December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Is dat die fles van Medela? WIj gebruiken de calmaspeen van medela, ook met die vacuum. Maar onze Meike trekt m nog binnen 4 min leeg. Nu gaan indikken met nutriton, maar daar kreeg ze na 1e keer kei veel krampjes en rare ontlasting van...nu dus rustig opbouwen...inmiddels 10 min over een fles...maar echt dik vind ik de melk nog niet hoor.
    xxx

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Dat ga ik even kijken of dat die fles is. Kreeg deze van de lactatiekundige.

Ik zie dat Jayden sinds vandaag belletjes aan het blazen is van speeksel en is iets huileriger. Dat kunnen dan toch tandjes zijn? Maar ik zie niks, klopt dat? Ik heb echt geen idee namelijk. Hij wil ook vaker drinken maar kan ook komen doordat hij zo ziek was. Als hij de fles heeft sabbelt hij er nu meer aan dat deed hij niet echt vaak maar nu wel.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    pba, hoeft niet hoor. Misschien gewoon zn dagje niet? maar er is hier al iemand die heeft toch al een kleine met tandje?

t gaat hier af en aan. Als ik moe ben kan ik veel minder hebben, vooral als Devin dan huilt tijdens de fles etc, pff. En als ik goed geslapen heb, denk ik.. mwah lekker dagje, kennen jullie dat? ;)
    S avonds/ s nachts slapen mag ik niet klagen. Ze slapen zeker 6 tot 9 uur achter elkaar. Alleen dan jammer dat ze niet gelijk komen met een voeding dan.. Maar ik maak diegene ook niet meer wakker als die gewoon lekker doorslaapt.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hallllooooo?? Is er iemand? :(

Zo jammer dit, iedereen gaat weg.. zijn we niet gezellig ofzo? ;p

5. ben er nog hoor, zit alleen al een paar dagen niet zo lekker in mijn vel en daardoor lees ik alleen even mee
    het gaat al weer de goede kant op, nu moet ik 2 dagen werken en daarna ben ik er vast en zeker weer

xxxxxxxxxxxxxxx

6. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ja is erg rustig geworden hier. 9 maanden beurs is ook al afgelopen dus die vlieger gaat ook al niet meer op.
    Balen ben ik de hele winter verkoudheidloos geweest, is meneer een keer ziek begin ik ook meteen heftig te snotteren. blegh.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wanneer badderen jullie je kleintje? Ik wil het aldoor na de fles van 19.00 doen, maar de ene x drinken ze om 18.00 en de andere x om 20.00. En de ene x zijn ze te moe en de andere keer heb ik geen puf meer. Ik badder ze om de dag (tummy).

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    Ik ben er ook nog steeds hoor!!
    Ik badder Hielke om de dag. Doe dit altijd voor de voeding van begin van de avond. Meestal rond 19.00 uur. Hierna lekker voeden en dan op bed. Ik doe het altijd 's avonds ivm kramp, die is dan meestal het ergste.

Vandaag hadden we visite van vrienden en die hielden Hielke even vast. Toen geconcludeerd dat zijn hoofd behoorlijk plat aan het worden is. Hij wil ook maar naar 1 kant kijken tijdens het slapen. ALs ik zijn hoofd draai in zijn slaap draait hij deze binnen 5 min weer terug. Er waren hier meer mensen met dit probleem dacht ik. Ben benieuwd wat zij hebben gedaan. Ik benader hem al zoveel mogelijk van die zijde. Heb nu maar een zijslaap kussen besteld en zal morgen contact opnemen met het consultatiebureau.

Ik zal morgen op nacontrole bij de verloskundige, ben benieuwd wat die allemaal te zeggen heeft. Ik voel mij best wel goed, alleen erg moe, maar krijg ook weinig rust. Daarnaast het gevoel dat mijn bloeddruk soms erg laag is, val regelmatig bijna flauw.

Fijne avond allemaal

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Supernurse vervelend, ik kan er over meepraten maar ik heb ook veel bloedverlies gehad tijdens de bevalling en ik denk dat t daar mee te maken heeft.

Ukkies waren net een uurtje wakker maar slapen al weer. Carmen heeft van 19.00 tot 23.30 (heb ik r eten gegeven) geslapen en toen kwam ze om 4.30 weer en 7.00. Tussendoor slaapt ze dus. Best veel en Devin slaapt nóg meer.. ^^

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hoi meiden,

even sne via telefoon, pc is stuk hoop dat mannetje vandaag of morgen tijd heeft om hem te gaan maken en dan kom ik weer kletsen!

liefs

11. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik badder S. om de dag voor de voeding van 11 uur 's morgens. Heb dan lekker de hele dag een fris mannetje, heerlijk.
    Als ik weer moet gaan werken, dan gaan we het 's avonds doen....

12. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    ik badder hem meestal om de dag maar soms zit er twee dagen tussen. Het is maar net hoe het uitkomt. Ook heb ik nooit echt een vast tijdsstip ervoor. Meestal in de middag voor zijn voeding. Of ik ga s'ochtends met hem douchen.

Supernurse. Hier zitten we bij de fysio voor zijn hoofdje.

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Voor de mensen die nog moe zijn:

Probeer floradix eens (gewoon bij de drogist te halen). Vooral als je veel bloed bent verloren helpt dit goed.
    Kan geen kwaad voor evt. de borstvoeding.

Breek weer uit.

14. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik heb de fysio gebeld, wordt morgen teruggebeld.
    Verder heeft Hielke vandaag echt een huildag, wil alleen maar drinken en bij mij op schoot liggen. Denk dat het sprongetje in de buurt komt.
    lekker slapen allemaal en tot morgen

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    MamavanJordy dit heb ik al gehad (ranzig spul trouwens) ;) Mn hb is 7,8 en bloedsuiker was goed dus dat is t niet..

Straks naar de gynaecoloog om t spiraal te laten plaatsen.

En, pff wat een nacht. Eerst kwam Carmen om 0.30, sliepen we 1.30 weer, kwam Devin om 3.00, sliepen we om 4.00 en kwam Carmen om 5.00 weer, en sliepen we weer om 6.00, kwam Devin om 6.45! BLLLLLLLLLLLLLLLG

16. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    jeetje patroes wat een nacht. Mag hier absoluut niet klagen. Hielke gister met moeite wakker gekregen voor de laatste voeding van 23.00 uur en hij kwam om 5 uur weer. voor het eerst dat er zoveel tijd tussen zit. HIj was ook enorm moe nadat hij gisteren de hele dag gehuild heeft.

gisteren op nacontrole geweest, stelde niet veel voor. Even gekletst over hoe het ging en hoe ik terugkeek op de bevalling.

Moeten even na gaan denken over anticonceptie. Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil gaan doen. Heb hiervoor altijd de pil geslikt en was erg blij dat ik hier vanaf was.

groetjes Suzanne

17. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal ik ben ook 'lid' geworden van deze site om af en toe eens ervaringen te lezen en te vragen. Fijn dat er andere mama's zijn die in dezelfde periode een kindje hebben gekregen.
    Mijn zoontje is op 1 december 2010 geboren en alles gaat nu wel zijn gangetje. Straks moet ik weer aan het werk. Aaa daar zie ik wel een beetje tegenop maar komt vast allemaal goed. Ik ga nu even lezen wat jullie allemaal zoal bezighoud.

18. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    welkom laartje.

Wat "kunnen" jullie baby's eigenlijk al? Jayden doet eigenlijk nog niks. Als hij op zijn buik ligt tilt hij wel netjes zijn hoofd op waardoor hij bijna zijn hoofd nu goed kan houden als hij rechtop vastgehouden wordt. Maar hij grijpt nog niet naar speeltjes en zijn handjes heeft hij ook nog niet ondekt. Wat doen die van jullie nu?

19. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ patroes: jeetje wat een nacht. Dat lijkt me het ergst aan voeden op verzoek dat ze dan om de beurt komen.... maar goed, dat zul je zelf ook wel vinden.

@ anticonceptie: Ik denk dat ik binnenkort toch maar weer aan de pil ga....

@ laartje: gezellig als je ook mee komt kletsen!

@ pba: onze man doet die dingen die jij noemt ook niet echt, handjes ontdekken en een speeltje pakken, maar zelfs zijn hoofd goed omhoog als hij op zijn buik ligt lukt niet. Wel is hij heel veel bezig met "praten" en contact zoeken. Ook tegen zijn mobiel worden hele "gesprekken" gehouden... Heel gezellig allemaal!

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    laartje welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen
    Mijn mannetje doet ook nog niet veel, maar is natuurlijk ook 1 van de jongste hier. Hoofd optillen gaat steeds beter en begint ook steeds meer geluidjes te maken. Kan lachen als de beste en vind het leuk om naar zijn mobiel te kijken.

groetjes Suzanne

Deel Deze Pagina