december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ahhh die 2e foto waar Timo meelacht!!! *smelt*

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

Bedankt voor de reacties... Ik ga morgen inderdaad voor de zekerheid maar even langs de huisarts om te kijken of wij spruw hebben? Ik zie in Maud haar mondje niet echt iets opvallends, maar ben dat klakken en loslaten wel beu en ze heeft nu ook al 3 avonden enorme last van krampjes.. Dus hoop dat het allemaal samenhangt met 1 probleempje dat zo is op te lossen. We zullen zien!

@Xenas: wat een superfoto's van al jouw mannen! Geweldig! En goed om te zien dat Timo er zo goed uitziet! Super hoor!

@de rest: ik ga weer ff afsluiten..Maud is weer erg onrustig, dus ik ga ze lekker in een warm badje stoppen en dan voeden en in bedje leggen... Spreek jullie snel weer!

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @xenas: mooie foto's en wat leuk dat lachje!!

kyran woog de 12de al 6670 kilo en is 60 cm en heeft ook al zijn prikjes gehad. zielig hoor!

4. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @xenas, wat een mooie foto's! Jesse is ook een prachtig ventje zeg!
    Heeft Rob op de don bosco mavo in Boskoop gezeten? Hij lijkt in elk geval veel op een oud klasgenoot!

5. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Xenas, wat een lieve spam!!!!

Suus, Hopelijk komt het inderdaad van 1 probleempje af en zijn jullie er snel vanaf!

Miss Flower wat een beer heb je al zeg!!!;)

Beau zijn oogje gaat vanaf de geboorte al niet goed open, ze zeiden dat dit kwam door de stuwing omdat hij vrij lang moest "staan"
    Nu gaat hij nog steeds niet ver open wel iets maar nog niet helemaal.
    Nu lijkt er dus wat vocht in zijn ooglid te zitten. dus vandaar.
    Nu zijn jullie weer op de hoogte.;)

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou heb weer t hele weekend niet op zp gekunt... heb niks terug gelezen aso he kan iemand me een update geven???

hier ben de gelukigste mama van de wereld eerst heeft qyano van 12 tot 7 geslapen :) en daarna kreeg ik ook nog eens een heel lief lachje :) zn eerste lachje

mijn dag kan niet meer stuk...

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chiquita
    Zo'n weekend heb ik ook achter de rug. Gisteren haar eerste lachje en vannacht heeft ze van 01.00 tot 06.30 geslapen. En ze ziet er ook weer zo lief uit vandaag. Ik ben echt zo verlieft op mijn dochter...;)

8. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hee girls,

@slapen, onze meid werd de laatste dagen steeds pas om half 9 wakker. Vanmorgen helaas om 5 uur, zat kennelijk iets niet lekker want t was niet voor een fles. Die heb ik uiteindelijk om 7 uur gegeven, maar erg happig was ze er niet op nog.
    Hopelijk morgen weer t ritme van de afgelopen dagen....veel visite gehad gister, denk dat dat het was. GAAAAP

@Lachje, het eerste lachje hebben wij hier ook gehad vorige week. We hingen samen boven de box (manlief en ik). En ik schudde met mijn handje op haar buikje, en ineens een big smile!! Heerlijk.....helemaal gesmolten!
    Ze maakt sinds van de week ook van die kraai geluidjes...so cute!

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @joyce: Grappig onze dochters zijn even groot en zwaar en zitten in andere kledingmaten... Hmmm.. Weet wel dat onze kleine lange benen en grote voeten heeft. Broekjes in 50/56 pastte ze al snel niet meer. En bovenkleding wordt nu ook echt vaak te kort.

@prikken: Wij mogen op 2 feb weer naar het cb voor haar eerste prikjes. Vind het eerlijk gezegd ook wel erg spannend. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van...

@saskia: Heerlijk hoor 5 voedingen. Wat een luxe! Ik geef BV en zit nog op de 8 helaas...

@xenas: Gave foto's!! En super dat zijn lach er zo mooi op staat (is hier nog niet gelukt :))

@doorslapen: Wat een doorslapers ineens vannacht. Heeeeerlijk! Wil ik ook! Gelukkig zit er bij ons wel langer tussen de voedingen (4-5 uur) maar doorslapen kan ik het helaas nog niet noemen...

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    #1370 RiTi, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
    Hier ook onrustig drinken en vacuum verbreken. Heb eigenlijk geen reden om aan spruw te denken (nu dan een beetje hihi). Kan er ook spruw zijn zonder dat er iets te zien is in het mondje dan? Krampjes worden hier ook tijdens het drinken 'weggezogen', gaat haar beter af dan wanneer ze 'los' ligt.
    Heb ook het idee dat ze loslaat door inderdaad grote druk op de borst of een heftige toeschietreflex, dan kan ze het niet zo goed sturen allemaal.

@ maat luiers; hier al wel aan de 2 (al past ze dus nog niet echt in maat 56). 1 had misschien nog wel even gepast, maar het elastiek stond wel erg vaak in dr bil/lis getekend. 2 is wat ruim en moet bij dr buik vrij ver dichtgemaakt, maar zit bij dr beentjes erg goed. Nu heeft ze er ook een handje van om alles of niets er uit te gooien, en dan heeft ze een 2 wel nodig...tot de randen toe vol vaak :D.

Volgende week weer naar het CB, ben zo benieuwd wat ze weegt. Het is al weer 5 weken geleden, toen zat ze op 3640, en nu vind ik haar al zo groot.

@zuiglaasjes; hmmm ze heeft wel boven en onder een soort blaas altijd na het drinken, dacht dat dat normaal was. Trekt wel weer weg, dus zijn misschien geen zuigblaasjes.

@ Gimena; wat een rottigheid zeg, sterkte!

@Joyce; wat een toestand met je werk zeg, kan me voorstellen dat je hoofd daar helemaal niet naar staat, bleh.

@zwangerworden; Je foto is gaaf zeg!

@ Collo; jaaaa, leuk he! Wat mooi dat jullie er allebei getuige van waren!

@ Xenas; wat een mooie lach!

@nacht; supernacht gehad! 2000-0100-0500-0900
    Nu was de dag ook wel drama, dus ze was ook echt erg moe. Ben er zelf rond 22u achteraan gegaan (met het risico om 23 u weer te voeden) maar heb dus zelf ook een lekkere nacht gehad :).

11. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Joehoe meiden!

Nog niets terug gelezen...hoe doen jullie dat toch?? Las wel net dat Riti ook drama dagen heeft... Hier dus ook! Ze is het liefste meisje van de wereld, echt waar, maar waarom slaapt ze niet overdag????!!! Ik kom nergens aan toe, het is elke keer drama als ik haar op bed leg :( Ze slaapt alleen goed als ze in de auto zit of in de wagen ligt (beweging!). 's Nachts gaat het ook super! Haha, en nu ligt ze ook te tukken!!! Is echt voor het eerst! Net even gekeken, want dan denk ik gelijk dat er iets niet goed is haha! Probeer haar nu elke keer wakker in bed te leggen. Ik las nl laatst dat als ik haar in slaap wieg en haar daarna in bed leg, dat het net zoiets is als in slaap vallen in bed en wakker worden in een badkuip. Stress dus. Plus dat de spruw nog steeds niet weg is..dus onrustig drinken, niet genoeg binnen krijgen, minder slapen omdat eerder honger. Nouja, ik geniet echt enorm, als ze maar tevreden is. Zou het wel fijn vinden om weer wat meer tijd te hebben met mijn man. Mis dat wel hoor!

goed, einde klaagzang, ga een poging doen tot teruglezen!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nog niet alles teruggelezen sorry!

Vanmorgen manlief weer de deur uit gegaan:( vrijdagavond komt hij weer thuis.. gelukkig gaat de tijd lekker snel, dat scheelt..

Vanmorgen om 11.15 uur CB geweest.. ze hebben hun reputatie weer hoog gehouden hoor.. wat een gezeur zeg! hij weegt inmiddels alweer 3860 gram en is ongeveer 53 cm.. maar omdat hij wat onrustig was is het een schatting.. hij werkte niet echt mee haha..

Verder was alles op zich goed.. Hij krijgt over 2 maanden een foto en echo van zn heupjes.. Mn zus heeft paar maand met beugels geslapen omdat haar heupen niet goed waren.. gelukkig helemaal weggetrokken en nu nergens meer last van, dus moet Lenn ook onderzocht worden.. Het is pas duidelijk te zien als ze 3 maanden oud zijn, dus wéér een ziekenhuis bezoek.. waarschijnlijk niks aan de hand maar toch....... beetje onzeker nog haha..

Wel een preek over zn voeding gekregen.. Kon wel janken toen ik daar zat.. wat kunnen ze je daar de grond in trappen zeg!
    Hij krijgt zoveel mogelijk nog gekolfde melk, maar soms is eht gewoon te weinig dus krijgt hij een fles KV.. wel minimaal 1 op een dag, vanaf vandaag zoieso 2.. Maar omdat ik soms te weinig melk heb, krijgt hij een extra fles KV op een dag en dan 120+4, zo staat het ook op de verpakking.. Maar dat was volgens hun te veel omdat hij meer dan 6 voedingen krijgt op een dag.. dus moet of minder geven of een fles weglaten.. Ja daag! en dan een hongerig kindje in huis.. Mooi niet dus.. heb ik ze ook gezegd maar het kwam over alsof ik een moeder ben van niks.. Nu weet ik wel dat dat onzin is en elk kindje anders is, maar had me de 1e afspraak toch anders verwacht..

Kortom hij krijgt standaard 2 flessen KV ('s nachts en om 17.00uur) en de andere 5 gekolfd.. een enkele keer om 11.00uur nog KV.. zo'n ramp is dat toch niet? het is net genoeg, denk dat hij binnenkort wel meer wil dan 120+4...

zo, ga even lunchen, boodschappen doen, dan visite om 13.30 dan even teruglezen:D

13. @saskia.. netjes zeg! 5 voedingen! Ik ben benieuwd of Timo dat ook gaat doen!

@suus.. en al bij de ha geweest? heeft ze spruw. Dat kan ook pijn doen he! Misschien dat ze daarom zo onrustig is!

@missflower.. zooo heeee! Wat een grote kerel is Kyran al! Heerlijk!

@poohbeer.. haha jaaaa daar heeft Rob op school gezeten! Ben jij een klasgenoot van hem geweest?
    Wat coooool! Heb je foto van jezelf? Dan laat ik die even aan hem zien!

@elmo.. wat sneu voor Beau! Heeft hij er last van van zijn oogje?

@chiquita.. oohh heerlijk geslapen dus! Lekker hoor! En nog het eerste lachje ook! Die zijn onbetaalbaar he!

@panos.. heb al heel veel lach foto's van Timo! hihi..

@doortje.. klopt.. dat je ze beter niet slapend weg kunt leggen. Wordt zelf maar eens ergens anders wakker waar je niet in slaap bent gevallen! Maar hier doen we het ook hoor! Anders schreeuwt hij de hele boel bij elkaar!

@roeltje.. he balen dat manlief weer weg is! Niet leuk!
    ohh jij hebt ook al de leuke kant van het CB meegemaakt dus.. ze zorgen er wel voor dat mama's altijd onzeker daar de deur uit gaan!

Hier is Timo wakker geweest van 21.00 uur tot 2 uur vannacht.. beetje jammer dus! Ja en nu slaapt hij heel de tijd!
    Uiteindelijk 2 x een fles 150+5 gegeven en die gingen netjes op. Maar goed, hij komt nu (overdag) gewoon om de 3 uur. hmm.. ik hou het nog wel even vol. En anders gaan we gewoon even wat rekken. Zo ging het bij Jesse ook.
    Hij heeft de fles om 12 uur gehad. Dus tussen 15/16 uur mag hij weer. Als hij eerder wakker wordt, ga ik wel lekker wandelen! Heb zin om eruit te gaan!
    En de laatste zw kilo's weg te werken! En daarna kunnen we aan die andere kilo's gaan werken haha!

14. hmmmmm... hij wordt dus nu wakker.. Ga het volgende keer maar niet meer opschrijven haha!

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @xenas, ja dus LOL! Dacht t al te zien op de foto!
    heb je hyves?
    Ik was toen blond en nu donker dus ja, wat lastig.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: ook geen goeie ervaring met CB? ben er open minded heen gegaan maar volgende keer ben ik denk ik al sjaggie als ik aan de afspraak denk haha..

Hij heeft gister rond 21.30uur laatste fles gehad en omdat ik hem om 00.00uur nog niet hoorde maar gaan slapen.. was het 3.00 (!!) voor de volgende fles.. Hopen dat hij dat vannacht ook maar dan van 00.00 tot 6.00 ofzo haha.. komt vandaag ineens na 3.5 uur pas.. hopen dat hij dit volhoud haha

17. gimena

gimena Niet meer actief

@Sokjes heb ze ook van bambino (van de kruitvat actie,s) zitten super.

@prikje. ben niet de enige die het spanned vindt. hoop niet dat ze daarna koorts krijgt :(

@vloeien.het lijkt af te nemen nu kan ik gewoon een normaal maandverbandje in doen!
    niet dat het weer stopt voor 2 dagen en dan weer met volle lagen terug komt!!!

@pampers maatje 2.,ben met maatje 2 beetje aan het testen welke beetje goedkoper zijn en goed werken.
    iemand tips. Kruitvat vindt ik al niets!!

@kleine kleding.,Wat doen jullie ermee als ik dat mag vragen??
    ik was ze op en leg ze in een andere kast.
    want we willen graag een 2e kindje.

@deze dame heeft 2 nachtjes door geslapen echt knap.

EN hoe gaat het allemaal met jullie en de baby,s??
    als ik iets ben vergeten Sorry ben nog zo vergeetachtig!!

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Alles goed hier?

Zaterdag zijn we voor het eerst met zn drietjes naar de stad geweest:). Best wel vermoeiend! Tussendoor naar de auto in de parkeergarage gegaan om daar Milan te voeden:p. Daarna weer verder gewinkeld. Heb geen kleding gekocht, want had geen puf om te passen:(.

Gisteren zijn mn schoonouders langs geweest. Mn schoonmoeder had/heeft gordelroos dus maakte me er wel een beetje druk om. Alleen staat overal op internet weer andere info en mn huisarts kreeg ik niet te pakken om navraag te doen. Maar ze had geen blaasjes dus dan zou het geen kwaad moeten kunnen.

Net voor het eerst met Milan naar het cb geweest. Kreeg eerst echt zo'n krengig mens zeg. We hadden geen wikkeldoek bij me, want die had ik uit de tas gehaald omdat ik m toch steeds niet gebruikte. Nou ze liet wel even merken dat ze dat niet zo handig vond. Weten wij veel. Wist niet eens wat er ging gebeuren daar...Ach ja...Hij is goed gegroeid. Hij weegt nu 4460gram. De vorige keer was het 3990 en dat was twee weken terug. Blijkbaar krijgt hij dus voldoende binnen! En de laatste week zit hij steeds op 5 voedingen! Omdat hij het goed doet en tevreden is mag ik het zo houden. Ze zei wel dat ik hem echt om de 4 uur moet wekken overdag, want anders wordt het te lang. Dat deed ik ook al, maar ze zei het omdat hij zich anders waarschijnlijk nog niet meldt. Maakte hem eerst nog een keer extra wakker voor een 6e voeding omdat 5 me zo weinig leek, maar het mag:)

Gisteren om 23:00 laatste voeding gegeven en vanmorgen moest ik hem weer wakker maken om 8:00. De arts van het cb zei dat je er 's nachts niet langer dan 10uur tussen mag laten zitten. 10 uur! Heerlijk! Ben benieuwd of ie dan nog slaapt;). Ohja, we gaven hem de laatste dagen ook steeds 40-6-cc afgekolfde bv na de laatste voeding, maar dat gaan we dan ook maar evens stoppen! Hij slaapt er zo lekker op, maar de arts van het cb denkt dat hij dat zonder ook wel zal doen:).

Maar gaat wel erg hard zo hoor...Vind het eerlijk gezegd best moeilijk dat hij zo snel groeit! Ben natuurlijk blij dat hij het goed doet, maar t moet allemaal niet te snel gaan hoor hihi:p. Hebben jullie dat niet dat je het te snel vindt gaan allemaal!? Ik moet er niet aan denken dat ik hem over 2 maandjes al achter "moet" laten bij mn moeder en schoonmoeder........:(

Heb weer een hoop bij te lezen, dus ga aan de slag:D

@All:

Mogen ze het op je werk weigeren als je bijv. een uur van je kolftijd wilt gebruiken om je kindje thuis te voeden? Ik zat er namelijk aan te denken om een uurtje later te beginnen zodat ik 's morgens rustig een voeding kan geven. Alleen weet ik nu natuurlijk nog niet hoe laat hij dan eet. Maar kan het wel een beetje bedenken.

@Riti:

Is zo'n omslagrompertje niet onhandig met verschonen? Ik bedoel vooral als ze er nog kleertjes overheen hebben. Of zie ik dat verkeerd voor me;)?

@Poohbeer:

Kreeg ook eergisteren een brief van het UWV:(. Ze zitten achter ons aan:p!!! Moet de geboortedatum doorgeven. Blegh, het werk komt alweer zo dichtbij en de tijd gaat zo snel:(.

Ik zou misschien toch ook wel thuis willen blijven, maar is niet echt een mogelijkheid hier ivm financiën:(.

@Manoe:

Ik zou 1 maart weer moeten beginnen, maar heb er lekker 2 weken vakantie achteraan geplakt! Anders had ik 10 weken na de bevalling en ik wilde graag 12 weken:)

Hier zelf ook een borst waarbij de melk is teruggelopen sinds lichte borstontsteking. Ik ben extra gaan kolven, maar het heeft niet geholpen hier. Ik blijf proberen, maar er gebeurd gewoon niks. Ene borst is nu dus ook best een stuk groter dan de andere:(. Ik heb wel een neusspray bij de huisarts gehaald om een toesschietreflex uit te lokken, maar nog niet gebruikt. Milan groeit goed dus ik wacht er even mee. Maar misschien wel een idee ook voor jou, het kan zijn dat je dan weer meer bv gaat aanmaken doordat je m beter leeg krijgt.

@Xenas:

Pff 1 februari al een dagje wennen op kdv, kan me voorstellen dat t te snel gaat voor je! Zeker omdat Timo ook een tijd van huis is geweest!

@Desiree:

Moet voor 31 januari de zomervakantie doorgeven op mn werk, maar heb geen idee wat ik moet doen!? Wil 2 weken vrij nemen, maar geen idee wanneer. Vind dat zo vroeg altijd om nu al te beslissen! We gaan in ieder geval niet op vakantie dit jaar.

Milan zit ook nog in maatje 50-56, maar sommige dingetjes beginnen wel krap te worden nu. Maar maat 56 is echt te groot!

@Collo:

Hier af en toe ook heel veel van die blaasjes op Milan zijn lipjes! Vooral op zn bovenlip in het midden soms zo'n heel dik velletje. Laat vanzelf los, komt gewoon door al dat sabbelen en zuigen.

We hebben hier maatje 1 en 2 liggen. Als ze 1 past, dan kan ze 2 ook aan, want die is vanaf 3 to 6 kg. Heb veel luiers gekregen en denk niet dat ik ze op tijd op krijg! Maar je kan dus beter over gaan naar maatje 2, want die kan ze hoe dan ook nog langer aan dan maatje 1! Milan past nu maatje 1 nog en hij is 4460 gram. Maar hij is vrij smal.

@Joyce:

Hier met maatje 1 ook dat de poep er aan de achterkant soms uit komt hoor. De bv poep is ook zo dun en als je ze dan neerlegt dan schiet de poep omhoog hihi. Is volgens mij niet zo gek hoor;). Wij doen de luier nu gewoon wat hoger en dan zitten de lipjes dus ook niet meer over elkaar. Kan de luier bij Lianne misschien ook hoger?

Haha, waarom die baby's dat toch doen....slapen op je arm en als je dan opstaat meteen die kijkers weer open:p. Hier ook altijd zo!

@Andere topic:

????????????????????

@Saskia:

Hier ook altijd de sokjes kwijt onder de dekentjes hihi:p

@Joyce:

Milan dronk eerst 30 minuten aan de ene kant en dan nog 20 aan de andere kant na het verschonen. De laatste 2 weken is het 15 minuten aan de ene kant en dan tussen de 5-10 minuten aan de andere kant na het verschonen. Misschien toch nog wat langer proberen aan te leggen? Misschien komt ze dan ook minder. Kan je dr tussendoor een beetje wakker krijgen?

Jaaaa hier ook eentje die dan lekker zn hoofdje heen en weer gaat schudden tijdens het drinken...idd AUW!!! Daarom durf ik het rechts nu niet zonder tepelhoedje te proberen! Die tepel doet namelijk al een beetje zeer...

@Panos:

Wat een schattige foto en wat een leuk rompertje!!!

@Elmo:

Heb geloof ik even gemist wat er met Beau zijn oogje is!? Hopelijk is het in ieder geval snel beter daarmee!

Oh, ondertussen heb ik het antwoord gevonden;)

@Chiquita:

Waardoor ging Qyano lachen? Was het een bewuste lach om iets wat je deed???

@All:

Hehe, ben klaar:p

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Roeltje; Een tip voor de volgende keer als je naar het CB moet: Gewoon overal 'ja' op knikken en vervolgens thuis lekker je eigen gang gaan. Als jouw moedergevoel zegt dat het goed gaat zo met de voeding dan lekker doen hoor!

20. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Cb, inderdaad doen wat lilith zegt...wikkeldoek, hydrofiel luier en je middelvinger meenemen! :p:p:p

Net mijn meisje in bad gedaan...nu is ze uitgeteld :).

Deel Deze Pagina