@Lotte: kan je helaas niet helpen Word een echte degelijke thuisblijfmoeder haha.. er zijn wel wettelijke regels over het kolven op je werk.. Daar heb je gewoon recht op.. @CB: er zijn veel meiden voor het eerst bij het CB geweest geloof ik vandaag.. Toevallig @Poohbeer: haha zei dit weekend toch dat ik zo'n softie geworden was na de zwangerschap? haha nou dat is nu voorgoed voorbij haha.. Vanavond de vriendin van de buurman even overhoop gehaald (figuurlijk gezien dan he) Kreeg vanmiddag de tante van mn man op de koffie en jaja het was gezellig de buren waren gisteravond bij ze op de koffie geweest en nu had de vriendin van de buurman gevraagd hoe het met ons ging.. Nouja zei ze, goed.. Lenn doet het super en Roel kan het alleen helemaal aan doordeweeks.. zegt ze even doodleuk dat ze niet snapt dat ik zo vaak met hem naar buiten ga! Hij is zo klein, het is zo koud, hij heeft in het ziekenhuis gelegen, hij had een longontsteking, daar mogen ze wel wat meer bij nadenken.. Oeh, toen ze dat vertelde was ik woest! Wie denkt ze wel niet dat ze is joh! Buurman stond ook met zn oren te klapperen begreep ik.. die wist dus niet dat ze er zo over dacht.. daarnaast begreep ze niet dat Lenn niet meekomt over twee weken, dan viert de buurman zn verjaardag.. Maar ze krijgen daaar een zwaar autistisch kindje en een kindje met ADHD over de vloer de hele avond.. Niks ten nadele van die kindjes hoor, absoluut niet, maar ik zit niet te wachten op getrek en gesleep aan Lenn.. dan zit ik met de ellende de volgende dag.. Ze moeten namelijk op dezelfde kamer slapen.. Nu blijf ik gewoon thuis met Lenn en mn man gaat dan heen.. halverwege ruilen we om..Want als we zo vaak met m naar buiten gaan kan hij ook wel mee naar de buren:x Zag haar thuiskomen, dus ben maar even langsgegaan..gelijk geregeld dat zn tante dan even kwam oppassen.. even duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend was om het netjes te zeggen zo had ze het niet bedoeld, maar ze was niet fit gisteravond en toen zei ze dingen waar ze later spijt van had.. Uhm, jaja.. sorry geloof ik niet.. heb haar maar heel sarcastisch gezegd dat zij uiteraard als enige weet wat het beste is voor ONS kindje..hoe kon ik immers denken dat ik dat heel goed weet als zijn moeder zijnde... volgens mij was de boodschap wel duidelijk Mmm, vraag me af of ze me nog op de verjaardag verwacht
Gimena Meiske, toch niks met je moeder he? Laat het ons maar even weten als je er aan toe bent. Rest Ik merk ook dat Amy steeds meer moet verwerken. Gisteren op een drukke verjaardag geweest en de hele tijd mensen die aan haar wilden plukken en steeds over haar wangetjes aaiden enzo. Heb haar op een gegeven moment maar op schoot gepakt om haar een beetje te beschermen. Toen we terug waren savonds heeft ze echt even een uurtje liggen huilen, daarna was het gelukkig weer goed.
@Gimena: Klinkt alsof je een knuffel kan gebruiken.. *****stuurt een hele dikke knuffel toe!******* @Verwerken: Lenn is ook onrustig als het druk is geweest. even uithuilen en dan valt hij gewoon weer in slaap... als er echt veel visite is geweest is hij de volgende dag helemaal van de regel..
haha tja... als hij wat ouder is gaat hij naar het KDV.. leren om met andere kindjes te spelen en te delen.. aangezien hij hoogstwaarschijnlijk enig kind zal blijve vind ik dat heel belangrijk.. thuis hoeft hij immers niks te delen met iemand anders.. en hem dat in theorie leren is iets anders dan in praktijk uitvoeren haha.. dan ga ik weer paar uurtjes per week werken...
@Lotte: haha vind ook dat Lenn nu al te snel groeit hoor haha.. hij word veel te snel groot terwijl hij eigenlijk nog een minimensje is haha..
@thuisblijfmama's: Wie blijft er idd volledig thuis? Zit een beetje in dubio en probeer wat info in te winnen of het mogelijk is volledig thuis te blijven. Als we Beau naar de opvang doen kost ons dat zo'n 400,- in de maand....vind dit eigenlijk best wel veel en vraag me af of ik het dan nog wel zinvol vind om te werken.
@Dees: Je krijgt toch ook wat terug van de belasting? Tenminste dat was altijd zo maar weet niet of het nog steeds zo is.. denk trouwens dat als manlief elke avond thuis zou komen en ook vrije dagen kon opnemen dat ik ook aan het werk was gegaan hoor. maarja dan was het financieel misschien ook niet haalbaar geweest..
@Roeltje: Dat vind ik ook heel belangrijk dat Milan straks goed leert delen en gewoon het contact alleen al is heel belangrijk! Lekker spelen met andere kindjes en dingen leren van andere kindjes. Lijkt me zo heerlijk om de eerste jaren bij m te blijven...Pfff...kijken of er nog iets op te verzinnen valt hihi. "gelukkig" herken je het over het te snel groot worden van je beebje. @Dees: Opvang is uiteindelijk vaak nog best duur ja! Ik heb er toen ook naar gekeken en dan kon ik inderdaad bijna net zo goed thuis blijven dacht ik. Alleen weet ik niet precies hoe het zit met de belasting. Volgens mij kan je er wel wat voor terug krijgen ja. Anders even goed berekenen wat het je oplevert! @All: Vanaf wanneer krijg je kinderbijslag en hoeveel is dat?
als je kindje voor januari is geboren hoor je het in januari te krijgen.. heb alleen nog geen bericht gehad daarvan..
@roeltje; Is niet helemaal waar hoor van die kinderbijslag. Beau is 13-12 geboren en we krijgen in april de 1e bijslag. Hebben al de officiele brief ontvangen. Het bedrag lag volgens mij om en nabij de 190,- per kwartaal.
Heb even gegoogled: Je krijgt vanzelf aanvraagformulieren thuisgestuurd.. de belasting krijgt bericht van de gemeente (door je geboorteaangifte) deze stuur je op en dan krijg je met terugwerkende kracht je centjes..
is alweer veranderd bij mijn neefje was het zo dat hij in januari bijslag kreeg omdat hij in Nov. geboren was.. maar lees op internet dat het alweer anders ligt...
Was het ook aan het opzoeken en vond dit: Als je kinderen onder de achttien jaar verzorgt heb je recht op kinderbijslag. Dat geldt niet alleen voor je eigen kinderen, maar in veel gevallen ook voor pleeg- of stiefkinderen. Hoeveel je krijgt, hangt af van de leeftijd van de kind. Als je bij de gemeente aangifte doet van de geboorte, krijg je snel daarna automatisch een aanvraagformulier. Ben benieuwd wanneer we die formulieren dan ontvangen!
@dees ga 1100 verdienen voor de wo do en vrij. marieke gaat naar kdv kost 860 euro we krijgen hier meer dan 500 van terug je kunt dit berekenen op de belastingsite..... ik kan als ik wil thuis blijven maar denk niet dat het bijme past. wel een fijn idee dat het kan als het moet.....
haha die had ik ook gevonden denk dat je dat deze week wel kan verwachten hoor.. Beau van Dees is maar een paar dagen ouder en die heeft de papieren al.. gewoon afwachten dus.. 194 euro krijg je ongeveer..
We wachten af hihi. Krijgen de centjes toch pas in april dus heeft geen haast. Maar dan krijg je dus in 1x voor meerdere maanden?
Je krijgt per kwartaal betaald. Je krijgt de kinderbijslag vanaf het eerste kwartaal nadat hij/zij geboren is. Alleen wordt het achteraf betaald dus in april krijg je pas de eerste betaling. Is idd 190,- per 3 maanden. Thuisblijven Zou nu wel willen, maar is echt niet goed voor me. Heb ook echt een leuke baan, maar vind het heel erg moeilijk om me voor te stellen dat ik straks niet meer dag en nacht bij mijn meisje ben. Ga ik ook nog even niet aan denken. Ik ga trouwens 24 uur werken, ik werkte 36 uur. Amy moet straks 3 dagen naar het KDV, of 2 dagen en 1 dag komt oma... maar daar moet ik oma nog even van zien te overtuigen...