^^ Hahaha Al ervaring met kriebels?? Drie meiden is ook leuk hoor of nog een flinke kerel erbij! 5 x 210.... is over een liter, mag dat? Op hoeveel zaten jullie met de leeftijd van Lucas? Hij is zoals jullie zien 1 maand, 1 week en 5 dagen... en drinkt dus 850. Hij zal ongeveer 5 kilo zijn en mag dus tussen de 750 en de 900
Kelly, dat vroeg ik dus ook al aan die mevrouw.. ik zeg maar ze mag toch niet meer dan 1 liter? en toen zei ze een kindje dat borstvoeding krijgt weet je ook niet hoeveel die binnenkrijgt.. dus het zal wel goed zijn haha.. als ze maar genoeg plasluiers heeft.. wat ze kreeg op de leeftijd van Lucas.. phoe volgens mij was dat 4x 165 en 1x 200 voor de nacht.. en toen was ze ook rond de 5 kilo.. en vlak daarna gingen we naar 5x 200
Over het afgeplatte hoodje gesproken. Morgen ga ik met Jayden naar de fysio omdat hij ook een platter hoofdje krijgt ondanks het meerdere malen anders leggen. Welke fase hij heeft weet ik niet.
PBA heb ff plaatjes opgezocht.. Isabella heeft dus Type III.. maar haar oren staan niet zo scheef als op het tekeningetje hoor.. maar er zit wel 'spoed' achter om naar de Fysio te gaan en hopelijk vanaf 22 feb. naar babymassage maar als die vol zit kunnen we pas 22 mei en we kunnen nu nog niet bellen om in te schrijven want heb me pas net lid gemaakt van ICARE (is CB, thuiszorg etc) en moet nog wachten tot ik mn lidnummer krijg.. anders moet ik 105 euro betalen ipv 52,50 als ik Isabella nu al inschrijf.. maargoed waarschijnlijk krijg ik die begin volgende week en dan meteen bellen..
hoi, ik kom ook weer eens even spieken . Gaat lekker met Valerie, ben dinsdag naar het CB geweest om te laten wegen en ze weegt nu 4040 en is dus al 1.6 kilo aangekomen in 2 maanden. Qua voeding zit ze nu op 5 voedingen, 5 x 135 (120 + 5), daar zijn we gisteren mee begonnen en dit gaat goed! Alleen gisterochtend was ik niet zo happy want toen had ze haar fles in 3 min leeg en da's niet goed. Je zag echt dat ze vol zat 't arme moppie.. Ze liet daarna ook een paar flinke boeren. Ik heb zelf die fles niet gegeven, m'n schoonma. Ik gaf Valerie aan haar, ik stop de fles erin, kijk even of ze drinkt, ga zitten om m'n schoenen uit te doen en tegen de tijd dat ik die uit had had ze de fles leeg... pfrt. En daarstraks deed ze ong 3 kwartier over d'r fles. Dus 't is of 't een of 't ander hier geloof ik.. Ik las wel eerste tandje da's vlug ! Hopelijk komt 't goed met 't afgeplatte hoofdje ook zeg. Valerie heeft ook een klein beetje plat aan haar achterhoofdje maar ze heeft geen voorkeurshouding, en ik heb 't nagevraagd op 't CB en die zeiden dat 't niets was dus ik hoop 't ook maar. Ik hou 't zeker in de gaten want wil niet dat haar hoofdje af gaat platten. Kelly fijn dat ze bij een volgende niet meer gaan klooien met de bevalling. Ook fijn dat alles goed was nu na je KS . Hier mocht er een volgende komen dan wordt ik geloof ik weer ingeleid zeiden ze maar dat gaat dus niet gebeuren he. Ik kom zowieso weer onder controle v.d. gyn gelijk maar als het niet strikt noodzakelijk is mag die kleine gewoon uit zichzelf beslissen wanneer hij / zij komt. Hopelijk kan ik dan wel natuurlijk bevallen... maar ja zover is het nog lang niet, als het al zover komt haha. Mystik, ga jij ook de 15e trouwen dan? Wat leuk! Balen zeg dat het met het huis nog steeds niet opschiet... en jemig, ik wist niet eens dat je ukkepuk in 't zkh had gelegen toen ie een week was ! Hopelijk wel alles goed nu? Patroes, nu wel alles goed met de mopperkontjes? Verder weet ik 't niet meer, sorry! 7 Maart gaan we in ondertrouw . Ik kijk er zo naar uit naar de 15e.. maar aan de andere kant is Valerie dan alweer 7 maanden! En laat ze nog maar even lekker klein blijven.. 't gaat al zo hard. Ze lacht iedere dag zoveel naar ons, na het eten is het altijd even speeltijd en daar geniet ze zo van. Ik leg haar ook iedere dag even een paar keer op haar buikje, dat zeiden ze bij 't CB wist ik veel dat dat al mocht dus dat doe ik maar, ze is al erg sterk in haar nekje maar nog niet sterk genoeg natuurlijk. Buikje liggen vindt ze niet leuk, da's echt een minuutje voor ze al begint te protesteren. Ze zeiden dat ik haar een paar min. moet laten liggen, dat ze haar spieren goed traint als ze protesteert omdat ze juist dan haar nek goed aanspant, dit doe ik dan ook wel maar vind het zo zielig he. Komt wel goed hoor, voor je het weet ligt ze op haar armen gesteund om zich heen te kijken .
update kiara... tja hoe het is.. minder eigenlijk ik moet haar weer gaan missen as maandag om 11 uur word ze opgenomen op de ic.. voor een narcose.. dan gaan ze met een slang in haar luchtpijp kijken .. blegg
Hoi lieve schatten, Wat lang geleden is het alweer, mijn excuus daarvoor, het is zo druk geweest de laatste weken. Hier gaat alles goed, met Meike gaat het super. Ik had jullie het bevallingsverhaal beloofd, dus hier komt ie zo kort mogelijk Op 30 december naar het zh gegaan omdat we een week over tijd waren. CTG en vruchtwater waren prima, dus inleiden gepland op 4 januari. Volgende dag weer een check (routine), maar de hartslag daalde bij beweging en vruchtwater was ineens op.....(tip...laat echt elke dag je controleren als je over tijd bent!!) Gyn liet me blijven...oei...voorbereiden is er dus niet bij Ik had gelukkig al 1 cm, dus gell was niet nodig, ze konden de vliezen meteen breken en de opwekkers erin gooien. Manlief naar huis voor de vluchttas, die we gisteren wel bij ons hadden maar nu natuurlijk niet Weeen kwamen heel vlot op gang, maar ik ben geen pieper, dus dat ging allemaal wel. Gyn kwam infuus snel lager zetten, want een weeenstorm na 1 uur infuus was toch wel te gek.....heftig hoor. Om half 6 maar een ruggenprik gevraagd, als t dan toch niet thuis kan...dan maar zonder teveel gedoe was mn instelling.... Ruggenprik gezet (stelt niks voor en doet geen pijn) en 3 kwartier heel relaxe geweest... Daarna werd het echt pijnlijk, weeen om de minuut, heel sterk en gyn kwam infuus uitzetten, mn lichaam deed het nu zelf. Ruggenprik helpt daar nix tegen, beetje jammer....maarrrrr wel in 1,5 uur van 3 naar 9 cm. Randje wegmasseren ging niet, persdrang had ik nog niet, kindje lag nog erg hoog... Gevolg, (21.00 inmiddels) we moesten een uurtje passief gaan meepersen voor t randje en dat beebje meer zou zakken. Oke dan....dat hebben we samen gedaan, ik heb mezelf lekker uitgesloofd, met resultaat. Na t uurtje was beeb goed gezakt, 10 cm ontsluiting en persdrang, daar gingen we dan! Moest mn voet in de schoot van de verloskundige zetten en ze vond het heel gek dat ik vroeg of ik haar geen pijn deed.... (dus dames, ook tijdens je bevalling kun je heel aardig zijn, ik heb geen woord verkeerd gezegd, en btw....ook niet gekrijst...tv is niet reeel ) Heerlijk dat persen, je moet wel, maar t is ook gewoon fijn. Helaas bleek na een uur persen (en ik ben een harde...ga gewoon door) dat onze meid een sterrenkijker was en om een hoekie lag...grrrrr... Ze besloten uiteindelijk na 1,5 actief persen (na het uur passief persen..) om een handje te helpen, want ze moest nu toch wel komen... Ok de pomp moest erbij komen. Die bleef niet zitten...dus een andere pomp halen...terwijl ze gewoon vergeten waren iets aan te draaien, waardoor t ding niet vast zoog. Gelukkig maak je dat als barende vrouw niet bewust mee, ook niet dat ze over een keizersnee speculeren..gelukkig maar. Ik heb ze meerdermalen gevraagd hoelang t nu nog ging duren, niet lang meer zeiden ze... Ik dacht: jaja, dat zeggen jullie al uren, haha. Vervolgens kwam er een spuit en kreeg ik 4 spuiten van onder en ik zag een mooie glimmende schaar verschijnen....ook fijn, maar niet boeiend want ik wilde dat kind nu wel eens zien. Al geloofde ik nog steeds niet dat er een kind uit me zou komen, pfff. Oke....daar ging die glimmende schaar (wel erg ver open, maar ook das niet interessant op dat moment ) Onderaan een gyn die aan een pomp trekt, bovenaan een vrouw die hard op je buik duwt, in het midden je lieve man die zo hoopvol mogelijk probeert te blijven kijken en iemand die roept dat je het verschrikkelijk goed doet, maar dat je door moet blijven gaan. Nou, dat laatste hoef je niet tegen mij te zeggen, ik ga toch wel door tot het bittere einde, no worrys!! Manlief beweert dat het hoofd eruit is....jaja....ik geloof er niet veel van... En dan ineens komt er een glibberig mensje op je buik...bizar!!! Even niet in de gaten hebbende dat het 1 januari is geworden, 00.03 is, het vuurwerk om de oren vliegt en onze dame 9 pond zal blijken te zijn.....straal ik de ogen uit mn kop, zo gelukkig kan een mens blijkbaar zijn. Onze Meike ligt zo een half uur bij me, de placenta komt goed en makkelijk los, alleen wordt ik nogal suffig en beroerd. Sja...ik had toch wel erg veel bloed verloren bleek achteraf...aan de zuurstof, vocht erbij..dan gaat t snel beter. Lekker belangrijk, ik voelde me toch wel goed zat hoor Een uur later naar de OK, want eerder was er geen plek, om onder algehele narcose gehecht te worden... Nou dames....of ze wilde er een kunstwerk van maken, of de knip was redelijk.....haha...je begrijpt m wel denk ik. Ik werd wakker en vertelde de broeder dat ik het wel lang vond duren...het was immers al 7 uur in de ochtend. Ahum...het was pas 03.00...hoe ik erbij kwam dat t 7 uur was...t zal de narcose geweest zijn. Eindelijk mocht ik naar de kraamkamer, waar mn 2 grootste schatten zaten te wachten. Kind in t bakkie, mannie er trots naast, mooi man. We moesten een dag blijven ivm die vacuumpomp, ik zat trots in kleermakerszit in bed, de hele dag. De kraamhulp vertelde me later dat dat toch gek en slecht was, ivm alle hechtingen. Nou dames....ik heb miss in hele gekke houdingen gezeten, zoals in kleermakerszit...maar geen enkele seconde last gehad van mn hechtigen...en ik had er echt een heleboel haha. Dus ik adviseer iedereen de kleermakerszit, loll. Al goed, de kraamperiode ook goed doorgekomen, alleen vaak teveel wakker gebleven en daardoor een paar dagen heel veel moeten huilen...(pfff...dat viel me ff tegen van mn stoere zelf), maar ja...eigen schuld, het is niet nix allemaal. Nou, dat was het in het kort...haha. Meike is alweer 6 weken vrijdag en zal om en nabij 5 kilo wegen. Ze was 2 weken geleden 4750 gram en 57 cm...grote meid dus. Ze slaapt netjes door en is heel tevreden. Wat een verschil btw met andere beebjes hier....Meike is wel groot xxxxxxxx
Mooi verhaal branbantse. springmuis, volgens mij zit jayden tussen 2 en 3 qua hoofd vorm. De voorkant was eerst ook vervormt maar trekt nu goed recht.
@lovepeet succes volgende week @brabantse mooi geschreven je verhaal!!!! hier alles goed, alleen werd isa weer om kwart voor 4 wakker omdat ze los was, heb nu een puckababy besteld hopelijk helpt het xxxxxxxxxxxxxxx
he brabantste!! Onze kids schelen zich 1 / 2 dagen. Hij is geboren op 29 dec om 22.00 uur. De laatste keer was hij 4,7 kilo en 57 cm haha. Dus die meid van jou is idd. wel flink aangezien onze knul een manneke is (haha)! Goed bevallingsverhaal zeg! Erg indrukwekkend! Hier de hele nacht feest. Huilen, buikpijn. Spugen (ook uit de neus) Slecht slapen en uiteindelijk weer honger door het spugen en daarna eindelijk slapen. Eerder melden in de nacht en ook vanmorgen.....ik denk dat hij overdag wel weer veel zal slapen door zo'n nacht. Het is zo verschillend. Het gaat meestal perfect en soms gewoon echt een echte onrustige en huilerige dag. Ik snap dat niet! Nog meer dames? Liefs
goedemorgen allemaal wat goed om te horen dat alles goed gaat met jullie. Hielke is ongeveer net zo oud als die van jullie en die woog met 4 weken 4565 gram. Schat dat hij nu ook wel rond de 5 kg weegt. Wat een bevallingsverhaal zeg.. heftig hoor. HIer trouwens ook een zoon met een heftige voorkeurshouding, nog geen afvlakking te zien, maar zal het goed in de gaten houden. Nou ik zal even lekker naar buiten, zonnetje schijnt. groetjes SUzanne
Lucas had trouwens ook een afvlakking / scheve schedel volgens de osteopaat. Sinds zijn behandeling (omdat hij een vaste bovenste wervel in de nek had) is het helemaal weg en heeft hij geen voorkeurshouding meer. Ook mede door het buikslapen. Op het bureau zagen ze nu een rond hoofdje!
zo net terug van de osteopaat/ fysio met Jayden. Hij had een paar vaste plekken in zijn lichaam wat een voorkeurshouding resulteerd. Ze heeft hem behandeld en moet dinsdag weer terug komen voor oefeningen die we dan krijgen en ze nog verder met hem gaat aangezien het best veel was. Kon door de bevalling komen zei ze. Het beste is hem nu op een verzorgings kussen te laten slapen zodat hij in een houding wordt gestuurd maar zit daar niet zo lekker bij dus ik denk dat ik dat toch maar niet doe. (heb niet voor niets een airo sleep gekocht ) maar goed nog veeeeel meer op de buik laten als hij wakker is. Verder leek hij het op sommige momenten wel prettig te vinden. Dinsdag weer verder.
Brbantse, wow heftig bevallingsverhaal zeg! PBA, dus toch door vaste plekken, mja dat denk ik hier ook.. tenminste.. als ik altijd maar naar rechts zou liggen zou mijn nek/rug ook vast gaan zitten denk ik.. Hopelijk hebben onze kindjes straks weer een mooi rond hoofd hihihi Ego, 4 flessen gaat hier super! eergister was ze om 19:00 naar bed gegaan en om 5:00 ging ze mopperen en had ze toch nog verhoging dus heb haar 30cc gegeven en na 5 minuten lag ze weer te slapen en toen hebben we haar om 7:00 weer wakker gemaakt voor de rest vd voeding.. Dus toen dachten we nou dan gaan we haar om 21:00 naar bed doen tot 07:00 en dan bouwen we die 21:00 stapje voor stapje af naar 19:00.. Mijn man had de wekker om 7:00 gezet dus ik zeg tegen hem, zet hem maar op 9:00 dan kijken we wel wat ze doet.. en ja hoor ze werd pas om 8:45 wakker!! op een kwartiertje na dus 12 uurtjes!! ben zo trots! En gister is ze voor het eerst in de wandelwagen gegaan, ze vond het geweldig! ze heeft lekker om haar heen gekeken, was natuurlijk leuker dan alleen de lucht zien hihi.. ze ligt wel bijna helemaal plat in de wandelwagen natuurlijk, op de laagste stand, maar ze kan wel meer zien hihi en lachen dat ze deed hihi.. oooh.. jullie kennen het gevoel allemaal wel... Wat kan je toch verliefd zijn op je kindje...
Mag er al zo lang tussen een fles zitten? Ik weet niet beter dat tot 4 maanden max 10 uur. Leuk hoor zo'n behandeling nu eet hij heel slecht. Even kijken wat hij gaat doen maar zit me niet zo lekker. Hij eet wel maar duurt erg lang en slaapt erg veel.
PBA, dat dacht ik dus ook, maar ligt aan het gewicht, boven de 6 kilo mogen ze over op 4 flessen en dus 12 uur slapen.. Wist ik dus ook niet hoor.. ik maakte haar altijd netjes na 8 uur wakker (en 1 x verslapen en toen was het 10 uur) maargoed CB heeft het zo 'voorgeschreven' dus dan zal het wel goed zijn. Wat balen dat Jayden nu slecht eet zeg, maar misschien heeft hij er nu ff last van en eet hij over een paar daagjes weer goed? en als je het niet vertrouwd aan de bel trekken.. moederinstinct altijd vertrouwen..
Dus na 6 kilo dus. Mhoa, daar zitten we nog lang niet aan haha. Ik ga Jayden nog maar even eten geven, poging tot. Moet natuurlijk wel iets eten.
Hier is de gezelligheid terug! gelúkkig.. want van die hazeslaapjes en mopperkontjes die weinig drinken, daar raak je snel mee aan Ze zijn nu allemaal logeren bij opa en oma. Wij gaan zo uit eten en dan naar Najib Amali! Ff qualitytime voor ons tweetjes. PBA, ik was bij een eerste ook heel erg van ze mogen niet langer dit.. ze mogen dat niet etc.. en nu ben ik veel makkelijker. Dus als ze pas na 5 uur honger hebben, krijgen ze dan, en als ze eerder honger hebben krijgen ze ook (met min 2 uur ertussen anders krijgen ze krampjes). Mijn advies is niet zo 'star' zijn, maar flexibel en ontspannen, daar hebben de kindjes veel meer aan. Is geen aanval he!
En weet niet hoe groot ze nu zijn.. maar t scheelt ook of ze vroeg geboren zijn natuurlijk of overtijd qua lengte en gewicht in weken. Schat ze hier nu 5,5 kilo en 58 cm.