December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal Wij zijn gisteravond terug gekomen van vakantie. Net weer even teruggelezen.
    PBA gefeliciteerd met Kyan, maar jammer dat hij even wat nare lichamelijke klachten heeft. Hopelijk gaat het langzaam aan weer wat beter. Luc zijn nek zat ook vast alsmede zijn ontlasting. Na enkele bezoeken aan de osteopaat werd zijn nek soepeler en zijn ontlasting ook zachter. Maar goed daar heb je nu niet zoveel aan.
    Ik kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit. Heb je vandaag de huisarts gebeld? Ben je doorverwezen naar een psycholoog? Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen.

Aan de rest, zo te lezen hebben de meeste nu vakantie of ook net gehad. Wij hebben drie weken heerlijk weer gehad in Midden en zuid Frankrijk. Het is super goed bevallen. Het rijden ging gelukkig ook goed en Luc vond het allemaal wel prima. Hij heeft zijn ogen uitgekeken en wilde de hele dag naar buiten. Nu thuis roept hij de hele tijd "buiten, buiten'! Zo lief.
    Morgen weer werken. Pff ben benieuwd.
    Fijne week en fijne vakantie voor sommige.
    xxxx

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hoi
    ik ben momenteel op vakantie. Lees wel mee maar reageer niet omdat ik op mijn mobiel zit.
    Pba gefeliciteerd
    groetjes

3. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Pba gefeliciteerd met de geboortevan Kyan, hopelijk helpen ze jullie goed om snel een tevreden mannetje te krijgen zodat je zelf ook kan herstellen!

@Laartje hoe is je eerste werkdag na je vakantie bevallen?

Vraagje aan jullie, gaan jullie voor een winterjas maat 92 of misschien al 98? Ik ben vandaag voor een winterjas op pad geweest, ik moet zeggen dat bij sommige winkels alles in de kleine maatjes (92 / 98) al weg was.....waaaatttt?!
    Yannick is nu zo'n 83 cm en 14 kilo met een lekker bol buikje, dus ben erg benieuwd wat jullie zouden doen. Hij zit nu trouwens over het algemeen al in maat 92 ivm dat buikje, alles gaat zo strak staan.

4. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    @Nijntje nou de eerste werkdag viel niet tegen maar ook niet mee. Toch weer even wennen. Maar goed nu weer een dagje vrij! Dan nog 2 dagen en dan alweer weekend. Vanaf deze week is woensdag mijn mamadag. Dat is wel fijn zo midden in de week.

Ik heb nog geen idee wat voor een winterjas we gaan kopen. Zit nog zo met mijn hoofd bij de zomer ;) Ze zullen wel weer nieuwe jassen aanvullen hoor. Waarschijnlijk hangt nu de herfstcollectie in de winkels (met ook winterjassen) en komt de officiële wintercollectie nog in de winkels. Wij hebben nog een jas liggen, gekregen van een vriendin. Haar zoontje was er zo snel uitgegroeid denk dat Luc hem wel moet passen. Binnenkort moet ik sowieso shoppen want hij heeft zo'n groeispurt gemaakt deze zomer!

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hi
    weer even een kort berichtje van mij. Net toch maar even aan het winkelen geweest en een winterjas voor Hielke gekocht. Een groene van Name It, hartstikke leuk. Heb een maat groter gedaan dan hij nu heeft. Maat 86 zat hem prima maar ze adviseerde toch 92, deze lijkt nu nog erg groot maar goed hij hoeft hem nu nog niet aan. Verkoopster zij al dat ze wel tot maart een winterjas dragen, dus beter iets te groot kopen.
    groetjes

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb hier n schattig winterjasje voor C. Maar wel in mt 86. Zat in n zak wat ik voor n prikkie gekocht had. Dus ze MOET t gewoon passen blijven hihi. En D. Heeft van z'n broer n winterjas mt 92.

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @supernurse en jucade, jullie kleine zit nu nog ruim in 86 of ook net als Yannick al bijna helemaal in maat 92? Hij heeft nog maar een paar shirtjes en broekjes die hem nog passen, de rest is al te klein. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hielke zit inderdaad nog ruim in maat 86, dus 92 winterjas zit hem nu nog veel te ruim, maar straks niet meer hoop ik:p

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Ik heb uiteindelijk voor een maat 92 jasje gekozen, hij is nu nog ruim maar de 98 daar verzoop hij echt in. Bedankt voor jullie adviezen!

Nou morgen gaan we er nog 2 weekjes tussenuit, heb er veel zin in, hopelijk ook nog een boel mooi weer. Tot dan in ieder geval!

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Veel plezier!

Hier al vanaf zondagnacht D. Ziek, boven de 40 koorts. Vanmorgen 39. Hij begon weer wat rond te lopen.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Uitgestorven weer, jammer!

D. Is weer zo mega sjaggie aldoor. Janken en jengelen om niks en maar anderhalf uur slapen s middags, geduld word op de proef gesteld hier, raak ik zo mee aan, maand in maand uit.. Alleen maar mopperen, jengelen en veel huilen. C. Is zo anders, die huilt alleen als er echt iets is en ze speelt zo heerlijk. Nu hoor ik haar in bed hihi ' opa, ben je nou?'

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hoihoi is inderdaad beetje uitgestorven hier. Las in een ander topic al dat je ook wat vragen had over de ontwikkeling van d.
    Ik herken zijn gedrag wel hoor. Hielke hangt en jengelt hier ook heel veel.
    Alles is mama voor en mama na. Ik wordt dus ook een groot deel van de dag geclaimd. Heb wel het idee dat hij steeds meer snapt en ik praat dan ook veel tegen hem en leg alles uit. Ook moet hij een aantal keren per dag alleen spelen. Dit vind hij niet leuk en huilt dan ook veel.

Denk niet dat je veel kan met mijn antwoord maar weet dat meer kindjes hier last van hebben. Jij hebt het ook nog eens dubbel op.

Breng je c en d wel eens een dagje weg? Zodat je even bij kan komen??

Succes ermee

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk sinds kort weer 3 dagen, dan gaan ze naar de gastouder. De andere dagen heb ik ze thuis.

Het is zo bewerkelijk en D. Bepaald echt m'n gemoedstoestand. Andersom misschien ook ivm vermoeidheid natuurlijk. Ben kapot na zo'n dag.

14. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor het meewerken aan het uitsterven hier ;) Druk druk druk.
    Luc is hangerig en jammerig. Pff ik heb soms z'n moeite om dan mijn geduld te behouden. Maar hij is ook heel lief en speelt heel fijn zelf.
    Gisteren met zijn drieen naar Artis geweest. Dat was leuk zeg. Zolang alle beesten tenminste achter een hek zaten. Het apenhuis, waar aapjes en leguanen loslopen, vond hij doodeng. Maar verder heel leuk. Alle dieren werden benoemd en vanavond lag hij weer in z;n bedje alles op te noemen. Hij zegt vooral Krokodil en papagaai zo schattig.
    Morgen weer aan de slag. Niet zoveel zin in. lijk wel al weer toe aan vakantie. Maar nog even doorwerken en dan lekker een lang weekend vrij. Daar kijk ik nu al naar uit (eerste weekend van oktober)
    Werk ze allemaal deze week. x

15. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Daar ben ik weer, terug van vakantie. We zijn uiteindelijk in Frejus Zuid-Frankrijk beland op een camping van de Yelloh! Groep, een supercamping! We hebben ook lekker weer gehad het was alleen 's nachts te koud voor Yannick, dus hij heeft behoorlijk wat nachten uiteindelijk tussenin geslapen wat ook wel weer gezellig was.
    Maar nu vind hij zijn ledikant en kamer niet fijn meer, dus we denken er aan om de zijkant van het ledikant eruit te halen, maar we kijken het nog een paar dagen aan.

Hebben jullie al ervaring met niet meer in het ledikant willen slapen?

16. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi
    wat fijn om te horen dat je een fijne vakantie gehad hebt nijntje. Hier wil het mannetje nog wel in zijn ledikant slapen, geen problemen eigenlijk (ja de gebruikelijke). Wel zijn we bezig met een nieuwe kamer voor hem en daar komt een gewoon bed in te staan. Kan hij straks wel gaan proberen.

HOe gaat het met de anderen?? Kindjes weer een beetje te genieten??

Hier gaat het op het moment best goed. Hielke begint af n toe een nacht door te slapen, heerlijk. Eten en drinken gaat nog steeds erg moeizaam. We moeten volgende week weer naar het CB, ben benieuwd of hij iets gegroeid is

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Het is hier wel erg uitgestorven
    Nog steeds in deel 1!!!
    Na 2 jaar bijna...

Ik heb wel nieuws wij zijn in verwachting van de 2e :)

Hier is k.iara ook erg hangerig huilerig
    Snel geirriteerd !

Maar voor de rest gaat het super slaapt nu al 3 maanden in haar peuter bed en gaat allemaal goed

18. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lovepeet met de 2e! Wauw wat krijgen er een hoop mama's al een tweede baby. Ik wil ook wel, maar mijn man nog niet. Die wil liever eerst het huis verkopen en een ander/groter huis kopen. Pfff dat kan nog wel even duren.
    Herfst is echt begonnen, vreemd weer hoor. Warm maar ook regen enzo. Binnenkort even lekker shoppen voor Luc. Hij is echt gegroeid hoor.

Wat leuk dat sommige kindjes al in peuterbedje slapen. Hier nog een ledikant. Hij is alleen bij mijn schoonouders uit het ledikant geklommen! Maar dat is een ouders ledikant die niet zo diep is als die van tegenwoordig. Hij was lekker aan het spelen ipv slapen. hahah gelukkig niet gevallen ofzo. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Hij is op maandag daar altijd.

Fijne avond allemaal x

19. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Van harte lovepeet! Leuk, leuk, leuk!

Yannick slaapt ook nog in zijn ledikant, lijkt nu weer beter te gaan, dus we laten het ff zo. Manlief vind het nl een prettig idee dat hij niet kan gaan spoken.

Wat een rotweer zeg! Echt weer voor chocolademelk met slagroom, dikke pantoffels en een kleedje op de bank. We een giga verschil met vorige week toen we in de tent sliepen en elke dag konden gaan zwemmen....

Nog ff en dan zijn onze kleintjes alweer 2. Over een klein maandje gaat hij alweer naar de volgende groep van het kinderdagverblijf. Zou eigenlijk vanaf maandag zijn maar dat vond ik wel erg snel na de vakantie. Hebben ze bij jullie ook zo'n overgang?

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi allemaal
    @lovepeet van harte gefeliciteerd, super hoor!!!

@laartje, hier ook nog ledikant hoor, is er gelukkig nog nooit uitgeklommen. jammer dat je man nog niet voor een tweede wil, kan mij wel goed voorstellen dat hij wat zekerheid etc wil

@nijntje: idd weer voor warme chocomelk (goed idee, straks gelijk even maken) een heel verschil met vorige week. Hielke zit bij een gastouder dus ik heb niet te maken met een andere groep etc.

Hebben jullie al verdiept in een peuterspeelzaal, en gaan jullie dit al doen? Ik heb zelf nog niet het idee dat mijn mannetje hier al aan toe is. Vind andere kindjes wel leuk maar ook nog wel erg eng

groetjes SUzanne

Deel Deze Pagina