Wat een mooie foto Collo....ik vind het ook zo leuk om te zien, zo'n grote vent met zo'n klein hummeltje! Ik leg Milan ook weleens in de box om te slapen.....zullen ze ook wel wat over zeggen dan morgen...ik heb het gevoel dat het CB het allemaal wel heel goed weet, maar dat het ook wel zeikerds kunnen zijn...of zie ik dat verkeerd??
pffff we zijn helemaal op hier allebei (en dan is manlief nog thuis deze week ook). Ze heeft gewoon continue last van krampen en slaat en schopt zichzelf ook iedere keer wakker (als ze wat milder zijn, dat ze er niet bij huilt), echt zo zielig. We gebruiken infacol en cinababy, dat scheelt al wel, maar niet afdoende. Ondertussen verlies ik steeds mee bloed en kan ik morgenochtend bij de arts terecht. Wat een gedoe dan ineens zeg. * einde ego-bericht*
He RiTi wat vervelend. Je voelt je ook zo hulpeloos bij die krampjes... Je kunt er zo weinig aan doen. Probeer anders met je man even af te spreken dat je in wisseldiensten werkt zodat de ander even bij kan slapen. Chicken Ja, bij het CB weten ze alles beter, maar toch denk ik dat je er ook wel een hoop goede dingen vandaan kunt halen. Eerst je eigen instinct volgen en als je het zelf niet (meer) weet kun je best het CB bellen. Persoonlijk vind ik de juffrouw van het CB die er bij het vrije spreekuur zit echt erg aardig. Ze is ook altijd heel behulpzaam zonder opdringerig te zijn. Zal per persoon ook wel schelen.
@Riti, misschien kun je proberen om haar in te bakeren. Ik gebruik nu voor de nacht de Puckababy piep. Hij ligt dan niet helemaal vast, maar kan zichzelf ook niet meer wakker slaan. Scheelt hier echt een stuk. Wel vervelend hoor...voor haar, maar ook voor jullie. Ook rot dat bloedverlies, fijn dat je even bij de arts terecht kunt morgen. @Collo, tuurlijk is het fijn dat ze er zijn, als je het even niet meer weet. Ik ben heel benieuwd wie er langskomt morgen...en wat ze allemaal bespreekt. Goeie tip ook van Collo, die wisseldiensten. Doen wij hier ook, scheelt toch weer een beetje in slaap.
@Riti...misschien anders even voorleggen aan het CB...huilen kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, dan krampjes. Ik weet ook niet wat het dan zou kunnen zijn, maar misschien kunnen zij je wel helpen?
@slapen: Hier ligt hij overdag ook vaak in de box hoor, veel gezelliger, en ja dan valt hij vaak in slaap, maar de wijkverpleegkundige zei vanmorgen dat dat geen probleem.. dan wel in de gaten houden dat hij overdag zoveel mogelijk beneden is en 's avonds in zn bedje.. dat gaat prima moet ik zeggen.. dag en nachtritme heeft hij natuurlijk nog niet maarja dat komt vanzelf.. @Voeding: hier komt hij zelf om de 3 of 4 uur overdag.. Ik let er wel op dat er niet meer dan 4uur tussen zit, zodat hij lekker vol is van de voedingen overdag, dan slaapt hij wat beter door 's nachts.. dan komt hij elke 4.5 á 5uur.. Werkt hier prima.. Hij komt meestal om 23.00uur end an pas om 3uur of half 4 en dan 's morgens om half 7.. heerlijk @Slapen: laten jullie de kleine op de zij of rug slapen? Hier nog op de zij (letten er uiteraard op dat hij niet kan omrollen op zn buikje) en dan om en om.. dus eerst hoofdje naar links, na de voeding hoofdje naar rechts.. Hij kan namelijk zn hoofdje zelf al draaien en gaat steeds op zn achterhoofd liggen als hij op zn rug ligt (wat dus een plat achterhoofdje kan geven) Zal de kleine even gaan voeden Oja, gebruik het tepelhoedje weer wat een uitvinding zeg, stiekem meegejat uit het ziekenhuis, zo doet het niet zo'n pijn.. ga morgen lactatiekundige (noem je dat zo?) even bellen zodat ze langs kan komen.. Het aanleggen gebeurd namelijk precies hetzelfde als in het ziekenhuis en alleen links doet pijn.. rechts alleen de eerste paar seconden, vanwege een iets ingetrokken tepel die hij er helemaal uit moet zuigen.. Linkertepel is echter normaal en doet 10x meer pijn...zo raar.. Toch weer een heel verhaal geworden haha.. sla wel wat onderwerpen over geloof ik haha.. sorry!
Lief!!!! hihi, idd de eind nov. en dec. baby's zijn de mooiste baby's die ooit geproduceerd zijn! Sta er soms wel van te kijken hoor als ik bij het ledikantje sta,dat het best bijzonder is dat er zo'n mooi wezentje uit twee mensen kan komen Mm, van kindjes word je zweverig en emo haha wilde Lenn voeden, maar mr is weer in slaap gevallen haha..
hallo! Joyce; wat een leuke foto!! Lianne heeft zo op die foto echt wat weg van Maud, met die haartjes ook zo, ze is alleen iets donkerder! Kei lief! @slapen, bezig houden, huilen en entertainen: Wij hebben hier ook hetzelfde probleem! Maud is nu overdag wat langer en vaker wakker en ik merk gewoon dat als ik ze tussen de voedingen door in bed leg, ze dan heel veel huilt... Dus dan halen we ze eruit en houden haar bezig (de box is niet leuk genoeg, ook dan huilt ze) MAAR we kunnen niet de hele dag met Maud rond gaan lopen omdat zij dan tevreden is toch?! Wat moeten we dan wel doen? In bed of box leggen en laten huilen? Ik vind dat echt wel lastig hoor! Of moet ik ze nog een keer aanleggen? Of verschonen? Meestal doe ik dan even voeden en verschonen en als ze dan nog huilt weet ik het dus niet meer! Vaak houden we ze dan toch vast en leggen ze slapend in bed, in de hoop dat ze dan even blijft slapen... Want ook dan word ze vaak juist weer wakker zodra ze in haar bedje ligt...Lastig hoor! Ik denk dat ik ze vanaf morgen toch ook maar wat langer laat doorhuilen hoor, ik wil ook geen 'verwend' kind dat bij ieder huiltje haar zin krijgt... @Xenas: sterkte met Timo! Wat zielig! Hopelijk is hij heel snel beter!!! @krampjes: ik gebruik ook infacol, meestal alleen 's avonds voor de laatste 2 voedingen. Maar ik ben er sinds de laatste dagen toch niet echt meer van overtuigd dat het wel werkt...Op een krampjesdag geef ik dus juist de infacol heel consequent en dan gaat het niet over, dus ik denk dat ik er maar eens mee stop.. Ik gebruik het al bijna 4 weken, dus is misschien ook niet de bedoeling! @aambeien: gelukkig geen last van! Wel nog steeds een gaatje in perineum vlakbij anus en dat is nog steeds wel gevoelig! Ik weet ook niet of dat ooit nog dicht gaat groeien hoor... Vaak na ontlasting komt er ook weer wat vocht/bloed uit...Bij de nacontrole maar eens aan de vk vragen... Ik zal jullie ook nog eens een fotootje sturen! Tot zo!
@collo, ja natuurlijk heeft "mijn mannetje" een website....dat is echter van een gezamelijke studio (Toots & Andy). Andy heeft mij getattoeerd. Site is www.tattoots.nl. Andy heeft onlangs Jacqueline van Krezip nog getattoeerd en Veronica babe Sylvana (niet Simons). Het fotoalbum van Andys werk kun je bekijken op Gallery :: Andy of via zijn hyves Andy Van de pol Profiel - hyves.nl. Hij heeft ook ons geboortekaartje free hand getekend. Ikzelf heb o.a. een Japanse bloemen sleeve.
@sex, eindelijk! whahaha... Lotus sliep gisteren al om 00.20 (na fles om 00.00 uur), en wij zaten zo in het andere ritme (dat ze tot half 2 wakker was) dat wij niet konden slapen...een mooie gelegenheid dus....daarna konden we nog niet slapen..een uur later hebben we de teletubbies maar na gedaan.....nog een keer . Was ik wel aan toe na 3 mnd geheel onthouding...pfffff. Niks geen last gehad. Mannetje zei wel: Nu niet gelijk zwanger raken van het eerste prikkie... Tja...lijkt mij sterk zei ik. Waarop hij antwoorde: Ach als het wel zo is is t hartstikke welkom.
Hai hai. Alles okee hier? Vandaag zijn mn broer en schoonzus langs geweest en dat was wel gezellie. Mn schoonzusje had een hele mooie woezel en pip taart gemaakt. Ronald is nu net naar zijn werk, moest om 18:00uur beginnen. Echt een heerlijke tijd. Ga zo denk ik even lekker slapen, dan gaat de tijd sneller. Heb tot nu toe te weinig rust genomen, dus is misschien ook wel goed. Morgen komen ze van het consultatiebureau. Ben benieuwd of Milan wel genoeg aankomt. Maak me er een beetje zorgen om, heb soms het idee dat hij te weinig binnen krijgt. Hij heeft ook echt van die dunne beentjes en armpjes als ik het vergelijk met jullie beebjes... @Borstvoeding: Ik lees hier dat een aantal van jullie om de 4 uur voeden overdag en dan bijv. 's nachts op verzoek. Dan kom je toch nooit aan het minimale aantal van 7 voedingen per 24 uur? Mijn kraamhulp zei dat je om de 3 uur MOET voeden tot het consultatiebureau je anders verteld. Wat is jullie verteld? Ben wel benieuwd eigenlijk wat de verschillen zijn. Ik maak Milan elke 3 uur wakker en 's nachts laat ik er 6 en soms 7 uur tussen en dan maak ik m wakker. Gisteren waren eindelijk de geboortekaartjes binnen. Echt slordig. Heb ze dus gisteren pas kunnen versturen. Was iets niet goed gegaan bij tnt door het slechte weer. Maar ja, dan nog wel erg slordig dat het zo lang moest duren. Beetje overdreven... @Roeltje: Ik durfde ook niet te poepen, maar de kraamhulp zei tegen me dat je hechtingen er onmogelijk uit kunnen knappen en dat ophouden slechter is. Dan wordt het alleen maar harder. Uiteindelijk is het gelukt en het viel wel mee hihi. Wel beetje irritant gevoel, maar ja hoor erbij. Dat brandende gevoel bij het plassen kun je heel makkelijk voorkomen door lauw water over je vagina te gieten tijdens het plassen! Dat hielp echt heel goed hier! En is het meteen weer een beetje schoon @Sjees: Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Sterkte! Als je wat kwijt wil dan mag je nog steeds altijd pb-en @Missflower: Ons kindje is ook zo donker om te zien hoor en wij zijn allebei juist best wel bleek. Denk dat het nog wel weg gaat. Hoe oud is hij daar? Dat scheelt natuurlijk ook wel @Collo: Die slofjes heb ik ook voor Milan, maar ze zijn eigenlijk een beetje te klein helaas. Hij kan ze wel aan, maar krijg zn voetjes moeilijk door het begin omdat het daar strak is. Maar ze zijn wel erg lief ja @Zwangerworden: Hier duurt het voeden tussen de 1uur en 1uur en 30min! Dus ik zou wel willen ruilen hihi. Zit wel verschonen tussen, maar dat is ook niet lang natuurlijk. Snap niet waarom hij zo lang nodig heeft en wil dat ook wel vragen aan het consultatiebureau eigenlijk. @Roeltje: Bedankt voor je reactie over de bv. Wel gek dat je dus om de 4.5 uur mag voeden overdag terwijl tegen mij bijv. wordt gezegd dat het om de 3 uur moet. Snap jij dat nou? Samen douchen wil ik ook wel! Lijkt me echt wel fijn. Misschien morgen eens doen. Of Ronald samen met Milan. Alleen kan ik niet zien hoe warm het water is, dus vind dat een beetje eng. Ik douche zelf namelijk best heet. @Naar buiten: Ben nog helemaal niet wezen wandelen ofzo. Gisteren alleen naar ons postvakje gelopen (5min) in mn eentje, maar was helemaal uitgeput en mn rug deed zeer. Maar kan misschien ook door de koorts komen dat het niet zo makkelijk ging. Verder is Milan wel heel even buiten geweest in de maxi cosi toen we naar mn moeder gingen, maar dat was het. @plassen tijdens verschonen: De eerste dagen deed Milan dat bij elke verschoon beurt! Hadden we net zn luier af en dan ging er weer een straal alle kanten op. Vandaag had Ronald net zijn luier veschoont en deed zijn hand onder de billen van Milan. En ja hoor...drie keer raden...PRRRRRT...hand vol diarree hahaha. @Suuskebab: Ohjaaa, dat wilde ik nog veranderen van doortje maar ben ik het alsnog vergeten. Oepsie! Nog even opnieuw dan: Doortje en man, gefeliciteerd met jullie dochter! @Roeltje: Toen Milan 3 dagen was had hij al lachstuipjes. Soms denk ik ook dat het echt lachen is, maar volgens mijn kraamhulp zijn het echt stuipjes en kunnen ze pas echt lachen als ze rond de 6 weken zijn. Dus dat geloven we dan maar. Maar soms lijkt het net echt lachen he!? Het is zoooo lief om te zien En van die tepels...bij mij doet het ook zeer. Vooral het aanzuigen. Als het tijdens het voeden nog zeer doet dan kan het zijn dat Lenn je tepel niet goed in zijn mondje heeft. Goed kijken of hij zn wangetjes naar binnen zuigt, dan is het niet goed. En zn lipjes moeten omgekruld zitten. @Xenas: Hopelijk is Timo snel weer beter! Sterkte! @Joyce: Wat een mooie zwarte haren heeft Lianne zeg! Van wie zou ze dat nou hebben?
@dees, schattig hoor! Ik vind Beau wel wat weg hebben van Lotus...of andersom . @Lotte, fijn dat je kaartjes eindelijk binnen zijn! Ik denk dat je verbaasd zult zijn wat Milan is aangekomen... Wij moesten ook om de 3 uur voeden tot ze weer op haar geboorte gewicht was. Daarna mocht ik naar 6 voedingen, dus om de 4 uur.
Ik word echt jaloers als ik jullie voedtijden zie. Hier is het nog regelmatig om de 2 uur en 3 uur is echt max. Ook snachts, helaas..
@lotte: op de foto was hij 3 weken.. wat slordig dat de kaartjes zo laat kwamen.. ik voelde me al zo onrustig dat het weekend er tussen zat en ze dus ook later binnen kwamen.. wbt bv mij is ook verteld dat ik mocht voeden op verzoek omdat hij zich toch wel meld.. persoonlijk zou ik er max 4 uur tussen laten overdag en snachts gewoon op verzoek @mroos: hier ook jaloers hoor.. ik krijg er met moeite 3 uurtjes tussen.. soms lijkt het alsof hij aldoor honger heeft maar wil vaak ook gewoon sabbelen want als ik hem dan aanleg is hij heel gauw vertrokken.. ik ben nu ook bezig met kolven en geef dus af en toe een flesje afgekolfde melk want wil overdag wat meer met de fles doen en in de nacht/ochtend met de borst.. even kijken of dat gaat.. ik heb nieuwe kolf gekocht en net uitgeprobeerd 1,5 uur naar de laatste voeding en heb er toch nog 300 cc uit gekregen!
@xenas: jeetje meid, sterkte! ik hoop dat timo snel opknapt en weer thuis komt. @slapen: wij hebben een meisje dat alleen in slaap valt als ze bij je ligt. Als ze slaapt leggen we haar beneden in de reiswieg of boven in haar ledikant. Soms hebben we geluk en slaapt ze een poosje door maar vaak is ze binnen een half uur weer wakker. laten huilen tot ze weer inslaapt is geen doen, ze stopt gewoon niet en maakt zichzelf helemaal overstuur. Heb vandaag een draagdoek gekocht voor overdag om nog een beetje mn handen vrij te hebben want de hele dag met een baby op je arm zitten schiet niet echt op. 's nachts is wisselend, laatste nachten slaapt ze redelijk in het bedje door (als we dr slapend erin leggen) maar ze slaapt ook nog regelmatig bij ons in bed. onze kraamhulp zei vorige week tegen me dat we er nu nog geen strijd van moeten maken en gewoon moeten zorgen dat we zoveel mogelijk slaap krijgen alledrie. over een paar weken als we een ritme hebben en weer een beetje bij de mensen zijn kunnen we de strijd aangaan en haar latten huilen. toch zou ik graag willen dat ze in haar eigen bedje slaapt en ook dat we haar wakker neer kunnen leggen en dat ze dan zelf in slaap valt dus als iemand TIPS heeft, graag @voeden: zit er ff helemaal doorheen zoals ik gisteren al schreef word emma bijgevoed met fv omdat ik door de med van de borstonst. bijna geen productie meer heb. Door het bijvoeden wil emma nu niet meet aan de borst dus ik kolf alles af en ze krijgt het via de fles. nou zou ik vandaag de laatste dag van mn kuur hebben maar vanochtend voelde ik alweer een nieuwe plek dus iom arts weer 3 dgn extra med slikken. heb het gevoel dat ik continue met voeden bezig ben. het duurt allemaal zolang, kolven, voeden, fv aanmaken en geven en dan kan ik zowat weer kolven. verder drinkt ze nu elke voeding half om half want meer bv heb ik gewoon niet. vraag me af wat de meerwaarde van de bv nog is als ze er maar zo weinig van krijgt. zit steeds te denken om helemaal over te gaan op fv maar dan denk ik weer ieder beetje bv wat ze krijgt zit toch weer vol met anti stoffen tegen van alles en nog wat. vandaag nog met mn vk telefonisch overleg gehad en zij begrijpt dat ik het zat ben zo en zegt dat het geen schande is om te stoppen mwet bv maar dan moet ik wel helemaal achter die beslissing staan en dat doe ik nu nog niet.... nou sorry, het is een beetje ego verhaal geworden maar moest het ff kwijt
@psje: ik kan me voorstellen dat het erg zwaar is zo.. helemaal omdat je dit niet voor ogen had maar er is geen mogelijk om de productie te verhogen zodra de medicijnen over zijn? dat je dan wat extra kolft om het weer op gang te brengen en kijken of je opgegeven moment over kan gaan tot paar x per dag kolven.. maar als je dit te zwaar is dan zou ik overgaan op fv en je daar absoluut niet schuldig over voelen.. van fv worden ze ook groot en sterk hoor!