December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @patroes, mooie foto hoor, heb op je gestemd
    @anno, wat vervelend dat isa zo ziek is. hopelijk knapt ze snel op en droogt ze niet uit
    @pba, wordt jouw zoontje ook behandeld voor een scheef hoofdje?? ben benieuwd naar je ervaring. mijn zoontje heeft een behoorlijke voorkeurshouding en een plat hoofd. kinderfysio is al geweest en morgen mogen we naar de osteopaat.

@hier, vandaag op consultatiebureau geweest. hielke is weer flink gegroeid, bijna 6 kg. verder heeft hij zijn eerste prikjes gehad. is nu heel zielig. helemaal hees van het huilen, echt een piepgeluidje. wil verder alleen maar bij mij zitten. ben bang dat dit wel weeer eens een kort nachtje kan worden.

zijn ze bij jullie op ht consultatiebureau ook zo slim?? had aangegeven dat hij gisteren maar 4 plasluiers had. moest ik hem tussendoor maar wat water geven. mocht borstvoeding ook wel gaan verminderen naar 5 keer per dag, terwijl ik nu voedt op verzoek, gemiddeld 8 keer per dag.

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    supernurse, ja Jayden wordt ervoor behandeld door een osteo/fysio. We zijn er nu 3 keer geweest en we zijn erg tevreden over hoe het gaat. We hebben huiswerk gekregen van de oefeningen en zijn voorkeur is duidelijk verminderd. Zijn schedel aan de voorkant is bijna helemaal recht getrokken nu en het gelaat is nu symetrisch. Het achterhoofdje gaat nu ook de goede kant op. Volgende keer (over 2 weken) gaat ze zijn hoofdje opmeten. Zou eigenlijk deze keer gebeuren maar door dat hij ziek was loopt hij weer wat achter. Hij is door de behandelingen een stuk losser in zijn kleine lijfje. Wat weer tot gevolg heeft dat hij zijn hele bed doorschuift. ;)

3. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Anno hopelijk word je kleintje snel beter. Zo zielig als ze zo ziek zijn. Luc dronk ook erg weinig ook ORS gegeven, met citroen vond hij heel vies, heb toen banaan smaak gehaald dat wilde hij wel een beetje en kamillethee vond hij ook oke.. Hopelijk gaat het snel beter.

@ Supernurse wij zijn ook bij een ostepaat geweest voor zijn voorkeurshouding. 3 keer geweest en we zijn super tevreden. Hij gaat nu uit zichzelf steeds vaker op zijn 'slechte' kant liggen en hij zit beter in zijn velletje

@PBA Is er Tijmsiroop voor babytjes? Ik ben zo bang dat ze van hoestdrank suf worden, wat dan weer de kans op wiegendood etc vergroot, je leest zoveel gekke verhalen. Maar als je ha had gezegd dat je dat mocht geven zal dat wel goed zijn. Ik zal morgen bij de drogist wel even vragen ernaar. Dat zal zijn keeltje wel helpen.

Iedereen welterusten hopen op vele rustige nachten met mooie dromen.

4. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Laartje, ik had niks gehoord over speciale tijmsiroop. Maar als je twijfelt vraag het morgen even aan de HA. Zou trouwens wel vreemd zijn als de een het wel goedkeurd en de ander niet. Had gekeken bij de drogist en zag ook suikervrije tijmsiroop had niks gehaald omdat hij antbiotica kreeg.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Supernurse wat een raar advies! Je geeft toch borstvoeding? Onbegrijpelijk zoiets. Wáter geven, waarom in vredesnaam zeg? Pff, heb je er wat van gezegd?

Anno, beterschap met je kleintje :( zo sneu zeg!

Ook wij kregen het advies om fysio te gaan doen met de kleintjes, mn man vond dat niet echt nodig?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja wij willen graag overstappen naar de nutramigen alleen deze is giga duur dus proberen we het via de huisarts vergoed te krijgen, wij hebben verschrikkelijk veel allergieën in de familie en de h.a. die we nu gebruiken is dus niet voldoende.

7. isa houdt ondertussen al weer voedingen binnen
    is natuurlijk nog niet de oude maar het gaat gelukkig de goede kant op

xxxxxxxxxxxx

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat fijn dat het weer iets beter gaat met isa.
    Hielke heeft weinig last gehad van zijn prikjes. Was hele dag wat slaperig en heeft zelfs de nacht doorgeslapen (voor het eerst), mag hij vaker gaan doen van mij.

Zal snel het huis wat opruimen want krijgen het huis vol visite ivm verjaardag van mannetje.

fijne dag allemaal!!

groetjes Suzanne

Ps patroes ik geef inderdaad borstvoeding dus vond het advies ook al erg vreemd

9. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat Isa weer wat opknapt zeg.
    Fijn weekend allemaal en Supernurse fijne verjaardag.

10. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Ik ben zooo blij de kleine sliep overdag echt helemaal niet.
    Ben een paar dagen wat meer regelmaat gaan toepassen het gaat nu de derde dag super ! Hij is nu ongeveer 4 uur wakker overdag in plaats van 4 uur slapen over de hele dag (buiten de nacht dan)

Hij is nu vanaf oppakken tot weer slapen ongeveer 40 min wakker en is dan weer moe. Ik leg hem in bed, slaapt zonder te huilen tussen elke fles ongeveer 1,5 tot 2,5 uur! Hij heeft het gewoon echt nodig gehad......Dat ik het over het hoofd had gezien zeg!
    Hij was zo ontevreden en huilerig de laatste tijd en nu snap ik waarom. Hij was gewoon over vermoeid....

Lange leve Ria Blom haha :)

11. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hey kelly
    wat fijn om te horen zeg. Regelmaat kan inderdaad een uitkomst zijn. Gaat het verder goed met Lucas???
    groetjes Suzanne

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    haay dames
    kiara weegt nu 4400 gram
    en is 54 cm.
    50 word nu iets te klein ..

ze drink 170+6 x 5

verder slaapt ze van 10 tot 6
    en is een rustig kindje
    af en toe der huil uurtjes maja
    dat hoort erbij
    der prikjes heeft ze ook gehad
    en had wel verhoging.. (38.4)
    paracetamol gegeven en na 5 ur weer
    ze had gewoon goed geslape en was de volgende dag weer een zonnetje..

verder gaat het redelijk hier

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik háát huiluurtjes bah :( . Schijnt rond de 3 maanden op t hoogtepunt te zijn, nou ik merk t.

Ik probeer hier ook regelmaat te krijgen, maar helaas.. Wil graag introduceren Spelen, slapen, eten. Als dit zo gaat, gaat t goed, maar als Devin eerder wakker word, is ie té moe om te eten en gaat de helft er maar in waardoor hij niet meer wil slapen etc etc..

14. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Huiluurtjes? wonderbaarlijk genoeg geen last van. Snap er niks van (klaag niet hoor). Krijg ik straks alles in een keer of zo? Hij is nu zooooooo zoet. Oorbellen kan ik voorlopig wel vergeten meneer heeft mijn gezicht en haren ondekt. Zo schattig.
    Helaas besloten dat ik ga stoppen (met dat laatste beetje) borstvoeding. Hij lag er alleen maar mee te spelen en ben dus die voeding gaan wegen om te kijken of het nog een beetje nut had. Hij dronk er maar 10ml uit, dus er is geen twijfel over mogelijk maar vind het enerzijds wel jammer hoor. Had ik eigenlijk niet verwacht ben nogal een nuchter type.

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen allemaal
    hier voor het eerst een nacht alleen geweest met Hielke. Ging hartstikke goed, meneer had het alleen niet in zijn hoofd om lang te gaan slapen. Dus hij kwam om 23.00 uur, 2 uur en 4 uur en half 7. Dus was wel een gebroken nacht.
    Ik geef nu nog steeds borstvoeding op verzoek maar wil eigenlijk wel gaan proberen om wat meer regelmaat te krijgen, dit omdat ik over 2 weekjes weer moet gaan werken. Ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

zal straks naar mijn neefje toe, dit wordt vandaag 1 jaar!!!

veel liefs Suzanne

16. @supernurse ik werk ook met volledig bv en op verzoek maar merk dat er bij isa vanzelf wat meer regelmaat in komt op die dagen
    thuis heeft ze dat nog helemaal niet, zou me er niet te druk om maken komt vast goed.
    en rond de 3-4 maanden heb je vaak een productiedipje en als je dan niet op verzoek voed heb je de kans dat het fout gaat.

@pba, jammer maar ja als hij er niks uit krijgt is het gewoon klaar. goed gedaan hoor!!

isa is weer helemaal opgeknapt.
    helaas nu dus weer aan het inhalen en komt dus al weer een paar nachten voor een nachtvoeding.
    zal wel weer 3 weken duren, is steeds zo en dan slaapt ze 3-4 nachten door en dan wordt ze weer ziek ofzo
    ach ja komt goed

deze week voor het eerst 3 dagen werken.
    lekker!

xxxxxxxxxxxxx

17. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Mijn kleine drinkt maar 120 is dat te weinig??? Hij was laatst 4670 gram...

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Damiana Seyhan zit ook al weken op max 100 a 110 krijgt er niet meer uit.
    Hij komt toch netjes bij.

Ik schrik er ook van hoeveel sommigen al drinken zeg( wat normaal is) en hoe weinig onze zoon drinkt.

Sorry heb jullie ook verwaarloosd hier maar hier blijft slecht nieuws na slecht nieuws komen.

Seyhan is levensgevaarlijk ziek geweest met 6 weken ( familie van hersenvliesontsteking) bij mijn moeder is nu kanker geconstateerd.
    En Seyhan huilt steeds meer terwijl hij zoveel voor de reflux krijgt.
    We vemoeden nu dus kma, en zijn overgestapt sinds gisteren op pepti.
    Dat ging 3 keer goed en daarnet weer overstrekken maar hij is wel rustiger na zijn voeding dus hopelijk werkt het toch.
    Of is het iig toch de kma want op een gegeven moment weet je het echt niet meer.
    Alleen maar huilen huilen huilen:(

19. @elif jemig wat heftig allemaal!!!!!
    rustig aan hoor en voeding duurd wel een paar dagen voordat ze er echt aan gewend zijn dus misschien/hopelijk over een dag of 2 niet meer overstrekken enz

xxxxxxxxxxxxxxx

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel Anno!
    Ja sorry dat ik er dan soms ben en soms niet.
    Nu dus weer een tijd niet maar het viel me allemaal erg koud op mijn dak.

Toen ging ook nog mijn laptop kapot ;) helemaal een ramp hihih.
    Want heb het gevoel dat aangezien we hier allemaal met kindjes van dezelfde leeftijd zijn dat je dan ei kwijt kan.

Het cb was ook heel erg bang voor een postnatale depressie aangezien ik me ook heel erg bedrukt voelde over het kolven wat maar steeds afnam.
    Nu blijkt het waarschijnlijk dus allemaal niet nodig te zijn als het echt kma is.
    Dus gaan we langzaam afbouwen met de bv kolven.

Heb er wel net als PBA een heel dubbel gevoel over.

Deel Deze Pagina