@ Suus hier verbreekt de kleine ook zo nu en dan het vacuum, soms heel vaak, schijnt bij spruw te horen! Dan drinken ze onrustig. Verder als je pas de borst geeft als ze echt honger heeft en huilt, drinken ze vaak een tijdje door. Ik geef hem vaak even een pauze tussendoor als hij het vacuum verbreekt, kan hij even uitrusten en als hij weer aangeeft te willen drinken leg ik hem weer aan en drinkt hij weer goed door. Maar hoe vaak verbreekt ze het vacuum eigenlijk. Gebeurt nl ook als ze de tepel niet goed beet hebben, dus als ze niet goed zijn aangelegd. Welkom terug trouwens @ Saskia wat leuk dat je baas zoveel interesse toont. Hier heb ik niet eens een kaart ofzo gekregen van mijn werk. Gelukkig ga ik toch niet terug naar die locatie. Wat balen dat de spruw er nog is.. hier ook nystatine, hoe vaak per dag geef je. Heb de tip gekregen om het na iedere voeding te geven. @ Roeltje oh wat een leuke outfit staat hem goed zeg . @ MissFlower huh hoeveel topics zijn er dan?? Zag wel late december mama's ofzo, maar dat ben jij toch ook niet zo te zien. @ Gimena wat een gedoe met dat gevloei, maar weten ze nou niet hoe het komt? Toch geen baarmoederwandontsteking ofzo? @ Zwangerworden oh wat fijn voor je dat het nu beter wordt. Houden zo @ Joyce hoe zit dat nou met jouw werk, willen ze geen ouderschapsverlof geven ofzo?? Of ontslaan? @ Sokjes hier blijven ze allemaal aan zijn voetjes. Ik heb van die hele kleine sokjes die alleen aan de voetjes zitten, hij doet er niks mee. @ Pampers hier nog wel ff maat 1! @ Vakantie wij zitten te kijken voor 'n vakantiehuisje in België (iemand een tip??) Hebben jullie ook dat als je kleertjes zoekt voor de kleine, al snel meer uitgeeft dan je gepland had? Ik zou eigenlijk minder moeten uitgeven, maar ja die dure kleertjes zijn zo mooi he.
@ desiree: ze willen me ontslaan vanwege economische omstandigheden/boventalligheid (Zeggen ze).. gaan 4 van de 6 mensen op de afdeling weg.. hun plan was alle 4 per 1 januari.. maar van 2 hebben ze contract tijdelijk verlengd (1 heeft inmiddels zelf al wat gevonden en de ander werkt dus voorlopgi toch nog bij ons) en de derde had zelf al wat anders gevonden.. en ik ben zwanger dus mogen ze niet ontslaan.. maar volgens hun wel.. papieren zijn bij uwv om vergunning aan te vragen en mijn verweer ook.. maar ja.. door de zwangerschap enzo.. als je dan gaat rekenen.. is eerste mogelijkheid, in het voor mijn werk meest gunstige geval, is 1 juni als contract einde.. ik bedoel: das over een half jaar! hoe weten ze nu al dat de economie dan nog slecht is? toch?.. maar ja.. we zien wel.. Overigens over dat losschieten, volgens mij komt dat soms ook doordat er dan stiekem net te veel spanning op de borst staat.. Hebben jullie ook wel eens idee dat ze bijten tijdens het drinken?? ikke soms... en hoe lang drinken de kleintjes bij jullie? hier soms maar 5 min en dan bijv na de luier weer 5 min of niks.. en soms 7-10 min... en dan na de luier ook ff of niks.. ik bedoel.. 1ste week was het ruim 15-30 min.. vind het zo raar dat het dan nu zo kort is.. vandaag 2 keer dat er maar 1,5 uur tussen zat.. en verder steeds 3 uur.. heb er nu al 7 voedingen opzitten.. gaat lekker ach ja... zal wel goed zitten.. Wat betreft lipblaasjes heeft ze idd ook ja.. en oververkeerd aanleggen: ik kan het soms niet zo goed zien.. sowieso heeft ze al vanaf begin dat ze de ene borst niet al het gekleurde gedeelte pakt en bij de ander wel.. en zo lang ik geen gekleurd delen zie en iig de onderlip gekruld as het oke zei de kraamhulp.. bovenlip doe ik soms zelf nog beetje helpen.. hebben jullie ook wel eens dat ze dan het vaccum niet verbreken maar wel hun hoofdje ineens omdraaien?? (AUW!) of gaan heen en weer doen met het hoofdje vanwege een krampje... heeel fijn
Aloha! Weer paar dagen niet geweest en helaas geen tijd om alles terug te lezen. Geen gekke dingen gezien, dus volgens mij gaat alles hartstikke goed met iedereen. Toch? En weer super lieve en stoere foto's voorbij zien komen! Zal zo ook proberen een foto te plaatsen. Hier alles nog steeds prima. Hebben af en toe een mindere dag (niet slapen en meer huilen overdag), maar meestal gaat het erg goed en dan genieten we enorm! @maat: Hier past ze alleen nog de grote 56. Ook heeft ze al redelijk wat 62 aan. Gaat zooooo hard opeens! Ze heeft echt lang nog niet alles aan gehad in maat 56. Zonde. Met luiers zitten wij alweer een tijdje in maat 2 en dat past prima. @vloeien: Ik vloei trouwens nog steeds... Niet veel. Vanaf 2 weken is een inlegkruisje meestal voldoende, maar het houdt maar niet op.. Is dat normaal? Hoe zit dat bij jullie? Over anderhalve week nacontrole in ziekenhuis, dus hopelijk alls goed dan. Oja.. Afgelopen vrijdag op CB was 57 cm en weegt 4260 gram. Bekijk bijlage 44159 Net poging gedaan foto te attachen.. Ben benieuwd of het gelukt is...
Over de voedingen: Ik zit op 7/8 voedingen per dag (vaker 8 dan 7 helaas). Overdag vaak iedere 2,5 uur, 's nachts haalt ze de 5 uur meestal wel. En ook hier een zuigblaasje op de bovenlip. Een voeding duurt meestal 10 a 15 minuten. Verschonen doen wij trouwens altijd na de voeding en dan bied ik de borst nog even aan als toetje (die ze overigens meestal weigert)..
ja de late dec mama's en daar schreef ik ook mee tijdens de zwangerschap dus vind wel leuk om dat nu weer te doen.. maar lees hier ook mee omdat hier wat meer leeftijdsgenootjes zitten van kyran haha
@ panos: hier hetzelfderitme met voeden en verschonen, aantal voedingen en id soms een goede en soms minder goede dag! en met voeden wil ze dan soms idd geen toetje.. alleen halen we de 10-15 min dus niet altijd.. en vloeien kan tot 6 weken duren, dus zou ik me geen zorgen over maken, zeker niet als het zo weinig is.. als het straks ineens weer veel meer word dan ff aan de bel trekken.. wel grappig.. Lianne was laatst 4230 gram en ongeveer 56 cm.. maar begint nu pas in de 56 te groeien....
@Zwangerworden: Wat fijn zo'n nacht zeg @Gimena: Wat raar dat ze nieteens wouden helpen zeg! Ik hoop dat het vloeien snel stopt! @Joyce: Als Lana honger heeft en ik geef niets dan raakt ze helemaal overstuur en is meteen haar ritme weg, als ze dus meer wil drinken als het cb aangeeft dan luister ik toch echt naar Lana @Desiree: Ik geef idd ook bij elke voeding, volgens mij is het nu weg maar ik vind het maar moeilijk te zien.. Dinsdag is het kuurtje afgelopen en dan moest ik eerst aankijken of het terug zou komen, ik hoop maar dat het dan weg blijft.. Kleertjes: Alles is in de opruiming, dus dan is het zondeeeee om te laten hangen toch? Ja en dan kom je dus met wat meer thuis als wat de bedoeling was @Joyce: Wat een gedoe met je werk zeg @Panos: Je mag vloeien tot 6 weken Hier: Vanmiddag lekker naar de film geweest met Peter, Lana heeft zich prima vermaakt bij oma Best lekker om er even een paar uurtjes uit te zijn
Hoi, luiers, hier maatje 2 pampers maat 3 C1000. kleding, veel te leuk koop veel te veel hij draagt maat 62/68. zuigblaasje op de bovenlip, yep hier ook, is trouwens een teken dat ze goed drinken dus wees er trots op volgende week moeten we weer terug naar het cb met Beau, als zijn oogje dan niet beter is dan moeten we naar de kinderpoli.
@joyce Wat een gedoe met je werk.... Lijkt me ook niet fijn om mee bezig te moeten zijn tijdens je zwangerschap of nu. Over het drinken klinkt heel herkenbaar hoor ook kwa tijd. Ik heb Marieke wel eens voor en na een voeding van ongeveer 10 min gewogen. Ze had in die 10 min ruim 110 cc gedronken (dit was in de kraamweek) Ik probeer nu wel echt zeker te weten dat ze genoeg heeft vooral snachts. Daarmee hoop ik wat meer tijd tussen de voedingen te krijgen..... Het aanleggen hou ik nog wel in de gaten maar moet zeggen als het goed voelt ga ik niet meer helemaal haar hoofdje draaien ofzo... @panos hier precies hetzelfde hoor genoeg aan een inlegkruisje maar nog steeds iets bruin verlies. Voel hier trouwens nog een hechting zitten moeten die nog niet zijn opgelost???iemand anders ook??? @gimena stom inderdaad dat je het gevoel hebt dat ze je niet willen helpen. Hoe voel je je er zelf onder??? Kun je niet naar de eerste hulp als je je beroerd voelt?? Hoop dat het snel beter word. @saskia ow wat heerlijk welke film heb je gezien??? Lijkt me erg spannend om Marieke bij een oppas of opa en oma achter te laten.... Hahaha krijg er gewoon kriebels van in mijn buik Hier net samen in bad geweest en nu ligt ze heerlijk te slapen. Ik hoop weer tot 01.00net als vannacht. Ik ga nog even bankhangen. Ow ja hier nog even een close up.......
En nog eentje in de tummy tub, hier hing ze aan mijn pink!!! (heb mijn andere hand er wel achter, want het was natuurlijk heel spannend)
Hoera!! In het bijzijn van zowel papa als mama denken wij toch echt getuige te zijn geweest van Amy's eerste lachje. Helemaal niet terwijl wij gek aan het doen waren natuurlijk... Nee, madam had haar Pamper zo vol dat het er aan de voorkant! uit kwam. Dus maar even de tummytub gevuld om haar even in bad te doen. Ferdy voelde even of het water niet te warm was en ze vond het kletteren van het water zo'n leuk geluid dat er spontaan een lachje doorbrak We kregen het natuurlijk nog geen tweede keer voor elkaar, maar dat komt nog wel! Mama is happy!
@Elmo: Geloof dat ik het gemist heb, maar wat was er met Beau zijn oogje? @Zwangerworden: We zijn naar de hel van 63 geweest, hele goede film (zeker aangezien ik normaal niet zo van de nederlandse films ben..) Achterlaten is idd erg wennen, maar het kan zoals vandaag toch wel erg lekker zijn Wij zijn begonnen met Lana 2 uurtjes achterlaten bij opa en oma om even lekker de stad in te gaan, dan zit je dus lekker tussen de voedingen in. Ondertussen durf ik ze ook wel een voeding te laten overnemen.. Voelt wel heel raar hoor, idd erg spannend Maargoed zal toch moeten want over een maandje moet ik weer 3 dagen per week aan de slag. Wat een lieve spam zeg! @Collo: Wat geweldig zeg! En wat fijn dat jullie er beide bij waren Hier kreeg ik ook niet meteen twee lachjes achter elkaar hoor, maar ze gaat wel al steeds vaker lachen. Meestal als ze voor een voeding komt dan lacht ze zodra ze mij weer ziet, moet er alleen niet te lang van willen genieten want als ik teveel treuzel dan word mevrouw ongeduldig Nou net even de laatste voeding gegeven, als het goed is zie ik haar pas morgen rond 6 uur weer.. Ze dronk alleen wel erg ongeduldig, dus ik hou er maar rekening mee dat ze vanacht nog een keer wakker word met krampjes.
@zwangerworden.dat heb ik ook gedaan. maar dan wordt je geholpen door de dienst doen hebbende gyn geholpen. voel me hellemaal niet Series genomen. donderdag moet ik naar de cb dus vraag het daar nog eens na wat ik nu moet doen want ben ver einde raad. @Collo Oo wat geweldig @ 1e Prikje. Donderdag 21 jan moet ik naar de cb toe hier in boekel bij het bejaarde te huis(ziet de vk en Cb in het zelfde gebouw) en dat krijgt ze haar staandaart metingen + haar 1e prikje! eerlijk gezegt vindt ik het wel spanned hoe ze reageerd! en een beetje bang.
@riti.. wat een schatje zeg! Ligt zo heeeerlijk te slapen! @vakantie..wij hebben een vakantie boerderij in Frankrijk. (ok mijn ouders dan) En daar gaan wij lekker heen met de zomervakantie! alhoewel ik altijd tegen die reis op zie. Zeker nu met 2 kindjes! Ach, komt vast goed! @kledingmaat.. Timo zit nu in 62! pfff wat gaat dat snel! @saskia.. jij gaat dezelfde dagen als ik werken! 5 voedingen op een dag!! hoe doe je dat! wow!! Wij zitten hier nog op 7! @collo.. je kan wat vaseline op die blaasjes smeren. Komt door het drinken uit de fles... ok, fijn dat jullie ook 150+5 hebben! Ik denk ook dat wij dat gaan doen! Timo komt nu om de anderhalf a 2 uur alweer. En soms zit er 3 uur tussen! Denk dat als we 150 doen, hij langer gaat slapen! En vanzelf op de 5 a 6 voedingen komen. Hij zit nu nog te smakken als de fles op is! 180cc gehad! wat een hongerlapje! whoehoee.. die eerste lachjes zijn onbetaalbaar! @luiers.. Hier hebben we maat 2! Al een hele tijd eigenlijk! Ze moeten die plasstrips ook bij die luiers doen! Die waren handig haha! @missflower.. is er een ander topic dan? ook al zo'n groot kindje! Hoe zwaar is Kyran nou? @poohbeer..jeetje meid wat heftig! Daar heb ik even over een gelezen! Gaat het nu beter? @roeltje.. LIEF kleertjes zijn leuk he! ohh wat een schatje is Lenn! vindt spijkerbroekjes zoooo leuk! Volgens mij hoef je niet meer vit k te geven. Of juist maar een paar druppels. hmm.. ik zou even het cb bellen! @sokjes..Had laatst hier al een tip gegeven! De sokjes van bambino van het kruidvat zijn geweldig! Die zakken niet af! @zwangerworden.. lekker zeg zo'n nacht! Hebben jullie ook even lekker kunnen bijslapen! Hoe wist je dat ze niet voor de voeding kwam, maar alleen een schone luier? hapte ze niet? Ben wel benieuwd naar.. ik zie die tekens nog niet geloof ik haha! Wat een schatje! @gimena.. jeetje meis, wat klote dat ze het niet weten waar het vandaan komt! Dat is toch ook niks! Kan het niet gewoon een ongesteldheid zijn? Ik ben nu ook sinds dinsdag ongesteld en vloei echt verschrikkelijk! Maar ja, zijn natuurlijk bijna een jaar niet ongesteld geweest he haha! @suus.. hee wijffie! Hoe gaat het met je? hmm sorry, met je bv vraag kan ik je niet helpen! @joyce.. flesvoeding mogen ze max een liter van per dag! Ze zeggen dat je daar aan moet houden, maar ja.. er staat bv op dat een kindje van 4-5 kilo 150+5 mag hebben. En dan 5 voedingen per dag Maar ja, Timo is allang over de 5 kilo heen en we geven hem nu 120+4 (eigenlijk 130+4) maar hij blijft honger houden. Dus gaan we hem zometeen voor het eerst 150+5 geven @desiree.. geen tip voor Belgie.. wel voor Frankrijk haha! @panos.. wat een heerlijk wijffie! Timo is ook 57 cm. Maar wel over de 5 kilo al heen haha! @elmo.. wat was er ook alweer met het oogje van Beau? @eerste prikjes.. Timo moet de 28e volgens mij naar het CB voor zijn eerste prikjes! Goeie tip is om na het prikken, voor het aankleden zeg maar.. even te fietsen met de beentjes! ohhh net leuke foto's gemaakt.. Ga ze even van het toestel afhalen!
@Gimena: Spannend hoor dat eerste prikje! Wij hebben nog tot 2 februari en dan krijg Lana haar eerste prikjes.. @Xenas: Ik doe helemaal niets meer, sinds ik heb opgegeven om Lana haar tijden te bepalen heeft ze zelf zo'n mooi ritme ontwikkeld Ik was trouwens vanaf dat Lana 4 kilo woog overgegaan op 150+5, want dat staat tenslotte op de verpakking.. De eerste dagen dronk ze haar flesje vaak niet leeg, maar nu wel en slaapt ze er erg goed op Tijdens die overgang schoven de voedingen wat op en is ze van 6 naar 5 voedingen gegaan.