December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. omdat het bij ons in fam helemaal niet voor komt en isa goed beweeglijk was in de heupjes wilde ze het aankijken tot de 3 maanden

zo ik ga even een poepluier verschonen haha alleen het geluid al

xxxxxxxxxxxxx

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    anno, bij ons komt het ook niet in de familie voor en was er verder geen reden tot onderzoek. Alleen maar omdat hij in stuit heeft gelegen. Vreemd hoor dat ze het verschillend bekijken. Jayden is 3 maanden als hij de echo krijgt.

3. dan is het idd vreemd, ach ja het CB blijft toch vreemd :D

xxxxxxxxxxx

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier krijgen ze alleibei een heupecho ivm ziekte bij mijn broertje. Moest vandaag zelf het cb bellen want er was nog geen vervolgafspraak gemaakt :s

5. o grrrr ik ben weer terug van het CB
    Isa was goed gegroeid, 4680gr nu
    ik vond het een beetje weinig omdat ze in 2 1/2 week maar 300 gram is aangekomen maar in een maand tijd is het wel goed in de curve.
    ik zei dat ik het niet veel vond, de arts vond het prima.
    gek mens, bij julia heeft ze altijd gezeurd dat ze te ligt was en die was met 3 maanden zwaarder :S

vraagt die vrouw: hoeveel drinkt ze nu in een flesje?
    dus ik zeg, als ze een flesje krijgt dan drinkt ze ongeveer 100
    zij: o ze krijgt anders bv?
    ik: ja in de fles ook hoor.
    zij: moet je weer gaan werken?
    ik: woensdag :D
    zij: ja dan is het wel fijn als ze een flesje drinkt, kan je iig 's ochtends en 's avonds nog bv geven.
    ik: ja idd (en overdag ook maar goed)

even later zegt ze dat ik mag stoppen met vit K. En met D ligt eraan hoeveel fv ze krijgt.
    ik: geen.
    O ja, zei ze en kijkt snel naar de computer :S

wil je het nog ergens over hebben?
    ik: je zou haar heupjes extra nakijken of ze een echo zou moeten!
    dus zij kijken, nee gaat goed dus ze durft het wel aan zonder echo.
    o komt het veel voor in jullie familie??
    nee hoor.

wordt zo moe van die arts. maar goed we kunnen er weer even tegen :D

*klaagmodus uit*

xxxxxxxxxxxxxx

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hahaha Anno.. ze was er helemaal niet bij. Er ontstaat vaak onduidelijkheid over bv via de fles. Hier idem, heeeel vermoeiend om dat iedere x weer uit te leggen (hoeft nu niet meer daar niet van).

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Vermoeiend zeg anno. Maar ik had een verwijzing gekregen van het ziekenhuis toen ik ontslagen werd. was standaard werd er gezegd omdat hij in stuit lag.

8. nou patroes zo gaat het altijd bij de arts dus ik denk dat ze haar verstand altijd thuis laat ofzo
    ga met steeds meer tegenzin naar het cb maar goed nog een paar keer en we zijn er weer maanden vanaf

xxxxxxxxxxxxx

9. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Hoi dames,

Na heeel veel hellen ben ik eindelijk vandaag bij de kinderarts geweest en is mijn lange vermoeden bevestigd: De kleine heeft reflux. Ik heb gelukkig Losec gekregen en hoop dat het snel werkt!
    Hij had zo'n last van het maagzuur dat iedere keer weer terug kwam. Hij krijst het gewoon uit.

Nog meer refluxkindjes hier of mamma's met ervaringen ook rondom het gebruik van Losec.

Liefs

10. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    O jeetje wat naar zeg. hoop dat het snel gaat helpen.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kellyskeezer, hier (gelukkig) geen ervaring.. maar is niet fijn voor zo'n kleintje zeg :(

Hier.. gisteravond begon Devin te huilen en te huilen. Hij gooide ook alles er uit. Toen nog huilen.. Uit 'wanhoop' een fles gemaakt en hij drinkt zo 180cc weg.. gek kind. Hij heeft geslapen van 21.00 tot 6.00. Jammer genoeg wilde Carmen om 0.00 en toen om 5.00 weer. t is niet anders..

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  13. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ kelly: Hopelijk helpen de medicijnen snel!

@ patroes: mmm er heeft toch wat dwars gezeten bij devin. En wat heerlijk zeg dat hij zo lang slaapt. Nu carmen nog. Slaap je nog steeds beneden met de kids??

Weet iemand hoe je van 5 naar 4 flessen gaat? Ik merk namelijk dat S. 's avonds veel sneller komt om de laatste fles en dan dus meteen gaat slapen. Hij krijgt rond 18.30/19.00 uur een fles en dan komt hij weer rond 21.00/21.30 uur... maar heb het idee dat hij dat aan het vervroegen is (dit was namelijk 23.00 uur). Er moet toch een bepaalde tijd tussen zitten??? dus hoe moet dat dan???

14. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ patroes: Wat een leuke schoentjes!!! Heb je ze alleen met blauw???

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    kelly ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken, wat ontzettend vervelend zeg.

Hier nog steeds een mannetje met kramp, zo sneu. Probeer nu overdag meer regelmaat in te voeren. Dus zodra meneer gaapt wordt hij ingebakerd en boven in bed gelegd. Dit gaat helaas wel gepaard met de nodige protest. Maarja.. zal er wel bij horen.

fijne dag allemaal

veel liefs

16. hoi hoi
    hier weer een goede nacht 23.00-7.30!!!
    gisteren wel helemaal ondergespuugd door isa
    was vooral snot met een beetje melk
    dus hop isa nog bad, huilen huilen
    toen gevoed en toen heerlijk geslapen.

morgen mijn eerste dagje weer werken, heb er zin in!!

@patroes leuke schoentjes!!!

@supernurse, zielig he die krampjes!!

@kelly oei reflux is niet fijn
    gelukkig geen ervaring bij eigen kindjes maar op het kdv kom ik ze vaak tegen, gelukkig helpen medicijnen vaak goed!!

xxxxxxxxxxxxxx

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    jufkyjo, ja in deze maat wel. De andere wil ik voor Devin zelf houden.. ;)

Hier.. om 22.00 naar bed gegaan. 0.00 wisseling vd wacht (en ja ik slaap dus nog benee haha) Carmen wilde toen meteen een flesje. Ze kwam om 5.00 weer en Devin heeft geslapen van 21.00 tot 6.00! Zeker vermoeid geweest van gisteravond..
    Slapen die van jullie ook nog zoveel? ze zijn tussen een voeding hooguit ná de voeding een half uur wakker/gezellig, behalve s avonds want dat is t huiluurtjes tijd grr.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    haha zit ik terug te lezen, had ik dit al opgeschreven.. dúss. Ach, ik ben ook gewoon weggegaan zonder de koelkast dicht te doen dom toch?

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    jayden slaapt ook nog veel hoor, maar geen huil uurtjes meer eigenlijk alleen huilen als hem iets dwars zit of honger heeft.
    Het lijkt vandaag iets beter te gaan met hem al bleef hij net wel even in zijn hoestbui hangen. Niet fijn.

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hielke is veel wakker. slaapt in de ochtend een uurtje en in de middag soms ook. gaat rond 9 uur in bed. maak hem dan rond 23 uur wakker voor de laatste voeding. komt dan rond half 5 weer. verder voed ik op verzoek
    groetjes suzanne

Deel Deze Pagina