Onze man tilt zijn hoofdje al aardig op, hij kan niet meer rustig op mijn buik liggen want hij wil de hele tijd zijn hoofd omhoog houden, dat heeft al enkele keer een bijna tand door de lip bij mij situatie veroorzaakt omdat hij dat toch niet lang genoeg zijn hoofd omhoog kan houden maar wel wil proberen, dan knalt hij zo oppeens terug zo boem tegen mijn hoofd aan. Op zijn buik in de box houd hij maar even vol en dan frustreert het hem en gaat hij murmelen. Brabbelen doet hij nu ook zo leuk en tussendoor geeft hij iedereen een leuke glimlach. Handjes heeft Luc nu ook ontdekt net als focussen op dingen. Zo schattig zie je hem lekker scheel kijken naar zijn handjes. @Anticonceptie ik ben inmiddels aan de Cerazette pil, die mag tijdens het borstvoeden gewoon geslikt worden en ben er best tevreden over. Er zit geen Oestrogeen is wat wel fijn is. Hoe groot en zwaar zijn jullie prinsen en prinsessen eigenlijk al? Onze prins was niet zoveel gegroeid vorig consultatie bezoek maar ben wel benieuwd naar gewicht en lengte van babytjes van rond dezelfde leeftijd.
Zo he he bleh wat mis ik mn pc als ie het niet doet zeg! Wat Isabella nu doet.. - Hoofd goed omhoog houden als ze op haar buik ligt en nog verbazend lang ook *shock* deed ze ineens tijdens het afdrogen in het zwembad vorige week.. daarvoor kon ze het ook wel maar niet zo heel lang. - Hoofd omhoog houden als je haar op de arm hebt, dus niet meer ondersteunen.. - en ze gaat nu zelf proberen van half lig naar zit, en trek zich dan aan mijn wijsvingers op naar zit.. - van buik naar rug rollen -"staan" dus als ik haar vast hou dan gaat ze staan een paar seconden en dan trekt ze haar benen weer op en heel af en toe zo'n stapje als bij de apgar haha - lachen en brabbelen - op haar handjes sabbelen met lachwekkende smak geluiden erbij hihi - rammelaar of knuffel pakken en in dr mond stoppen - En de allerlekkerste en fijnste ever.. 12 uur achter elkaar doorslapen haha Maargoed moet ik er wel bij vertellen dat Isabella natuurlijk wel een van de oudste is (en officieel niet eens meer een december baby haha) @ Laartje, Welkom!! @ Cyntje, Jij ook welkom! en wat een laag gewicht voor 37 weken zeg! ja of had ik gewoon een zwaar kind, jouw moppie was met 10 weken nog lichter als mijn dochter bij de geboorte met 38 weken hihi (3765gr) PBA, Hier ook bij de negenmaandenbeurs geweest, was nog ff verdwaald en kwam per ongeluk op de huishoudbeurs terecht naaah gekte daar ben snel weer "gevlucht" Gelukkig dat Jayden weer wat meer drinkt! en wbt tandjes, kan best hoor, Isabella heeft ook zoveel speeksel en belletjes blazen enzo en inmiddels zijn er 2 bezig om zich naar boven te wroeten, bij de ene zat meteen een bobbeltje en een mini wit puntje en op t cb voelden ze daarnaast een deukje zitten en toen vertelde ze dat die er ook aan komt en daar zit nu ook een bobbeltje, dus misschien even voelen of er een deukje zit dat kan dan ook betekenen dat er een tandje op komt is.. Badderen, hier gaat ze om de dag in het grote bad of onder de douche (kleine badje gaat niet meer dan zet ze zich zo af dat ze constant dr hoofd stoot :-S ) en dan rond 19:00.. Supernurse, hier komt maandag de fysiotherapeut langs voor Isabella haar platte hoofd, verder veel op de buik laten liggen en toch constant haar hoofd naar links doen (voorkeur is rechts) en haar zo voeden dat ze naar links kijkt, dus op mijn rechterarm. en bij boertje moet ze op mijn rechter schouder zodat ze naar links moet kijken en zo heb ik wat oefeningen gekregen van t CB.. nu maandag ff afwachten.. (ohja en snachts draai ik haar voordat ik ga slapen naar de goede kant, en dan blijft ze meestal wel liggen *klopt af* ) Patroes, he bah wat een rot nacht! hopelijk vannacht wat beter!
en nog ff een spammetje voor de gezelligheid voordat ik mij lekker tegen manlief aannestel op de bank hihi
fijn dat de heupjes goed zijn, ik moet de 8ste voor de heupjes. Leuke foto hoor, zo snoezig staat ze erop. Ik wilde eerste zeggen over dat ze 12 uur doorslaapt maar ze is natuurlijk een stuk ouder en zwaarder, even vergeten. Als ik jayden zijn gang laat gaan zijn er ook dagen dat hij dat doet. maar laat dat nog niet gebeuren.
Hij dames, Lang geleden.. fijn om te lezen dat t goed gaat met de dec babys... Ik zit ergens mee.. wie herkent dit? Mijn zoontje drinkt sinds zaterdagavond echt heel slecht.. hij spuugde de fles van 20.00uur uit en die van 23.00uur. Zondag ging het beter alleen huilde hij en weigerde hij het flesje te nemen na 5min kreeg ik het gelukkig in zn mond. Maandag op de kdv spuugde hij het flesje van 17.30uur verder ging het redelijk goed hij laat wel steeds bij bijna elke fles wat staan van 120cc steeds 40cc soms 50 of 60 Nou dinsdag hetzelfde... in de avond in bad gedaan en toen weer gespuugd tijdens het afdrogen... Woendag gisteren heb ik minder melk aangeboden en dat ging redelijk goed, om 06uur sochtends had ie prima 120 gedronken en zelf was ik heel ziek na boeren meteen op bed gelegd want ik moest overgeven nou toen ik terug kwam had hij weer gespuugd.... Daarna minder aangeboden gedurende de hele dag en om 18.00 uur alles opgedronken daarna rond 21.00 uur 30cc opgedronken en de rest laten staan en om 00.00uur weer 40cc laten staan... Hij weigerde te drinken. Heb het cb gebeld en ik moet letten op zn plasluiers dat zit gelukkig nog goed en temp was gisteren 37.7 daarna37.3 daarna 37.5 en nu 36.4 ... hij lacht nog wel veel en ziet er verder niet ziek uit, ik ga dadelijk naar de huisarts want maakt me toch zorgen... herkent iemand dit.. van een goede drinker naar slechter...
Luc drinkt de laatste dagen ook een stuk minder, maar die moest gewoon verkouden worden en voelde zich niet lekker. Bleek na 2 dagen. Hij heeft koorts en is erg snotterig (zielig hoor zo'n kleintje) hij drinkt nu maar ongeveer 100ml per keer als ik mazzel heb, maar wil gelukkig wel wat vaker drinken. Mijn huisarts zei dat melk soms wat zwaar kan vallen als je kindje niet helemaal lekker is. Als je fles geeft wat verdunnen met extra water. Bij borstvoeding kan dat niet. De huisarts vertelde ook dat je eventueel een klein beetje thee mag geven tussendoor. Nou succes hoor vervelend dan maak je je toch zorgen om hem, hopelijk drinkt hij snel weer genoeg. Ik ga lekker spullen pakken voor weekendje weg morgen. Eerste weekendje weg met de kleine. Iemand er al ervaring mee en goede tips wat ik vooral NIET moet vergeten.....
even snel want moet over 20 minuutjes bij de huisarts zijn, isabella heeft al een paar dagen een rare vlek net onder dr haar bij dr oortje.. ben benieuwd.. PBA, Ja Isabella is sowieso al ruim over de 6 kilo heen nu denk ik aangezien ze 2 weken geleden al over de 6 kilo was.. Damiana, goed dat je even last de HA gaat, er bestaat geloof ik ook voeding voor baby;'s die veel spugen toch? nou ik ga me klaar maken! Doeg!
Ja cristiano is erg snotterig en hoesten dat wel zou het daardoor kunnen komen... vanochtend weer een verstopte neus.. Net toch weer 120 cc aangeboden en tot mijn verbazing en na vechten met die fles leeg.. hij ligt nu op mn borst te slapen en ik wacht op een fatsoenlijke boer... net een boer lijkende geluidje eruit maar niet overtuigend.... bahh wat ben ik blij als ik deze fase van zn eerste levensmaanden voorbij ben... Dank je en een super weekend samen...
ik zwaai weer even, sorry maar moet even een paar dingen doen voordat julia wakker is als ik dadelijk nog tijd heb kom ik even reageren xxxxxxxxxxxxx
Laartje, ja dat mag, wat Damiana al zegt, 60mg.. en anders een 120mg verticaal door de helft snijden (als je die wel in huis hebt en de 60mg niet) Zo hier inmiddels weer terug van de HA (al een tijdje hoor haha) Maargoed madame heeft een eczeem plekje dus 2x per dag hormoonzalf en dan moet het over gaan
@ damiano: lastig dat je kindje zo weinig drinkt. Hopelijk verandert dit snel weer. @ laartje: geen idee wat je NIET moet vergeten. Wij gaan ook komend weekend het eerste weekendje weg. @ zetpil: tegen mij zeiden ze op het cb dat hij best 120 mocht want hij was al ruim 5 kilo.... maar bij de apotheek zeiden ze weer van niet. Lekker duidelijk allemaal.
Zo alles is al ingepakt voor ons weekendje weg. Ach ze hebben daar ook winkels dus als ik iets vergeten ben hebben ze het vast daar wel! Net voor Luc zetpilletjes 60 mg gekocht en gegeven, arm mannetje nu slaapt hij gelukkig al meer dan een uur, eindelijk.
hoihoi wat is er vandaag ineens veel bijgekomen, gezellig hoor!! Ik heb alles gelezen, maar niet veel tijd om op iedereen te reageren. Hopelijk hebben jullie een fijn weekend en knapt iedereen weer wat op. Hier gaat alles wel redelijk goed. Hielke heeft nog steeds erg veel last van huilen en claimen, denk toch dat het door een sprongetje komt. Morgenochtend komt de fysio langs ivm zijn voorkeurshouding. Ben benieuwd wat ze zegt. Daarnaast hebben we een delta sleep aangeschaft, kan hij op zijn zij slapen. Vanmiddag gelijk geprobeerd en dat was drama. Zo wie zo is slapen overdag een drama hier. Kan dat komen doordat het licht is??? Maar goed net na het badje weer op zijn zij gelegd en hij slaapt!!! ben benieuwd hoe het vannacht gaat. laat jullie morgen weten hoe de fysio gegaan is. slaap lekker allemaal en hopen op een goede nachtrust. groetjes Suzanne
nou hier ook langs de HA geweest.. Niets aan de hand volgens dokter... hij drinkt vandaag weer zijn flesjes van 120 bijna leeg... wel steeds een poepluiee... Ik zie al tandjes misschien is hij daarom ziek.. wel vroeg zeg met 2 maanden... mijn zus kreeg met 2 maanden ook tandjes...
goedemorgen allemaal hier een erg beroerde nacht gehad, amper geslapen. vanochtend vroeg is de fysio langsgeweest. Hielke is behoorlijk asymetrisch, zit waarschijnlijk een spier in zijn nek vast. Daarnaast is hoofdje behoorlijk afgeplat. Heb nu allemaal oefeningen gekregen die we moeten gaat doen in de hoop dat het beter wordt. Daarnaast adviseert zij manueel therapie om spieren los te krijgen, evt te kraken. Vriend wil dit echter absoluut niet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? groetjes Suzanne
@supernurse, misschien is een osteopaat een optie als je vriend niet wil?? die maakt ook alles los enzo hier ook een beroerde nacht om half 2 en om 6 gevoed en julia dacht om kwart voor 5 dat ze mocht opstaan gelukkig heeft die geslapen tot 8 uur volgens mij heeft isa een zware regeldag, komt om de 2 a 3 uur en dus ook vannacht 2 keer dat is echt weken geleden. xxxxxxxxxxx