December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat goed van Devin dat hij al wat stapjes los doet!!! En wat fijn dat alles weer helemaal goed is met Carmen.

In wat voor maat kleding zitten jullie kids? Ben ijk zo benieuwd naar! Mike is vrij kort en het is een ramp om voor hem setjes te kopen. Zie altijd leuke setjes, maar omdat zijn bovenmaat groter is dan zijn ondermaat verzuipt hij altijd in zijn broeken...

Broeken heeft hij nu maat 80, draagt ook al 86, maar dan wel met riem en omgeslagen pijpen.
    Shirts heeft hij 86 en nog een enkele 80, maar zijn ook al aan de krappe kant.
    Rompers 80/86 en schoenmaat 20/21

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi
    Wat fijn dat het weer goed gaat met Carmen en Devin.

Vraag over kledingmaat. Hielke heeft shirts 86 aan (soms 92 maar dat is dan wel ruim) en broekjes ook 86, hier moet ik soms wel wat omslaan. Schoentjes zit hij nog maar in 19, vind het ook wel lastig te beoordelen wanneer hij in een maat groter kan.

verder zijn we hier druk aan het klussen. Vorige week een dakkapel op zolder gekregen en we zijn nu bezig met afwerken.

groetjes Suzanne

3. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Sorry dat ik even niks van me heb laten horen. Zijn een weekje weg geweest en bijna 2 weken vrij. Heerlijk met dat prachtige weer. Nu weer druk aan de slag.

Wat fijn dat de buisjes gezet zijn en amandelen geknipt! Opknappen heen nu maar

Carmen en Devin gaan ook hard vooruit, de eerste pasjes zijn gezet, straks lopen ze je zo voorbij.

Hier met Luc alles prima. Hij is echt een boef. Hij heeft nu door dat als hij op een stoeltje gaat staan hij de voordeur open kan krijgen! Dus die moet maar preventief op slot overdag. Wil niet dat als ik even de was doe hij opeens bij de buren zit! Hij wil alleen maar naar buiten en het strand is helemaal het einde. Weggaan is dan een drama. Maar ja aan al het leuks komt ook een eind.

Luc draagt nu maat 80 shirts en broeken, al heb ik wat korte broeken 86 gekocht, met touwtje in de middel blijven die dan wel hangen en komen we de zomer er wel mee door. Schoenen maar 19 of 20. Ligt heel erg aan het merk. Rompertjes is zoo lastig. 74/80 worden nu echt wel een beetje te krap maar 80/86 nog veel te groot. Bij de H&M hebben ze maat 80 rompers, maar alleen met lange mouw. Die zitten hem wel heel goed. Iemand anders nog tips waar ik rompers maat 80 kan halen?
    Alvast fijn weekend allemaal, hopelijk gaat de zon zich weer van de zonnige kant laten zien.
    xx Lara

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Laartje; Ik heb een stel rompers bij de Primarkt gehaald. Hier hebben ze wel 80. 80/86 is voor Mike ook nog te groot namelijk.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rompers, stretch rompers bij de hema, ze passen zelfs 74/80 nog.

Hier zitten ze in mt 86 inmiddels. En hebben schoenmaat 21 en 22.

Schat dat ze zo'n 11 kilo zijn, denk D zwaarder als C nu.

D. begint nu ook te brabbelen echt woordjes te zeggen :)
    C. heeft een behoorlijke eigen wil, zo he..

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hey
    wat fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen.
    IK haal mijn rompers ook vaak bij de Hema, blijven mooi van kwaliteit. Maat wisselt meestal 80-86

HIer net 2 drukke dagen achter de rug, mijn broer is gisteren getrouwd en is was ceremoniemeester. Heel mooi feest gehad alleen wel erg vermoeiend. Kruip zo lekker mijn bedje in als Hielke slaapt.

groetjes Suzanne

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier is weer een tandenperiode aangekomen...
    Dit keer de hoektanden. Bij 2 zie je de tand al zitten, alleen nog niet voelbaar. Hij eet slecht, kwijlt enorm en gilt het soms opeens uit als hij ergens op bijt. Ook de avonden steeds verhoging/lichte koorts.
    Hopelijk duurt het dit keer niet zo lang.

Ook is hij weer lekker verkouden, benauwd enz. Slapen gaat redelijk. Hij heeft nu van de 11 nachten sinds zijn buisjes, 4 nachten niet doorgeslapen (1x niet, 4x wel, 1x niet, 2x wel, 1x niet, 1x wel, 1x niet) We hopen nu echt dat het nier weer steeds slechter gaat worden (zo ziet het er nu namelijk wel uit...)

Ook sinds een week allemaal pukkeltjes op zijn buik en in zijn nek. Dacht eerst dat dit van de warmte kwam, maar is tot nu toe alleen maar meer geworden en niet weg getrokken. Dinsdag heb ik controle op het cb, dus kan ik het gelijk vragen. Bij de ha kom ik toch niet ver... Die wisten niet eens dat Mike eczeem had!

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh macmaszy
    wat vervelend zeg. Hoop niet dat buisjes niets helpen. Kan hij ook slecht slapen door het warme weer?? Heeft Hielke namelijk veel last van.

Tanden, tja hier nog steeds geen 1 kies. Dacht vandaag wel 2hele kleine witte stipjes te zien , maar voor mijn gevoel zaten die beide wat teveel naar het midden van zijn (in zijn gehemelte). Kijken is hier geen optie en voelen ook niet, bijt hij gelijk.

heel veel succes ermee. zou die bultjes idd even laten zien bij het CB, misschien hebben ze er iets voor

groetjes

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen
    hoe gaat het met iedereen?? en met onze zwangeren??

hier gaat alles goed. druk bezig met de verbouwing van onze zolder. hielke doet het hartstikke goed, wordt al een echte peuter met een eigen willetje

groetjes

10. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed. Stil op het Forum!
    Luc slaapt nu heerlijk. Hij wordt steeds zo vroeg wakker, maar is dan nog wel erg moe. Maar slapen ho maar! Dus hopelijk slaapt hij nu even lekker lang, dan haalt hij het wel weer in.
    Eergisteren heeft hij voor het eerst op het potje geplast! Ik helemaal trots natuurlijk! Elke dag na het middagslaapje gaan hij op het potje, gisteren niks, maar wel even goed gezeten.
    Geniet nog allemaal even van het zonnetje want de voorspellingen zijn niet al te zonnig.
    x

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is zeker rustig hier! Hier veel gewerkt en lekker bezig geweest met Mike. Hij slaapt weer net zo beroerd als voor de operatie. Elke nacht zeker wel 2x wakker. Soms vaker en om 6.00 weer klaar wakker om de dag te beginnen.

We waren bij het cb voor controle en daar zeiden ze dat het soms wel 3 maanden kan duren tot je verschil ziet. Alles was trouwens helemaal in orde met Mike. Nu 80cm en 11kg rond. Hij loopt alleen achter in zijn spraak, maar dit wisten we al.

Zit nu zelf ook flink in de kreukels. Had al 2 weken goed last van mn knie wat steeds erger werd. Kon aan het einde van een werkdag bijna de trap niet meer op met Mike in mn armen. afgelopen maandag naar de ha geweest en die denkt dat ik mn meniscus gescheurd heb. Krijg dinsdag een mri scan in het ziekenhuis om even goed te kijken. Merk nu echt dat lopen, trap lopen en fietsen pijnlijk is. Wordt nu ook al wakker met een pijnlijke knie. Vanochtend schoot hij ook voor het eerst opeens op slot. Stond op en kon van uit zit stand mn knie niet meer strekken. Gelukkig was hij vrij snel weer los, maar man wat doet zoiets pijn! Ik ben dus ook heel bang voor komende week. Maandag en dinsdag gaat hij naar het kdv, manlief werkt 's avonds en ik mag dan Mike 4 hoog naar boven tillen 's avonds. Nu heb ik al moeite met de trap in huis, laat staan 6 trappen! Maar we zien wel hoe het loopt. Nu al het hele weekend met mn been languit op de bank en probeer hem zoveel mogelijk te ontlasten...

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh wat knap van hem zeg. Hielke wil er absoluut niet op zitten, weet niet waarom, maar goed blijf het af en toe wel proberen.

ik ga straks nog even lekker fietsen, even genieten van het mooie weer.

groetjes Suzanne

13. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Macmazsy Jeetje wat vervelend van je knie! Als je meniscus inderdaad is gescheurd wat gaan ze er dan aan doen? Misschien dat je hulp kan vragen aan een aardige buurman/vrouw om Mike naar boven te tillen? Succes in ieder geval.

14. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh macmazsy wat vervelend van je knie zeg. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat ze er wat aan kunnen doen.

jammer dat je nog geen verbetering ziet bij Mike maar juist verslechtering van de nachten.
    Hoe weet je dat hij achter loopt in spraak, wat moeten ze kunnen volgens het CB?? Hielke praat ook amper hoor, alleen maar papa, die, tiktak en een soort van watisdat komt er uit

groetjes Suzanne

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Laartje; Als er een scheur zit is de kans dat het met een kijkoperatie beoordeeld wordt en eventueel gelijk gehecht of volledig verwijderd. Maar dat ligt helemaal aan hoe groot en op welke plek het zit.

@Supernurse; Volgens het cb moeten ze min. 3 duidelijke Nederlandse woorden kunnen zeggen en dit meerdere malen doen, dus je moet het ook echt vaker horen en niet een enkele keer en dan denken dat het wel klopt. Het enige wat Mike zegt is die, oke, bah en heel veel onverstaanbaar gebrabbel. Deze woorden vallen dus blijkbaar niet onder de criteria van het cb. Mike heeft ene paar maanden geleden papa, mama, aap ook gezegd, maar na een paar keer nooit meer gehoord.
    Bij het kdv viel het ook al op dat hij heel onduidelijk brabbelt ivm kindjes van zijn leeftijd. Mij valt dit ook op, op mn werk hoor ik kinderen die jonger zijn veel meer duidelijke woorden zeggen dan Mike doet.

16. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag mama's

Ik zie nu voor het eerst dat er een forumonderwerp is voor mama's van kindjes die geboren zijn in dec 2010.
    Echt tof!
    Mijn mannetje zou in februari geboren moeten woeden en is uiteindelijk in dec geboren, met 31 weken best pittig die tijd, alles is gelukkig goed gekomen en hij doet niet onder aan andere kindjes van zijn februari maatjes. Hij kletst de oren van je hoofd (danwel in zijn eigen taal)
    Hij loopt heel het huis door langs alle wanden, stoelen en tafels overal waar hij zich maar aan vast kan houden.
    Heerlijk!

Hoe is het met alle andere kindjes en mama's

Groetjes marja

17. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom moeder van Rick, gezellig dat je hier komt kletsen.

Ik ben de mama van Luc Ik was eigenlijk op 20 november uitgerekend maar Luc had geen zin om te komen en is uiteindelijk pas op 1 december komen kijken.

Luc is een heel gezellig en lief ventje met een enorme eigen wil. Hij rent het huis door en klets de oren van je hoofd.
    Soms heeft hij van die buien grrr. Maar meestal lachen we veel en geniet ik enorm van het mama zijn.

18. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wat heerlijk zo'n ventje!
    En die buien dat herken ik zo enorm, rick heeft er ook enorm last van en dan vooral als ik zijn luier aan het doen ben.
    Hij draait zich dan om en gilt alles bij elkaar, graait lekker in zijn poep en gaat zo heen en weer met zijn benen dat ook elke keer zijn voeten of sokjes er helemaal onderzitten..
    Maar verder is ons mannetje een enorm wijs mannetje die net als luc goed weet wat hij wil.
    Kletsen doet hij ook veel en dan vooral in zijn eigen taal, met hier en daar een woordje die we herkennen, erg grappig.

Groetjes marja

19. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Welkom moeder van Rick!

Heerlijk al die eigenwijze mannetjes he! Hier ook zo een, Mike is ook van 1-12 en is een echte doerak. Weet wat hij wilt en als hij het niet krijgt dan kunnen we een heerlijke driftbui verwachten. Het is ook een mannetje die al veel meegemaakt heeft en dit enorm uit in zijn gedrag, maar we blijven om hem lachen en het blijft een super vrolijk mannetje ondanks alles!

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi allemaal
    zo eerst maar even het topic naar boven gehaald.

@marja; welkom hier. Fijn dat nu alles goed gaat met je zoontje, lijkt mij een hele zorg als je kindje zo vroeg geboren worden. Fijn dat hij wel goed ontwikkeld etc.

@macmazsy hoe gaat het met je knie? hoop dat het wat opgeknapt is.

hier gaat alles goed. hielke heeft gisteren voor het eerst een banaan in stukjes gegeten, wilde dit eerst alleen maar gepureerd hebben.

groetjes suzan

Deel Deze Pagina