.

Deel Deze Pagina