december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hé meiden, daar ben ik weer. Heb er bijna een week afgelegen met die rot borstonsteking. Jeetje, dat wens ik ook niemand toe zeg. Heb ook besloten te stoppen met bv. Ik ga nu het kolven afbouwen. Ik ben namelijk zo bang het nog een keer te krijgen en Milan drinkt volgens mij m'n borst gewoon niet goed leeg. Overgang naar flesje was totaal geen probleem gelukkig.

Ik geloof dat ik 40 blz moet bijlezen....geloof niet dat ik dat ga doen..haha. Alles goed hier verder? Lees wel dat het kindje van Mili opgenomen moet worden. Sterkte meid!!!

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ vroeg opstaan: doen jullie echt goed! ik kruip hier vaak na de 1ste voeding van rond 7-8 uur echt nog ff terug hoor!

@ onzekerheid:doen jullie beebjes je na? heb het ergens gelezen en hoor het nu ook van collega dat ze dat snel na doen blijkbaar.. en heb ik geprobeerd, maar dan kijkt ze me aan van wat doe jij nou weer!.. doe ik iets verkeerd of kan dat dat ze dat niet doet?

@ chiquita: pas nog wel, maar lngte begint toch wel te kort te worden dus het trekt een beetje..

@ mili: hangt van je inkomen af.. die link die ik had gepost kun je zien hoeveel je terug krijgt bij een bepaald inkomen.. maar volgens mij moet je voor kdv toeslag wel een inkomen hebben..
    heel veel succes in het ziekenhuis en houd ons op de hoogte!

@ nacontrole: komende donderdag en dan maken we ook meteen foto van de vk met lianne.. was er nog niet van gekomen dus.. ben benieuwd.. vloeien is zo goed als wge nu, maar hoop dat bm goed gezakt is...

1 of 2 kindjes: wij wilden altijd 2.. en denk nu nog wel.. maar vinden 1 wel heftig nu dus gaat nog wel ff duren..

@ chicken: welkom terug meis!! hopelijk lukt het afbouwen soepeltjes en heb je er dan geen last meer van.. lijkt me vreselijk..

@ hier: vannacht liet ze er weer zoveel tussen! nou ja zeg.. schrik er gewoon van!!.. 23:30 - 03:30 - 7:15... goed he!
    alleen nu weer 2 keer maar 2 uur en 15 min ertussen, maar heeftlast van der neusje.. laatst keer heeft ze ook toetje gedronken en in totaal dus toch wel een minuut of 10.. dus denk dat ze weer wat langer slaapt, maar daar is natuurlijk geen pijl op te trekken..

@ hakken: doen jullie alweer hakken aan? durf nog niet helemaal.. tillen enzo doe ik ook nog niet.. donderdag naar de vk is eerste keer dat ik echt met de maxicosi op pad ga... en die dus ook ga tillen en het onderstel ook...

3. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    joyce: ik doe wel gewoon hakken aan als ik er zin in heb ;) moet zeggen platte schoenen loopt el erg fijn :p

chicken: nou hopelijk gaat t afbowouwen goed..!!

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Chicken, snap dat je af wilt bouwen na zoiets!!

Joyce, Tillen doe ik vanaf dag 1 alweer, volgens mij mag je alleen niet tillen als je een keizersnede hebt gehad?? Of heb jij die gehad? nee toch???:(

Tsja je leven veranderd gruwelijk als je je eerste kindje krijgt, daar kun je je echt niet op voorbereiden.
    Kindje twee is al makkelijker en een derde draait gewoon mee dat merk je amper.:D

kinderopvangtoeslag moet je inderdaad een inkomen voor hebben.

vroeg opstaan..... zal wel moeten.... Renée en Nikki zijn hier uiterlijk 07.15 klaarwakker!

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Chicken: Veel succes met afbouwen!

@Joyce: Ik draag zowiezo haast nooit hakken, dus ik mis ze voorlopig nog niet :p
    Wel tilde ik vrij snel weer van alles, net nog een paar zakken hamstervoer naar boven getilt (25 kilo per zak..)

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    tillen: doe ik ook al vanaf de erst edag.. eerst wel niet zo veel maar nu weer gewoon zoals ik deed.. ben zelfs al met oefeninge begonnen...

uislapen ja dat zit er hier niet in helaas

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ tillen: ik had begrepen sowieso de 1ste 6 weken niet omdat je bekkenbodem toch nogal wat te verduren heeft gehad.. dus tillen mag, maar geen boodschappen en vuilnis.. maar wel baby naturlijk..

@ hakken: had ik altijd aan maar toen ik zwanger was liep dat niet lekker.. en nu durf ik nog niet helemaalomdat ik niet weet of bekken dat al aan kan enzo.. maar ga toch binnenkort maar eens experimenteren! vind mijn vriend sexy ;) en ik vind het toch ook wel wat vrouwelijker voelen dan plat.. (heb nu wel leuke laarzen plat, maar mijn vriend vind ze dus gewoon echt niet leuk! zodra er hakje onder zit, vindie laarzen geweldig, maar nu..)

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chiquita: welke oefeningen??

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hakken... check, ook hier alweer hakken onder mijn laarsen!:D

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Proud mama!! Leuk he die lachjes...

Caruli
    Ja, heb mijn nacontrole gehad. Stelde ook niks voor. Ik mezelf helemaal geschoren en alles een beetje bijgewerkt. Vraagt hij alleen maar of mijn onderkant mooi genezen was. Hij hoefde niks te zien. Had ik me daar zo druk om zitten maken.:D Alleen een beetje gepraat over de bevalling en anticonceptie.

Saskia
    Ik hoor het al...die bevalling zakt steeds verder weg en voor je het weet zit je toch weer aan een broertje of zusje te denken, want dat is zo leuk voor Lana...;)

RiTi
    Ik ben het met je eens hoor. Je moet natuurlijk altijd inleveren, maar 2 of drie lijkt me ook niet zo'n probleem. Als je nou echt financieel aan de grond zit vind ik het nog wat anders, maar eten maak ik toch altijd teveel :D. Dan maar wat minder merkkleertjes hoor!

Elmo
    Dat lepeltje, tja, daar betaal je dan voor he!:D
    Samen zwanger? Ik doe ook mee!

Heb in overleg met het CB maar besloten om een afspraak te maken met de huisarts ivm spugen/krampjes. Maar heb net eerst even Infacol gekocht, kijken of dat iets helpt. Misschien dat als ze minder krampjes heeft, ze ontspannener is na de voeding en ook minder spuugt. Ga het maar proberen, want het is zo jammer. Ze isnormaal zo'n tevreden kindje, maar met die krampjes....ik kan het niet aanzien!

Chicken
    He, fijn dat je weer een beetje beter bent. Milan heeft al een prima start gehad hoor door de BV, flesvoeding groeien ze ook goed genoeg op...

Joyce
    Ze doen je wel na, maar ik geloof dat dat wel een reflex is die ze na een paar weken weer kwijtraken (had ik ergens gelezen). Maar bij ons lukte het ook alleen maar met heel heel heel veel proberen en als een zot boven dr gezichtje hangen. En dan nog vraag ik me af of het niet af en toe toeval was dat ze dr tong uitstak...

Vannacht was weer minder. Om 01.00 voeding gegeven die er na een verslikt boertje met 1 grote golf weer uit kwam. Had tenslotte net die dag het beddengoed verwisseld :(. Slecht plan ook, wit beddengoed... had het ook moeten zien aankomen... Maar goed, dus om 02.30 een nieuwe poging,daarna weer om 05.30 en 08.30 weer. Dus de 5,5 uur van gisteren wordt nog niet vervolgd...jammer

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Collo: Ja hoor! doe maar gezellig mee!

Onderkantje scheren: Hier voor de bevallng helemaal netjes en nu weer! eindelijk!!

Hier een rotdag, De kinderen ziijn het ene moment heel lief aan het spelen en dan ineens een hoop gegil en gekrijs en dan maken ze elkaar weer af! pfff en precies als ik Beau an het voeden ben en de spanning voelt dus extra veel op schoot wil vandaag...

Blij dat Dennnis vandaag een dagdienst heeft en dus lekker om 18.00 thuis is.;)

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Eindelijk heb ik even wat minder bij te lezen dan 10 pagina's hihi:p

Ik heb even een vraagje. Ik zat er aan te denken om vanmiddag nog even langs mn werk te gaan, maar ik twijfel of het niet te druk is voor Milan dan deze week. Zaterdag zijn we voor het eerst met m naar de stad geweest voor een paar uur. We zijn toen ook in de Mediamarkt geweest en ik zag gewoon dat hij onrustig was door het lawaai en het licht (huilde niet). Donderdag komt mn moeder en dan gaan we naar de stad om boodschappen te doen voor mijn verjaardag. Vrijdag ben ik dan jarig en dan komt 's avonds mn vader langs met zijn vrouw. Zaterdag komen mn moeder en haar man weer en misschien ook mn broers en oma. Is het dan niet een beetje veel allemaal voor hem denken jullie? Anders laat ik mn werk gewoon even zitten, want zo belangrijk vind ik dat niet hihi;).

Nog even iets wat ik kwijt moet. Ik heb gisteren dus een mailtje naar mn baas gestuurd over kolven op het werk. Ik heb erin gezet dat ik graag een uur later wil beginnen zodat ik hem nog makkelijk de eerste voeding zelf kan geven. Nou kreeg ik een mailtje terug dat ze het niet zo ziet zitten dat ik mn werkzaamheden later start. Dan staat verderop in de brief dat ik dat uurtje wel van mn verlofuren op mag nemen:(. Dus het gaat haar er weer eens om dat het in haar tijd is en dat wil ze niet. Maar je hebt er toch recht op??? Wat kan ik hier het beste aan doen denken jullie? Ik wil gewoon gebruik maken van de rechten die ik heb, want ze ontneemt haar personeel altijd al genoeg...bazen...pffffffff...

@Chiquita:

Ja, bedacht me al dat je 3 kids hebt en had mn bericht al gewist;)

@Mili:

Sterkte in het ziekenhuis! En een dikke knuf!

@Joyce:

Volgens jou zou ik dus ook 's morgens later mogen beginnen zodat ik hem zelf nog kan voeden? Ik hoop dat ik het nog ergens duidelijk kan vinden, want dan kan ik dat doorsturen naar haar! En dan van een officiële site...

Hihi, is ze echt niet wakker te krijgen? Tjee, dan is het lastiger ja! Dan lijkt het erop dat ze toch genoeg heeft voor dat moment! Anders zou je dr toch wel wakker moeten krijgen lijkt me! Jammer, hoopte dat je er iets aan had;). Het schijnt ook te kunnen helpen als je met je tepel via dr wangetje naar het mondje gaat. Dus eerst langs dr wang laten "glijden". Maar als ze zo diep slaapt is dat misshien ook geen optie...

@Pampers:

Viel mij ook al op dat de pampers overal in de aanbieding zijn nu! Alle winkels volgen elkaar op! Is al 3 weken aan de gang nu met luiers hihi. Vast maatje 2 en 3 inslaan anders haha.

@Uitslag:

Hier (nog) geen uitslag gelukkig!

@Omslagluiers:

Hmm, toch nog maar eens goed kijken in de kast dan haha. Wist niet dat ze aan de onderkant hetzelfde als een normale romper zijn. Niet bij nagedacht. Maar dan zijn ze idd wel handiger om uit te doen. Hoef je niet zo met het hoofdje te rommelen.

@Joyce:

Zie dat je wat sites hebt neergezet! Bij die postbus 51 had ik al gekeken, maar daar stond dacht ik niet duidelijk dat je ook later mag beginnen of zoiets dergelijks. Bedankt in ieder geval, ga zo even spieken!

@Sex:

Hier ook nog niet...durf niet

@Nacontrole:

Wat doen ze bij de nacontrole bij je vk? Moet je kleintje dan mee?

@Chiquita:

Hier ook nog geen brief ontvangen.

@Joyce/vroeg opstaan:

Ik kruip er ook meestal weer in hoor na de voeding van 7-8 uur;). Blij te lezen dat ik niet de enige ben hihi:).

Wist niet dat kindjes je nu al konden na doen!? Trek wel eens gekke bekken enzo, maar ik word dan ook heel gek aangekeken haha. Dan schiet ik vanzelf in de lag. Dan trekt ie serieus 1 wenkbrauw omhoog:p.

@Tillen/hakken:

Mn kraamhulp zei dat je beter de eerste maandjes zo min mogelijk moet tillen en strekken. Ik doe het ook al gewoon weer.

Hakken heb ik ook aan gehad, maar kreeg wel rugpijn!

@All:

Red het net niet om alles te lezen, moet nu Milan voeden. Tot zo!

13. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    joyce: ik doe ligte buik oefening geen sit ups hoor.. maar mn buik is weer vrij strak :) eigenlijk mag t pas over 2 wken maarja ik ben gewoon eigenwijs altijd al geweest :p

elmo: qyano voelt die stress ook als ze druk zijn en ana het gillen danheb ik de draagdoek maar weer om.. zoals nu dus :p

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chiquita: kun je die ff uitleggen, die oefeningen? wilook vast beetje rutig aan beginnen ;) ik bedoel: ben genoeg kilo's kwijt en op zich is buik redelijk strak, maar beetje hangt het wel..
    zitten bij jou je spieren alweer tegen elkaar? hier nog niet namelijk..

15. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Buik: hopeloos verloren hier:D:D;) snel aan de vierde dan wordt hij weer even strak;)

16. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe ze onder de douche vind ik fijne.. maar ga gewoon staan voeten een beetje gespreid.. en dan de heupen recht houden en dan het boven lichaam draaien van links naar rechts ene stuk of 50-100 keer.. en wta ik ook nog doe is.. recht staan en dan links of rechts van je een emmertje ( 1 liter ofzo ik gebruik t strand emmertje van de kids) neerzetten en dan met 1 hand dat emmertje pakken.. ( de hand aan de kant waar het emmertje staat) en dan recht op dus t is meer de zijkant van de buikspieren zeg maar mar het helpt wel.. ik krijg sinds 2 dagen het van mensen te horen :)

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Nee hoor, bij de nacontrole hoeft je beeb niet mee. Gaat alleen om jou.
    En als je werkgeefster niet akkoord gaat zou ik dan gewoon voorstellen aan haar dat je iedere middag 2 uur weggaat om je kindje borstvoeding te geven. Dan kun je nog smorgens voeden, tussen de middag en na je werk en loopt de bv ook niet terug. Want waarom wilde je eigenlijk een uur later beginnen? Je kunt haar schema toch ook naar een uurtje eerder aanpassen? Maar ik zou zeker bij zo'n zeikerige baas de volledige 2 uur gaan gebruiken, dan maar tussen de middag, daar wordt je baas ook vast niet blij van ;)

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    elmo
    Hier ook voor het eerst in 20 jaar een strakke buik gehad. Moest er wel 36 weken voor onderweg zijn, maar dan heb je ook wat!
    Merk wel dat er wel wat extra "kussentjes" zijn achtergebleven op mijn buik. ga ik geen sit-ups voor doen. Strak wordt ie toch niet :D

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    hihi sinds ik gestopt ben met roken bijna 9 jaar geleden!!! heb ik geen strakke buik meer gehad, na de zwangerschappen is het dramatisch, ben net een hangbuikzwijntje:D.
    Maar ben dan ook al sinds maart 2006 zwanger of aan het ontzwangeren hihi

20. mroos

mroos Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

@Mili, succes, echt vervelend lijkt me dat, als je baby zo last heeft.

@Elmo, hakken? hihi, ik heb er genoeg in de kast staan maar nog niet uitgeprobeerd

@Chiquita, welke oefeningen? Ik ga ook maar weer beginnen denk ik, wil mijn buik weer strak hebben.

@Afvallen, het is gestagneerd, echt superirritant. Zit gewoon 7 kilo boven wat ik hoor te wegen maar ik mag natuurlijk niet lijnen vanwege bv.

@Joyce, zo grappig, onze kindjes zijn even oud en zie dat jou kindje de laatste dagen ook beter doorslaapt terwijl je eerst om de 3 uur moest. Hier ook de laatste 3 nachten minsten 4.5 uur en daarna 3.5, zo heerlijk!

@kindgebonden budget, weet iemand vanaf wanneer je dat ontvangt en of je dat zelf moet aanvragen? We krijgen iets van 50 per maand volgens mij, toch lekker meegenomen;)

@KDV, Boaz gaat vanaf half mei op de dinsdag 1 dagje. Ik denk dat het wel goed is voor de ontwikkeling en alhoewel de oma's graag op willen passen vind ik het wel lekker 1 dagje sowieso te hebben staan. Enn ik betaal er toch maar 30 per maand voor haha.

@Elmo, rotdagen gaan ook weer over moet je maar denken;) Maar lijkt me inderdaad wel even vervelend. Hier trouwens ook even een beetje een rotdagje. Door de bv mag ik nog allemaal medicijnen niet gebruiken voor mijn allergieen, waardoor ik de laatste dagen contstant verkouden ben en nu ook al een ontstoken oog heb. Daarnaast doe ik veels te veel dus ook nog hartstikke moe. Vandaag dus even helemaal niks, zit zelfs nog in mijn pyama:D

@Tante, ik word tante! haha. Mijn schoonzusje is zwanger, ze weet nog niet hoelang, waarschijnlijk ongeveer 8 weken maar ze was aan de pil dus. Clearblue gaf iig vorige week al 3+ aan. Leuk hoor, een neefje of nichtje van ongeveer dezelfde leeftijd voor Boaz.

@uitslag, Boaz zit hier al bijna 2 weken onder de pukkeltjes, het is geen gezicht maar de CBarts zei dat het normaal was en dat het dan nu ongeveer op de piek zou zitten.

@hoofdhaar, het haar van Boaz is aan de bovenkant uitgevallen haha dus het lijkt nu net een oud mannetje want aan de zijkant heeft hij nog vollop haar haha.

@Joyce, hij doet ons wel na maar het kost zichtbaar moeite haha. Maar als ik mijn tong uitsteek doet hij het ook.

@lachen, de laatste 2 dagen lacht hij echt 'terug'. Als ik lach dan geeft hij de helft van de tijd een grote glimlach terug, vannacht ook na de voeding, ik werd er helemaal gelukkig van:D

@Sex, is hier weer net als eerst, heerlijk. Omdat alles tijdens de zwangerschap ook zo opgezwollen was lijkt alles nu ook ineens mooier en kleiner haha.

@aambeien(kopje na de sex, hmm haha), had iemand hier last van na de bevalling, en hoe is het nu? Ik heb nl nog wel pijn tijdens de ontlasting maar de aambeien zijn aan de buitenkant zo goed als weg, ben nu bang dat er inwendig ook wat zit en daar heb ik nou helemáál geen zin in..

Nou dat was het wel weer even;)

Deel Deze Pagina