december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

Nou ik ben bij de huisarts geweest en zoals ik eigenlijk al wel dacht heeft maud geen spruw... Ze heeft namelijk ook geen vlekken ofzo in haar mondje. De HA zei dat ik wat meer moet proberen te voeden op verzoek en dus echt als ze om voeding vraagt. Wat op dat moment zijn haar maag en darmen echt klaar om het eten te ontvangen en dan worden er al bepaalde sappen aangemaakt. Dit voorkomt weer dat de voeding 'te zwaar' valt zeg maar. Dus dat neem ik maar mee als tip. En verder dat klakken en loslaten aan de borst, daar wist hij me geen antwoord op te geven. Ik ga deze vraag eens voorleggen aan de lactatiekundige hier op het forum en dan kom ik daar nog op terug! Ik wil namelijk wel eens weten of dat loslaten en klakken weer bijdraagt aan de darmkrampjes?

Einde EGO!! :)

2. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik benb een thuisblijf mama... met 1 kindje is het nog waar om te werken met 2 al bijna niet meer of jemoet veel verdienen.. omdat ik nu niet werk krijgen we ook veel toeslagen van de belasting zou ik parttime gaan werken valt dat weg... plus dan 3 kids op kdv... zouden er misschien net 100 euro op vooruit gaan nou voor 100 euro blijf ik wel thuis en voed ze dan op mijn manier op en maak alles mee.. dat is me dan meer waardn dan 100 euro. maarja dat is mijn situatie..

3. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    kinderbijslag: klopt dta krijg je achteraf.. ik krijg nu 194 x 3 :)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chiquita; tja 3 kindjes kosten ook wel wat meer dan 1 kindje natuurlijk, dus logisch dat je meer krijgt:)
    @Suus: Ben wel heel benieuwd hoe dat dan komt? Lenn deed het ook af en toe namelijk.. en ook al ligt hij niet meer aan de borst ben ik wel heel benieuwd..

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    lat maar ik zat niet op te letten:p vandaar bericht gewist

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja idd.. kost ook wel wat meer ;) en bij de belastingdienst gaan de toeslagen ook weer omhoog :)

7. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    lotte.. is per kind ;) heb er 3 :p

8. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Ik heb mijn vraag bij de lactatiekundige gepost... nu maar afwachten...;)

9. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Gimena, Big hug!!!!!!!!

@Kinderbijslag: als je digi-d hebt,heeft volgens mij iedereen mbt de belastingdienst, dan kun je inloggen op de site van het svb en kun je naar je kbslag kijken ;). Ter info:
    Uw kinderenBedragBegin april 2010 Max
    geboren: 19-10-2001
    236,77 Lotus
    geboren: 05-12-2009
    194,99 Totaal 431,76

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ***buddynieuws van milli****
    Hoi! Ik wilde even laten weten dat Aaron 24u opgenomen moet worden vanaf morgen 3 uur. Ze gaan kijken hoeveel zuur er bij hem omhoog komt. Ik blijf overdag bij hem om te voeden en 's nachts krijgt hij afgekolfde melk. We hopen dat ze hem dan kunnen helpen. groetjes!
    ***einde buddynieuws***

11. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Jeetje, heftig voor Milli en Aaron, dikke knuffel voor hun!

Hier wat onzekere momenten; heb ik genoeg melk, weet ik überhaupt wel wat ik aan het doen ben, geniet ik genoeg....pff het is ook best vermoeiend allemaal. Je bent de hele dag in de weer, aan het plannen voor de voedingen....

Voor de krijg je dus automatisch de papieren binnen?

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Happy: Ja gaat automatisch.. door de geboorte aangifte speelt de gemeente dat door naar de belastingdienst..

@Mili: Jeetje, wat heftig.. Knuffel die kant op! Hopen dat ze Aaron kunnen helpen..

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hier heeft er weer 1 behoorlijke krampjes. Zo zielig..kan er zo weinig aan doen he...

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Happy; wat vervelend die onzekerheid.. Hier werkt cinebaby goed (voor zover ik dat kan beoordelen na één dag:) binnen 5 minuten zat zijn luier vol en gaat de hele avond al beter dan gisteren.. kun je gewoon bij apotheek halen..

15. @poohbeer.. spannend! Het zou zomaar eens raak kunnen zijn iedere maand bij jullie!
    hier wel weer aan de pil..

@dees.. kan moeilijk mijn draai vinden! Met Timo gaat het gelukkig stuk beter!

@voeding.. ik gebruik de nutrilon. Meer omdat mijn vader bij Nutricia werkt en we de voeding in het personeels winkeltje halen.. is goedkoper :)
    ook binnenkort maar wat potjes aanschaffen! We zitten al bijna op de 2 maanden! Voor je het weet mogen we het eerste hapje gaan geven!

@collo.. ik had ook veel op MP gekocht hiervoor. Zoek wel naar de 'zo goed als nieuw' dingen haha!

@lachen.. timo lacht hier al veel. Hij 'kraait' er de laatste paar dagen ook bij! Zo schattig!

@manoe.. jeeeh Morris is echt super gegroeid zeg!

@mroos.. Boaz ook al zo gegroeid! top! Lekker zeg die 4 uur tussen de voedingen!

@gimena.. wat is er aan de hand meisje?

@roeltje.. wat goed dat je er meteen wat van gezegt hebt! you go girl!

@opvang.. hier gaan onze jongens naar het KDV. 3 dagen. We gaan straks iets van 1600 euro per maand betalen en we krijgen iets van 1500 euro terug. Dus betalen we maar 100 euro per maand voor de opvang.
    Nu alleen nog met jesse betalen we iets van 180 euro per maand! grappig dat het dan naar beneden gaat he, als je 2 kindjes hebt!
    Maar goed, je moet het wel eerst even voorschieten!

@kinderbijslag.. krijgen we om het kwartaal. Dus in januari - april - juli - oktober.
    Omdat onze kids in december zijn geboren krijg je het in jan niet. Dus we krijgen het pas in april.
    Ligt aan je gemeente hoeveel je krijgt. Wij krijgen 197 euro voor 1 kind. En nu krijgen 394 per kwartaal!

@mili.. ohh wat erg dat Aaron opgenomen moet worden! wel fijn dat ze gaan kijken hoe of wat!
    Spuugde hij veel?
    Dikke knuf meid!

@happy.. moeilijk is het soms nog he! Je kan zo onzeker worden van alles! Maar komt echt goed! je doet het fantastisch! Dat weet ik zeker!

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Hoihoi!
    ff snel al reactie op deze pagina (138) voor ik teruglees:

@ riti: heel herkenbaar wat je zegt over de voeding! ook dat van die krampjes! het liefst idd aan de borst en das niet fijn voor de tepel, maar ok..
    @ doortje: hier ook idd dat ik tijd met mannetje mis, komt vast wel weer als er een ritme is! balen dat ze zoveel huilt!
    @ xenas: balen datie zo lang wakker was.. lekker gewandeld nu?
    @ roeltje: fijn zo'n cb!
    @ lotte: wat fijn dat milan zo slaapt zeg!en nee.. de kolftijd die je hebt mag je gebruiken om te kolven of om live te voeden! dus je mag naar huis, kolven, kindje laten komen etc.. is namelijk voedingstijd!
    hebben nu maatje 2 geprobeerd en past idd ook al! hebben nu ook maatje 3 geprobeerd
    en wakker maken.. hoe dan? voeten kietelen? sokjes uit doen? lueir verschonen? doe vanalles maar helpt niet!! en in bed slaapt ze dan ook gewoon door! vervelende is ook.. als ik tegen der lippen tik heeft ze geen honger doet mijn vriend dat wel.. die pinkkent ze van het fingerfeeden namelijk..vaag he! dus ik moet echt de tepel tegen der lippen tikken.. maar soms helpt ook dat niet.. dus sja..
    @ pampers: www.voordeelmuis.nl en dan pampers intypen! zijn overal in aanbieding nu!
    @ uitslag: Lianne krijgt nu een beetje.. voor het eerst.. zielig he!
    @ vannacht: schrok me rot!! 22 uur laatste keer geweest (Was wel weer onrustig enzo dus tot 22:45 gevoed) en om 3 uur pas weer!!!!!!!!!!!!! of nou ja.. toen jammerde ze... uiteindelijk pas 3:30 geworden.. en had ondertussen al der kruikje gedaan en der zoutoplossing klaargemaakt.. etc daarna kwam ze alleen steeds weer om de 2-2.5 uur maar das echt vanwege der neusje.. 1 keer kwam voeding plus snotje uit der mondje.. zo zielig! maar ja.. nu slaapt ze.. moesten haar namelijk iets eerder wakker maken (sliep ze eindelijk netjes) want gingen naar haar kdv kijken... maar slaapt gelukkig nog door in der bedje, wel met geluid, maar ja!
    OVerigens nu ook der 1ste 56 pakje aan! staat der kei leuk! nijntje!

en nu teruglezen:
    @ zwangerworden: voel je hechting of litteken?
    @ zuigblaasje: idd op bovenlip int midden en onderlip hele breedte binnenin, maar die is niet altijd zichtbaar.. trekt gedurende de dag weg. goed te weten dat dat betekend dat ze goed drinkt..
    @ xenas/zwangerworden: idd! hoe zie je dat ze alleen nieuwe luier wil? heb er trouwens net toevallig mee geexperimenteerd! ze was 1-1,5 uur na de voeding aan het huilen en kreeg haar niet getroost.. dacht ja daag! niet weer nu al voeden he!.. dus denk ik doe gewoon zonder al te veel te zeggen een nieuwe luier.. en ze was daarna rustig.. wel nog het normale gemopper wat ze altijd doet als ze net slaapt.. en net ook weer ff wat gekerm.. maar inmiddels zit er al 3 uur en 5 min tussen de voedingen... toch maar eens op letten wat het verschil is..

@ xenas: ja precies.. als ze meer honger hebben.. moet je je dan dus aan die liter houden en dan maar hopen dat zedat pikken? beetje raar toch?
    kei leuke fotos trouwens! lachfotos of wakkere fotos lukt hier nog neit echt.. als ze wakker is en leuk kijkt en pakken het toestal heeft ze vaak weer net ff een krampje ;)

@ suus: wat zei de huisarts? 8 weken is sprong 2 he ;)

@ chiquita: wat geweldig! :)

@ lachjes: doet ze hier ook vaak maar als je dan wilt dat ze het nog eens doet, dan doet ze het niet.. haha.. eigenwijsje! maar wel kei schattig!

@ panos: wat betreft lengte gaat het wel.. alleen zit allemaal verder vrij los! maar he toch ff geexperimenteerd en 56 past! jeuj! weer extra kleding opties! enne.. 4-5 uur teken ik voor!

omslagrompers: ideeal juist! ik bedoel: onderste deel is zelfde als normaal rompertje.. en verder zijn ze stukken handiger om aan en uit te doen als de normale..

c1000 vonden wij ook fijn idd.. maar heb de volgende stap nog niet van c1000 geprobeerd.. maa zijn de onderburen dus als de pampers op zijn dan sprinten we ff naar beneden ;)

@ roeltje: goed om te lezen dat cinebaby zo helpt.. hier heeft ze idd ook vaak paar voedingen niks en dan kei veel last en dan ineens veel!

@ collo: hier ook sensatie zoeker! 112meldingen.nl is ideaal!! ben bhv-er en ehbo.. ms tik van de molen gekregen?
    en fijn he, al die cliches!

@ manoe: goed man datie zo gegroeid is!

@ mroos: lkrijgtie toch meer indrukken, ms datie daarom meer huilt om het te verwerken.. of een sprongetje.

@ lotte:
    Zwangerschap van a tot z: k
    Wetgeving borstvoeding en werk | Voedingscentrum, eerlijk over eten
    Postbus 51 - Mag ik borstvoeding geven onder werktijd?

@ roeltje: ja, zeker geen 2de ja? en thuisblijfmama klinkt wel leuk, maar ja.. wie weet ben ik dat straks noodgedwongen even, maar vind het toch wel fijn om straks weer ook over andere dingen te kunnen praten.
    ik ga straks 4 dagen per week werken en mijn vriend ook..

@ kdv: je kunt zeker wat terug krijgen! en best veel ook nog, maar das afhankelijk van je salaris.
    http://www.sdk-kinderopvang.nl/static/files/Tabel_kinderopvangtoeslag_2010.pdf

@ kinderbijslag: ook nog niks gehoord, maar zal idd wel achteraf zijn.. oeh heb ff ingelogd.. en dan kun je dus gewoon aanvragen he!..

@ suus: he, das nog eens een tip van de HA.. maar je deed toch al op verzoek?? hmm.. ga ik hier ook eens meer opletten of ze wel echt honger heeft!
    zat nl al te denken.. als ze nl 2 uur na de voeding een vieze broek heeft en daarom wakker word en ik ga voeden drinkt ze natuurlijk maar een beetje, want ze heeft helemaal nog geen honger... dus toch maar eens op letten...
    Laat je weten wat de lactatiekundige zei?

@ mili: jeetje meiske! veel sterkte! hopelijk valt het mee en zijn jullie snel thuis en gaat het dan stukken beter!

@ gimena: knuffel en vertel!

@ hier: hier kwam ze dus idd weer iets later dan gepland.. en toen weer netjes 10 min gedronken.. (de keer dat we haar hadden wakker gemaakt maar 5 minuutjes en keer ervoor 15..).. en toen wel weer wat gemopper enzo.. en krampjes enzo.. mar uiteindelijk is ze lekker gaan slapen en wachten we nu weer opder.. moet elk moment komen dus..

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oeh gister hier ook gespeeld alleen uhm ja gingen bijna te ver terwijl we net daarvoor toch hadden afgesproken dat we nu nog geen 2de willen en de condooms lagen niet in de buurt.. maar dus uiteindelijk toch met handwerk afgemaakt en was eigenlijk best wel erg fijn! :)
    wat dat betreft dus wel fijn dat ze ons wat langer liet slapen want we gingen niet meteen slapen toen we in bed lagen!;) hihi

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ All:

Morgen moet Aaron op worden genomen ivm vele spugen en continue pijn die hij heeft. 24 uur moet ie in ziekenhuis blijven en dan gaan ze meten hoeveel zuur hij opgeeft steeds. Ik moet om 3 uur met hem er zijn en blijf dan. Mogelijk ook slapen, maar dat weet ik nog niet zeker. Wil Nora namelijk niet weer van de leg hebben en dat zal wel kunnen gebeuren als ik een hele dag en nacht weg ben van huis...

Nora is trouwens erg verkouden nu en heeft dr hele ogen dichtzitten en zegt steeds Nora oogje en mondje en hoofje au! Zoo zielig...
    Ze zou morgen weer naar de gastouder maar als ze dan zo is als nu dan gaat dat niet..dan moet ik dr overdag maar mee hebben naar het ziekenhuis denk ik...

:(:(:( Ben zo zat van alles, we hebben geen moment rust met ons gezin. We vliegen van arts naar arts en van ziekenhuis naar ziekenhuis etc... Ik hoop dat alles binnenkort echt rustiger mag worden...

Sorry voor t klagen hoor maar het valt me zwaar zo, dat Aaron zoveel pijn heeft etc...is druk met twee ukkies zo zonder rust en momenten voor jezelf.

Knufff,
    Mili

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mili: hele dikke knuffel en sterkte meid!
    hopelijk komen ze er achter en mag hij snel weer naar huis.

sex: hier nog geen sex gehad, zit nog niet aan de pil, wil eerst mijn ongi afwachten (pco)
    aangezien man hier nog geen 3e wil of eigenlijk helemaal niet
    maar goed wie weet veranderd dat nog he ;)

thuisblijfmama: ik ben ook een thuisblijf mama sinds vorig jaar mei
    toen is mijn werkgever failliet gegaan...
    ik zou graag willen werken voor een paar dagen maar als ik ga werken en de opvang moet betaald worden dan werk ik voor niks
    aangezien het op het salaris van mijn man geschaald word het bedrag dat je voor de opvang moet betalen..
    wij vallen buiten alle regelingen enzo helaas
    dus is het beter dat ik niet ga werken en voor de kids zorg.
    das ook een 24/7 baan ;)

hier drukke week te gaan
    morgen komt de kraamhulp op visite :D
    woensdag met casey naar de kinderarts en dan leg ik ook gelijk het probleem met mitchell voor, kijken wat hij ervan vind
    en donderdag naar de kinderarts met mitchell en dan kijken wat ze wil gaan doen
    want ik eis nu onderzoek!
    het kan zo echt niet doorgaan :(

volgende week vrijdag eindelijk naar de gyn
    heb nog steeds veel last van mijn baarmoeder, ben bang dat er al verklevingen in de weg gaan zitten ofzo.. pfff zoveel last als ik een stuk gelopen heb
    maar goed dat zullen we dan wel voorleggen aan hem

zal wel maf zijn hoor, dan zijn we voor het laatst in het zh.
    al 4 jaar bijna kind aan huis daar en dan nu hoeven we niet meer
    zal ze nog gaan missen
    gek he? :)

20. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mili: heel dikke knuffel! en heel veel sterkte! is inderdaad niet prettig en kan me voorstellen dat je er doorheen zit! mag je best over "klagen" hoor!!.. gooi het er maar lekker uit!
    hopelijk gaat het straks een stuk beter met je kleintjes!

Deel Deze Pagina