december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @missflower: als de kuur klaar is kan ik proberen om de 2 uur te kolven om de productie op gang te krijgen. maar ben er nog niet uit of ik het ga proberen......

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @psje: succes met het doorhakken van de knoop... Doe waar jij jezelf het beste bij voelt! FV is ook prima en je meisje heeft toch al 2 weken antistoffen van je meegekregen, zo moet je maar denken! Maar idd. afkolven kan de productie wellicht gewoon weer helemaal op gang brengen...

@missflower: anderhalf uur na de voeding 300 cc afgekolft? Wow!!! Ik krijg als ik kolf ipv voed (dus kolven op de voedingstijd als Maud de fles krijgt) krap 120 cc bij elkaar gesprokkelt! Maar ik heb een handkolf en ben het na 120 ook echt wel beu! Ik denk dat elektrisch me wel meer zou opleveren...Wat voor kolf heb jij?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook even ego :(

Net Lenn gevoed.. ben letterlijk een uur bezig geweest met voeden.. Verschonen niet mee gerekend.. Manlief had de luier niet strak genoeg gedaan dus poep liep er gewoon langs.. Bah, zo smerig! Mr viel ook niet in slaap tijdens het voeden, wat hij normaal gesproken wel doet.. Rechterborst heeft hij helemaal leeggedronken (daar zit het minste in), daarna links ook bijna leeg gedronken en daar zijn toch ruim 110cc in *ja ik weet het erg veel voor één borst* met kolven van beide borsten heb ik ruim 140cc.. Net in zn bedje gelegd, kom beneden en ja hoor, mr huilt.. heeft geen honger meer, want spuugde de tepel steeds uit dus zit bommetje vol...Met Lenn op de arm slaapkamer doorgelopen en gezongen,valt in slaap, leg m in bed, huilt weer.. zat er echt doorheen, zo k*t om je kleintje zo te zien huilen en niet weten wat hem mankeert.. Voel me dan zo'n slechte moeder! Kom ik beneden, huilt weer, dus manlief biedt aan om naar boven te gaan, komt beneden en mr. is stil.. gelukkig zou je denken, maar manlief wist dus wel wat er was.. de kruik leg ik altijd boven op de dekentjes omdat er gekookt water in zit.. manlief legt m onder de dekentjes *wel zo dat als hij zou lekken het water niet bij Lenn kan komen* en het is naar zn zin..viel al in slaap toen manlief naar beneden kwam...
    Supergoed natuurlijk dat mn man wist wat er aan de hand was en waarom hij huilde, maar baal er dan van dat ik daar zelf niet op kwam.. Bah bah bah...

Sorry, moest ik even kwijt:D

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, nu even reageren:)

@Psje: tja als ik dat zo lees had ik de BV allang opgegeven, dus petje af meid! Tja de enige die de keuze kan maken ben je zelf en daar kan niemand je helaas bij helpen.. Elk geval doen waar jij je goed bij voelt...Kan me heel goed voorstellen dat de keuze zeker niet makkelijk is.. Succes en sterkte meid!

@MissFlower: Sodeju! dat is idd veel voeding zo kort na het voeden! ik haal zelf ook met gemak 140 maar alleen vlak voor etenstijd! dus zo na 3.5 á 4uur...

@Suuskebab: pff, met de hand kolven! moet er zelf niet aan denken eigenlijk.. ga hem morgen wel aanschaffen om evt. de druk af te halen als Lenn wat langer doorslaapt maar hoop m niet te gebruiken.. heb trouwens nog 9 flesjes van 120ml in de vriezer haha..

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    PS-je
    Ik snap precies hoe je je voelt meid. Ik voelde me precies hetzelfde. Bij mij kwam de produktie niet op gang en na 8 dagen kolven, bijvoeden, borst geven zat ik er ook helemaal doorheen. Had tussen de voedingen door vaak maar een uurtje om bv te slapen.
    Heb toen besloten om volledig op flesvoeding over te gaan, maar om voorlopig wel de borst aan te bieden. Zo loopt de produktie langzaam terug (voor zover die bij mij al op gang was), maar kun je nog wel even borstvoeding blijven geven. Elke druppel is toch weer mooi meegenomen. Kolven ben ik wel rigoureus mee gestopt en dat haalde zoveel druk van mijn schouders. Tegelijk voelde ik me wel een beetje schuldig hoor. Maar heb nu het beste van beide denk ik.
    Succes met je beslissing. Denk echt een beetje aan jezelf want je gaat zo snel over de kop met zo'n kleine. Soms merk je niet eens hoe moe je bent totdat je bijna in elkaar stort.

Hier
    Weer hetzelfde verhaal. Na de voeding valt madam in slaap, ik leg haar in bed en die ogen gaan open... Niet slaperig te krijgen. Nu ligt ze in de box te huilen. Ga haar zo toch maar weer in bed leggen. Kan ze lekker pappa wakker huilen ;), die ligt al op bed.

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    aaaah wat een prachtige foto's weer zeg!

Inmiddels geslapen (het went al uit te rusten in steeds 2-3 uurtjes :)) en dan ziet het er allemaal toch weer wat rooskleuriger uit. Overleg met CB en kinderarts is er geweest, al vind ik wel dat die wat gemakkelijk concluderen dat het er bij hoort. Maar ja, onzekere ouders hè.

Ze huilt al een stuk minder, ze ing hekreunt en kermt en slaat alleen zo. Vannacht ging het wel een beetje beter, heb de indruk dat zij een beetje aan haar rust toegekomen is en af en toe ook even diep heeft kunnen slapen (zo blij mee).
    Ze vond de draagdoek heerlijk (lekker strak tegen mama gefrommeld), maar daar moet ze sinds dit speelt niets meer van hebben, terwijl dat nu juist goed voor haar is nu. Blijf het gewoon iedere dag proberen, wie weet kan ze zich er weer aan over geven.

Ik mis mn tevreden meisje wel hoor :(.
    Maar goed, we gaan er voor, zijn er voor haar en misschien nu ze niet zo vreselijk oververmoeid is kunnen we weer even verder.

@PS-je; Doen waar jij je goed bij voelt. Een mama die goed in dr vel zit is zó veel waard!

@voeden hier; madam drink zo veel momenteel (past wel, alles is onrustig) dus echt nog om de 3 uur, en een aantal keer om de 2. Wel vermoeiend soms...

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Meld me ook even hier!! Hier nog een keertje het hele verhaal...

Ik had wel wat laten weten via Xenas, maar hier ben ik dan eindelijk zelf.

Het is een zware lange bevalling geweest, maar wat heb ik er iets prachtigs voor terug gekregen. De bevalling begon zoals jullie hier hadden kunnen lezen gewoon normaal, weeen om de 5 minuten. Eenmaal in het ziekenhuis bleef het een beetje zo en werd niet korter op elkaar of heviger. De hele nacht door om de 5 minuten. Na een rustgevend middeltje tegen de middag braken om 11 uur spontaan mijn vliezen. De weeen bleven hetzelfde…Half de middag kwamen ze kijken en toen 1 cm ontsluiting…. Gelukkig zette de weeen de volgende nacht goed door en kwamen ze om de 2 minuten. Halverwege de nacht 5 cm en persdrang…..Dat heb ik moeten wegpuffen tot het laatst, verschrikkelijk zwaar! Net na de ochtend 8 cm, yes we mochten naar de verloskamer. Daar moesten we nog wachten op het laatste stukje onsluiting en uiteindelijk persen. Die kleine bleef alleen steken achter mijn schaambeen en kwam echt niet verder. Na een uur en 15 minuten persen kwam de gyn en die heeft even geholpen. Na een knip en hulp van de kiwi (een vriendelijkere vacuum) was daar dan on 10.04 onze Tijs, 51 cm lang en 3670 gram! Pfoe…leuk hoor bevallen!

Hier wat foto’s van mijn kleine meneer.
    http://i15.photobucket.com/albums/a382/noravandeupgangh/Tijsintwit.jpg
    http://i15.photobucket.com/albums/a382/noravandeupgangh/TIJS.jpg

Het gaat hier super. Na verschrikkelijke stuwing afgelopen dinsdag (loop nu de hele tijd met witte kool op mijn borsten) gaat het nu weer beter, heerlijk. Ben aan het genieten!!

Tot snel, ga een beetje bijlezen.

Hoe voeg ik een foto toe in mijn bericht vanaf mijn album hier?

8. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @suuskebab: Erg herkenbaar! KLinkt precies als ons monstertje...

@slapen overdag: Vandaag zijn we bij CB geweest om te wegen en toen hebben we het hier ook over gehad. Hun advies is dr boven in dr bedje te leggen en pas na 10 minuten huilen kort te troosten (niet te pakken). En dan kijken hoe dat gaat... Het kon zijn dat ze voor de box nog te jong is. Verder hebben wij het idee dat ze ook beter slaapt als ze wat strakker is ingepakt. In de wieg ligt ze onder laken/deken en beneden ligt ze in de lodger wrapper. Na de volgende voeding ga ik dr voor het eerst boven in dr bedje leggen overdag en dan zeker 10 minuten wachten met troosten. Ik ben benieuwd.... Oja, madam ligt na uitje naar CB en thuiszorgwinkel voor kolf nog heerlijk te maffen in dr maxicosi. Ze kan het dus wel!

@happy: Pittige bevalling! Hopelijk nu lekker aan het herstellen en genieten.

@kolf: Net zo'n dubbele electrische kolf gekocht (wat een dure krengen trouwens, maar huren is voor 3 maanden ook geen optie). Ga bij de volgende voeding proberen de andere borst te kolven. Ben benieuwd hoe het gaat en of ze uit het flesje wil drinken. Hoe warm je trouwens de melk op na het kolven? Magnetron of flessewarmer?

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Panos
    Volgens mij mag je moedermelk niet in de magnetron verwarmen. Dan gaan een hoop belangrijke stofjes verloren. In een flessenwarmer of au-bain-marie dus...

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen!

Pff, gebroken nachtje gehad hier.. arme kind zit vol met krampjes.. heeft ook al 3 voedingen niet gepoept, hoop dat het straks beter gaat.. Is maar 1x voor voeding gekomen vanacht om 3uur en daarna pas weer om 7uur maar tussendoor wat jammeren van de krampjes..

oei hij huilt weer:( zo zielig, ga m gauw ophalen:)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, ben ik weer..
    Pff die ellendige krampjes.. Manlief is de deur uit en voorlopig ook niet terug dus die kan ook niks ophalen tegen die krampjes:(
    Gut vind t zo zielig! ligt nu in de box te slapen..

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ga zometeen met mijn moeder even de stad in. Heerlijk even eruit. Kleine gaat wel mee natuurlijk, maar ben sinds haar geboorte niet meer in de stad geweest.
    Nou maar hopen dat ik niet de hele stad ga leegkopen... Bij de H&M hebben ze zulke leuke kleertjes voor haar...

Roeltje
    Zielig is dat he? Je voelt je zo hulpeloos...

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hallo allemaal!!

Net het CB over de vloer gehad. Was een hele aardige mevrouw. Allemaal lijsten heeft ze ingevuld en ik kon al m'n vragen stellen. Zo ook over het dag en nachtritme, bv etc etc. Zij gaf aan dat het het beste is als je ze na de voeding, verschonen, spelen en knuffelen, wakker op bed legt. Op een gegeven moment komt hier dan een ritme in.
    De laatste bv moet ik geven tussen 23:00 en 24:00. De kans is dan het grootst dat hij langer doorslaapt. Ze verwacht wel dat hij snel door gaat slapen, omdat het zo'n flinke knul is. Ze vond hem er goed uitzien, had geen weegschaal, maar ze zag zo al dat zijn gewicht goed is. Ik natuurlijk supertrots!!!!!
    En ze zei ook: baby's huilen nou eenmaal....en dat is natuurlijk ook zo...ze hebben dit ook gewoon nodig om alle indrukken te verwerken. Ze zei ook dat we goed op de vermoeidheidstekenen moeten letten, zoals wrijven in oogjes enzo. Dan moet je hem eigenlijk meteen op bed leggen, zodat hij zelf in slaap kan vallen.
    Het inbakeren met de puckababy was ook helemaal prima.

Al met al ben ik weer wat zekerder er door geworden!

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @suuskebab: ik heb eergister de medela swing gekocht.. een
    elektrische inderdaad en bevalt me prima

@chicken1975: mooi dat je je weer wat zekerder voelt! dan kan je er weer even tegen aan

@all:wat is aun bain marie opwarmen? he ik moet alweer stoppen want hij ligt te huilen.. wil steeds op de arm volgens mij

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

niet de bv zelf opwarmen maar een pannetje heet water maken en daar het flesje met bv inzetten zodat de bv langzaam aan warm word doordat het water eromheen warm/heet is...

hoop dat ik t zo nbeetje duidelijk uitleg...

hier ook al 3 dagen een kleine man met heel veel krampjes(en dus al drie nachten geen slaap voor papa en mama), zo zielig... erachter dat hij niets doet op cinababy dus ben weer terug op infacol en dat lijkt beter te helpen, nu slaapt ie eindelijk weer... arm ventje zo begrotelijk...

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chicken: fijn dat ze zo positief zijn:) trotse mama:D hier gaat hij ook wakker op bed.. muziekmobiel aan en zetten een lamp in zn bedje die sterretjes projecteerd op de muur en plafond, dan is ie meteen vertrokken..

@Collo: lkkr hoor er even uit!
    hoop dat mn blauwe plekken snel wegtrekken dan kan k de deiur ook weer uit:)

@hier: mn opa en oma zijn net weer weg.. zo grappig om te zien hoe trots ze zijn haha...
    rest van de dag lkkr niks:)

17. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ben even een aantal dagen niet meer op zp geweest!

Alle die ik nog niet gefeliciteerd heb, nog van harte met jullie zoon/dochter!

Heb veel last gehad van opspelende hormonen... met als gevolg een niet al te leuke 2e kerstdag.
    Ik lees vanavond als ik de tijd kan vinden alles op het nieuwe topic weer terug, heb ik nu niet gedaan vandaar geen reactie op anderen ;)

Maar ben vanaf het nieuwe jaar weer helemaal present!

Fijne jaarwisseling allemaal!!!

18. ik kwam even vertellen hoe het hier gaat. Heb vandaag mijn laptop bij me...

Nou ja, zeg maar meteen dat het heel slecht nieuws is.
    Het gaat echt niet goed met Timo.

Hij heeft zoveel moeite met adem halen. Moet daar onwijs veel moeite voor doen.
    Vannacht was hij heel erg benauwd. En hebben ze hem aan de sonde gelegd.
    Hier vecht hij onwijs tegen waardoor hij dus bijna niet meer drinkt. Hij krijgt nu 30cc om de 2 uur. hij ligt hierdoor dus ook aan het infuus om uitdroging te voorkomen.

Zijn zuurstof is al 2 keer hoger gezet. En het is gewoon onwijs zielig.
    Zit er nu ook echt doorheen. En kan alleen maar huilen.
    Waarschijnlijk gaat hij straks aan de beademing. Maar we moeten de bloeduitslagen afwachten.
    Zijn long foto's van vanmorgen waren behoorlijk verslechterd ter opzichte van gisteren. De ontsteking zit nu in beide longen en dat betekend dus ook dat de AB niet is aangeslagen. Hij krijgt nu andere AB. En wordt om het uur beneveld. Wij mogen hem nu ook niet meer vasthouden! Echt verschrikkelijk dus.

Eigenlijk alleen maar slecht nieuws. Had gehoopt om iets positiever te zijn maar helaas...

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

xenas wat enorm naar en zielig voor de kleine man...

denk aan jullie en hoop dat ze gauw een anti-biotica starten waar de kleine man van opknapt!

dikke knuff!

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    xenas: heel veel sterkte met jullie kleintje ventje
    echt zielig hoor...:(

Deel Deze Pagina