December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Supernurse; Ik zou eigenlijk niet weten hoe het met mn knie is. Heb afgelopen zondag mn schouder enorm verdraaid (net niet uit de kom zeg maar) en heb daar pijnstillers voor gekregen en die werken enorm goed voor mn knie, die voel ik dus helemaal niet meer. Voor mn schouder werken ze niet super. Voel hem met de pijnstillers ook nog.

Met Mike alles goed. We zetten hem nu zo nu en dan op het potje, hij wijst er ook naar en zit dan heel geconcentreerd met een boekje op het potje. Hij doet verder nog niks, maar ben al blij dat hij het niet erg vind om er op te zitten.

Ook slaapt hij zowaar al 4 nachten door. Vanochtend wel al om 5.00 wakker, maar na het geven van zijn speen heeft hij nog tot 7.30 door geslapen.

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hey
    jeetje jij treft het ook niet he, nu ook al je schouder, moet dat met rust weer over gaan??

wat fijn dat hij lekker doorslaapt, Hielke heeft momenteel geen slaap periode. Heeft ook 3 kiezen gekregen in een week tijd, dus dat zou ook wel mee kunnen spelen.

wat fijn dat hij het potje niet erg vindt. Hielke moet er niets van hebben, zet hem ook wel eens op de wc verkleiner maar dit vindt hij echt niets.

groetjes SUzanne

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier staat het potje in zijn kamer bij de commode en vragen elke keer als we verschonen of hij op het potje wilt. Hij wijst dan naar het potje en gaat op zijn dooie gemak een boekje lezen terwijl hij erop zit. Er is nog niet een keer wat gebeurd, maar dit hoeft voor mij ook nog niet.

Vandaag was wel lachen. Ik ging met Mike samen in bad en zet hem nog even voor we het bad in gaan op het potje... Hij had dit keer vrij snel zoiets van ik wil er niet op en liep al naar het bad (is natuurlijk veel leuker!) Staat hij daar bij het bad opeens te plassen! staand als een echte vent en als ik vraag wat er gebeurd is zegt hij 'ohooo' Lach helemaal dubbel :D Vervolgens lekker in bad aan het spelen en zitten er net 10 min. in gaat hij opeens staan kijkt naar me en gaat weer plassen! Dus maar gelijk het bad uit gegaan. Lekker kind heb ik...

Het doorslapen is weer gestopt trouwens. Na 4 nachten nu al weer 2 nachten niet doorgeslapen. Ook al 4 dagen overdag niet te genieten. Jengelig en overal boos om worden.

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    haha geweldig zeg. Grappig dat hij al wel lijkt te beseffen wat hij doet.

doorslapen is hier ook niet aan de orde, maar goed komt vanzelf wel een keer:p

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej,

Alles gaat z'n gangetje hier. C en d worden echte boeven. C is een kaatje, zit n kop op, poeh.. Constant neehee.. En zo pienter. Zegt al 2 of 3 woord zinnetjes. Mama boe, titten? Mama boekje, mag ik bij je zitten? Of Bumba kijken? Hihi

D hoeft geen fysio meer! Hij loopt al wat los en begint nu ook woordjes te zeggen.

En j is begonnen met avi 2 boekjes te lezen, heeft zichzelf leren lezen.

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat goed zeg jucade en wat is carmen lekker bijdehand zeg, en wat kan ze al veel zeggen.

gaat het met jou ook wat beter???

groetjes

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb nu medicatie en behandelingen , speciaal voor mensen met cmv. Moet zeggen dat alles n klein beetje helpt, maar ik verwacht ook niet dat ik ooit de energie van een ' normaal' iemand zou krijgen.

Ps devin loopt nu echt los. Net kreeg ie er geen genoeg van haha

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Cvs natuurlijk, was in N ander topic over cmv aan t schrijven, dom!

Wat een heerlijk weertje nu hè!

Donderdag naar het cb met de kids

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    jucade succes vandaag op het CB, ben benieuwd of ze goed gegroeid zijn. Wij mogen eind september pas, moet dus nog even wachten. Eerder was er geen plek vertelden ze mij.

Hier gaat alles verder wel zijn gangetje, vannacht weer een echte huilnacht gehad, misschien door de warmte of misschien door nog een kies, wie zou het vertellen. Mag van mij wel eens over zijn die gebroken nachten want die breken mij op.

Verder heeft Hielke steeds last van een krakend bot in zijn heupen, als ik hem op til dan knakt er daar wat. Iemand ervaring hier mee??

groetjes SUzanne

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze waren goed gegroeid. D weegt nu zwaarder dan z'n zus, is voor t eerst. D weegt nu zo'n 11,25 kilo en is 84,5 cm. C is zo'n 10,75 kilo en 85,5 cm. Zij is dus n cm groter.

Suzanne, geen ervaring mee.. En zo waardeloos dat ie nog steeds niet doorslaapt!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sterft weer uit hier.

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat zijn ze lekker gegroeid zeg. Haalt Hielke echt nog niet.
    Sterft hier inderdaad uit, melden zich steeds nieuwe meiden en daarna hoor je nooit meer van iemand iets.

Hoe gaat het met de zwangeren?????

groetjes

13. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was ik weer is.
    Dank je supernurce voor je reactie.
    We hebben het er het eerste jaar ook best moeilijk mee gehad dat hij te vroeg geboeren was maar na veel praten met elkaar en met een psygoloog heeft het allemaal een plekje gekregen en kunnen we nu weer verder.
    De kleine man groeit zo hard! Over 1,5 week moeten we weer naar het cb en ik ben zo venieuwd hoe groot hij is geworden en hoe zwaar!
    Ik laat hem tegenwoordig zelf de trap maar op lopen als ik boodschappen heb gedaan, hij is niet meet met boodschappen en al de galerijtrappen op te tillen. Blijf dan wel heel dicht achter hem lopen natuurlijk!

Wat fijn dat de kids weer lekker zijn gegroeid @Jucade en heerlijk dat loslopen!
    Rick loopt bijna los, moet altijd nog wel zijn handje vasthouden, of ik bedoel hij houdt mijn vinger stefig vast want als ik loslaat laat hij zich zakken op zn billetjes! Kleine wijsneus.:p

Kun je nu al beginnen met zindelijkheidstraining, is er daar al iemand mee bezig? Macmazsy jij bent er al een beetje mee bezig lees ik, grappig, heb je het idee dat het goed gaat of is het nog een beetje vroeg?

Groetjes Marja

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    C geeft wel aan als ze geplast of gepoept heeft, maar ik heb er weinig tijd en energie voor, misschien in de vakantie s kijken.

Net bij de tandarts geweest, nu ben ik doorgestuurd. Ik heb n fistel.

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik ben hier nog niet bezig met zindelijkheidstraining. Mannetje geeft ook echt niet aan of hij wat moet of gedaan heeft. Is er echt nog niet aan toe. Wil in de zomer wel beginnen, gewoon lekker in zijn blootje in de tuin, laat hem maar eens voelen als hij plast.
    Hebben jullie verder een goede aanpak???

jakkie jucade een fistel in je mond, wat gaan ze er aan doen??

hier gaat alles verder zijn gangetje, Mannetje begint steeds meer een eigen willetje te krijgen, soms wel erg vervelend hoor. Zodra hij het woord nee hoort krijgt hij een woede aanval, begint dan te krijsen of te slaan.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Herkenbaar Suzanne, Pff vooral d! C kan al heel veel duidelijk maken, dat scheelt natuurlijk enorm.

17. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZO ben ik ook weer eens! Zo druk de afgelopen weken dat dit dan er meteen bij inschiet. Vandaag met Luc bij cb geweest. Hij weegt nu 10,8 kilo en is 82 cm. Hij heeft ook 2 prikken gehad. Altijd naar. Hij moest eventjes heel hard huilen. Maar gelukkig kreeg de dokter na afloop wel een kusje van hem. Gelukkig waren het voorlopig de laatste prikken. Pas als hij 4 jaar is weer.

Hij zit wel in een moeilijke fase hoor. Nee en mijn zeggen. En weinig eten. Vooral avondeten is een ramp. Nu maak ik me daar opzich niet zo druk om. Behalve als hij dan zijn bord omkiepperd naast zijn stoel waardoor alles op de grond beland. Ook met drinken doet hij dat wel eens. Ik vind dat zooo vervelend. En dan proberen rustig te blijven en geen aandacht aan te schenken. Nou vanavond werd ik even heel boos hoor.
    Nou ik heb nu lekker weekend, Dat is wel erg fijn.
    xxx

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En heeft Luc nog last vd prikjes gehad?

Hier gaat t z'n gangetje. Ben n weekje vrij en ga spullen op mp gooien. Bllg.. Zo'n pokkenwerk, maar de kofferbakmarkt was al vol grr.

D heeft zichzelf pijn gedaan met hoofd bonken toen ie boos was.. Omg!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Iedereen van t weer aan t genieten?

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    denk inderdaad dat het hier zo rustig is door het mooie weer.
    Bij mij is dit in elk geval wel de reden geweest dat ik een paar daagjes niet geweest ben. Daarnaast momenteel erg druk op het werk door de vakantieperiode.

Hier gaat alles goed. Hielke is weer helemaal opgeknapt en is weer lekker vrolijk. Begint wel steeds meer een willetje te krijgen en begint gelijk te gillen als iets niet mag. Ook slaat hij regelmatig en is hij soms echt boos. De gang is dan zijn strafplekje waar hij een minuut moet zijn, dit vindt hij echt niet leuk en krijg dan ook altijd gelijk een knuffel als hij weer naar binnen mag.

Hebben jullie nog vakantieplannen??? Ik moet nog 5.5weken werken tot mijn vakantie, dan wel heerlijk 3 weekjes vrij. We willen graag een weekje weg naar een bungalowpark, nog niet echt een idee waar naar toe, dus als jullie tips hebben zijn die meer dan welkom.

groetjes Suzanne

Deel Deze Pagina